PDA

View Full Version : GAS ontsnapt: Poblano gekocht !



Mitch
24 september 2005, 19:46
dus.

Mitch
24 september 2005, 19:51
Om het lichte volume verschil tussen mijn Tele en mijn De Gier op te vangen had ik eindelijk een goede reden om de Catalinbread Poblano te kopen (da's dus de clean boost met extra laag). :D


http://www.catalinbread.com/SPP/Images/dsc00935_sm.jpg


Ik was er al een tijdje verliefd op, maar voor mijn De Gier had ik niet echt meer ballen nodig in de sound. Met die Tele is het echt super ! Het karakter blijft volledig overeind, maar met nét een beetje meer. Zeker live een ideale oplossing zo.
Drive kanaal, hals pickup, Poblano, Tone Press ervóór: heb ik nou een LP in mijn handen of ene Tele ? 8-)

Lekker ding hoor !

GuitarMaster
24 september 2005, 19:57
Klinkt goed, naar zoiets ben ik eigenlijk ook op zoek. quanta costa?

Mitch
25 september 2005, 10:15
Hij's 139E bij www.degiergitaarbouw.nl
Staan, op de Semaphore na, alle Catalinbread pedalen.
Er-rug lekker klinkende dingen. De Teaser Stallion en de Sagrado zijn mijn persoonlijke favorieten.

fullorder
25 september 2005, 11:14
toch de eerste keer dat ik die demootjes van de teaser stallion luisterde op de site van catalinbread was ik verbaasd over hoe amateuristisch die demootjes klonken. het klinkt echt van het niveau van: "ik kan ook 4 akkoordjes op mijn bijna goed gestemde gitaar", iets wat je toch niet verwacht van een serieuze pedaalbouwer.
echter zou het zomaar best wel eens geniaal pedaal kunnen zijn, ben ook erg benieuwd hoe dat klinkt met die tremelo erbij, zou wel eens voor flinke gasontwikkeling kunnen zorgen.

Mitch
25 september 2005, 11:29
Nou, 'in real life' is het één van de betere scheurpedalen die ik gehoord heb. Los van de hele feedback-kant is het gewoon een puike scheurbak !
Clips op de site heb ik nooit geluisterd.
Als je trouwens echt slechte clips wil horen moet je eens naar Effector 13 gaan, die prikt fuzzes direct in zijn PC :D

fullorder
25 september 2005, 11:39
Nou, 'in real life' is het één van de betere scheurpedalen die ik gehoord heb. Los van de hele feedback-kant is het gewoon een puike scheurbak !
Clips op de site heb ik nooit geluisterd.
Als je trouwens echt slechte clips wil horen moet je eens naar Effector 13 gaan, die prikt fuzzes direct in zijn PC :D

die heb ik ook wel eens gehoor ja, auw!
toch vraag ik me af of je met dat soort demootjes niet wat potentiele kopers weg jaagt.

wat betreft die TS, ik geloof je. ik ga er wel zelf eentje proberen bij de gier, want ik kan al 5 akkoorden! :D

Mitch
25 september 2005, 12:06
Zo zo, geoefend zeker ? :wink:

Clips zijn pas echt zinnig als ze over een redelijke buizenbak zijn opgenomen, goed gemic'ed en dan ook vooral eerst het geluid zonder effect en daarna pas mét.
Clips met alleen het effect zijn ook nogal waardeloos, omdat je dan geen referentie punt hebt. Afijn, check ze zelf !

maylingjv
25 september 2005, 13:19
proficiat met je aankoop seymour ik heb hem zelf ook en tis echt een tof pedaal,heb hem bij mij in de loop steken als solo boost

Mitch
25 september 2005, 14:15
Scheurkanaal half open draaien qua gain en dan de Poblano 75% open zetten, da's pas echt lachen ! Goedkoopste oplossing om je 2x12 een 4x12 te laten lijken 8-)

Robbert
25 september 2005, 14:19
Toch nog wat nieuws voor de pedalendag! :D

Mitch
25 september 2005, 14:37
Noblesse oblige, non ? :satisfie:

fullorder
25 september 2005, 14:38
Die tele waar je het over hebt, is dat die tele met nordstrand PU's?
Die hadden zelf toch al een heerlijke basresponsie? :roll:

