PDA

View Full Version : Midi kabel verlengen ???



Analie-G
23 september 2005, 16:55
Hi ,
Iemand ervaring met het verlengen van een Midi kabel naar een Canon plug en zo ook een betere connectie te hebben aan de achterkant van je rack ???

Als je dit bijv verlengt (hetgeen ik heel lang had) kan je dan nog steeds de pc`s en cc`s goed erdoor heen sturen ???

Thanks,

wimmeltje
23 september 2005, 17:52
Hey Anand,

Als ik me niet vergis wordt er gegarandeerd dat je geen fouten krijgt in je signaal tot 10 meter kabel. Daarboven heb je kans dat er een storing in het signaal komt maar ik denk dat je dat een heel eind kan verwaarlozen.
Hoeveel kabel wil je gebruiken? Welke apparatuur ga je er allemaal aanhangen? Ben erg benieuwd naar omdat ik een hoop spullen van je tekoop zie staan.

Groetjes Wim

LordRiffenstein
23 september 2005, 18:01
Ik weet niet wat een Canon plug is maar ik heb 3-pins XLR pluggen en chassic jacks gebruikt voor mijn midi-kabel tussen pedalboard en rack.

2 redenen: de XLR-pluggen klikken vast en kunnen dus niet zomaar losgetrapt worden EN ik gebruik 3-pins en dus kan ik mijn midi-kabel in geval van probleem vervangen door een simpele microfoonkabel.

http://www.lordriffenstein.com/images/New%20Rack/Interface.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Interface2.jpg

Analie-G
23 september 2005, 18:02
Hi,
Nou, op zich word het +/- 10 meter , maar vind het wat steviger als de midi kabel in de vorm van een canon plug mijn rack bereikt en dan weer een verloop van canon naar midi binnenin mijn rack.
Ik ga er max 3-4 apparaten mee sturen. Momenteel alleen de TC 2290 + Lexicon PCM70. Axess mfc5 is de midi footcontroller....

Daarnaast gaat mijn Kitty Hawk Automixer + Kitty Hawk eindtrap (2x60watt) de deur uit. Op zoek dus naar een CAE line mixer + een 2 HE digitale eindtrap voor de FX.

Kitty Hawk heb ik heel lang gebruikt en wil nu eens iets anders ...hihihi last van GAS :lol:

Dus is mijn 16HE stolprack echt overbodig ..ga op zoek naar een 10HE shockmount.

Gaat er dan niks verloren als ik mid>canon zet ??

Analie-G
23 september 2005, 18:07
Ik weet niet wat een Canon plug is maar ik heb 3-pins XLR pluggen en chassic jacks gebruikt voor mijn midi-kabel tussen pedalboard en rack.

2 redenen: de XLR-pluggen klikken vast en kunnen dus niet zomaar losgetrapt worden EN ik gebruik 3-pins en dus kan ik mijn midi-kabel in geval van probleem vervangen door een simpele microfoonkabel.

http://www.lordriffenstein.com/images/New%20Rack/Interface.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Interface2.jpg

Inderdaad Grote Lord....dat bedoel ik met die canon plugen ``XLR`` ik heb mijn midi ook altijd zo gehad maar destijds nooit gebruik gemaakt van pc`s en cc`s en nu wel wil , vandaar.....wist alleen niet of dat dus mogelijk blijft. Zo te zien wel ???

Ttrouwens , wat zijn die 2 doosjes bij je pedalboard en in je rack waar de midi dus ingaat ?? midi verdeler of zo ??

LordRiffenstein
23 september 2005, 19:37
Ttrouwens , wat zijn die 2 doosjes bij je pedalboard en in je rack waar de midi dus ingaat ?? midi verdeler of zo ??

Kastje op mijn board is kleine interface. Ik heb een snake met 3 kabels. Bovenste is stroom aansluiting, ik heb een power supply op mijn board, dan de xlr voor midi en audio aansluiting. Het blauwe doosje rechts in mijn rack is een midiman 1x4 midi splitter. Niet echt nodig maar gewoon handig voor het bekabelen.

Mijn snake is 9m lang ongeveer, werkt prima en snel.

Analie-G
23 september 2005, 23:03
Ttrouwens , wat zijn die 2 doosjes bij je pedalboard en in je rack waar de midi dus ingaat ?? midi verdeler of zo ??

Kastje op mijn board is kleine interface. Ik heb een snake met 3 kabels. Bovenste is stroom aansluiting, ik heb een power supply op mijn board, dan de xlr voor midi en audio aansluiting. Het blauwe doosje rechts in mijn rack is een midiman 1x4 midi splitter. Niet echt nodig maar gewoon handig voor het bekabelen.

Mijn snake is 9m lang ongeveer, werkt prima en snel.

Aha , bedankt voor de uitleg !!!
Zo`n Midi splitter is zekers handig....leuke site trouwens !

Dan weet ik voorlopig genoeg.
Thanks,
Anand

LordRiffenstein
23 september 2005, 23:15
Aha , bedankt voor de uitleg !!!
Zo`n Midi splitter is zekers handig....leuke site trouwens !

Dan weet ik voorlopig genoeg.
Thanks,
Anand

No problem en bedankt!