PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar (7end0r) -NU MET FOTO'S-



Cubensis
23 september 2005, 19:25
ja, het moest er ooit van komen, dus ik dacht: let's get it over with, dus vandaag maar eens een fender gehaald (bij Orpheo van forum)
het is een Classic 50's ri stratocaster uit 2002, daphne blue, 1piece maple neck, locking tuners (had orpheo er zelf op gezet) en verder nog wat van de standaard fender ongein.
Ding speelt als boter, erg lekker (bijna net zo goed als een echte richwood :-D ;) )

foto's volgen later deze avond ofzo


edit:
da pics:
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fender1.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fender2.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fender3.jpg
http://members.lycos.nl/schefferseffects/fender4.jpg

Negative K3 fan
23 september 2005, 19:27
niet toegekomen aan blade :D

hoeduur??

Cubensis
23 september 2005, 19:31
niet toegekomen aan blade nee, hij was 350, dat is best een koopje volgens mij

Daniël_san
23 september 2005, 19:39
Gefeli :)

ieme
23 september 2005, 19:48
leuk

Anders_Destium
23 september 2005, 20:51
Gefeliciteerd :)

Ga je nu net zulke rare bekken trekken als Sash bij het spelen?

Cubensis
23 september 2005, 20:57
al zou ik het willen krijg ik zulke gelaatsuitdrukkingen van intensiteit en extreme constipatie niet voor elkaar :D

Paultje-k
23 september 2005, 20:57
Mooie strat hoor :D !!

Negative K3 fan
23 september 2005, 21:13
350 voor een USA custom shop reissue??? wtf

Cubensis
23 september 2005, 21:16
350 voor een USA custom shop reissue??? wtfgeen usa customshop, classic ;)

Harry
23 september 2005, 21:28
lekker kleurtje ook, gefeliciteerd!

Quink
24 september 2005, 01:08
Mooie gitaar! Gefeliciteerd. Erg mooi. Wel een eeeerrg witte slagplaat (in combinatie met Daphne en die verouderde elementkapjes en zo). Maar verder heel mooi.





















Had ik al mooi gezegd? :???:

Orpheo
24 september 2005, 03:45
[quote="Quink"]Mooie gitaar! Gefeliciteerd. Erg mooi. Wel een eeeerrg witte slagplaat (in combinatie met Daphne en die verouderde elementkapjes en zo). Maar verder heel mooi.
[quote]

tja, dat was al zo toen ik m kocht :razz:

hij speelt idd echt heel lekker, klinkt ook heel lekker, maar voor mij miste ze nog wat: 3 extra frets, een floyd rose en een humbucker.

en, HE! mn nieuwe gitaar heeft dat wel, weer, zie opkomend topic.

Aanvankelijk was t idee bij mij er ook niet om deze te verkopen, maar Cubensis zei op msn: goh, wat zou je ervoor vragen? n.a.v. mijn aanvankelijke wens van een bc rich mockingbird NJ. dus na wat heen en weer gezwets van beide kanten, is ie vrijdagmiddag langsgekomen, ff gespeeld, gepint, hoppa; hij gitaar, ik geld voor nieuwe gitaar. both parties are very happy i think :lol:

Orpheo
24 september 2005, 03:46
[quote="Quink"]Mooie gitaar! Gefeliciteerd. Erg mooi. Wel een eeeerrg witte slagplaat (in combinatie met Daphne en die verouderde elementkapjes en zo). Maar verder heel mooi.
[quote]

tja, dat was al zo toen ik m kocht :razz:

hij speelt idd echt heel lekker, klinkt ook heel lekker, maar voor mij miste ze nog wat: 3 extra frets, een floyd rose en een humbucker.

en, HE! mn nieuwe gitaar heeft dat wel, weer, zie opkomend topic.

