PDA

View Full Version : Iemand die elementen kan waxen?



Bruvtilov
23 september 2005, 14:34
Hallo allemaal,

Ik zoek iemand die op korte termijn een element (Firebird brug) voor me kan waxen (tegen betaling uiteraard). Kent iemand hier een bouwer die dat kan o.i.d.?

Bedankt,

Robert

nickbongers
23 september 2005, 18:30
dat kan ook zelf.. schijnt (wat ik heb gehoord niet echt moeilijk te zijn).. vraag maar es rond bij javaca (leeft die nog?) of op zelfbouw.

Antoon
23 september 2005, 18:54
Als het element een metalen kapje heeft is het vaak dat onderdeel dat feedbackgeluiden geeft. Als het kapje los zit zou je er eerst eens een klodder siliconenkit in kunnen stoppen. Wax potten kun je makkelijk zelf. Je moet alleen een kaars met bijenwas ergens kopen (die voelen 'vettig' aan en niet 'droog' en zijn vaak lichtbruin van kleur). De kaars smelt je op het fornuis in een klein pannetje. De was moet NIET te heet worden (rokend is VEEL te heet). Net gesmolten is prima. Je kunt het ook in een kom die in een pan kokend water staat doen. Dan moet je het element in zijn geheel in de gesmolten was stoppen. Laat het element er een half uurtje in zitten en hou de was mooi gesmolten al die tijd. Dan haal je het eruit, laat het afdruipen en veeg de was er van de buitenkant er met een wc papiertje af. Als het element afgekoeld is zet je het er weer in. Klaar.

Wormaap
23 september 2005, 19:17
Niet vergeten't element zo nu en dan wat te draaien zodat eventuele luchtbelletjes kunnen ontsnappen :)

bram123
23 september 2005, 20:14
doe dit alsjeblieft met een pannetje in een pan met water ipv gewoon in 1 pan op fornuis. anders wordt FIREbird misschien wel erg letterlijk.

schwalbe
23 september 2005, 22:13
JA!!!- veiligheid eerst. Wel eens de vlam in een pan vol was zien slaan?
NOOIT een pan met was rechtstreeks op het vuur zetten.

Mattia
23 september 2005, 22:39
http://www.stewmac.com/freeinfo/A-LINDYFRALIN.html

Alles wat je nodig hebt, eigenlijk. Lekker makkelijk.

Bobbel
24 september 2005, 00:24
geld dat ook voor de elementen van een jaguar?

Mattia
24 september 2005, 01:24
Element is een element.

schwalbe
24 september 2005, 02:06
http://www.guitarnuts.com/technical/electrical/index.php

piezo
24 september 2005, 09:13
JA!!!- veiligheid eerst. Wel eens de vlam in een pan vol was zien slaan?
NOOIT een pan met was rechtstreeks op het vuur zetten.

Nog beter is het waspannetje te verwarmen in een met water gevulde electrische frituur met goede temperatuurregeling.

Bruvtilov
24 september 2005, 18:06
Dank jullie wel voor jullie hulpvaardigheid!

Robert

Stitch
24 september 2005, 19:47
Tip: de thermometer kun je kopen bij bier-speciaal zaken (je weet wel, winkels die o.a. spullen verkopen om je eigen bier te brouwen). Erg handig!

Brord
10 oktober 2005, 17:50
tien tekens

Mattia
10 oktober 2005, 17:58
emg's waxen?

Lijkt me nogal overbodig (en onmogelijk) voor een epoxy-potted, sealed, pre-amp loaded element...

Brord
10 oktober 2005, 18:12
tien tekens