PDA

View Full Version : Boss GT-8



RedBuell
24 september 2005, 16:34
Als mijn gitaar klaar is ( ben aan het spuiten en er komen EMG's ) ga ik eens neuzen voor een tonelab se of een Boss GT-8. Momenteel heb ik een vox v847 wah waar ik niet echt tevreden over ben, hij klinkt namelijk alleen lekker als ik hem clean of licht overstuurt gebruik. Ik heb een Boss chorus ce-2 en ben nog opzoek naar een delay pedaal.

Ik heb laatst zo'n echo park geprobeerd maar kreeg daar geen normaal geluid uit ook zo'n roze Ibanez delay vond ik niet echt met een fijn geluid komen. Nu zit ik eraan te denken om een Gt-8 te kopen zodat ik meteen alles heb en deze is nog beter in mijn FX loop te plaatsen.
In de handleiding van mijn DSL 401 Marshall staat namelijk dat gewone losse pedaaltjes niet in de paralelle loop kunnen (tenminste daar schijnt de loop niet voor gemaakt te zijn, en idd als ik het chorus pedaaltje in de loop plaats hoor je hem niet eens).



Ik twijfel tussen los en GT-8 of tonelab se omdat ik vaak hoor dat los beter is. De voordelen van tonelab/gt-8 lijkt me dat je bepaalde combi's kan maken van effecten zodat je met een druk verschillende effecten aan en uit kan zetten. Los zou je moeten tapdansen om bv chorus/ delay als je clean speelt om te zetten naar distorsion/tubescreamer als je gaat scheuren.
Wat me ook fijn lijkt is dat je de verschillende instellingen van effecten in banken kan plaatsten zodat als een nummer meer of minder nodig heeft van een bepaald effect je van bank kan wisselen.

Nu kan ik eigenlijk weinig over die GT-8 of tonelab se vinden, op harmonix zijn de reviews niet altijd "eerlijk" en hier vind ik er nog weinig over. Zijn er bezoekers die mij meer kunnen vertellen over beide multi fx of waar ik meer info/sound clipjes of reviews kan vinden.

.

Nielsje
24 september 2005, 16:48
tja..

over gt8/tonelab kan ik snel zijn: tonelab, ziet er in eerste instantie goed uit, hijs enorm stevig, met fatsoenlijke knoppen etc. Boss heeft die plasticen schakelaars en dat vertrouw ik nooit.

effecten zullen op beiden wel goed zijn.. en tja.. los of alles bij elkaar..

tis wat je zelf leuk vindt of fijn vindt. ik ben persoonlijk van los, koop gewoon wat ik nodig (denk) ben.

voor de rest: gebruikt u maar de search functie :)

RedBuell
24 september 2005, 17:09
De zoekfunctie levert over die Gt-8 niet voldoende op. Welwat gevonden over die SE.

Nielsje
24 september 2005, 17:19
hm... ik bdoelde meer zoeken op losse effecten of multifx...

Acajou
24 september 2005, 19:40
Het ligt er maar net aan waarvoor je het wilt gebruiken, als je in een cover band speelt of gewoon heel veel variatie in geluiden zoekt dan is zo'n multi fx een prima ding (of een rack) en prettiger dan losse pedalen.
En die plastic pedalen schakelaars van de boss zou ik me niet druk over maken, je kan alles van een boss zeggen maar de kwaliteit is prima.

als je in een band speelt met een eigen sound dan zoek je het vaak niet in veel effecten dus dan zijn pedalen prima, ja okee vaak nog wel beter dan multi fx.

RedBuell
4 oktober 2005, 18:05
Ik heb overal gezocht of die Gt-8 een tuner heeft maar kan er niets over vinden. Kan iemand mij vertellen of er een tuner op zit.

robert-gitarist
4 oktober 2005, 18:50
Ik dacht wel dat ie erop zit...z'n uitgebreid ding enzo...
Zelfs de ME50 heeft die erop zitten dus :P

armageddon
4 oktober 2005, 19:09
Ik heb de GT-8 gehad. Gisteren verkocht namelijk, niet omdat ie slecht was hoor, ik gebruikte hem gewoon nauwelijks.

