PDA

View Full Version : Behringer true bypass maken



erikvdh
24 september 2005, 19:38
Heey lads,

I know dat er een dik forum over de beringer stompboxes bestaat maar ik wou even een apart topicje maken voor iedereen die tips heeft om die dingen true bypass te maken.
Ik wil daar namelijk zelf ook aan, en ben redelijk technisch maar niet op dat gebied :D

Dus knal de tips maar neer!

Groet Erik.

fullorder
25 september 2005, 11:19
ik heb geen behringer pedaaltje, maar het zou me niks verbazen als alle onderdelen, dus ook de footswitch op een printplaat vast zitten.
hoe dan ook denk ik dat het (bijna) niet mogelijk is om zo'n pedaaltje TB te maken, maar weten doe ik dat dus niet.

lekker zinnige comment he? :roll:

dano
25 september 2005, 11:50
mmmmm footswitch is een palletje in het pedaal dat op een rond zwart knopje drukt met daaromheen een metaalvierkantje, met 4 pinnetjes vast op de printplaat gok ik. Vage omschrijving sorry. Het lijkt mij moeilijk met dit pedaal wat te knutselen

Robbert
25 september 2005, 12:25
feauteau

JER00N
25 september 2005, 12:48
Denk dat dat idd gewoon digitaal werkt (met een flipflop of hoe dat ook heet). Het zal erg moeilijk gaan worden vrees ik. Of je moet gewoon een apart kastje met een footswitch maken:



(gitaar)------->(kastje)-------->(pedaal)----------->(versterker)
|-------------------------------->

Dirk_Hendrik
25 september 2005, 18:37
Interne opbouw van die meuk:

http://putphoto.com/main.php?g2_view=slideshow:Slideshow&g2_itemId=160065

Op het moment dat je de schakelfets weet te vinden kun je em TB-en. Veel succes met het niet wegstoken van je SMD componentjes. :wink:

Persoonlijk: Laat toch hangen. TB heeft niet alléén maar voordelen en dus moet je je afvragen of TB nodig is. Op het moment dat je em wilt TB-en "omdat TB beter is" heb je het nut van TB niet begrepen.
Een aantal TB voorbeelden die ik de afgelopen tijd deed die nut hebben.

- Een Boss CE1, sowieso qua impedantie een toetsenistenapparaat, met eigen gain regeling die ook werkt als het apparaat is gebypassed. TB maakt em beter instelbaar omdat de gain daarna regeling alléén van invloed is op het effect.
- een 2 tal crybaby's. klassieke toon suk. No need to say more.
- Een Mutron 3, Netgevoed met een niet gestabiliseerde adapter en eigen gain regeling. Zelfde reden voor die gain. Daarnaast geen voedingsstoring meer als het apparaat niet gebruikt werd.

Daarvoor is TB goed. Voor de rest moet je nadenken of het echt nodig is of dat je een hype aan het nalopen bent. Sukt je Behringer echt toon?

Daarnaast zit je hier met een plastic prutprodukt waar je waarschijnlijk die met moeite aangebrachtte schakelaar in een half uur dwars doorheen trapt.

DREAMMACHINE
25 september 2005, 19:45
.....daarom gewoon een andere behuizing .... :razz: .....ik ga het toch echt proberen ... 8-)

Speeddemon
25 september 2005, 20:12
ik had net weer een TB box klaar, en effe de Loop getest met die gemodde TS9 in de Loop. Je hoort echt nauwelijks verschil. Iets minder complexiteit in 't midlaag, maar dan zit je wel op audiofiel-niveau te luisteren...

Ik moet zeggen dat de bypass buffers van de Ibanez 9 serie me altijd positief hebben verbaasd, terwijl bij sommige Boss bakkies het verschil veel duidelijker is.

De grootste reden dat 't gros van de boutique bouwers TB gebruikt (met een 3PDT), is dat het gewoon MAKKELIJKER is dan zelf een FET-buffertje bouwen.

Fumi SG
25 september 2005, 21:24
Ik hoor bij m'n Boss MT-2 wel duidelijk dat ie niet TB is, het geluid is gewoon doffer als ie gebufferd is.

Maar heej... batterijclip van die Behringerdingen ziet er wel stevig uit! :wink: :razz:

Robbert
25 september 2005, 21:43
Interne opbouw van die meuk:

http://putphoto.com/main.php?g2_view=slideshow:Slideshow&g2_itemId=160065

Haha! Volgens mij zijn zelfs die schroeven van plastic! :D