PDA

View Full Version : Framus, Fame, of toch iets anders?



geertvlv
24 september 2005, 16:18
Hallo,
Ik ben aan het overwegen de framus FR-212 CS(299 euro) te kopen of anders de fame Duo Cab 2x12. (333 euro)

Ze hebben volgens mij allebei dezelfde speakers
2x12" Celestion Vintage 30 Speaker
maar watt verschilt en Ohm verschilt

Framus 100 Watt 8Ohm
Fame 120 Watt 16Ohm

Ik wil de box gebruiken voor (als de deal nog door gaat) een Koch Multitone50Watt top. En anders misschien een Orange(die die ik 2ehands tegenkom) of een koch twintone en als ik helemaal niks tegen kom misschien een engl screamer top. In ieder geval het liefst een buizen amp.
Ik moet hiermee hard genoeg gaan voor optredens met mijn band. (andere gitaarversterker is nu nog een H&k Vortex 4x12'(dat moet wel lukken denk ik ))

Welke box zou ik het beste aan kunnen schaffen?

asesino
24 september 2005, 16:31
Ik zit met hetzelfde probleem, maar ik heb wel gelezen dat die framus geen echte V30's heeft maar G12 30's of zo omdat ze problemen hadden met het verkrijgen van V30's.

geertvlv
24 september 2005, 16:49
ja zoiets had ik ook ergens hier gelezen, Ik heb nu een mail gestuurd naar musicstore Koln om het zeker te weten.

skabouter
25 september 2005, 00:47
maar ik heb wel gelezen dat die framus geen echte V30's heeft maar G12 30's ofzo

WAT NOU "ofzo" , je mag je gelukkig prijzen als je die speakers erbij krijgt! dat zijn goddamn VETTE speakers, nailed de V30`s heel erg, en ze zijn ook fucking limited. maar ik geloof niet dat die in de 2x12`s zitten hoor, alleen bij de 4x12`s uit bepaalde periodes?

ik zou voor de framus gaan, gewoon om t feit dat ie goedkoper is, en framus staat zn mannetje meer qua producten dan fame! zijn erg mooie cabjes!!

en die wattages op die site kloppen zowieso voor geen meter, de V30`s zijn 60 watt, en die G12H-30`s zijn 30 watt!

maar ik zou zeker voor de framus gaan! :) goed spul!

asesino
25 september 2005, 11:33
Die "of zo" sloeg meer op het feit dat ik niet echt wist of het wel deze speakers waren anyway als ze vet zijn zal het wel de moeite zijn.

geertvlv
25 september 2005, 13:38
Okeej, ze zijn dus eigenlijk allebei hetzelfde alleen heb ik de meeste kans op iets goeds bij framus en is die cab (volgens mij) iets kleiner (makkelijker met vervoer) + hij is goedkopen en ik blijf nederlander :razz:

BlackSun
25 september 2005, 14:16
en Okeej, ze zijn dus eigenlijk allebei hetzelfde alleen heb ik de meeste kans op iets goeds bij framus is die cab (volgens mij) iets kleiner (makkelijker met vervoer) + hij is goedkopen en ik blijf nederlander :razz:

Meeste kans op iets goeds bij framus? Die redenering snap ik niet helemaal :P Omdat framus toevallig bekender is dan fame? Vaak betaal je dan juist meer voor de naam ipv de materialen/productieproces. Maar das mijn mening.

Ik heb de fame cab (dus ga em utieraard beetje verdedigen :razz: ) maar het is een prima dingetje. Met ECHTE v30's :D Alles goed afgewerkt, stevig in elkaar gezet, en hij doet wat ik zoek in een cab: superstrak scheuren met heel veel punchend laag.

asesino
25 september 2005, 14:21
Als ze allebei even goed zijn zal ik dan maar de goedkoopste nemen. Waar ging jij hem kopen GeerVLV?

Bij musicstore is hij niet in stock en bij thomann hebben ze hem niet. Ik heb een mail gezonden naar MP om te vragen of ze hem daar in stock hebben.

geertvlv
25 september 2005, 14:34
hmm ik ga eens kijken of een muziekwinkel bij mij in de buurt em kan bestellen daar heeft een vriend van me pas geleden ook een bassbox laten bestellen toen hij de prijs te hoog vond zei die dat hij hem goedkoper had gevonden op internet en uiteindelijk betaalde die maar iets van 20 euro meer als in musicstorekoln.

geertvlv
27 september 2005, 14:17
hmm bij musicstore zijn ze ook weer eens lekker duidelijk :-?

Bericht 1 26 september

It´s loaded with 2 Celestion Vintage 30 Speakers.
Mit freundlichen Grüßen
Mike


Bericht 2 27 september

Hallo ,

die Box ist mit einem Greenback 25 und einen G 12 H 30 bestückt!

viele Grüße

uli opfergelt

:???:

asesino
27 september 2005, 14:56
Hmm :s, ik heb een mail gehad en ze zeiden dat ze maar terug binnekrijgen in de 2e week van oktober of zo

chennie
27 september 2005, 15:35
Hoe klinken Fame's of framus ten opzichte van de wat duurdere merken Mesa, ENGL of Bogner? Ik overweeg namelijk om een 2x12 met celestion V30 aan te schaffen voor bij mn Mesa rectifier. Ik ben er alleen nog niet achter welke ik moet nemen: oversized zoals Mesa of bogner (800 Euro), "normaal"zoals Engl of Marshalls etc (400-700 euro), of meer budget zoals Fame of Framus (300 euro). Ook optie zelfbouw hou ik heel erg open (eerste beraming ligt rond de 450 euro en enkele weken klusfun).
Dus hoe zijn die goedkopere modellen qua geluidskwaliteit ? iemand ?

BlackSun
27 september 2005, 17:45
Tja, mijn ervaring met Fame staat al in dit topic. Maar ik heb hem niet direct naast een andere cab kunnen testen.
Wel weet ik dat ik er gewoon super tevreden over ben, ik zou geen verbeterpunten kunnen vinden.

Ik denk dat je in combinatie met de mesa aan de Fame een hele goede cab hebt, aangezien het cabinet lekker strak is, en veel laag heeft.. En bij fame ben je zeker van celestion V30's. (er zit bij mij zelfs klein plaatje op de voorkant waar "Vintage 30 Celestion" op staat, denk niet dat ze dan zomaar andere speakers er in zullen doen. Iig bij mijn cab niet, die heb ik met mn eigen ogen kunnen zien)