PDA

View Full Version : Prijs voor een TR-2



up-guitarman
25 september 2005, 14:48
Wat is de gangbare 2dehands prijs voor een BOSS TR-2 tremolo ???
Ik kan er eentje overkopen van een vriend voor 20 euro, mooie prijs ???

En is dit pedaal een beetje een aanrader voor af en toe wat trem-partijtjes te doen ???

Robbert
25 september 2005, 14:56
Weet je wat een stomme vraag is? :P

schizo910
25 september 2005, 15:00
Nee dat is geen goede prijs...



geef me nu maar het adres van die vriend

up-guitarman
25 september 2005, 15:00
Weet je wat een stomme vraag is? :P

Nee, ik wil gewoon meer weten over dit pedaal, en wat de gangbare prijzen zijn, meer niet ...

fullorder
25 september 2005, 15:04
Om toch maar je vraag te beantwoorden, ik heb de mijne laatst voor 50 euro verkocht dus ik zou maar snel zijn als ik jou was.

Wat betreft je tweede vraag, het is een tremolo dus hij is geschikt voor trem-partijtjes :roll:
Het is niet de beste tremolo die er is, maar zeker niet slecht en voor die 20 euro....kopen dus! Als ie niet bevalt kun je 'm altijd weer met minimaal 100% winst doorverkopen ;)

up-guitarman
25 september 2005, 15:09
Om toch maar je vraag te beantwoorden, ik heb de mijne laatst voor 50 euro verkocht dus ik zou maar snel zijn als ik jou was.

Wat betreft je tweede vraag, het is een tremolo dus hij is geschikt voor trem-partijtjes :roll:
Het is niet de beste tremolo die er is, maar zeker niet slecht en voor die 20 euro....kopen dus! Als ie niet bevalt kun je 'm altijd weer met minimaal 100% winst doorverkopen ;)


Owkeej bedankt !!! Ik ga hem idd zowiezo wel kopen, en moet niet persee snel zijn, tis van een vriend en hij staat nergens echt te koop dus is niet dringend of zo ...

En wat betreft die 2de vraag; Was meer bedoeld als "het is niet om voortdurend met tremolo te spelen maar dus om hem gewoon af en toe als opvulling te gebruiken..." M.a.w. moet ook niet het allerbeste dure boutique pedaal zijn ...

Nog een vraagje dan over de volume drop waarover ik heb gehoord, is die echt zoooo erg of valt dat nog wel mee ???

Speeddemon
25 september 2005, 15:29
die volume drop IS te horen, maar supersimpel te verhelpen.
1 weerstand (R9 of R19, ik weet niet meer welke) vervangen.
Origineel is ie 10k, maak 'm 6k81. Of lager, als je ook een beetje BOOST wil.

fullorder
25 september 2005, 15:31
Nog een vraagje dan over de volume drop waarover ik heb gehoord, is die echt zoooo erg of valt dat nog wel mee ???

Valt wel mee, maar hoe ergelijk een drop is hangt erg van het soort partijen af dat je ermee speelt. ik gebruik tremolo meestal voor subtiel werk soms in combinatie met een compressor. dan is een kleine volume drop niet eens zo erg, maar misschien wel als je 'm gebruikt voor aggresieve stutter geluiden. maar als je 'm al in combinatie met een ander (gain)pedaal gebruikt kun je de volume drop daarmee sowieso compenseren natuurlijk.

kwestie van uitproberen! ;)

Lucluc
25 september 2005, 17:25
Die volumedrop is misschien ook subjectief, want ik heb ook een PN-2 gehad en die had echt geen volumedrop in mijn oren. Of die was natuurlijk al gemod!

Speeddemon
25 september 2005, 17:39
Die volumedrop is misschien ook subjectief, want ik heb ook een PN-2 gehad en die had echt geen volumedrop in mijn oren. Of die was natuurlijk al gemod!
a) we hebben het over de TR-2
b) je hoort 'm echt wel. :wink:

6k81 erin, en je hoort 'm niet meer.

Lucluc
25 september 2005, 21:04
we hebben het over de TR-2

Ok, mijn fout! Niet goed gelezen :oops:

up-guitarman
25 september 2005, 23:20
Owkee, bedankt voor de reacties mijne heren !!!

Nuja, die zoute (volume)drop (wow, slecht moptje :oops: ), ik zal het wel bekijken als ik hem heb, voor 20 euro kan ik niets verkeerd doen !!!


Ik dacht trouwens dat het R9 was die je moest vervangen (heb eens door de andere topics over de TR-2 gebladerd).

Nu de (voorlopig) laatste vraag; Hoe begin ik best aan het vervangen van die weerstand ??? Ik kan wel beetje solderen maar heb nog nooit gesoldeerd op printplaatjes en zo ...

Speeddemon
25 september 2005, 23:23
lokaliseer R9, gebruik een desoldeerpomp (na verhitting van soldeerpunten) om origineel soldeer weg te krijgen. Trek met een pincet of spitse tang die weerstand eruit (als je er zeker van bent dat ie los zit),
douw de nieuwe erin, soldeem 'm vast en klaar.

up-guitarman
25 september 2005, 23:29
lokaliseer R9, gebruik een desoldeerpomp (na verhitting van soldeerpunten) om origineel soldeer weg te krijgen. Trek met een pincet of spitse tang die weerstand eruit (als je er zeker van bent dat ie los zit),
douw de nieuwe erin, soldeem 'm vast en klaar.

Ik denk dat ik eens langskom :wink:
Of toch alleszins iemand die wat beter kan solderen dan ik ... Ik heb ook geen pompke en zo ...

fullorder
26 september 2005, 00:25
lokaliseer R9, gebruik een desoldeerpomp (na verhitting van soldeerpunten) om origineel soldeer weg te krijgen. Trek met een pincet of spitse tang die weerstand eruit (als je er zeker van bent dat ie los zit),
douw de nieuwe erin, soldeem 'm vast en klaar.

Ik denk dat ik eens langskom :wink:
Of toch alleszins iemand die wat beter kan solderen dan ik ... Ik heb ook geen pompke en zo ...

zo'n pompke kun je kopen bij je lokale doe het zelf boer.

mooie handleiding speedy! ;)

Speeddemon
26 september 2005, 01:56
mooie handleiding speedy! ;)
je zou de handleidingen die ik maak voor m'n unpainted TB boxjes eens moeten zien. :D
Kunstwerkjes van 9 x 5 cm. :cool: :wink:

Robbert
26 september 2005, 20:15
Ik hou zelf meer van dat desolder braid of matje. Ik heb twee pompjes, maar echt lekker werken doen ze niet :(