PDA

View Full Version : Stratocaster '76 ruilen tegen een Godin LXGT-SA



alex1959
25 september 2005, 10:20
Ik heb heb Stratocaster '76 blond van kleur met maple neck en zwarte slagplaat en elementen.
Deze kan ik ruilen tegen een Godin LXGT-SA eind jaren 90.

Is dit een goede ruil of is mijn stratocaster meer waard?


Alex

taylor
25 september 2005, 11:18
hmm ja weet niet ik ben niet zo bekend met godin dus heb geen idee wat die waard is veder geef je ook geen info of je 76 helemaal origineel is en in wat voor staat dus..............

ik zou hem zo wi zo niet ruilen maar goed daar heb je niks aan denk ik :)

Mitch
25 september 2005, 11:32
Een Godin zoals je die beschrijft is nu tweedehands ongeveer 1100E waard.
Daarnaast is het sowieso 100x meer gitaar dan een seventies Strat, dus ik zou zeggen: doen :wink:

taylor
25 september 2005, 11:38
misschien is dat wel waar ja ligt er beetje aan, in de 70e jaren hebben ze ook hele goeie exemplaren er tussen maar vanaf 75 werd over algemeen wel wat minder .maar goed ik kan meer met die strat dan met zo'n godin dus aan jou de afweging voor een ander is het weer anders om dus...

Phoenix
25 september 2005, 11:48
hmm ja weet niet ik ben niet zo bekend met godin dus heb geen idee wat die waard is veder geef je ook geen info of je 76 helemaal origineel is en in wat voor staat dus..............

ik zou hem sowieso niet ruilen maar goed daar heb je niks aan denk ik :)

:-D

taylor
25 september 2005, 11:57
ach ja je begrijpt wat ik bedoel toch :wink:

Dude
25 september 2005, 12:19
mjah ik ben fender freak en zou zeggen dat die fender alleen maar meer waard wordt...

en volgens mij is die strat wel meer waard dan 1100 euros

alex1959
25 september 2005, 12:27
De Statocaster is orgineel op een 5 standen schakelaar na en is in mint conditie, heb ik alleen thuis gebruikt.

Ik heb op internet gezocht en er wordt ongeveer 1500,= Euro voor gevraagt.

Op de Godin zitten 2 humbuckers een piezo brug en een midi uitgang.
De humbuckers zijn enkelspoel te schakelen.
Een tremelo en een equaliser.
Is dus als accoustisch, met een midi converter en als electrisch gitaar te gebruiken.

Het blijkt dat mijn Strat meer waard is.

Harry
25 september 2005, 12:35
misschien is die godin wel veelzijdiger, maar ik kan me voorstellen dat die fender meer gevoelswaarde heeft op den duur.

en van dat akoestische moet je je niet te veel voorstellen, of je moet een aparte versterker gaan gebruiken.

Negative K3 fan
25 september 2005, 12:37
ik vind het zo gek dat van die 70s strats zoveel geld opleveren :S

Mitch
25 september 2005, 13:04
en van dat akoestische moet je je niet te veel voorstellen, of je moet een aparte versterker gaan gebruiken.

Maar als je dat doet heb je een geweldige akoestische sound op het podium ! Kijk, voor LGX_SA's zal ongeveer 1500 worden gevraag, maar 1100/1200 is wat je er voor krijgt. Domweg omdat mensen nog altijd meer willen betalen voor Fenders en Gibsons dan voor andere merken, tweedehands. :-?

Lune-a-tic
25 september 2005, 13:10
Een Godin zoals je die beschrijft is nu tweedehands ongeveer 1100E waard.
Daarnaast is het sowieso 100x meer gitaar dan een seventies Strat, dus ik zou zeggen: doen :wink:
Vooral dat tweede kan ik beamen, ebony fingerboard, zeer goeie tracking voor synth access, uitstekende piezo aan boord, ideaal werkpaard.
Die 1100 zou ik dus wel willen in twijfel trekken, nieuw gaan ze algauw 1700 € kosten, en tweedehands zijn ze zelden te vinden (dat drijft de prijs wel op IMO) zo zou ik de mijne nooit verkopen. :-)
Maar het is geen strat, en het benadert de klank van een strat in geen straten...even goed en soms beter, ja, maar anders, wegens piezo en 2 xHB.
By the way, nooit een HB gevonden zoals die van de LGXT-SA in nekpositie. Uniek.

