PDA

View Full Version : Nieuwe Amp!!!!!!!!!!!!



Daniël_san
24 september 2005, 18:29
Och mensen! Ik heb dus vandaag een nieuwe amp gekocht. Een epi valve junior. 8-) (best wel een na-aaper ben ik)

Ik kwam dus daar aan bij Nederland Muziek, Wat is dat een tering grote zaak zeg. Erg mooi trouwens. Ik naar binnen en vragen of ik over dat ding mocht spelen. Hij dus een snoertje pakken, en effe spelen. En opeens begint dat ding echt hard te ruisen :-? Dus effe gekeken of ie met een andere gitaar dat ook had, niet dus, dus toen hebben ze effe gekeken wat het was, en het gerepareerd. 5 euro gegeven, een goeie gitaar en een glas water terug :lol: En tja... Ik vind het echt een goed geluid hebben voor zo'n klein versterkertje. Ik ben dus blij en heb ik een echte 'eigen' amp :)

Ik post zometeen wel effe wat pics.

ochieloedere
24 september 2005, 18:39
Hey,

Ik ben al even op zoek naar een kleine tube-amp. Dit lijkt me wel iets. Hoe klinkt ie? Ik hoorde al dat er weinig tophoog in zit, klopt dat? Wat heb je 'm betaald? En welke lampen zitten erin? 6L6?

grts

Ochieloedere

(zeg me er ook even bij met welke gitaar je erop speelt)

Daniël_san
24 september 2005, 19:11
Ik speel op een Richwood Tele. Ik vind zelf dat ie genoeg hoog heeft, ik heb ook er met een LP over gespeeld. Ik heb hem bij Nederlandmuziek vandaan. Hij kost 139 euro. Er staat nog ene topic over een epi junior, van Les Paul, met soundclips btw....

AART
24 september 2005, 19:13
heeft ie een effects loop, en wat zijn de specs?

Daniël_san
24 september 2005, 19:16
HEt ding heeft 2 knoppen. Een aan/uit en een volume. Verder zit er dus niks op. Op de site van epiphone staat de rest van wat ie heeft.

Anders_Destium
24 september 2005, 19:19
Gefeliciteerd!

En wat was er mis met je gitaar, je output jack ofzo?

Daniël_san
24 september 2005, 19:23
Ja, me'n output jack was stuk. Nou ja, hij maakte kortsluiting met de andere draad. En verder was er gelukkig niks aan de hand.

AART
24 september 2005, 21:00
jammer dat ie geen effects loop heeft, zou leuk zijn als poweramp.

Les Paul
24 september 2005, 21:28
Gefeliciteerd. Ik weet zeker dat je er veel plezier mee zult hebben. Hij reageert ook erg lekker op overdrive pedaaltjes, dus ik hoop dat je daar ook lekker mee gaat experimenteren.

skabouter
25 september 2005, 00:40
mooi man :) goeie zaak!

ik wil ook zeker ff een buizencombotje erbij, die epi, of die nieuwe ibanez valbee ofzo. als t maar GOEDKOOP is, en BUIZEN, altijd prachtig om erbij te hebben, en goeie zaak dat een betaalbare optie is geworden :)

ik moet ze beiden nog testen, maar wat vinden jullie ? ibanez of epi ? ik heb op voorhand meer vertrouwen in de t0ne van de epi, maar de ibanez heeft weer meer functies.......................................... ..

Orpheo
25 september 2005, 15:03
ik vind het een heel mooie amp! lekker simpel, wellicht ga ik m ook tzt halen.

>AART, een poweramp, van 5 watt?? :D lijkt me moeilijk gaan, maar ok.

>Skabouter:
Tja, ik weet zelf natuurlijk neit wat je wilt: de tone van de epi is vast goed, en hij pakt dus pedalen goed op, ik vermoed ibanez minder. dat kan een overweging zijn. de reden dat ik eerder de epi neem is juist dat ie zo simpel is. de standard en wellicht de special amps van epi, ook buizen dus, hebben wel wat meer, maar kosten dus ook wel ' wat" meer....

BartL
25 september 2005, 17:23
OK dan...hier nog eens vragen:
Iemand hem al over een cabinet gehoord? :)

Zou hij te gebruiken zijn in een band? :lol:

Les Paul
25 september 2005, 17:51
OK dan...hier nog eens vragen:
Iemand hem al over een cabinet gehoord? :)

Zou hij te gebruiken zijn in een band? :lol:

Ik heb hem over een 4x12 Marshall met V30's gespeeld. Klonk geweldig lekker. Volume is toch te laag voor in een band.

