PDA

View Full Version : Ik kom weer even vervelend doen...



Jax
25 september 2005, 08:14
OK, nog steeds op een zoektocht naar een betere amp dan mijn vox valvetronix. Ik wil een echt geluid hebben, dus geen modeling. De distortion moet strak, modern, maar niet kill klinken. Goed bruikbaar voor riffs als voor solo's. De clean moet acceptabel zijn. Crunch is niet echt noodzakelijk. Ik zoek het liefst een combo omdat het in een redelijk kleine kamer moet kunnen.

Bands met een goede sound waar ik naar streef:

Lostprophets
Alter Bridge
Avenged Sevenfold
Sonata Arctica
Killswitch Engage

Zelf al bedacht:

Engl Thunder/Screamer
Marshall DSL401/DSL201
Peavey 5010

Alle tips/info/ideëen zijn welkom.

O ja, budget, tweedehands wil ik het liefst onder de 750 proberen te blijven.

andoni
25 september 2005, 10:22
Ik denk dat je uit dat rijtje het best af bent met een Engl. Hebben vette high gain en kunnen ook wel die dikke Amerikaanse rocksound van Lost Prophets voortbrengen. 5150 zou voor je metaldoeleinden erg geschikt zijn maar ik vrees dat die (als Lost Prophets in het rijtje staat) tekort schiet voor rockdoeleinden. Marshall DSL's zou ik voor een dergelijke stijlen pas bij de heads gaan kijken, klinken bruter dan de combo's die niet veel verder dan een Iron Maiden-achtige high gain geraken, net niet vet genoeg voor die metalbands die je opnoemt.

Conclusie: (imho) kan je best naar Engl kijken :) Alternatieven in die prijsklasse schieten me niet meteen te binnen.

AART
25 september 2005, 10:27
Mesa, alles wat je zoekt zit daar wel in, deze vallen allemaal in je budget(soms goed zoeken):

Mesa Studio .22+
Mesa Caliber
Mesa Dual Caliber

stuk voor stuk lekkere scheur(wel iets verschillend allemaal) en een zeer goed clean kanaal.

armageddon
25 september 2005, 10:27
Als je dan toch naar Engl kijkt, kijk dan vooral naar de Thunder en niet naar de Screamer. Zelf heb ik de Thunder en heb ik de Screamer getest en in mijn optiek rechtvaardigt het prijsverschil niet het verschil in mogelijkheden. De Thunder heeft een clean die erg oke is en een fantastisch lead. De crunch gebruik ik nauwelijks. En...hij is relatief goedkoop. Let er wel op dat ie loei en loei hard kan :) Om te oefenen thuis hoef je het mastervolume niet hoger te zetten dan 10% :D

@AART:
Weet jij of er een enorm verschil zit in een Studio .22 en een Thunder (agezien van de power dan). Ik vind de Thunder toch erg "bright" klinken en vroeg me af of er wat donkerders is. Die Studio .22 is 2e hands erg aantrekkelijk namelijk.

Jax
25 september 2005, 10:31
Thnx voor de replies.

@armageddon - En hoe is de sound op lager volume van de engl thunder?

@AART - Ik zal zeker eens kijken en de verschillen uitzoeken tussen de mesa's. Thanks voor de tip.

@ Andoni - Ook thanks voor het advies :)

armageddon
25 september 2005, 10:37
Op lager volume is het zeker goed te doen. De voorversterker-gain zorgt voor een heerlijke scheur hoor. Hij is alleen wat modderiger als ie laag volume is, maar zeker niet slecht. Lees de reviews op Harmony-Central maar (alhoewel die zeker niet 100% objectief zijn). Ik zou de versterker, zeker gezien zijn prijs/kwaliteit verhouding, zekr een 8 tot een 9 geven.

AART
25 september 2005, 10:51
btw: andoni, die 5150 kan zeker wel lost prophets aan, dat doe ik maar al te graag op mijne, klinkt echt heerlijk.

Jax
25 september 2005, 10:52
Ok, dat klinkt zeker goed. Thnx voor de reply. Weet iemand ook hoe dit bij die mesa's die AART opnoemde zit, dus de sound op laag volume?

Jax
25 september 2005, 11:19
@AART - Ik hoor wel altijd dat de clean op een 5150 niet echt je van het is. Klopt dit?

Mitch
25 september 2005, 11:37
Zwaar ondergewaardeerd: Brunetti Maranello. Vederlicht, pittig clean en buitengewoon strak en modern scheurgeluid.
Tweedehands niet veel te vinden, maar nieu minder dan 900 E :)

Jax
25 september 2005, 11:40
Zwaar ondergewaardeerd: Brunetti Maranello. Vederlicht, pittig clean en buitengewoon strak en modern scheurgeluid.
Tweedehands niet veel te vinden, maar nieu minder dan 900 E :)

Zit wel wat boven mijn budget, maar ik zal er zeker naar kijken. Bedankt voor de tip!

Negative K3 fan
25 september 2005, 12:24
ik zou gewoon gaan testen al die amps die je nu noemt verschillen ontzettend van voicing, je kunt wel een gigantische lijst gaan maken, maar je zult er al snel achterkomen dat heel veel van die dingen gewoon niet werken voor jou.

doncker
25 september 2005, 13:35
De .50 calibre kan zowel het geluid van lost prophets als een zware hc/metalsound aan. Het geluid van killswitch is nu wel een moeilijk na te streven geluid.

Baker
25 september 2005, 13:48
. 5150 zou voor je metaldoeleinden erg geschikt zijn maar ik vrees dat die (als Lost Prophets in het rijtje staat) tekort schiet voor rockdoeleinden.

wat een onzin! prima rockversterker, vooral channel 1

clean is wel een probleem....

Orpheo
25 september 2005, 15:07
Wellicht een cliche, maar een jcm 800 singlechannel combo is imo zeer geschikt. ik krijg die genoemde bands er wel uit, desnoods met een pedaaltje ervoor.

anders de ENGL,of mesa. de 5150 is goed voor scheur en od's etc etc, maar minder clean.

het meest veelzijdig is de ENGL, maar of dat nu zo'n plus is weet ik niet. mijn JCM 800 is meer een 1 trick pony, maar hij kan het desalnietemin allemaal top aan; gewoon spelen met je volumeknoppen op gitaar en amps.

AART
2 oktober 2005, 22:15
@AART - Ik hoor wel altijd dat de clean op een 5150 niet echt je van het is. Klopt dit?

hij is idd niet je van het, maar acceptabel, bij akkoorden overstuurt ie heel iets.