PDA

View Full Version : Goede telecaster Pick-ups?



rhcp_schipper
23 september 2005, 17:05
ik ben dus op zoek!

rhcp_schipper
23 september 2005, 17:06
Ik speel gewoon rock muziek, en wat mijn budget is weet ik niet, want ik heb geen idee wat nou een beetje elemeten kosten??? :???: Dus als jullie me willen helpen! Zou dat echt super zijn!

vester86
23 september 2005, 17:06
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62958

rhcp_schipper
23 september 2005, 19:23
Verder niemand andere voorstellen voor goede tele pick ups???? :???:

fullorder
23 september 2005, 19:29
Verder niemand andere voorstellen voor goede tele pick ups???? :???:

ik zou gewoon lekker voor die nordstrand gaan. ik spreek nog niet uit eigen ervaring, maar ben wel aardig overtuigd geraakt door dat verhaal van Seymour Butts,eeeh... Paul ;)
je zou ook voor kinman pickups kunnen gaan, maar die zijn nog wel een stukje duurder geloof ik.

Daniël_san
23 september 2005, 19:32
Ook een optie is Van Zandt. Die klinken ook heeeeeeeeeeel erg lekker. Maar je kan er moelijk aankomen. (in nederland zijn ze takke duur... in de vs niet)

Mitch
23 september 2005, 19:39
Sja, voor in een LC....
Wat bevalt je niet aan de huidige pickups ? Algeheel geluid ? Snel microfonisch/feedback ?
More info please !

Maar moeilijk dit, want je zit al gauw naar pickups te kijken die niet veel goedkoper zijn dan de hele gitaar gekost heeft.

Ik heb trouwens onlangs Van Zandts in een Strat gehoord, maar dat vond ik toch ontzettend tegenvallen voor wat het moet kosten en als je dan hoort hoe ze zijn t.o.v. stock Fender pickups :oops:

rhcp_schipper
23 september 2005, 21:20
Nou ik vind dat de pick-ups te weinig output hebben zeg maar! Maar zoals die nordstrand wat kosten die in nederland? heel setje dus(neck en bridge)? :???:

Harry
23 september 2005, 21:26
even off topic, waarom heb je een stuk tekst van Bob Dylan in je onderschrift met daarbij RHCP - John Frusciante?

rhcp_schipper
23 september 2005, 21:37
even off topic, waarom heb je een stuk tekst van Bob Dylan in je onderschrift met daarbij RHCP - John Frusciante?

Omdat ik het een vet nummer vind, en omdat de peppers het hebben gecoverd op de dvd Off the map!

maar even weer ontopic: En een setje Fender Tele Texas Special Set? Is dat wat? Kost €123 bij musik productiv! kan ik zo even heen rijden is niet heel ver! maar zij dat goede PU's of niet???

fullorder
23 september 2005, 21:41
Nou ik vind dat de pick-ups te weinig output hebben zeg maar! Maar zoals die nordstrand wat kosten die in nederland? heel setje dus(neck en bridge)? :???:

uit mijn hoofd: 180 euro.

je kunt het informeren bij De Gier gitaarbouw, die verkoopt ze.
www.degiergitaarbouw.nl

rhcp_schipper
23 september 2005, 21:49
Nou ik vind dat de pick-ups te weinig output hebben zeg maar! Maar zoals die nordstrand wat kosten die in nederland? heel setje dus(neck en bridge)? :???:

uit mijn hoofd: 180 euro.

je kunt het informeren bij De Gier gitaarbouw, die verkoopt ze.
www.degiergitaarbouw.nl

Dat is toch niet echt duurder dan mijn gitaar.... :o Toch??????

Mitch
23 september 2005, 23:10
Ik overdrijf graag :D

Texas Specials hebben een beetje extra mid wat ze net wat dikker maakt, vooral op drive. De grap van de Nordstrands is dat ze een relatief lage output heben (en clean dus mooi open klinken) maar tóch op drive meer ballen hebben alsof ze méér output hebben. Snappen doe ik het nog steeds niet, maar goed.....
"Begrijp niet hoe het kan maar profiteer ervan !"

Anyway, het blijft natuurlijk zo dat een pickup ook alleen maar kan versterken wat er in de gitaar zit, het is nooit een wondermiddel. Maar zoals bekend zijn die LC's net als Richwoods bepaald niet slecht voor het geld, dus als je een beetje meer power wil: pickups zijn een goeie optie.
Gooi er een mailtje of telefoontje tegenaan, weet je weer meer.

zjanke
24 september 2005, 08:22
Ik heb SD Quarterpounders in mijn LC, besteld via www.guitarpartsresource.com 110$ voor een set, 5.95$ shipping en ze geven een te lage waarde op, dus je betaalt geen BTW/invoerrechten :wink: en daar ben ik dus erg tevreden over, ze scheuren goed, maar ook clean is goed voor Marshall TSL begrippen :D , maandag eens proberen over de 7ender van onze andere gitarist, kijken of ie echt clean blijft

soundsample van de SD site (http://www.seymourduncan.com/SDToneWizard/Tele/Track14.mp3)!