BartL
25 september 2005, 18:52
Jammer...maar toch vet! 8-)

ochieloedere
15 oktober 2005, 18:55
na lang wachten eindelijk mijn valve special toegekomen.

Ik heb zelden zo genoten van de sound van mijn gitaar (yamaha RGX-A2), zeker als je de prijs erbij bekijkt.
5 watt is fijn voor op de kamer. Je kan rustig toveren met je volumeknob, om de sweetspot te regelen, en tegelijk de buren (redelijk) tevreden houden.
De effects vallen mee, 16 standen, toch zeker 5 zeer bruikbare erbij, alleen rotjammer dat die dingen niet af te stellen zijn.

Op verschillende fora veel kritiek op de speaker gehoord, maar hier alles ok hoor: duidelijk, gedifinieerd (ok, 't is geen mark IV, maar voor die z'n prijs zet ik de hele kamer vol met epi's), warm.

Echt, wie twijfelt, zeker gaan testen, 't is de moeite!

Ik heb m gespeeld door ENGL cabinet 4x12, inderdaad te laag volume voor grote band, maar de klank, :dance: :dance: , echt af
Jammer dat mijn kamertje vol staat, anders onmiddellijk nog cab bijgekocht denk ik!

grts

ochieloedere

Daniël_san
15 oktober 2005, 22:34
Gefeli met je amp :) Wat kost de special nou presies?

ochieloedere
16 oktober 2005, 08:32
wel, das heel moeilijk te zeggen, omdat ik nogal aan verschillende touwtjes heb moeten trekken om eraan te geraken.

Hij was eerst niet leverbaar in België, en ik wou dat ding zoooooooo graag. Ik naar Vanderheyden, bestel m maar => ze bellen naar groothandel => zelfde bericht: Niet leverbaar in België.

Nu heb ik geluk met Roger (zaakvoerder). Die kerel zit al meer dan 25 jaar in de muziekwereld, en kent dus veel mensen. Hij heeft wat rondgebeld, 2 uur later kon hij er mij één leveren.

De brutoprijs (prijs die epiphone zou willen dat de winkels ervoor vragen) zou €390 zijn, maar ik heb m met 20% korting gekregen, en dat wordt dan €310.

Ik weet dat Nederland Muziek ze heeft aangeboden aan 269 (meer dan 30% korting) maar dat zit zo:

Er werden epi valves en valve specials geleverd, maar omdat Nederland muziek (of die groothandel in hetzelfde gebouw, hoe heet ie ook alweer) nog andere merken invoert wilden ze de epi's niet aannemen om de eigen merken niet tegen elkaar uit te spelen.
(hoe de bestelling ervan zit, weet ik niet, ik vertel het gewoon zoals ik het heb opgevangen)
Daarom heeft de transporteur de palletten gewoon afgezet op de stoep, en trek er je plan mee. Nederland muziek heeft dus (en ik zeg het nog eens, ik vertel het zoals ik het heb gehoord, als iemand het verhaal kan aanpassen, niet schieten, gewoon doen!) goedkope epi's ingekocht, en kan ze dan ook zo verkopen.
Dat verklaart waarom zij ze wel hadden, en de andere zaken in Nederland en België niet.

Waarom dit hele verhaal: omdat je wss denkt: waarom koopt ie aan €310 als ie weet dat ze ergens anders staan aan €269.
Die reden is heel eenvoudig:

Mijn muziekwinkel heeft me al veel geholpen, en ze doen er echt moeite voor.
Als ze dan nog voor een netjes exemplaartje kunnen zorgen, en alles zo snel ze kunnen afhandelen (bestelling geplaatst, opgebeld toen transporteur de doos nog moest uitladen, toen ik er was moest de hele lading nog in de computer gezet worden :razz: ), dan ben ik heel blij om 25 euri meer te geven hoor (25, want transport vanuit Nederland kost ook gauw 15 euro en ik ga niet elke keer naar Almere rijden als er iets zou stuk zijn hoor)

grts

Dus al bij al: zalige amp, zeker voor die prijs (je hebt geen cube 60 of line 6 spider II nieuw >30 watt voor dat geld) + WAT EEN GELUID!!!!!


ochieloedere