PDA

View Full Version : Zelfbouw Hout + Lakken



Chroxy
25 september 2005, 19:02
Ik ben sinds kort bezig met het maken van een tele en een strat. Niet helemaal zelfbouw omdat ik daar niet handig genoeg voor ben: ik heb dus onderdelen 2ehands gekocht en ga zow mijn eigen ideen in elkaar zetten.

Nu heb ik van de week een body gekocht:
De verkoper zei dat dit body uit 3 delen bestond (dit is goed te zien), maar hij dacht dat de linkerhelft een ander houtsoort was.. klopt dit..?

http://members.lycos.nl/mouthful/10272901.jpg

http://members.lycos.nl/mouthful/10272902.jpg

Nu wil ik ook van de week beginnen met lakken, ik heb dus op het forum veel liggen opzoeken, maar ik heb toch nog ene paar vragen, want hoe mee rik las, hoe vager het voor mij werd.

Grondlaag: is deze nodig? Ik had het er met mijn vader over en deze zei van niet, omdat hij nog een dunne grondlaag had...??

Ik wil hem zwart gaan spuiten met een spuitbus, en daarna een blanke laklaag geven (wij hebben de trap van ons met een dure blanke laklaag afgewerkt waarmee we dat willen doen).. Wat voor een zwarte spuitbus heb ik dus nodig? Ik ga komende week even naar de gamma om een (geen huismerk) te halen.. iemand tips..?

marter544
25 september 2005, 19:46
Zo te zien is die body eerder gebruikt, dus ik denk niet dat een grondlaag nodig is(ivb met fillers etc.), maar waarom in hemelsnaam zwart :???: . Dat is mooi hout, ik zou gewoon dat laatste restje grondverf er af schuren(ja dat is een kutklus), en dan blank lakken. 8-) Das veel mooier.

Chroxy
25 september 2005, 21:45
nou, het ziet er inderdaad op de foto misschien wel leuk uit, maar de vershcillen tussen het hout ziet er in het echt niet uit.. als het echt een mooi stuk hout was geweest (in mijn ogen) had ik hem idd blank gelaten :)

Raytheman
25 september 2005, 22:31
Kijk eerst even op welke basis die blanke lak is die je eroverheen wilt doen.
Acryl, alkyd? staat er meestal wel op..anders staat er wel op waarmee je het kan verdunnen of waarmee je naderhand je gereedschap moet schoonmaken.
Je spuitbus moet dezelfde oplosser hebben

Dirk W
26 september 2005, 08:38
Dat linker deel hout lijkt me Ash(essen) dat fender ook wel vaak gebruikt.