PDA

View Full Version : Gitaar van niet veel



tankertuig
23 september 2005, 23:12
Hoi.

Ik wil binnenkort gaan beginnen met gitaar spelen. Ik heb het niveau van iedere leek. Dus kan niet veel meer als de intro van Nothing else mathers en vader jacob.

Ik wil in eerste instantie niet eens een poging wagen om jimmy hendrix te evenaren. Wil gewoon wat tabs van internet trekken van leuke meezing liedjes en die kunnen spelen om bijvoorbeeld op een gezellige manier de tijd te doden (heb nogal veel vrije tijd :roll: ).

Ook weet ik dat er al duizenden topics zijn met vragen hoe men zichzelf een gitaargod moeten maken en er dan achterkomen dat dit zonder les moeilijk is. Dit wil ik ook niet, maar ben wel benieuwd of er toevallig site's zijn waarvan jullie zegegn: "als je hier eens kijkt kom je al een heel eind".

Tot slot nog het volgende. Ik kan van een vriendin van me een gitaar kopen. Deze kan ik kopen voor 40 euro. Hij ziet er goed uit, hals is recht, zit verder alleen een hoop stof op en klink redelijk. Beetje het type wat je ook in grote hoeveelheden op ebay vind. Kan ik met een gerust hart deze gitaar kopen of kan ik beter naar een goede muziekwinkel gaan en me dar eens goed laten voor/oplichten?

Groeten Ricardo

gloria
24 september 2005, 00:09
Euhm, ik heb in ieder geval alles tot nu toe geleerd van het internet en andere mensen in men omgeving.

Wat ze hier nogal belangrijk gaan vinden is de stijl van muziek die je wilt spelen, en of je elektrisch of akoustisch wil (of beiden)

wietse
24 september 2005, 05:31
40 euro is weing geld voor een gitaar, tenminste als het een electrische is.

Vampire
24 september 2005, 09:28
wat een zelfkennis en een kennis van hoe de wereld werkt! toppie! :D

Kun je achterhalen wat voor merk gitaar het is en inderdaad, wat voor stijl muziek ga je spelen?

tankertuig
24 september 2005, 12:33
Merk weet ik niet. Weet wel dat zij hem voor € 70,00. Heb me laten vertellen dat je niet meteen met een elektriesche moet beginnen, dus het is een accoustische.

Stijl.... waar ik op uit ben is op den duur liedjes als "About a Girl" en "Polly" van nirvana e.d. te kunnen spelen.

Wormaap
24 september 2005, 17:45
www.cyberfret.com is een goede site om te beginnen :)
Verder is dat hele verhaal van 'beter niet electrisch beginnen' naar mijn mening bullshit, voornamelijk de wereld ingeholpen door papa's en mama's die nog wel een oom/tante kennen 'die nog wel wat op zolder heeft liggen'