Aanvankelijk was t idee bij mij er ook niet om deze te verkopen, maar Cubensis zei op msn: goh, wat zou je ervoor vragen? n.a.v. mijn aanvankelijke wens van een bc rich mockingbird NJ. dus na wat heen en weer gezwets van beide kanten, is ie vrijdagmiddag langsgekomen, ff gespeeld, gepint, hoppa; hij gitaar, ik geld voor nieuwe gitaar. both parties are very happy i think :lol:

jpb
24 september 2005, 07:47
350 voor een USA custom shop reissue??? wtfgeen usa customshop, classic ;)
350 voor een USA Fender?? :o Dat is toch idioot weinig? Erg mooie gitaar BTW; gefeliciteerd

BartL
24 september 2005, 09:06
350 voor een USA custom shop reissue??? wtfgeen usa customshop, classic ;)
350 voor een USA Fender?? :o Dat is toch idioot weinig? Erg mooie gitaar BTW; gefeliciteerd
ri. Classic = Mex.

...oder? :)

Vette Plank! 8-)

Bins
24 september 2005, 09:14
Gaaf man. Mooie kleur!

Cubensis
24 september 2005, 10:48
350 voor een USA custom shop reissue??? wtfgeen usa customshop, classic ;)
350 voor een USA Fender?? :o Dat is toch idioot weinig? Erg mooie gitaar BTW; gefeliciteerd
ri. Classic = Mex.

...oder? :)

Vette Plank! 8-)
yus
(niet te verwarren met de mex stds hoor)
gister even naar feedback geweest, twijfelde een beetje tussen deze en een highway 1, dus ik allebei ff naast elkaar proberen.
Het hout van beide was even goed, zoniet beter bij de classic (de hw 1 zou beter resoneren door de dunne lak, maar ze resoneerden vrijwel even goed, dus dan neem ik aan dat deze beter hout heeft).
De lak van de highway was echt lelijk (beetje dof see through rood, goor gewoon).
De neck van de classic is stukken fijnen (soft v profile of hoe dat heet, die hw1 had iig een veel dunnere, minder comfortabele neck).

voordeel dat de highway wel had: 22 frets en dikkere frets (classic heeft er 21 (50's style) en dunne fretjes (50's style) maarja, dat hoort bij het model :) ).

al met al: mie bin very content


en dat orpheo al een nieuwe gitaar op het oog heeft: gister net betaald, gaat ie even gelijk waar ik bij sta de volgende gitaar via internet bestellen, erg droog :D

Orpheo
24 september 2005, 12:13
350 voor een USA custom shop reissue??? wtfgeen usa customshop, classic ;)
350 voor een USA Fender?? :o Dat is toch idioot weinig? Erg mooie gitaar BTW; gefeliciteerd
ri. Classic = Mex.

...oder? :)

Vette Plank! 8-)
yus
(niet te verwarren met de mex stds hoor)
gister even naar feedback geweest, twijfelde een beetje tussen deze en een highway 1, dus ik allebei ff naast elkaar proberen.
Het hout van beide was even goed, zoniet beter bij de classic (de hw 1 zou beter resoneren door de dunne lak, maar ze resoneerden vrijwel even goed, dus dan neem ik aan dat deze beter hout heeft).
De lak van de highway was echt lelijk (beetje dof see through rood, goor gewoon).
De neck van de classic is stukken fijnen (soft v profile of hoe dat heet, die hw1 had iig een veel dunnere, minder comfortabele neck).

voordeel dat de highway wel had: 22 frets en dikkere frets (classic heeft er 21 (50's style) en dunne fretjes (50's style) maarja, dat hoort bij het model :) ).

al met al: mie bin very content


en dat orpheo al een nieuwe gitaar op het oog heeft: gister net betaald, gaat ie even gelijk waar ik bij sta de volgende gitaar via internet bestellen, erg droog :D

ja, top toch?? :D:D allebei een nieuwe axe, en allebei blauw :razz:

en ik had er geen zin in dat die axe alweeeeer aan mijn neus voorbij ging.

Robs
24 september 2005, 15:42
Hee coole gitaar dude.... Ik heb precies dezelfde! :D

Het is een lekker gitaartje, met name de looks (mijne is ook Daphne Blue). Ik ben zelf alleen niet zo fan van die dikke U-hals en ook die slagplaat heb ik vervangen door een wat dikkere, wat overigens ook niet slecht is voor het geluid. Al met al is de mijne wat looks betreft wel zo'n beetje mijn droomgitaar, maar de bespeelbaarheid kon beter (is ook heel licht getardeerd volgens mij). Maar in ieder geval, succes ermee... dope plank.

Rob.