Anders_Destium
25 september 2005, 13:14
Qua gitaar ga je er zeker op vooruit als je ruilt, LGXen zijn beestachtig goede gitaren!

Raytheman
25 september 2005, 13:55
Kijk voor de grap even op Ebay.com wat een seventies strat tegenwoordig kost..
Lekker houden dus zou ik zeggen :)

Raytheman
25 september 2005, 13:58
voorbeeldje:

1976 Stratocaster, Black

VG++ CONDITION This one has all the right stuff! great playing 1976 Blackie with cool relic look. Nice arm wear exposing undercoats. Black and White plastic. Super tone. Comes with original case with a couple changed latches.


Price: $2,150

Mitch
25 september 2005, 14:06
Bizar. Hopelijk blijft deze Amerikaanse trend ons Europeanen bespaard.
Twintig jaar lang wordt er op die dingen gekotst en nou is het ineens helemaal hip :???:

Lucluc
25 september 2005, 14:10
Kijk voor de grap even op Ebay.com wat een seventies strat tegenwoordig kost..
Lekker houden dus zou ik zeggen :)

Maar dan komt ie in een koffer onder het bed te liggen en hij wil toch een gitaar om op te spelen.

jorrit
25 september 2005, 14:35
nou dan ruil je hm niet, verkoop je strat en koop zo'n godin. de verhalen hiervoor al geplaatst door andere forum leden zijn niet over dreven, damn godin maakt echt goede gitaren..

Orpheo
25 september 2005, 14:57
Bizar. Hopelijk blijft deze Amerikaanse trend ons Europeanen bespaard.
Twintig jaar lang wordt er op die dingen gekotst en nou is het ineens helemaal hip :???:


lijkt het wel op, maar ik kan me er wel een beetje in vinden. het zijn, als je goed zoekt, goeie gitaren, en het heeft toch de " smaak" van een vintage gitaar, om t maar zo te zeggen, maar neit zo extreem duur. ik zie ook al dat bv Norlin-gibsons ook in prijs omhoog schieten.

ik zou zelf overigens eerder 1500 euro voor een '70ies strat dan voor een nagelnieuwe (in den haag hangen een paar 70ies strats, en die zijn echt gruwelijk goed, ware het niet dat ik geen strat-fan ben vanwege die singles).

ik zou die strat dus houden. ze worden toch meer en meer waard. iemand op t forum zei al: als je een 70ies strat hebt, en hij is NU nog in goeie conditie, dan zal het toch geen slechte strat zijn. ben het daar dus wel mee eens.

Lune-a-tic
25 september 2005, 20:14
ik zou die strat dus houden. ze worden toch meer en meer waard.

Tenzij je er op wilt spelen natuurlijk, probleem met dat vintage gedoe is dat het ofwel in een vitrinekast in Japan beland, of in de klauwen van pakweg Keith of Ron van de Stones, multimiljardairs die het geen kneit kan schelen dat ze er ene brok afhalen.
Als het om muziek te maken is ben je beter af met de Godin. :cool:

Quink
25 september 2005, 20:52
Als het om muziek te maken is ben je beter af met de Godin. :cool:

Idd, in die zin dat je beter auto rijdt in een Toyota. Rijdt altijd, relatief goedkoop, weggedrag probleemloos voor iedereen, en zo saai als afwaswater. Als het je puur gaat om de verplaatsing van A naar B, prima. Als je ook onderweg nog wat lol wil beleven, mm, shop elsewhere...

Lucluc
25 september 2005, 21:10
Als het om muziek te maken is ben je beter af met de Godin. :cool:

Wat versta jij dan onder muziek? In mijn muziek kan ik prima uit de voeten met een oude strat. Ik houd van het karakter van een oud instrument en jij hecht daar kennelijk geen waarde aan. En we hebben het hier niet over een mint strat uit 1954. :razz:

Anders_Destium
25 september 2005, 21:23
Oe, de Stratfans gaan hun gitaar verdedigen. Dat is net alsof je een Golf of Astra verdedigt, moedig maar het zet natuurlijk nooit echt zoden aan de dijk :lol:

srv-man
25 september 2005, 21:43
Bizar. Hopelijk blijft deze Amerikaanse trend ons Europeanen bespaard.
Twintig jaar lang wordt er op die dingen gekotst en nou is het ineens helemaal hip :???:

Bizar is het zeker! Toen Fender in de 70ties met de 3-punts hals bevestiging begon werd dit als iets vreselijks beschouwd (instabiel, etc.) Bovendien waren de strats uit die periode nogal van wisselende kwaliteit. Er zijn hele goede, maar ook hele slechte.
Tot voor enige jaren terug vond iedereen strats uit de 70ties nog altijd niets. Maar de laatste jaren worden ze enorm gehypt en wordt er steeds meer geld voor gevraagd. Ze hebben natuurlijk wel een fantastische uitstraling en zullen waarschijnlijk nog meer waard worden.

Een Godin is een prima gitaar (niets meer en niets minder) maar heeft de uitstraling van een boekhouder. 1100 Euro is een normale prijs voor dit type en een hype zal er niet snel om ontstaat (hoewel, je weet nooit).

Ik zou die oude strat niet snel wegdoen (zeker als het een hele goede is).

Lucluc
25 september 2005, 21:55
Op de een of andere manier zijn er, mede door het internet, allerlei verhalen de wereld in geholpen, zoals dat strats uit de jaren '70 bagger zijn. Natuurlijk zitten er minder goede exemplaren tussen, maar over het algemeen prima gitaren. De kwaliteit van een aantal pre CBS instrumenten is inderdaad beter, maar dat wil niet zeggen dat gitaren uit de jaren '70 slecht waren. Over het algemeen iets minder, dat wel.

Quink
25 september 2005, 23:12
Dat is net alsof je een Golf of Astra verdedigt,

Grappig, zo heeft iedereen zijn eigen beeld bij een gitaar. Ik krijg juist bij een Godin het beeld van een Astra of Golf. Niks mis mee, goede materialen, goed in elkaar gezet, kun je je geen buil aan vallen, maar saaaaaaaaaaaaaaaaaai.

Een Strat heb ik meer het beeld van een oudere Engelse sportwagen zoals een TR-6 of zo. Zitten zeer slechte exemplaren tussen, maar als je een goede hebt, en er mee om weet te gaan...

Lucky
25 september 2005, 23:19
Dat is net alsof je een Golf of Astra verdedigt,

Grappig, zo heeft iedereen zijn eigen beeld bij een gitaar. Ik krijg juist bij een Godin het beeld van een Astra of Golf. Niks mis mee, goede materialen, goed in elkaar gezet, kun je je geen buil aan vallen, maar saaaaaaaaaaaaaaaaaai.

Een Strat heb ik meer het beeld van een oudere Engelse sportwagen zoals een TR-6 of zo. Zitten zeer slechte exemplaren tussen, maar als je een goede hebt, en er mee om weet te gaan...

Ik heb dat ook een beetje :)

Anders_Destium
25 september 2005, 23:23
Als een Godin al saai vindt wat zegt dat dan over een gitaar die (bijna) iedereen heeft? Zo'n gitaar is saai per definitie :-? Niet om iets af te doen aan een strat, maar een Godin is stukken en stukken zeldzamer dan wéér een strat. Net zoals je Golfjes op elke hoek van de straat ziet :wink:

Een strat is de ultieme burgerbak, voldoet goed en is voor de meeste mensen te betalen. Maar speciaal zoals een TR6 speciaal is? No way, dan zou tenminste 20% van alle auto's een TR6 moeten zijn...

