PDA

View Full Version : GITAARLES thuis!! (AKOESTISCH)



gitaarcapelle
23 september 2005, 13:48
is niet meer van toepassing

waayer
23 september 2005, 21:44
vanaf 16 euro per 1/2 uur?????? damn je moet wel heel goed zijn om dat te durven vragen.

Als het nou per uur zou zijn dan zou het wat redelijker zijn maar voor een half uurtje 16 euro dat is gewoon belachelijk.
Tegen de tijd dat je gitaar gestemd is en een akkoord gespeeld hebt
kun je bijna weer naar huis.

koella
2 oktober 2005, 19:20
onze loodgieter vraagt 35E per uur.Blaast een keer door ons verwarmingsketeltje en is weer weg. :roll:

waayer
2 oktober 2005, 20:50
die 35 euro van je loodgieter daar gaat nog wel het een en ander vanaf
een beetje voor zijn baas een beetje veel voor de belasting en de ziektekosten dus laten we zeggen dat de loodgieter ongeveer 10 á 12 euro per UUR over houdt
dus als je met die zwam gaat beginnen dan lust ik er nog wel een paar.
Ik weet natuurlijk niet of gitaarcapelle het geld wat hij verdient door lessen te geven ook opgeeft aan de belasting en of hij staat ingescheven
als erkend docent.
Maar bij 9 van de 10 mensen die les geven is dat niet zo dus dan vind ik 16 euro voor een half uur veel te veel.
Wat de muziekscholen betreft is zeker waar dat dat duurder is maar dan krijg je wel erkend les en de huur van het gebouw moet ook betaald worden en er wordt van alles georganiseerd zoals voorstellingen,
excursies en het samenspelen met andere muziekanten wat handig is als je niet direct mensen kent waar je een bandje mee kan vormen.
Ook kan je op muziekscholen voorbereidend les krijgen voor het conservatorium.
De reden dat er veel beginnende gitaristen les nemen van een andere gitarist is de prijs en het gewenste genre dus als iemand dan les geeft voor 16 euro per half uur dan denk ik dat dat voor veel mensen teveel is,maar aaan de andere kant als je het zo kan doen en ze geven het ervoor ach dan heb je gelijk en zou ik het ook doen

koella
3 oktober 2005, 22:58
Man je zwamt zelf!
Ik zit al lang in de muziek. Ben nog nooit iemand tegengekomen in een van mijn bands die via de muziekschool muziek heeft leren maken.

Priveles staat voor jou als lekker goedkoop en zwart. Da's jou probleem!
Er zijn mucho privepraktijken met erkende leraren die alles netjes volgens het boekje doen.
En wat betreft die tarieven? Een HBOer (en dat is een afgestudeerd conservatoriumdocent!)hoeft niet accoord te gaan met een loodgietersloontje van 12E per uur.

Als een kennis van mij een softwarepakketje aflevert hanteert ie een uurprijs van 45E per uur ( en dat is wel zwart!)

Ik wordt hier zo moe van.... :roll:

waayer
4 oktober 2005, 17:13
Heel stoer dat je al lang in de muziek zit maar ik moet het nog zien dat een student 16 euro per half uur gaat (kan) betalen voor een beetje gitaarles al dan wel of niet in het zwart.
En ik zeg er toch ook bij als iemand het er voor over heeft dus die 16 euro wil betalen voor een half uurtje dat ik het dan ook zou doen.

Wat denk jij dat een gediplomeerd conservatoriumdocent op een muziekschool verdient?,Waarschijnlijk geen 32 euro netto per uur
en wat jouw kennis betreft daar zit dus de software bij en zo niet dan is 45 euro voor een kennis voor zover je het dan een kennis kan noemen
wel heel erg aan de hoge kant.

Dat jij neerbuigend doet over de arbeiders klasse dat is jouw probleem
Want de meerderheid van de Nederlandse bevolking heeft maar een loodgietersloontje dus dan vind ik dat iemand die van zijn hobby zijn beroep heeft gemaakt en dan 16 euro / half uur vraagt wat dus 32 euro per uur is veel te veel in ieder geval veel te veel voor een student of iemand die maar een loodgietersloontje heeft.


Op de muziekschool kun je worden ingedeeld naar de zwaarte van het inkomen dus hoe meer je verdient hoe meer je betaald wat dus inhoudt dat iemand met een loodgietersloontje minder betaald dan een HBO er.

Waar nog bij komt dat bijna iedere conservatoriumstudent wel op een muziekschool heeft gezeten dus dat jij niemand kent in een van je bands die op een muziekschool heeft gezeten zegt al genoeg over jouw mening over een muziekschool of over het niveau van je bands. :oops: :oops:

koella
5 oktober 2005, 12:05
De loodgieters hier in de buurt wonen doorgaans in mooiere huizen met dito auto's dan de gemiddelde muzikant. :D Dus ik wil absoluut niet neerbuigend over ze doen.

Tsja, en het niveau van mijn bandjes. Ik weet niet wat voor maatstaf jij aanlegt. Dus daar kan ik me niet tegen verdedigen.

De muziekscholen hier in de buurt stellen niet zoveel voor(te duur, te korte lessen) en je ziet, bij de mensen die serieus willen leren spelen, toch steeds meer een verschuiving naar priveleraren.
En die zijn er inderdaad op ieder (prijs)niveau.

waayer
5 oktober 2005, 18:00
Laten we het dan hier maar op houden en dan kan de beginnende gitarist
zelf uitmaken of hij 16 euro /half uur teveel vindt of niet.

Ik heb 10 euro per uur betaald voor saxofoonlessen en dat was bij een erkende muziekschool,het zal nu misschien iets meer zijn maar dat geeft aan dat 16 euro veel geld is voor een les van 30 minuten.

Het is maar wat een gek ervoor geeft :-D

koella
5 oktober 2005, 22:04
zo is het :)

Ruurd Peppel
13 april 2007, 22:12
Reageren zonder dat je weet waar je het over hebt is lekker makkelijk.

Ik heb gitaarles bij deze docent en ik ben ontzettend tevreden over de wijze waarop ik les krijg en de flexibiliteit van deze docent.

Als ik een nieuwe techniek leer met een stukje muziek dat ik niet leuk vind, dan kan ik dat zeggen en dan wordt er een ander stukje muziek gepakt wat ik wel leuk vind en waarin ik dezelfde techniek leer. Dat was op de muziekschool wel anders. Daar moest ik spelen wat er in het boek stond en er was geen ruimte voor variatie.

Verder is er ook ruimte voor de theorie achter de muziek.

Ik ben zeer tevreden over deze docent ik leer veel en het is mij het geld waard.

Pais
14 april 2007, 00:02
Reageren zonder dat je weet waar je het over hebt is lekker makkelijk.


En reageren op topics van 2 jaar oud vind ik een hele prestatie ;)

Ruurd Peppel
14 april 2007, 14:58
En reageren op topics van 2 jaar oud vind ik een hele prestatie ;)


Nou, dat viel ook helemaal niet mee :p