PDA

View Full Version : weer een champ vraag...



fullorder
23 september 2005, 16:06
Ik heb al wat champ topics geopend op dit forum en ook al veel andere gelezen en ik kan mij herinneren in één van de discussies dat er met name twee bezwaren zijn aan SF of BF champ en dat zijn de orginele OT en de speaker.
Nu heb ik me helemaal rot gezocht, maar ik kan de discussie niet meer vinden en toch heb ik een vraag over de bewuste OT en daarom dus deze nieuwe topic.
Als je de orginele OT toch gaat vervangen kun je een champ dan ook ombouwen van 110 naar 220 Volt? Of stel ik nu een hele domme vraag? En ja ik weet het, er bestaan geen domme vragen, maar het is zoals Mr. Mackey ooit zei:
"There is no such thing as stupid questions, only stupid people."

pimmetje
23 september 2005, 16:46
OT, staat voor Output Transformator en die is niet voor de voeding.
Die heeft dus niet te maken met het 110/220 volt gedoe. Dan moet je met de voedingstrafo aan de slag.

nicoverduin
23 september 2005, 16:50
WIe gaat eraan sleutelen? Jij toch niet he? :-D :-D :-D

fullorder
23 september 2005, 17:03
WIe gaat eraan sleutelen? Jij toch niet he? :-D :-D :-D

Alleen als m'n vriendin thuis is, die heeft EHBO :razz:


OT, staat voor Output Transformator
Joh! meen je dat nou? ;)

In ieder geval als je een Amerikaanse champ op de kop tikt wordt het dus voedingstrafo (PT?) en gelijk ook maar outputtrafo vervangen. Aan onderdelen gaat dat richting 100 euro ofzoiets? Dan nog kosten bij de m'n favoriete versterkerdokter (maak je geen zorgen nico, ik ken mijn grenzen ;)), wordt het bij elkaar dus toch niet echt goedkoop.

Wat kost zo'n 5C1/5F1 van jou Nico? Of is/zijn die niet te koop (zie gatstenboek)?