PDA

View Full Version : nieuwe setup!



Nocki
23 september 2005, 20:14
Hoi.


Ik heb een leuk setje bij elkaar maar ik heb ook vaak gigs als gastmuzikant waarbij ik eigenlijk veel minder nodig heb en ook makkelijker voor wil oefenen. makkelijk meenemen en niet te zwaar n kostelijk zijn vereisten. maar toch wel iets bijzonders met een goed geluid.

dit heb ik een hele tijd gedaan met een cube 30 tot volle tevredenheid. helaas heb ik m verkocht voor iets anders maar nu de optredens er weer aan gaan komen als gastmuzikant zoek ik toch weer iets voor erbij.

ik zat te denken aan een behringer head met alles in een. 200 euro voor een head en de cab heb ik al. was wel leuk maar toch wel groot. en als het heel de dag in de auto ligt is het inbraakgevoelig en ook erg groot voor de dingen die ik doe. te groot mischien.

nu denk ik over een combinatie van 2 kleine amps. bv die crush van orange van feedback voor nog geen 80 euro of o iets) stel ik koop die 2 keer en ik gooi er wat pedaaltjes voor of een mullti effect ben ik ook gauw klaar. ik zou er een makkelijke koffer voor kunnen maken en meer dan chorus, delay en 2 overdrives heb ik niet nodig.

zou dat wat zijn?

of mischien wel die deacy amp van vox de brian may special. dat is ook leuk. ook niet duur en als ik er 2 koop ook erg leuk te doen.

wie doet er zoiets en wie heeft die amps al gehoord?

de bedoeling is dus veel mogelijkheden onde de voeten en een redelijk leuk geluid en dat alles voor geen geld... :-)

wie heeft er suggesties...

Daniël_san
23 september 2005, 20:20
Lees het epi junior topic anders even door. En tja.... suggesties..... Ga een keer naar feedback en luister wat een beetje leuk klinkt, en een keer naar nederlandmuziek en luister wat leuk klinkt.

Mitch
23 september 2005, 20:27
Die Orange Cruch is a big no-no. Denk Park G10.
Prutgeluid en al helemaal zodra je het scheurgeluid wil gebruiken.
Krakendepotmeters gratis bijgeleverd :D

Die Epi lijkt me geweldig voor thuis, maar om vaak te verslepen....die gut-shots die ieme plaatste geven mij weinig vertrouwen. Erg dun printplaatje, buisvoetjes uiteraard op diezelfde dunne plaat. Mechanisch/thermisch niet zo sterk.


Ik weet niet precies wat je gast-muzikantenrol inhoudt, maar ik als je het voorheen met een Cube30 kon, waarom koop je niet iets vergelijkbaars ?
Of moet 't nóg goedkoper ?

Nocki
24 september 2005, 08:21
tis voornamelijk slagjes en af en toe eens een solotje in een band die voor de gelegenheid wordt samengesteld.

de cube was er leuk oor en als ik er niet uit komt wordt die het weer. alleen de cube is niet schakelbaar. er zit wel alles op maar niet met een druk op de knop en dat mis ik.

de orange zal ik vergeten. en ik zal eens die andere amps checken.

iemand hier nog een idee over die voxjes?

Nocki

ieme
24 september 2005, 09:24
vox bm1 heb ik natuurlijk, zit leuk geluid in, maar of t voor een bandsituatie geschikt zal zijn? geen idee... denk t niet of je moet in een Queen coverband zitten en zelfs dan is een ac30 een aanrader

maar nocki, waarom bouw je je mesa niet gewoon terug naar combo? dan ben je toch klaar man!

Vampire
24 september 2005, 09:33
tis voornamelijk slagjes en af en toe eens een solotje in een band die voor de gelegenheid wordt samengesteld.

de cube was er leuk oor en als ik er niet uit komt wordt die het weer. alleen de cube is niet schakelbaar. er zit wel alles op maar niet met een druk op de knop en dat mis ik.

de orange zal ik vergeten. en ik zal eens die andere amps checken.

iemand hier nog een idee over die voxjes?

Nocki

Je kunt ook een cube 60 kopen en dan gewoon 2 voetpedaaltjes erbij kopen? Cube60 weegt geen drol, is nog steeds klein, heeft toch net even wat meer volume dan een cube30 en met 2 footswitches kun je switchen tussen clean/distortion en je (van tevoren gekozen) effect aan/uit schakelen. Ik had zelf een cube30 met 2 van die switches en ik vond het echt ideaal.

Nocki
24 september 2005, 13:06
De mark Iv wil ik houden zoals hij nu is. in het rack. eht wordt weer te zwaar anders.

de cube is net te weinig kwa mogelijkheden maar absoluut een goed alternatief mocht het niet lukken. hij kost ook geen drol.

toch twijfel ik nog erg over de mogelijkheden van modeling.

marc_o
24 september 2005, 20:07
Ja, die is goed, het mag niks kosten, je overweegt een Orange 10 watt dingetje en je twijfelt over modelling.....wat wil je nou?

Nocki
24 september 2005, 21:12
:-)

precies. dat weet ik niet en nu vraag ik raad op het forum...


er moet iets kleins bijkomen waar ik veel een aantal geluiden uit kan toveren.

dat wordt dus of modeling of een amp met wat losse fx...

ik weet het nog niet.