Even wat puntjes voor je op een rijtje:

Plus:
- De simulaties zijn een stuk beter dan de GT6 en met wat gepingel aan de knoppen kan je er goed geluid uit krijgen
- Qua effecten kan je overal naartoe. Vooral met de dubbele versterkerfunctie en het CTL pedaal heb je erg veel mogelijkheden.
- Wah's klinken wel erg okee
- Mogelijkheid om de channels op je versterker te switchen
- Mogelijkheid om de posities van de effecten in de signal-chain te wijzigen, inclusief de externe loop.
- Gigantisch stevig. De knoppen zijn ook erg stevig.

Min:
- Teveel effecten die je nooit gaat gebruiken
- Het blijft digitaal en dat merk je als je een flinke scheur wil creeeren
- Als je niet veel ermee klooit zal je er nooit een goed geluid uit kunnen krijgen.

RedBuell
4 oktober 2005, 19:50
Ik heb de GT-8 gehad. Gisteren verkocht namelijk, niet omdat ie slecht was hoor, ik gebruikte hem gewoon nauwelijks.

Even wat puntjes voor je op een rijtje:

Plus:
- De simulaties zijn een stuk beter dan de GT6 en met wat gepingel aan de knoppen kan je er goed geluid uit krijgen
- Qua effecten kan je overal naartoe. Vooral met de dubbele versterkerfunctie en het CTL pedaal heb je erg veel mogelijkheden.
- Wah's klinken wel erg okee
- Mogelijkheid om de channels op je versterker te switchen
- Mogelijkheid om de posities van de effecten in de signal-chain te wijzigen, inclusief de externe loop.
- Gigantisch stevig. De knoppen zijn ook erg stevig.

Min:
- Teveel effecten die je nooit gaat gebruiken
- Het blijft digitaal en dat merk je als je een flinke scheur wil creeeren
- Als je niet veel ermee klooit zal je er nooit een goed geluid uit kunnen krijgen.



En zit er een tuner op?

Is het trouwens een beetje te doen om te leren hoe dat ding werkt, ik vind dat op een pedaaltje al zo min mogelijk knoppen moet zitten, daarom vind ik die CE-2 chorus van Boss ook zo top.
Die wah klinkt hij ook goed met een flinke scheur, de Vox V847 die ik nu heb vinnik namelijk niet zo lekker klinken met een dikke overdrive, alleen met lichte distorsion klinkt hij wel lekker.

Ik gebruik hoofdzakelijk de scheur uit mijn versterker.

armageddon
4 oktober 2005, 20:36
Anders kijk je even op de site van Boss : www.bosscorp.co.jp en daar kan je de manual downen.
En ja, er zit een tuner op, maar dat zou geen doorslaggevende factor mogen zijn hoop ik :D

ateng
5 oktober 2005, 00:06
Persoonlijk zou ik voor de GT8 gaan en alleen maar voor het gemak. Je kan presets gaan maken met volumeverschillen zodat je een rhythm en lead hebt. Je kan ook nog je versterker schakelen met de GT8 zonder dat je hoeft te tapdansen.
De overdrive/distortion ben ik niet zo gek op (dat levert mijn versterker wel, laney VH100R) maar de effecten zijn wel oké. Het is effe door hebben hoe alles werkt met instellen maar daarna is het piece of cake.
Bij CE-2 kun je niet instellen hoeveel chorus je in je signaal wil toevoegen (tenzij je een mixer gebruikt) maar met de GT8 kan je dat dus wel doen.

Ché
5 oktober 2005, 01:02
Als mijn gitaar klaar is ( ben aan het spuiten en er komen EMG's ) ga ik eens neuzen voor een tonelab se of een Boss GT-8. Momenteel heb ik een vox v847 wah waar ik niet echt tevreden over ben, hij klinkt namelijk alleen lekker als ik hem clean of licht overstuurt gebruik.

ik koop je vox wah wel als je een goed prijsje maakt :)