PDA

View Full Version : Warmoth op gitaarmarkt



Negative K3 fan
25 september 2005, 12:41
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=48583

best een leuk gitaartje, maar dat lace wood, ligt het nou aan die foto's of ziet het er echt zo gek uit???

renier
25 september 2005, 12:47
mwao, die top vindt ik nu niet echt esthetisch verantwoord. zeldzaam? vast. mooi? niet echt.

daarnaast vindt ik dit echt zware overkill. enorm drukke top, enorm drukke hals en dan ook nog eens een pearloid slagplaat. dit is meer iets voor de gitarist van andre hazes of dries roelvink ofzo.

Quink
25 september 2005, 12:51
Vrij stevige prijs ook. Heel veel meer zal hij niet kwijt geweest zijn aan de onderdelen. Als hij dat al betaald heeft...

Vampire
25 september 2005, 12:56
Jemig, die slagplaat is een beetje TE jaren 60 :-?

srv-man
25 september 2005, 14:28
Op de foto komt het niet zo goed over, maar in werkelijkheid ziet lacewood er spectaculair uit. Het heeft een beetje "snakeskin" look die afhankelijk van de lichtval echt heel mooi is. Hier nog een voorbeeldje van mij voormalige Tom Anderson Grand Am met volledige (!) lacewood body.
http://home.casema.nl/kroon/Grand%20Am%20lacewood

Overigens is de aangeboden gitaar wel (veel) te hoog geprijsd, 2e hands Warmoths brengen meestal aanzienlijk minder op. En deze is nog niet eens gelakt ook.
Maar ik vind hem wel mooi, het is eigenlijk een Anderson kopie.

jorrit
25 september 2005, 14:32
het verschil is alleen dat die anderson gelakt is en die warmoth niet... ik denk als je die strat mooi lakt.... moet dr geen wax finish onder zitten.. krijg je een mooi stratje...

SBloke
25 september 2005, 14:59
Andere slapgplaat erop. (en een mooie 3ply zwarte erop met zwarte knoppen enzo)
GOED laten lakken...
en dat ERG foute "masterpiece" logotje van de kop af halen en je hebt volgensmij een best erg mooi gitaartje.

Negative K3 fan
25 september 2005, 16:12
waarom per sé lakken???

ACSlater
25 september 2005, 18:22
Nou dat lakken moet gewoon omdat het nu net lijkt of er een laklaag op gewaxed hout is gedaan, wat dus niet goed gaat. :D
De aparte vlam van het hout komt zonder laklaag niet tot zijn recht naar mijn mening.

ToolRulez
25 september 2005, 21:43
Ik denk ook dat de tekening in dit stukje hout nog mooi tot leven kan komen met een laklaag.
Het lijkt wel alsof het hout helemaal onbehandeld is.

De pearl slagplaat is wel een beetje té, maar geef toe met gouden hardware was het nog veel fouter geweest :wink:. (geen aanval op srv-man bij jouw ex-anderson is het stylish!)

Michael AE
25 september 2005, 22:39
Op de foto komt het niet zo goed over, maar in werkelijkheid ziet lacewood er spectaculair uit. Het heeft een beetje "snakeskin" look die afhankelijk van de lichtval echt heel mooi is. Hier nog een voorbeeldje van mij voormalige Tom Anderson Grand Am met volledige (!) lacewood body.
http://home.casema.nl/kroon/Grand%20Am%20lacewood

Overigens is de aangeboden gitaar wel (veel) te hoog geprijsd, 2e hands Warmoths brengen meestal aanzienlijk minder op. En deze is nog niet eens gelakt ook.
Maar ik vind hem wel mooi, het is eigenlijk een Anderson kopie.

ZOOOO! Da's een mooie gitaar... :razz:

Michael AE
25 september 2005, 22:40
BTW, check mijn sig voor een gedetailleerde foto van de body.