Dweezman
24 september 2005, 16:09
Daphne Blue! Mijn tweede keus! Mooi ding, gefeliciteerd, smaakvolle bak.

Cubensis
24 september 2005, 20:06
dank dank
heb sinds gister denk ik in totaal 5 uur gespeeld, en mn andere gitaren nog niet aangeraakt :D zegt een hoop ;)

groovyB3
28 september 2005, 15:09
Heftig gitaartje man! Daphne Blue blíjft gewoon een mooie kleur, of het nou met rosewood of maple toets is. Denk dat je veel plezier gaat beleven aan dit gitaartje.
En tja, tis een Strat, das altijd oged natuurlijk :D :razz:

Aron Maiden
10 oktober 2005, 13:25
Erg mooie gitaar, Alleen vind ik die slagplaat een beetje jammer, Zal het mooier gevonden hebben als het en 3 platen slagplaat had, Maarja je kunt ook neit alles hebben ;), Maar zeker een mooie gitaar,

jorrit
10 oktober 2005, 14:48
volgens mij heeft orpheo hm ook alweer in de verkoop gegooid ofnie?

Cubensis
10 oktober 2005, 15:44
volgens mij heeft orpheo hm ook alweer in de verkoop gegooid ofnie?
....ik heb deze van orpheo gekocht...

Cubensis
10 oktober 2005, 15:47
Erg mooie gitaar, Alleen vind ik die slagplaat een beetje jammer, Zal het mooier gevonden hebben als het en 3 platen slagplaat had, Maarja je kunt ook neit alles hebben ;), Maar zeker een mooie gitaar,
hehe tsja, 3 ply is ook mooier, maarja, het is een 50's model he, dus 1 ply (zelfs de duurste amerikanen die 50's voor moeten stellen hebben 1 ply :D )

Vexx
10 oktober 2005, 15:48
volgens mij heeft orpheo hm ook alweer in de verkoop gegooid ofnie?
....ik heb deze van orpheo gekocht...

Hij bedoelt die Jackson PC...

hapsnurk.. :wink:

Cubensis
10 oktober 2005, 15:52
ah ok, in dat geval zou mijn antwoord bevestigend geweest zijn ;)

Stratman70
10 oktober 2005, 16:27
Mooi ding hoor. Niet dat het negatief bedoeld is, maar je kunt altijd wel gelijk zien dat het om een Mexicaan gaat: de randjes op de headstock zijn wat ronder afgeschuurd en over de decal zit zo'n dikke laklaag, dat je soms (afhankelijk van de lichtval) de decal bijna niet ziet. Zoals op de bovenste foto.

Maar dan nog: hij is erg mooi en als ie top speelt en klinkt.... waarom dan een hele dure Amerikaan of Customshop geval?

robert-gitarist
10 oktober 2005, 18:06
Donders mooi ding kerel..
Echt uber vet die kleur enzo...wellicht een wit parelmoere plaat erop? staat ook wel erg sjiek denk ik :D

Lock en Load
13 oktober 2005, 19:36
Nu krijg ik echt GAS om een 2ehands Fender MIM te kopen. Kan iemand me kort de belangrijkste verschillen tussen de verschillende modellen opnoemen en waar ik moet letten? :wink: :wink:

Sim Simon
13 oktober 2005, 19:50
Gefeliciteerd. Stoere gitaar. Stoere kleuren ook. 8-)

Cubensis
13 oktober 2005, 20:38
Nu krijg ik echt GAS om een 2ehands Fender MIM te kopen. Kan iemand me kort de belangrijkste verschillen tussen de verschillende modellen opnoemen en waar ik moet letten? :wink: :wink:

uh...MIM is best, maar koop geen mex std. dat kan ik je wel vertellen :D

waayer
13 oktober 2005, 20:46
Dit is de mooiste kleur op vintage white na maar ach dat is persoonlijk


gefeliciteerd ermee

Lock en Load
13 oktober 2005, 20:57
Nu krijg ik echt GAS om een 2ehands Fender MIM te kopen. Kan iemand me kort de belangrijkste verschillen tussen de verschillende modellen opnoemen en waar ik moet letten? :wink: :wink:

uh...MIM is best, maar koop geen mex std. dat kan ik je wel vertellen :D

Thnx, ik heb de search functie gebruikt, geen info meer nodig :) :)