PDA

View Full Version : linkshandige gitaar kopen



jeroen2
23 september 2005, 22:18
Beste mensen,
Ben momenteel op zoek naar een linkshandige gitaar. Het assortiment is niet zo groot als rechtshandig (begrijpelijk).

kan iemand mij iets vertellen over 1 of meerdere van de volgende gitaren,Of het kwalitatief en klank wat is. Ik ben bij 3 zaken geweest en geen van drieen hadden betreffende gitaren (ook niet rechtshandig):

Yamaha FG413SL
Yamaha FG720SL (schijnt een nieuw model te zijn 2005)
Crafter D8LN
Seagull S6+spruce (vindt deze niet zo mooi)
Washburn D10S / W10SLH
Tanglewood indiana TW28ST USA
ALVAREZ RD20SL REGENT SPECIAL
Hohner HW90LH
Ibanez PF60SL
Walden D610

Min voorkeur gaat uit naar Yamaha FG720SL, Alvarez RD20SL, Walden D610. Dit uitsluitend omdat ik ze mooi vindt, heb ze helaas nog niet kunnen beluisteren. Alle genoemde gitaren liggen qua prijs tussen de 200 en de 400 euro. Mischien dat jullie nog een winkel weten die genoemde gitaren wel hebben.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

L.
23 september 2005, 22:57
Hey Jeroen,

Ik heb zelf een crafter d8 (rechtshandig model), dat is mijn eerste gitaar en ik heb hem nu ongeveer 6 maanden...
Ben dus niet erg ervaren maar ik ben zelf redelijk tevreden met de d8,
hij is niet al te moeilijk te bespelen, en het geluid is ook redelijk gezien het een eerste gitaar is. Verder vind ik het persoonlijk een mooie gitaar.

Ik weet niet of je zelf al andere gitaren gehoord hebt maar ik vind het altijd belangrijk dat je zelf de klank die uit de gitaar komt mooi vind.

Zelf woon ik in Deventer en daar heb ik ook mijn gitaar gekocht dus mocht je haar echt even willen proberen dan is dit de plek om het te doen...

Succes man, laat even weten wat het geworden is...

jeroen2
24 september 2005, 10:42
L,
Bedankt voor je reactie.
De Crafter D8 ziet er erg mooi uit. (oog wil ook wat)
Ga vandaag nog even kijken bij populiers in culemborg hoop dat ze de gitaren hebben waar ik intresse in heb, zodat ik eindelijk inderdaad een indruk kan krijgen.

jeroen2
24 september 2005, 17:31
Denk dat het een walden D610 wordt. ziet er ook erg mooi uit. En de reviews zijn ook goed.

patricia
24 september 2005, 19:20
moelijk hoor een linkshandige gitaar.
ik heb een washburn anniversary gekocht.
jaaaa rechtshandig,maar door bob van dijkmans-muziek linkshandig laten maken.
ziet er niks van en klinkt geweldig.

jeroen2
16 oktober 2005, 21:23
nou het is gelukt.

Het is een Yamaha FG720L geworden

groeten.
Jeroen

Buzz
17 oktober 2005, 10:55
Furch maakt alle modellen linkshandig zonder meerprijs (!)

www.furch.cz
www.voxhumana.nl

Noot Muskaat
17 oktober 2005, 17:23
Furch maakt alle modellen linkshandig zonder meerprijs (!)

www.furch.cz
www.voxhumana.nl

Kom je lekker snel mee, hij heeft nu al een Yamaha FG720L gekocht.

Buzz
18 oktober 2005, 11:53
beter laat dan nooit