PDA

View Full Version : ibanez rg321mh



stephan
23 september 2005, 15:23
k zit er aan te denken om de ibanez rg321 te gaan kopen. Nou vroeg ik me afwat zijn jullie meningen over deze gitaar. t wordt me eerste electrische gitaar, dus wil geen mis koop doen. en wou het liefst een gitaar zonder tremolo om dat die nog al snel schijnen te onstemmen(en k zal m toch niet gebruiken).
wil de cube 30 er bij kopen als versterker
alvast bedankt

AART
23 september 2005, 15:29
goed setje, bovendien heeft die rg mahonmie body(= beter geluid).

olaf reijnders
23 september 2005, 15:39
De zwakke schakel bij goedkope RG's is de slechte tremolo, dus ik heb er wel vertrouwen in.

Nrrrk
23 september 2005, 16:46
ja wel goede gitaar, zeker voor beginner. Mahonie hout dus vol geluid. zeker voor dat geld de moeite waard.

vester86
23 september 2005, 17:11
gave set, daar doe je een goeie aankoop mee

met die gitaar is helemaal niks mis, en de versterker al HELEMAAL niet

Bins
23 september 2005, 17:27
goed setje, bovendien heeft die rg mahonmie body(= beter geluid).

Beter dan wat?

olaf reijnders
23 september 2005, 17:30
goed setje, bovendien heeft die rg mahonmie body(= beter geluid).

Beter dan wat?

Beter dan multiplex. :wink:

AART
23 september 2005, 22:37
goed setje, bovendien heeft die rg mahonmie body(= beter geluid).

Beter dan wat?

Beter dan multiplex. :wink:

die goedkope ibanez stock elementen hebben vaak tekort aan bas, lost mahonie goed op en de tone is voller dan bij de basswood rg's.
Mar basswood rg's zijn wel weer lekker fel.

Gitaro
24 september 2005, 12:30
Ja man, das mijn lievelings iba gitaar voor een aardige prijs. Geen gezeik met zo'n kutbrug... gewoon raggen! Metaaaaaaaaaal!!! Oh en de Cube 30 is ook zo'n prachtding. Kortom als je het geld hebt zou ik zeker voor deze combo gaan.

stephan
25 september 2005, 18:50
kijk dat zijn reacties wat k wou horen. heb er ook al eens opgespeeld en vond m lekker klinken moet er alleen nog uit gebrijder op spelen. maar k denk dat t m zeker wel gaat worden

AART
26 september 2005, 13:16
uit gebrijder

wie speelt er nog meer uit gebrijd op zijn gitaar? :lol:

@ stephan: goede keus!

Putt3
27 september 2005, 18:22
Ik ben ook van plan om elektrische gitaar te leren spelen.

Ik had gedacht aan de Ibanez RG 7-321, maar naar het schijnt is het niet ideaal om als beginner te leren spelen op een 7-snarige gitaar.

Ik dacht dat het beter was om direct te beginnen met 7 snaren, zodat ik later niet sukkel om over te schakelen van 6 op 7?

Als versterker had ik gedacht aan een transtube van Peavey nl de Envoy 110

AART
27 september 2005, 19:26
waarom wil je 7 snaren? maak je zware metal ofzo? zo nee, blijf bij 6 snaren, 7 snaren worden alleen in zware metal gebruikt(slipsnot, korn etc).
De meeste mensen spelen op 6-snarige gitaren.

en neem als versterker een rolnd cube 30 of 15 ofzo, die peavey beginnersshit is crap.

TMKXL
27 september 2005, 19:27
7-snarige gitaren worden echt niet alleen voor metal gebruikt hoor. Kijk maar naar Vai, Petrucci, zelfs voor Jazz is een zeven snaar best wel geschikt. Eigenlijk voor alles wel.

Bins
27 september 2005, 20:11
waarom wil je 7 snaren? maak je zware metal ofzo? zo nee, blijf bij 6 snaren, 7 snaren worden alleen in zware metal gebruikt(slipsnot, korn etc).
De meeste mensen spelen op 6-snarige gitaren.

en neem als versterker een rolnd cube 30 of 15 ofzo, die peavey beginnersshit is crap.

