PDA

View Full Version : Wah moet mijn Wah?



Vampire
23 september 2005, 12:08
Ik ben het even allemaal kwijt :-?

Ik heb vorige week een Morley PWA Wah gescoord, ik kon hem goedkoop krijgen inclusief adapter. Nou had ik hem afgelopen week aangesloten tussen mijn gitaar en versterker (Gitaar >> Wah >> Versterker). Hij klinkt dan eigenlijk alleen maar cool als ik hem net aantrap, als ik hem iets verder opendoe, dan is het effect weg eigenlijk en als ik hem helemaal intrap en niks aansla, dan ruist hij als een gek!!

Dus vandaag dacht ik, ondanks dat iedereen zegt dat de Wah niet in de effectsloop moet als ik het goed begrijp, sluit ik hem toch maar eens aan in de effectsloop!! :razz:

Nou klinkt het effect dus gewoon veel beter in de effectsloop, de sweeprange is veel beter, hij ruist bijna niet meer als hij helemaal open staat. Maar ja, toen begonnen de problemen...
Als ik het pedaal uitzet, is hij true bypass, en klinkt alles goed, zet ik hem aan, dan heb ik een volumedrop van jawelste, trap ik dan mijn wah in, dan gaat hij ineens LOEIhard!!!

Ik heb lopen kloten met de level knop op de Wah, lopen kloten met de level knoppen van Send en Return in de effectsloop, maar alles wat ik doe zorgt ervoor dat het geheel zachter/harder gaat en niet alleen de wah/versterker!

Iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen?

Hier de handleiding voor mijn versterker: http://www.randallamplifiers.com/about/warranty/manuals/RG75G2,%20RG200G2,%20RH100G2,%20RH200G2%20Owner%27 s%20Manual.pdf

Moet ik hem er toch weer uithalen en ontevreden zijn over het wahgeluid? of is er iets aan de instellingen te doen? Want momenteel is het niet te doen, in de loop, ondanks dat het geluid echt super klinkt, is de toename in volume ZO enorm, dat ik hem echt niet kan gebruiken :-?

guvnor
23 september 2005, 12:20
Ik spreek niet uit eigen ervaring maar heb redelijk veel reviews gelezen over diverse Morley wahs. De sweeprange is iets waar veel gebruikers over klagen. Zeker wat oudere modellen schijnen vaak een kleine range te hebben. Soms is de verklaring hiervoor dat het schermpje dat het licht van de led reguleert beschadigd raakt en standaard te veel licht op het optisch element doorlaat. Dit onderdeel is als los onderdeel verkrijgbaar.

Bill Wenzloff (of zoiets) van Morley kan je haarfijn uitleggen hoe je dit vervangt. Hij schijnt erg behulpzaam te zijn als het gaat om vragen en/of opmerkingen. Hij kan je ook truukjes verklappen om de sweep meer naar jouw wensen in te stellen.
Raadpleeg Harmoony Central voor meer tips. Bill's mailadres vind je daar ook. Hij heeft tussen de reviews ook zijn opmerkingen geplaatst.

Vampire
23 september 2005, 12:51
PS, het gaat hier om Wah met Distortion. Ik gebruik hem niet clean (daar klinkt hij erg goed met Gitaar >> wah >> versterker, heb hem niet geprobeerd in de loop, omdat ik sowieso vrijwel geen clean speel...)


@ Guvnor: Bedankt voor de tip, ik had idd al eens gezien dat je die kerel reagerde. Maar ik heb deze wah gekocht omdat de meeste mensen zeggen dat hij voor metal beter is dan een crybaby.

BramVersteeg
23 september 2005, 15:15
Ik kan me herinneren dat mijn Morley Bad Horsie een van de vetste sweeps had die ik me voor kon stellen voor gierende solo's, ik vond dat optische systeem alleen niks.

Vampire
23 september 2005, 16:21
Ik heb een mailtje gehad van Morley en daar staat in hou ik het zou moeten aanpassen. Door het ledje in een andere stand te verplaatsen zou het geluid moeten veranderen. Nou heb ik al een flinke tijd zitten te prutsen, maar het lukt me echt niet om het geluid te veranderen... :-?

Nou ja anyway, kan iemand me nog zeggen hoe ik die volumedrop/boost weg kan halen als ik hem in mijn loop zet? Of kan hij gewoonweg niet in de loop omdat hij daar niet thuishoort?

Mike McCready
23 september 2005, 17:31
Ik kan me herinneren dat mijn Morley Bad Horsie een van de vetste sweeps had die ik me voor kon stellen voor gierende solo's, ik vond dat optische systeem alleen niks.
Ik vind dat optische systeem juist een van de grootste pluspunten. Als er een RMC met optisch systeem uitkomt, gaat mijn Bad Horsie II de deur uit. Anders niet...

Vampire
23 september 2005, 18:05
Nou ja anyway, kan iemand me nog zeggen hoe ik die volumedrop/boost weg kan halen als ik hem in mijn loop zet? Of kan hij gewoonweg niet in de loop omdat hij daar niet thuishoort?

:razz:

Vampire
24 september 2005, 09:42
Niemand? :(

Basseytje
29 september 2005, 21:45
bedoel je nou dat als je de distortion aanzet op je pedaal is hij loeihard?

en dat geruis heb ik ook btw voor het echte wahwah effect moet je het pedaal schommelen met je voet ;)

Vampire
30 september 2005, 00:48
Ik snap dat hij wah't door je voet te bewegen :razz:. Maar hij maakt veel te veel lawaai als ik hem open laat staan (toe-down), dan ik eigenlijk zou willen.

En ik bedoel dat als mijn wah heel-down is (en dus uit, maar niet TB op dat moment) hij heel zachtjes staat, trap ik hem dan open, dan gaat het geluid ineens loeihard. Het zal wel aan het feit liggen dat hij niet in een loop kan ofzo, ik heb hem er maar weer voor hangen nu.

LPplayer
30 september 2005, 10:09
Is het de TRemontiwah ofzo?


PS, het gaat hier om Wah met Distortion. Ik gebruik hem niet clean (daar klinkt hij erg goed met Gitaar >> wah >> versterker, heb hem niet geprobeerd in de loop, omdat ik sowieso vrijwel geen clean speel...)


@ Guvnor: Bedankt voor de tip, ik had idd al eens gezien dat je die kerel reagerde. Maar ik heb deze wah gekocht omdat de meeste mensen zeggen dat hij voor metal beter is dan een crybaby.