PDA

View Full Version : nieuwe buizen in m'n marshall



willum
25 september 2005, 13:26
ik denk dat er wat nieuwe buizen in m'n marshall jcm 800 moeten,
heeft er iemand nog tips over het merk buizen en waar ik deze het beste kan kopen.
ik zelf woon in de omgeving tilburg
(marshall jcm 900 type 2205)
william
www.demannevandeleesmap.com

V!N
25 september 2005, 15:18
Ha, mijn 800e bericht hier en het gaat ook nog eens over JCM 800's op de werkbank .. kan niet beter ! :-D

Hallo Wil,
Je versterker scheurt op een combinatie van diodes en buizen, dus het is geen noodzaak om de duurste en beste NOS scheurbuizen van Mullard hierin te zetten.
Split Channel JCM 800's heb ik vaak open op mijn werkbank en ik doe zelf altijd vijf 12AX7's van JJ in de voorversterker en twee EL34's van Svetlana in de eindversterker, die met het C'tje erop.

Maar voordat je met dit lijstje enthousiast naar de winkel rent .. ;)


- Waarom denk je dat je versterker ineens alle buizen vernieuwd moet hebben ?
- Weet je wel dat voor een vers set eindbuizen de bias opnieuw moet worden ingesteld ? Dat kun je beter door een techneut laten doen als je geen idee hebt waar dat over gaat.

DREAMMACHINE
26 september 2005, 11:58
....wat een geweldige bandnaam willum! :-D

willum
1 oktober 2005, 15:39
bedankt voor de tips over de buizen,er zitten inmiddels nieuwe voorversterker buizen in .de eerste buis die het binnenkomende signaal de eerste boost geeft is een svetlana geworden en de overige 4 zijn russiche sovtek's geworden,en m'n geluid is er erg van opgeknapt.

de reden dat er nieuwe in zijn gegaan is dat de oude buizen ook nog gelijk de orginele zijn uit 1989 om precies te zijn,en omdat de versterker al de menige branduurtjes heeft gemaakt was het dus geen overbodige luxe.
en wat betreft de kennis over buizen enz. die heb ik zelf niet ,maar ik heb iemand gevonden die er zeer veel verstand van heeft en die heeft mij ook enorm geholpen