Mitch
25 september 2005, 14:43
Yup, maar ik wilde een mogelijkheid om live zonder volumeverschil van gitaar te wisselen. De Nordstrands zorgden er al voor dat er geen eq-veranderingen nodig zijn en de Poblano zorgt er voor dat ik nu ook niet aan de volume knoppen van mijn versterker hoef te rommelen.
De Super Chili Picoso is dan naar mijn gevoel nét iets minder 'lekker' in combinatie met de Tele dan de Sagrado Poblano.

Hoef je nu niet meer met je oogjes te rollen ? :razz:

fullorder
25 september 2005, 15:07
Hoef je nu niet meer met je oogjes te rollen ? :razz:

Ik rol nog steeds met m'n ogen, maar dat heeft vooral te maken met een paar glazen wijn teveel gisteravond ( :), als in kleur van mijn hoofd vandaag)

BartL
26 september 2005, 00:22
't Is dat ik al genoeg boosts heb, anders kwam -ie er zeker !

Allemaal smoesjes :-D

Klinkt veelbelovend trouwens 8-)

Dweezman
26 september 2005, 11:59
leuk! Is het iets te vergelijken met een zvex SHO? (Heeft ook 1 knop :wink: )

Mitch
26 september 2005, 13:06
Wat zal ik zeggen, zonder de Z Vex politie weer op mijn dak te krijgen :D

Kijk, boosts als deze van Catalinbread, of die van Carl Martin en de diverse Amerikaanse bouwers verschillen allemaal niet zo veel. Zeker de SHO vind ik echt bizar duur voor wat -ie doet. Het principe is een fractie anders, JFET in plaats van mosFET en natuurlijk het heilige handgeschilderde frontje, maar het resultaat is vrijwel hetzelfde.
Allemaal geven ze net een beetje meer sprankel, tophoog en een iets 'ronder' laag of een lekkere portie extra gain, afhankelijk van hoe je buizenbak staat ingesteld uiteraard.

Het voordeel van de Poblano is dan dat -ie een beetje meer bas-boost geeft. Als je al een bass-heavy setup hebt kan dat teveel van het goede zijn, maar met bijvoorbeeld single coils is dat best lekker.

DREAMMACHINE
26 september 2005, 13:15
....heb je hem ook al met bassgitaar ( waar die toch eigenlijk voor bestemd is?) getest?...onze bassist zoekt namelijk naar een bassgeluid met wat meer 'dynamiek' er in zeg maar.... :roll:

Mitch
26 september 2005, 14:03
Dat zou je effe aan Sander zelf moeten vragen, want ik dacht dat hij dat wel heeft gedaan. Hoe het uitwerkt is uiteraard wel afhankelijk van wat voor pre amp de bassist gebruikt (al dan niet met buizen).

fullorder
26 september 2005, 14:45
Wat zal ik zeggen, zonder de Z Vex politie weer op mijn dak te krijgen :D

taaaatuuuuuutaaaaaaatuuuuuu!! :D :D

nee hoor, waarschijnlijk heb je gelijk. ik zelf heb een super duper (wel tweedehands), maar toen ik 'm kocht wist ik nog niet van het bestaan van bijvoorbeeld catalinbread af. anders had ik zeker wel een vergelijkend waren onderzoek gedaan en als het verschil er inderdaad niet zou zijn geweest had ik echt niet getwijfeld en die catalin gekocht.

of een clean sanchez plus een mig*boost van speedy natuurlijk ;)

jpb
4 oktober 2005, 16:07
Gefeliciteerd met de Poblano, Michel. Die Nicholas van CB zat ooit als amateur op Musictoyz forum toen 'ie voor zichzelf begon. Dan is het nog maar afwachten of het wat wordt. Wel dus, petje af voor die mensen.
Het lijkt me geen pedaal voor Fender amps (hebben al veel laag), of wel?
Mischien toch maar weer eens een Clean-boost shootout op de pedalendag??

Mitch
4 oktober 2005, 18:01
Your wish is my command :wink: