PDA

View Full Version : Amp-switching



anoniem
21 mei 2001, 17:34
Hoi allemaal,

Kent iemand van jullie het merk London City?!? Nou, het is in ieder geval een zeer oude kopie van die Marshalls, ten tijde van ons Jimi :smile:) Vorige week heb ik hem eindelijk terug gekregen na een reparatie van dik een half jaar. Mijn vraag is nu: zijn er schakelaars te vinden waarmee ik tijdens het spelen kan wisselen tussen de London City en een MB Dual Rectifier?!? Ik weet dat er zoiets als amp-switches bestaan maar die zijn, volgens mijn lokale dealer, niet voldoende voor de London City (De speakeroutput van beide amps moet ten alle tijden belast zijn of zow)

taylor
2 juni 2001, 22:23
ja wat wil je dealer daar me zeggen??

een ampswitch voldoet volgens mij gewoon hoor.

dat belasting verhaal wil zeggen dat beide versterkers ALTIJD aan gesloten moeten zitten op de speaker(s)(met een kabel).

je moet nooit een versterker draaien zonder dat hij niet aangesloten zit op je speakers!!
(dit betekent niet onbelast draaien)voor buizen dan.

veder zou je ook stereo kunnen gaan werken.

anoniem
14 juni 2001, 17:54
Ik zou een nieuwe dealer gaan zoeken....
Morley maakt een zogenaamde AB/Y switch waarmee je tussen versterkers kunt switchen

Monty
18 juni 2001, 15:26
Hoi, je kan een simpele AB switch gebruiken om te kiezen tussen LCity of je Recto of tegelijk (morley ofzo). Je kan als je wat meer poen overheb ook een 19" Mesa amp switcher bestellen die gaat tot 4 verschillende heads. Of anders is er nog een 19" ding van Custom Audio Electronics, dat is wel de top, maar betaal je ook een vette prijs voor. Kan je verschillende amps aansluiten op 1 cabinet, dus dan hoef je niet voor elke top een cabinet te hebben. Ding kost wel zo'n 2000,-

Eko
19 juni 2001, 20:52
Hallo Anoniem,
London City komt mij bekent voor. Eind jaren zeventig heb ik er zelf een gehad met bijpassend speakercabinet.
In mijn herinnering waren ze niet altijd even betrouwbaar en gingen ze op de meest ongelegen momenten kapot.We hadden toen zelfs een reserve Amp.op voorraad.
Op temperatuur klonken ze echter prachtig.
Waanzinnige kleur trouwens ( groen/blauw)

Ic3gl0vE
28 augustus 2001, 15:00
Ik heb een London City van vorig jaar en die was toen nieuw. En ik heb ook wel is gehoord dat die london city's vaak kapot gaan maar mijn (transistor) 10wattertje werkt nog perfect :grin:

anoniem
28 augustus 2001, 16:27
Een London City van vorig jaar die toen nieuw was?!? Hmmmm, volgens mij worden die bakken al sinds jaar en dag NIET meer gebouwd. 'K wist ook niet dat er transistorversterkertjes gebouwd werden. Ik ken London City echt alleen maar als zware buizenbakken. Ja, gevoelig zijn ze wel, die van mij is sinds twee maanden weer terug van de buizendokter. Er was een sluiting in de buizenvoet opgetreden wat tot gevolg had dat de zekeringen direct doorsloegen als je hem aan zette. Inmiddels doet ie het weer prima, nieuwe buizen, nieuwe elco's, helemaal gereviseerd, klinkt weer als nieuw.

Wat die switch betreft: Een simpele AB switch werkt niet omdat ik maar een speakercab wil gebruiken. Custom Audio Electronics hoeven we het niet over te hebben, die kost, als ik mij niet vergis, rond de 800 USD. Mesa/Boogie switch kan een oplossing zijn maar nog altijd vrij prijzig. Na lang overleg met "de buizendokter" hebben we besloten er eentje zelf te gaan ontwikkelen. Volgende week verwacht ik een telefoontje over hoe de zaak rolt dus..... Nog eventjes wachten voordat we met twee buizenbakken kunnen spelen :smile:

vinni
30 augustus 2001, 20:56
Heruh,
Gebruik onderstaande link

http://www.harmony-central.com/Newp/2001/Lehle-Switchers.html

Groet,
Vinni

Ibanez
30 augustus 2001, 21:18
Op 2001-08-28 15:27, schreef anoniem:
Een London City van vorig jaar die toen nieuw was?!? Hmmmm, volgens mij worden die bakken al sinds jaar en dag NIET meer gebouwd. 'K wist ook niet dat er transistorversterkertjes gebouwd werden. Halloooooooo er worden nu nog zoveel lc's verkocht hoor, ik heb er genoeg gezien en ik heb zelf ook zo'n kleine lc 10 watt als oefenversterkertje. En die van mij word nu nog verkocht.

anoniem
5 september 2001, 13:16
Vinnie,

Bedankt voor je respons!! Een ding mis ik nog (en dat mis ik in de meeste goedkope/simpele switches). Het enige wat deze switches doen is jouw gitaarsignaal naar de geselecteerde versterker sturen maar het belangrijkste is dat ook het uitgangssignaal van de geselecteerde versterker naar mijn enig beschikbare speakerkast wordt gestuurd. Kijk maar eens naar de switch van Custom Audio Electronics. Deze dingen splitten niet alleen je gitaarsignaal maar ook het uitgangssignaal van de gebruikte amps. Verder wordt het uitgangssignaal van een niet geselecteerde amp bewerkt zodat de versterker niet onbelast staat te blazen, iets waar mijn oude bakkie niet tegen kan :smile: