PDA

View Full Version : straplocks in SG?



mistressforchristmas
25 september 2005, 14:49
ik heb overlaats men Epi SG G400 gekocht.. zeer goede gitaar voor zen prijs :)
maar de onderste vijs voor je strap aan te hangen begint al wat speling te krijgen + als je strap wat gedraait zit bestaat de kans dat de gitaar kan vallen..
bij men fender showmaster en men stratocaster hebbik dit opgelost door er Schaller security locks op te zetten..
http://www.feelmusic.fr/upload/1210_pt.jpg
maar omdat de vijzen die daarbij zaten te kort waren hebbik er langere moeten insteken.. nu zitten ze wel perfect en komen nooit meer los

maar bij men SG zit de bovenste vijs dwars door de body en asik er een langere vijs zou moete insteken bennik bang om de gitaar te beschadigen..

is er een alternatief (ander soort locks?) of moetet hiermee lukke?

FruscianteFan
25 september 2005, 14:57
wat ik heb gedaan op mijn Strat is de schroeven vastzetten met een beetje lijm. Gaat nooit meer los, maar dat is ook niet nodig.

Beter is het misschien om het gat eerst op te vullen met vloeibaar hout ofzo?

schizo910
25 september 2005, 14:58
Ik hoop dat je beter klust dan dat je schrijft, anders wordt het niets met die straps... :razz:

bert k
25 september 2005, 17:40
Je moet geen langere schroeven nemen, maar breder. Ook moet je het gat opvullen met houtlijm en stukjes hout van tandenstokers.

jorrit
26 september 2005, 12:21
iets dikkere schroef of gewoon ff wat houtlijm / constux 500 etc. sterke lijm iig. vast schroeven en klaar, komt er nooit meer uit

bert k
26 september 2005, 13:35
Ja, dat zei ik. :-D

FruscianteFan
26 september 2005, 15:40
Nog een vraagje over dezelfde straplocks: hoe kun je voorkomen dat de straplock losschiet van de strap? Gister namelijk viel m'n strat alsnog, doordat die ringetjes los waren geschoten.

En om nou steeds weer te controleren of die ringetjes nog wel stevig vast zitten, vind ik ook zowat.

Anders_Destium
26 september 2005, 15:44
Wat dacht je van goed aandraaien met een moersleutel?

fullorder
26 september 2005, 20:56
Ik hoop dat je beter klust dan dat je schrijft, anders wordt het niets met die straps... :razz:

:D

je hebt trouwens nog fijnere straplocks (http://www.jimdunlop.com/products/accessories/straplocks/index.html)

BassAgent
26 september 2005, 20:58
Ja ik weet dat die dingen fijner zijn, maar die Schaller dingen werken ook en als je ze inderdaad flink vast draait met een moersleutel moet ik er alleen nog even voor zorgen dat de schroefjes niet telkens los gaan.

Lord Abortion
26 september 2005, 21:01
Simpel toch, eerst het oude gat opvullen met tandenstokers of lucifers, dan die schroef er goed indraaien, dan zit dat muurvast. Zelfde voor de locks op de band, keihard vastzetten met een moersleutel, ofwel even in de diepvries, dan goed vastzetten, en als ze terug opwarmen zullen ze lichtjes uitzetten en zit het ook vast.

ACSlater
26 september 2005, 22:46
Ik heb op mijn Les Paul ook de Schallers en die voldoen best maar ik moet ze wel om het half jaar vervangen. Door het gewicht van mijn LP Custom (zo'n beetje de zwaarste "gangbare" gitaar) slijt de straplock uit en wil de gitaar wel eens vallen. Wat mij dus al eens is overkomen :cry:

Toen ik deze erop monteerde toen zat er ook zo'n veel te dikke schroef in. Ik heb er weer een normale schroef in gedraaid nadat ik het gat had opgevuld met mahoniesplinters. Geen lijm gebruikt dus maarhet zit zo vast als een huis.

Yv
27 september 2005, 08:22
Jim Dunlop fijner ? Ik heb veel mensen gehoord, dat die van Dunlop wel eens knappen! Die schaller dat zijn gewoon echt de beste en ook nog eens goedkoper dan die van dunlop

fullorder
27 september 2005, 11:44
Jim Dunlop fijner ? Ik heb veel mensen gehoord, dat die van Dunlop wel eens knappen! Die schaller dat zijn gewoon echt de beste en ook nog eens goedkoper dan die van dunlop

dat is mij tot nu toe bespaard gebleven gelukkig, vandaar dat ik ze fijner vind. mochten die van mij het ooit begeven verander ik waarschijnlijk ook van mening ;)