Nocki

marc_o
24 september 2005, 21:17
:-)

precies. dat weet ik niet en nu vraag ik raad op het forum...


er moet iets kleins bijkomen waar ik veel een aantal geluiden uit kan toveren.

dat wordt dus of modeling of een amp met wat losse fx...

ik weet het nog niet.

Nocki

Vertel eerst welke pedalen je hebt, merk en functie?
Welk geluid wil je coveren?

Ik zag in het feedback-krantje een aanbieding van Hiwatt staan, een 40 watt 1 keer 12 met 2 kanalen en reverb....ziet er cool uit, maar de kwaliteit van dat ding weet ik niet....€ 189,-

Nocki
24 september 2005, 21:22
ik wil 2 combotjes voor de spreiding

clean, crunch overdrive, highgain
chorus, delay en octaver.

dat is alles wat ik wil eigenlik. daarmee doe ik mn eigen shit na.

dit zou te doen moeten zijn met bv die 2 orange cr-10 amps en wat behringer pedalen...

of met modeling...

het gaat niet zo klinken als mn rack maar dat weet ik en ben beried dat voor lief te nemen...

Nocki

marc_o
24 september 2005, 21:39
Nocki, ik denk dat je je op het pad van beginnerstroep gaat begeven en na 1 optredentje al gaat besluiten dat je toch je rack mee gaat slepen, want het is nogal een stap van je mark4 naar deze bucht. Als je dan toch geld wilt uitgeven, ga dan aan de POD met voetpedaal en zet die op de zangversterking....ben je 2dehands rond de € 200 klaar en heb je zeer zeker een betere sound dan hele kleine transistorbakkies met behringerpedaaltjes....maar dat is mijn visie.

AART
24 september 2005, 21:50
zoek een mesa studio .22+

super veelzijdig en niet erg duur.

marc_o
24 september 2005, 21:52
zoek een mesa studio .22+

super veelzijdig en niet erg duur.

Inderdaad...goeie tip, kun je toch lekker boogie-en

Lucky
25 september 2005, 01:36
zoek een mesa studio .22+

super veelzijdig en niet erg duur.

zeker een goede tip.

ik heb er ook een. topampjes!

ieme
25 september 2005, 09:40
of een MESA subway rocket (desnoods een subway blues) , die heb je al eens gehad (mijn oude!) dus je weet wat je krijgt!!

Nocki
25 september 2005, 23:53
Bedankt voor de reacties. het maakt me aan het twijfelen. weer een mesa combo is me gewoon te zwaar en niet wat ik zoek. het gaat me ook te hard.
ik zal eerst maar eens goed luisteren naar hoe het klinkt donderdag.

Nocki

ieme
26 september 2005, 08:19
If it's too loud you are too old nocki!

Nocki
26 september 2005, 08:55
:-D voor mij kan het neit hard genoeg.. maar als ik alles overstem is het snel afgelopen met de uitnodigingen....

marc_o
26 september 2005, 15:52
Nou en....hoef je ook niet op troep te spelen.

Nocki
29 september 2005, 22:47
hmmmmgrpfff..... grrr....

jullie h.....


Jullie ha.....



jullie had.......



























Jullie hadden gelijk...

au... dat doet zeer...






Vandaag naar feedback en naar key in rotterdam geweestgespeeld op:

vox brian may
orange cr-10
behringer analoog top
behringer digitaal top
lin6 topdiverse line6 combos
en dat alles in de prijsklasse tussen de 70 en 700 euro.
verder nog 5 multi fx untis getest maar er is niks uit gekomen.

het enigste wat ik heb gkocht is het behringer acoustic sim pedaal.

een bandlid die meeging heeft nog wat andere amps geprobeerd.

peavey jsx
marshall jcm800
brunetti top
engl combo
hijg en knetter top
en nog wat onbekende (voor mij) topjes.

het eindresultaat is erg mager... wat een pokke amps allemaal... helemaal niet leuk.

de dure amps klonken echt niet beter dan de behringer dingen. twordt tijd om weer eens naar boekel te gaan denk ik...

na vanavond geoefend te hebben met mn rackje is het weer thuis komen. veel meer articulatie en een veel mooier geluid.

dus het zal hier even bij blijven.

mischien toch nog eens een mesa combo erbij... :-)

bedankt voor de adviezen...

Nocki

Mitch
29 september 2005, 22:59
Toch altijd fijn als een verdwaald schaap de kudde weer hervindt. Welkom terug.






Bèèèh !


:seriousf:

Nocki
30 september 2005, 15:37
beeeeeeeeh,

:-D

het wordt idd niets zo... zou rocktron iets voor me zijn? een rocktron preamp met fx in een op mn valvestate eindtrapop een 1960A????

wat vinden jullie daarvan???

of zal ik een nieuw topic openen in het rack gedeelte,

Nocki

AART
30 september 2005, 15:48
neem gewoon je mesa mee en blaas ze weg... :D

marc_o
4 oktober 2005, 22:12
beeeeeeeeh,

:-D

het wordt idd niets zo... zou rocktron iets voor me zijn? een rocktron preamp met fx in een op mn valvestate eindtrapop een 1960A????

wat vinden jullie daarvan???

of zal ik een nieuw topic openen in het rack gedeelte,

Nocki

Is niet eens zo'n slecht idee, je hebt echt wel leuke pre-ampjes voor weinig, zoals de Peavey rockmaster (3-kanaals), marshall jmp-1 en ga zo maar door...neem lekker een 1 keer 12 erbij en je hebt een prima setje.