PDA

View Full Version : probleem met aansluiten voetpedaal Midi



alex1959
25 september 2005, 10:32
Hoi, ik heb gisteren mijn FC200 en Cry baby met 1 multy kabel aangesloten op mijn rack.

Dit heb ik als volgt gedaan.

ik heb een kabel gekocht met 4 aders waar per ader 2 signaal en een aarde zitten.

1 ader voor signaal van Sennheiser naar wah-wah
1 ader voor signaal van wah-wah naar preamp
1 ader voor Midi FC200 naar Nobels MS8
1 ader voor 9 volt voor FC200 en wah-wah

Dit wordt aangesloten op een harting stekker.

Nu heb ik een tik geluid om de seconde, als ik de midi kabel eruit trek is het weg. Alles werkt zoals het moet werken.

Wat heb ik verkeerd gedaan?

Alex

U96
27 september 2005, 22:43
Als je de midi aansluit via een losse midi kabel, is die tik er dan ook ?

Jur

alex1959
28 september 2005, 20:55
Als ik een orginele midikabel gebruik blijft de tik bestaan.
Aleen als ik de signaal kabels vervang door orginele kabels dan is de tik weg.

ik heb al van diverse kanten gehoord dat het misschien een aardlus is maar ik weet alleen niet hoe ik die weg krijg.

vester86
29 september 2005, 00:58
probeer in ieder geval op je mesa de powerschakelaar op grnd lift te zetten. mocht dat niet werken humfrees (maar dat kost een stukkie meer)
Wanneer is de tik gekomen?? als het pas is gekomen toen je kabels ging bundelen dan ligt het daar aan.
het is nogal raar dat je een aardlus zou krijgen en dan een regelmatige TIK te horen, een brom is veel logischer...

wat gebeurt er als je de signaalkabel van de sennheiser naar wah en de wah naar rack omwisseld. of slecht 1 van 2 gebruiken?? (en dan dus (voor het moment) geen wahwah gebruiken)

U96
2 oktober 2005, 21:51
Ik kan me ook voorstellen dat de afscherming van de kabels in de multikabel te wensen overlaat en dat 't één en ander "lekt." Is de kabel een kabel die als zodanig voor deze toepassing geschikt is ?

Jur

alex1959
3 oktober 2005, 20:12
Dit heb ik nagevraagd maar de kabel is voor deze toepassing goed.

Het lijkt of dat een condensator zich ontlaad om de sec.

Ik heb alle mogelijke aardlussen verwijdert maar er verandert niks.

De Beer
17 augustus 2006, 21:26
Even een BUMP van dit topic.

Ik ben namelijk exact het zelfde van plan als Alex1959.

Is zijn(en dus mischien ook mijn) probleem op te lossen met dat "zend en ontvang zijde van kabel afscherm verhaal" van hier. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74678&highlight=multi)

alex1959
18 augustus 2006, 08:22
Ik heb de tik gevonden hij komt van de FC200 en is met toeval ondekt.

ik plugde mijn gitaar los en liet de jack op de FC200 vallen en daar was de tik weer.

nu wilde ik weten hebben andere ook het zelfde geluid uit de FC200?

Dus de plug gewoon op de behuizing leggen zonder dat de tip het metaal raakt.

alvast bedankt

Alex

Remco R
24 augustus 2006, 14:27
De tik die jullie horen is de Sys-ex, die de FC-200 meestuurd. Om te beginnen moet je de voeding van je wah wah isoleren. Daar zit je eerste aardlus. Dus test door er een batterij in te steken! Of een afzonderlijke adaptor!! Je hebt waarschijnlijk nog een aardlus via je sennheiser. Je signaal massa van de sennheiser komt via het rack weer in aanraking met de massa vanaf je wah wah. Leg dus ook je sennheiser los, of (goede tip) plug je output van je sennheiser via een DI box aan je input van de wah. Dan is je signaal geisoleerd.
Dan zul je ervan verlost zijn!
By the way: Alle FC-200's produceren een sys-ex signaal! Bijvoorbeeld een GT3 enz doe dit niet! Sys-ex bied meer midi mogelijkheden.
Groeten Remco