PDA

View Full Version : PROEL Die-Hard kabel??



jpb
25 september 2005, 16:17
Model DH100LU6 gisteren gekocht (Euro 12,50). Heeft goud-gecoate pluggen en werkt maar in één richting (hoe kan dat?) waarschijnlijk om de terugstroom te verhinderen? Klinkt prima, maar is dit nou een goed ekabel of zit er een hoop mojo bij??? Overigens hij was 12,50; niet idioot hoog bedrag vind ik...

Negative K3 fan
25 september 2005, 16:24
werkt hij echt maar 1 kant op of staat dat op de verpakking?

bert k
25 september 2005, 17:41
Het is wisselstrom wat er uit een pup komt, dus dat gaat altijd in twee richtingen tegelijk.
Maar kijk eens of er een plug met een schakelaartje op zit? Dat moet iig altijd aan de gitaar. Ik denk dat ze dat bedoelen

12,50 is niet zo duur.

Stitch
25 september 2005, 21:22
terugstroom, 2 richtingen tegelijk, schakelaartjes aan pluggen??? Het moet hier ook niet gekker worden :-D

bert k
25 september 2005, 21:28
Ken je die schakelaartjes niet? Die zorgen ervoor dat je de plug uit je gitaar kan trekken zonder dat het een harde knal geeft.

Swan
25 september 2005, 21:48
Ken je die schakelaartjes niet? Die zorgen ervoor dat je de plug uit je gitaar kan trekken zonder dat het een harde knal geeft.

ah is dat daarvoor :-D

Speeddemon
25 september 2005, 22:33
Ken je die schakelaartjes niet? Die zorgen ervoor dat je de plug uit je gitaar kan trekken zonder dat het een harde knal geeft.
die zitten op Planet Waves pluggen. Erg handig!

Heb er nu 2 van zulke kabels.

jpb
26 september 2005, 15:20
kabel doet het ook goed als ik hem omdraai; er zitten geen schakelaartjes op. Verder klink 'ie erg helder en dat is dus een goed teken toch? Geen verlies van hoog. Veel beter dan mijn Cordial en dat is toch ook een goede?

DREAMMACHINE
26 september 2005, 16:07
waar gekocht trouwens?
is wel een leuke prijs voor een paar reservekabels namelijk.

( zat zelf te denken aan iets van tasker/mogami met neutrik in eerste instantie, maar waar kan ik die krijgen in NL?....neutrik is overal aan te komen, maar die kabel niet echt.... :-( )

jpb
26 september 2005, 16:18
waar gekocht trouwens?
is wel een leuke prijs voor een paar reservekabels namelijk.

( zat zelf te denken aan iets van tasker/mogami met neutrik in eerste instantie, maar waar kan ik die krijgen in NL?....neutrik is overal aan te komen, maar die kabel niet echt.... :-( )
Bij de dorpsgitaarboer in Vries, Drenthe

DREAMMACHINE
26 september 2005, 16:23
.....nice, alleen beetje te ver om even langs te fietsen voor mij...helaas...

Janne
26 september 2005, 17:50
Bij www.lordofthestrings.nl hebben ze ook kabels van proel, ik weet alleen niet of het dezelfde zijn.

Negative K3 fan
26 september 2005, 18:35
waar gekocht trouwens?
is wel een leuke prijs voor een paar reservekabels namelijk.

( zat zelf te denken aan iets van tasker/mogami met neutrik in eerste instantie, maar waar kan ik die krijgen in NL?....neutrik is overal aan te komen, maar die kabel niet echt.... :-( )

tasker heb ik zelf gekocht bij the american guitar store in enschede, vind het zelf nog behoorlijk goedkoop voor een kabel met die status...

Lexvandoef
26 september 2005, 18:44
Over dat 1 richting op, bedoelt niet gewoon een kabel met twee mono jacks :razz: .

Das altijd met gitaren, maar je hebt ze ook met stereo jacks. En ik gebruik zelfnog steeds een merkloos kabeltje van de feedback :oops: .

DREAMMACHINE
26 september 2005, 18:47
waar gekocht trouwens?
is wel een leuke prijs voor een paar reservekabels namelijk.

( zat zelf te denken aan iets van tasker/mogami met neutrik in eerste instantie, maar waar kan ik die krijgen in NL?....neutrik is overal aan te komen, maar die kabel niet echt.... :-( )

tasker heb ik zelf gekocht bij the american guitar store in enschede, vind het zelf nog behoorlijk goedkoop voor een kabel met die status...

ok, enschede is helaas niet echt aan te fietsen (...en met de auto wordt het wel weer een te duur kabeltje dus....)...

zijn er geen online shops die vanuit nederland leveren?...( heeft altijd meer mn voorkeur dan internationaal gaan....

BartL
7 oktober 2005, 20:38
Ja...weet nog iemand wat on line zaken waar neutrik te krijgen is?
Of kan ik ze beter bij musik-produktiv halen voor 2.55 p/s? Komt wel 8 euri verzendkosten bij natuurlijk...maar heb wel 12 pluggen nodig :)

Bobbel
8 oktober 2005, 00:27
kabels? heeft dat ook al invloed op je geluid? ik koop altijd zomaar wat kabels...

RS-Rik
8 oktober 2005, 00:51
Gewoon een snoer van +25 euro nemen, zit je altijd goed.

BartL
8 oktober 2005, 09:04
Oowjah? Dus als ik een stagg kabel verkoop voor 25 euro zit ie goed? :lol:

Mitch
8 oktober 2005, 11:19
:D

Die Planet waves met 'startonderbreker' zijn inderdaad op zich best handig, maar je moet wel uitkijken dat je niet per ongeluk tegen het knopje komt, zoals onze verschrikte bassiste pas had. "Waaah, geen geluid" !

Gek genoeg gaan de merkloze kabels die ik ooit bij Peter Verspuy kocht ook al een leven lang mee. Ik gebruik nu twee merklozen als ik met korte kabels speel (3m, in oefenruimte of krap podium) en 6 meter kabels van Klotz, een merkloze en een ProCo (jawel, van de Rat) als ik meer bewegingsvrijheid heb.