:cry:

AART
27 september 2005, 21:20
7-snarige gitaren worden echt niet alleen voor metal gebruikt hoor. Kijk maar naar Vai, Petrucci, zelfs voor Jazz is een zeven snaar best wel geschikt. Eigenlijk voor alles wel.

hmm, ik heb nog nooit een jazzer op een 7-snaar zien spelen, maarja, ik ben dan ook een bekrompen boerenlul uit de achterhoek........... :lol:

AART
27 september 2005, 21:31
waarom wil je 7 snaren? maak je zware metal ofzo? zo nee, blijf bij 6 snaren, 7 snaren worden alleen in zware metal gebruikt(slipsnot, korn etc).
De meeste mensen spelen op 6-snarige gitaren.

en neem als versterker een rolnd cube 30 of 15 ofzo, die peavey beginnersshit is crap.

:cry:

????

Bins
27 september 2005, 22:17
:cry: Omdat ik dacht: "Wat een bekrompen boerenlul uit de achterhoek!" ;)

Check hier mooie 7-strings! \m/ :evil: \m/

edit: whoops, wel linkie erbij posten natuurlijk http://www.jimsoloway.com/Listen_SG.htm

AART
27 september 2005, 22:54
:cry: Omdat ik dacht: "Wat een bekrompen boerenlul uit de achterhoek!" ;)

Check hier mooie 7-strings! \m/ :evil: \m/

edit: whoops, wel linkie erbij posten natuurlijk http://www.jimsoloway.com/Listen_SG.htm



:-D

staan wel vette tussen j, maar de 6strings op die site zijn nog vetter, maarja, ik hou het lekker bij 6-snarige rg's. :)

teeb
28 september 2005, 14:43
meestal worden 7-strings gebruikt voor zware metal ja. alleen als je zeer creatief bent ( zoals vai met universe en petrucci enz...) kan een 7-string iets voor jou zijn. maar als je een beginner bent en niet echt van plan bent zware metal te spelen pak gewoon een 6-string. ibanez, goede beginnersgitaren, alleen zoals eerder vermeld, ibanez floyd rose op gewone rg serie is van mindere kwaliteit...

stephan
27 oktober 2005, 22:13
k heb dus n paar weken geleden het eerder besproken setje gekocht (rg321 + cube 30) ben er echt super te vrede over, echt n lekkere gitaar.
maar k heb n vraagje. er zit een 5 standen schakelaar op de gitaar. nou kan je daarmee je humbuckers op bepaalde manieren schakelen.
maar met welke stand schakel ik nou wat, en welke stand pas het beste bij een bepaalde muziek soort.
al vast bedankt
stephan

AART
28 oktober 2005, 13:15
meestal worden 7-strings gebruikt voor zware metal ja. alleen als je zeer creatief bent ( zoals vai met universe en petrucci enz...) kan een 7-string iets voor jou zijn. maar als je een beginner bent en niet echt van plan bent zware metal te spelen pak gewoon een 6-string. ibanez, goede beginnersgitaren, alleen zoals eerder vermeld, ibanez floyd rose op gewone rg serie is van mindere kwaliteit...

zit geen floyd op 321, gewoon een nette fixed bridge.

BassAgent
28 oktober 2005, 13:30
k heb dus n paar weken geleden het eerder besproken setje gekocht (rg321 + cube 30) ben er echt super te vrede over, echt n lekkere gitaar.
maar k heb n vraagje. er zit een 5 standen schakelaar op de gitaar. nou kan je daarmee je humbuckers op bepaalde manieren schakelen.
maar met welke stand schakel ik nou wat, en welke stand pas het beste bij een bepaalde muziek soort.
al vast bedankt
stephan
Als je van boven naar onder (of van voor naar achter, wat je wil) gaat , krijg je dit:
Stand 1: Vol Neck
Stand 2: Vol Neck en voorste single v. brug
Stand 3 (op het midden): Beide elementen vol
Stand 4: Vol brug en achterste single v. neck
Stand 5: Vol brug

Denk ik.

TMKXL
29 oktober 2005, 12:12
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pickup/images/02_hh.gif

TMKXL
29 oktober 2005, 12:13
http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/pickup/images/02_hh.gif

Sim Simon
29 oktober 2005, 12:16
Neem inderdaad geen model met tremelo, dat is zeker voor beginners, een grote miskoop.