PDA

View Full Version : goede analoge delay voor bass



PsychedelicBass
24 september 2005, 23:31
Hallo,

Ben nieuw hier dussssss,

Too the point, Mijn rig op moment is:
Modulus FB4 => Tech 21 Comp => Morley Ftvolume => Crybabebass => =>DigitechWhammy => MXRPhaser => MXRDist+ => Boss OBD 3=> (No)ise (s)uppressor 2 => send NS2 => Amp => send effects loop => return NS2 => output NS2 => Boss BF2B flanger => Boss DD3 => return amp => the end... so far...
Ben continue bezig met spelen, nadenken over t upgraden van m'n spullen..
Ik heb nog nooit analoge delays op bass uitgeprobeerd...De DD3 is OK, heeft een chip die ook in analoge delays werd gebruikt, vandaar dat die wat mij betreft warmer klinkt dan zijn nazaten... maar ben toch benieuwd naar 'the real thing'... Iemand suggesties......??? N.B. Bassignaal moet wel overeind blijven...

dano
25 september 2005, 02:15
Electro harmonix memory man deluxe al geprobeerd?

Wilbert
25 september 2005, 07:04
2 ODB-3's? Waarom? Probeer inderdaad EHX zou ik zeggen...

PsychedelicBass
25 september 2005, 10:08
Mijn gitarist heeft een Memory Man. Ik heb mijn bas er nog niet ingehangen.
Op gitaar klinkt die mooi, alleen die van hem ruist nogal plus er zit geen on/off indicatielampje op plus je hoort een duidelijk hoorbare klik als je hem activeert...Ik heb wel begrepen dat je in de US (Analogman) een goeie Mod kunt kopen (on/off LED, geen ruis, en verbeterde chorus/vibrato effect.
Kan dat ook hier in de buurt?
Heb overigens maar 1 OBD3 die ik in 1 song gebruik als booster voor een tap stukje...

Mitch
25 september 2005, 11:02
Tellen blijft moeilijk hè ? :razz:
Ik zou in verband met ruis eerder gaan voor een digitale delay. Ik weet niet hoeveel delaytijd je eigenlijk wil ?

Het hele punt met analoog/digitaal is dat mensen vooral denken dat dát het verschil in geluid maakt, terwijl het vooral het gebruikte toon-circuit is.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.buildyourownclone.com bij de gigtale delay, zal een hoop duidelijk maken.
Vooral met bas wil je enerzijds niet té veel helderheid in de repeats om 't niet te 'plopperig' te maken, maar extreem donkere delays kunnen misschien weer te onduidelijk worden.
Ik weet niet of -ie al uit is, maar in ieder geval binnekort komt de Carl Martin Red Repeat uit. Da's een digitale delay met toonregeling, zodat je de repeats zo helder of zo donker kan maken als je zelf wil.
Lijkt mij super, maar zoals je begrijpt spreek ik in dit geval nog niet uit ervaring !

PsychedelicBass
25 september 2005, 11:57
Bedankt voor de link.
Qua delaytijden zit ik gewoonlijk tussen 300-500ms.
De DD3 kan tot 800ms, maar bij zulke snelheden krijg je een randje (blikkerige) reverb erbij. [/quote]

Mitch
25 september 2005, 12:03
Ja, precies. Iets meer toonregeling of gewoon een beetje meer hoog eraf bij de repeats is dan wel op zijn plaats. Succes.

Lucluc
25 september 2005, 14:22
en een high cut mod op de dd-3?

Mitch
25 september 2005, 14:39
Keeley is daar trouwens ook op ingesprongen, heeft nu een totale pimp-my-DD3 kit beschikbaar. FX loopje voor modulatie, etc.

PsychedelicBass
25 september 2005, 15:46
Ik heb gelezen over de high-cut mode op analogman.com. Klinkt interessant. Ervaring mee? Zit erover te denken om mijn DD3 op te sturen. Keeley ken ik niet zo goed.
Zal eens kijken....

Lucluc
25 september 2005, 17:11
Als je het al niet zelf kan, zijn er in NL genoeg mensen die dat ook kunnen. Niets magisch aan. Bespaar jezelf de moeite en het geld om dat ding naar de VS te sturen.

PsychedelicBass
25 september 2005, 19:10
Hmmm. Openschroeven lukt nog wel...Heb geen ervaring met dat soort dingen. Als je iemand in NL kent laat het me aub weten
In Nijmegen wellicht?