Mitch
24 september 2005, 10:50
Quarterpounder heb ik zelf ook wel eens gehad in een Squier Tele. Behoorlijk pittig ! Bij de brug is het scheuren geblazen, bij de hals lijkt het me een beetje veel van het goede ?

zjanke
24 september 2005, 13:51
Ik ga binnenkort nog effe wat experimenteren met de hoogte, van mij mag ie in de hals nog wat meer scheuren 8-)

Jeanken
24 september 2005, 14:17
Mijn favoriet is een Fender '52 Vintage element aan de brug en een PAF achtige aan de hals, de Gibson 498R is geweldig, en dan de splitbare versie is nog beter, plaats nog een 5 standen schakelaar ipv 3 standen zodat je brug, brug/hum, brug/split, split, hum krijgt en je hebt jezelf een geweldig veelzijdige Tele.

rhcp_schipper
25 september 2005, 09:29
Ik overdrijf graag :D

Texas Specials hebben een beetje extra mid wat ze net wat dikker maakt, vooral op drive. De grap van de Nordstrands is dat ze een relatief lage output heben (en clean dus mooi open klinken) maar tóch op drive meer ballen hebben alsof ze méér output hebben. Snappen doe ik het nog steeds niet, maar goed.....
"Begrijp niet hoe het kan maar profiteer ervan !"

Anyway, het blijft natuurlijk zo dat een pickup ook alleen maar kan versterken wat er in de gitaar zit, het is nooit een wondermiddel. Maar zoals bekend zijn die LC's net als Richwoods bepaald niet slecht voor het geld, dus als je een beetje meer power wil: pickups zijn een goeie optie.
Gooi er een mailtje of telefoontje tegenaan, weet je weer meer.

naar wie of wat moet ik mailen of bellen??????

rhcp_schipper
25 september 2005, 10:03
Maar nu nog een keer de vraag, wat Vinden jullie van de texas specials voor mijn lc tele? Zijn dat een beetje lekkere elemten, of is het echt helemaal niks.

ik ben dus niet op zoek naar het duurste en het beste, maar ik zoek gewoon een leuk setje voor mijn lc tele! dus please help me!!!

Mitch
25 september 2005, 10:19
Je zit nu meer te vragen of wij het goed vinden dat je die gaat kopen i.p.v. dat je om advies vraagt :D

Kijk: de Tex Specials bij MP zullen ongetwijfeld goedkoper zijn.
Maar die zijn wat dikker in het mid.
Mijn punt is, dat als je een beetje serieuze RHCP fan bent en je dat supercleane geluid uit een Tele wil kunnen halen, dan zijn de Nordstrands handiger omdat die clean opener klinken maar toch stevig op drive.

Check de link op de vorige pagina naar mijn topic erover, daar vind je meer info.

rhcp_schipper
25 september 2005, 10:24
Je zit nu meer te vragen of wij het goed vinden dat je die gaat kopen i.p.v. dat je om advies vraagt :D

Kijk: de Tex Specials bij MP zullen ongetwijfeld goedkoper zijn.
Maar die zijn wat dikker in het mid.
Mijn punt is, dat als je een beetje serieuze RHCP fan bent en je dat supercleane geluid uit een Tele wil kunnen halen, dan zijn de Nordstrands handiger omdat die clean opener klinken maar toch stevig op drive.

Check de link op de vorige pagina naar mijn topic erover, daar vind je meer info.

Dit vind ik dus wel super advies! BEDANKT SEYMOUR PAUL! Ik zal eens even kijken bij die pick-ups! Heel erg bedankt man!

Neals
25 september 2005, 15:15
Als je echt een vetter geluid wilt, met meer output, denk ik dat je het beste voor een Quarterpounder kan gaan.
Hete elementen + 7ender = HEERSCH

ACSlater
25 september 2005, 18:36
Ik vind de standaardelementen in de LC geweldig. Het ging mij dan ook niet om het perfecte geluid te vinden maar om een Tele-sound te krijgen. Vond het na vier jaar LP's wel weer eens tijd voor wat variatie. Voor hoge output val ik altijd terug op mijn LP, die doet dat gewoon veel beter 8-)

Misschien ook een optie; doorsparen voor een gitaar met humbuckers of heb je die al?

rhcp_schipper
25 september 2005, 22:13
Ik ben een tele en strat fan, en ik vind iets met humbuckers hellemaal niks! Hem een lp gehad, maar ik vind het niks!

rhcp_schipper
26 september 2005, 11:04
als ik mijn pick-ups verander, is het dan slim om gelijk alle electronica te veranderen, of maakt dat geen verschil?

Neals
26 september 2005, 17:05
Kan uitmaken, maar is niet nodig