Lune-a-tic
25 september 2005, 23:27
Ik houd van het karakter van een oud instrument en jij hecht daar kennelijk geen waarde aan.
Waarde is relatief, en zelfs subjectief. Hoe zeldzamer die oude strat wordt, hoe minder ze als working-mans guitar zal fungeren, dan kan je beter de Godin kiezen. Dat was wat ik bedoelde, heb geen strat afgebroken of de kwaliteiten ervan als minder beschouwd.

Lune-a-tic
25 september 2005, 23:30
[quote=Lune-a-tic] Idd, in die zin dat je beter auto rijdt in een Toyota. Rijdt altijd, relatief goedkoop, weggedrag probleemloos voor iedereen, en zo saai als afwaswater. Als het je puur gaat om de verplaatsing van A naar B, prima. Als je ook onderweg nog wat lol wil beleven, mm, shop elsewhere...
Als je bij het autorijden nog lol wil beleven moet je minstens twintig jaar terug in de tijd, dat klopt, heeft weinig met de keuze tussen "vintage gitaar" of "modern gerief" te maken. Laat staan dat je die twee zou vergelijken.

Quink
26 september 2005, 00:06
Als een Godin al saai vindt wat zegt dat dan over een gitaar die (bijna) iedereen heeft? Zo'n gitaar is saai per definitie :-? Niet om iets af te doen aan een strat, maar een Godin is stukken en stukken zeldzamer dan wéér een strat. Net zoals je Golfjes op elke hoek van de straat ziet :wink:

Een strat is de ultieme burgerbak, voldoet goed en is voor de meeste mensen te betalen. Maar speciaal zoals een TR6 speciaal is? No way, dan zou tenminste 20% van alle auto's een TR6 moeten zijn...


Tsja, ik vrees dat we hier niet gaan uitkomen. :wink: Jij hangt de kwalificatie saai op aan "bijna iedereen heeft er een". Het feit dat iets zeldzaam is wil voor mij niet per definitie zeggen dat het dus niet saai is. Ford Scorpio anyone... :D


(Ik zou trouwens graag een Golf 1 GTI hebben, mits in originele staat :D )

fullorder
26 september 2005, 00:40
Zo'n Godin is inderdaad wel zeldzamer dan een Golf en een 70's Strat heb ik inderdaad al wel een stuk vaker gezien dan een TR6.

Echter die Godin is wel net zo lelijk als een golf! :D

Uitspraken over het uiterlijk van deze specifieke Strat durf ik niet te doen tov van een TR6, want dan wil ik eerst foto's zien. Strats heb je nu eenmaal van gruwelijk lelijk tot oogverblindend mooi.

taylor
26 september 2005, 15:57
wat maakt dat nou uit dan?

je ruilt die strat omdat je er niet veel mee hebt of dat je liever die godin hebt omdat je daar meer mee kan,je koopt geen gitaar om na te kijken of wel??

Quink
26 september 2005, 17:07
je koopt geen gitaar om na te kijken of wel??

Dit is een grapje, toch? :???: Of denk je serieus dat al die flame, birdseye, 20.000 kleurtjes, inlays, whatevers allemaal puur ter verbetering van de klankeigenschappen zijn? :roll:

(Ik ga er wel van uit dat je "naar" bedoelt, en niet een gitaar om op te knappen).

Orpheo
26 september 2005, 17:09
je koopt geen gitaar om na te kijken of wel??

Dit is een grapje, toch? :???: Of denk je serieus dat al die flame, birdseye, 20.000 kleurtjes, inlays, whatevers allemaal puur ter verbetering van de klankeigenschappen zijn? :roll:

(Ik ga er wel van uit dat je "naar" bedoelt, en niet een gitaar om op te knappen).

mee eens.....