PDA

View Full Version : Barber DDSS en LTD redux: een jaar later



LordRiffenstein
23 september 2005, 11:45
Of toch bijna een jaar later. :razz:

In oktober 2004 verkocht ik mijn FoxRox Zim en kocht de DDSS en LTD op goed geluk. Mijn indrukken van toen kan je lezen in dit draadje: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=39637. Ik gebruik deze pedalen nog steeds en dat is een persoonlijk record en dus tijd voor een nieuwe review.

Oorspronkelijk kocht ik de LTD voor clean-lowgain boost en de DDSS voor leadboost. Ik heb ze zo ook een hele tijd gebruikt. Heb tussendoor ook nog een tijdje de HWA Myclone Amp gebruikt zodat ik eigenlijk 3 trappen van boost had (van clean->lowgain->netwatmeergain :-D )

De LTD bleef me altijd verbazen, erg veelzijdig pedaal en vooral bijna transparant. Het voegt ietsje mids toe maar met juiste instellingen van bass en presence merk je dit niet behalve dat je sound wat vetter wordt. De DDSS als leadboost klinkt goed maar ik heb nooit DE setting gevonden. Wat lekker klonk met de ene gitaar, klonk muddy met een andere, vandaar ook dat hij toch eventjes te koop stond. En toen kreeg ik een goeie ingeving. Waarom niet een keertje de rollen omdraaien?

En zo geschiede. De LTD anders ingesteld, meer drive, meer volume, minder presence en bass, resultaat is een smooth boost voor solos. Gaat lekker door de mix door de extra mids en reageert erg lekker op je spel. Dan het moeilijke werk, de DDSS instellen als low gain boost. Gain lager (8:00) en dan werken met de interne controls. Na veel testen bleek dat de Harmonics het struikelblok zijn en dat deze laag houden de boodschap is. Ik zet ze dus op 0. Met bass op 12:00 en wat extra presence benader ik ZEER dicht de sound van mijn Engl en das wat ik zocht. Met de DDSS op het 2de-3de kanaal lijkt het net of iemand eventjes je gain een standje hoger zet, geeft iets meer ballen zonder klaarheid te verliezen. Ik gebruik ze nu 2 maanden op deze manier en dat werkt prima.

Ik heb ondertussen ook een Everman FDG2 erbij en deze hangt achter de DDSS en LTD waardoor ik met de 2 Barbers ook nog eens de FDG2 kan beinvloeden. Ik heb de FDG2 ingesteld met fuzz open en de drive op 1:00 waardoor hij erg open klinkt maar toch fuzzy. Geef hem een trap via de DDSS of de LTD en hij klinkt een stuk romiger en vetter. En de Myclone Amp? Zit momenteel niet in mijn rack maar blijft een erg vet pedaal. Ik overweeg hem te plaatsen op mijn pedalboard puur voor de fun want het is gewoon een vet pedaal en een pure cleane boost is altijd lekker om erbij te hebben :razz:

Ik verwacht binnen enkele weken nog eens bij VD Haar te zijn en hoop dan de LTD en DDSS te vergelijken met de nieuwe Silver LTD. Ik heb een tijdje overwogen om de DDSS weg te doen voor een 2de LTD maar omdat de DDSS uit productie is, hou ik hem gewoon en misschien koop ik die nieuwe LTD er gewoon lekker bij.

[commercial on]Tone Press, LTD, DDSS, allemaal vette pedaaltjes van Barber en voor weinig geld. [commercial off]

:-D :cool:

Nielsje
24 september 2005, 12:35
hm.. ik denk nu al anderhalf jaar aan het kopen van een LTD..ik moet het blijkbaar nu toch maar eens doen.. zeker nu ze weer duurder zijn geworden bij vd haar :evil:

DREAMMACHINE
24 september 2005, 12:51
mmh, ze zijn idd wel aardig duurder geworden die barber pedalen!....155 voor een LTD en zelfs 174 voor de tonepress.... :o ....waren ze een jaartje terug niet echt VEEL goedkoper?

Nielsje
24 september 2005, 12:55
mmh, ze zijn idd wel aardig duurder geworden die barber pedalen!....155 voor een LTD en zelfs 174 voor de tonepress.... :o ....waren ze een jaartje terug niet echt VEEL goedkoper?

ja de ltd was 115 of 105 o.i.d.

:S wordt 2ehands shoppen...

Koekje
24 september 2005, 19:40
voor mij is er ook net één 2dehands op komst ...
hoop dat hij het wachten waard is
:)

Nielsje
24 september 2005, 19:49
???

Nielsje
24 september 2005, 19:50
???

Mitch
24 september 2005, 19:54
De Tone Press was $149 en E159 dacht ik. Hoe dan ook is het een zalig ding.

vinni
25 september 2005, 01:11
Die LTD was zelfs Eur 99!!!!!

Heb zelg (ook nmog styeeds :D ) de Xotic RC boost en de Fulltone OCD.
Die hou ik dus....
Wat ik nog wel wil proberen is een Zvex SHO.

Verder....moah....elke dag wel weer een ultieme boost die wordt uitgrbracht.

Vinni

LordRiffenstein
25 september 2005, 10:01
De Barbers zijn inderdaad een stukje duurder geworden maar dat komt door Barber zelf die zijn prijzen hoger gezet heeft. Maar ik blijf erbij dat ze veel bang for the euro geven.

Mitch
25 september 2005, 10:10
Nou we het toch over Barber hebben: waarom is de Burn Unit EQ nou nooit een verkoophit geworden ? Je hoort er zo weinig over, maar ik vind het een über-geil ding.

Koekje
3 oktober 2005, 12:06
net mijn barber LTD binnen gekregen,
na één keer spelen ben ik toch wel onder de indruk, hij klinkt heel transparant en geeft een heel natuurlijke boost, als hij aanstaat met drive op 10 geeft hij ook vrijwel niks van brom ... dit is een ideaal pedaaltje om een lichte crunch te maken, en als je der gewoon nog een boost bijschakelt ga je steeds vetter ... en hij klinkt super op mijn AC30
heb al véél pedaaltjes gekocht/verkocht dit jaar maar deze zou wel eens kunnen blijven ...

cosmos
5 oktober 2005, 10:54
Dat gevoel heb ik nou ook! Die LTD is echt een pedaal die aan wil laten staan. Maar mijn DDSS bevalt ook nog steeds goed, echt een brute sound zit daar in. Maar, zoals LordRiff al zei in z'n review vorig jaar, hij is erg kieskeurig met welke amps hij wel en niet lekker klinkt. Op mijn Koch is hij niet geweldig, maar op mijn Bassman top: wauw!

Belachelijk trouwens dat Barber de prijs met 15-20 US$ verhoogt, en dat vdHaar dan meteen 155 euro van zijn LTD maakt. Volgens mij is 20 dollar nog altijd 16,75 euro, en niet 35 euro..

ieme
5 oktober 2005, 11:15
eens even zitten denken, maar mijn pedalboard een jaar geleden:

Xotic AC boost
Xotic RC boost
Menatone red snapper
Fulltone clyde wah
T-rex Tremster
T-rex Replica
Peterson tuner

En Nu:
Xotic AC boost
Xotic RC boost
Menatone red snapper
Fulltone clyde wah
T-rex Tremster
Peterson tuner

De AC, RC en Red snapper zijn super pedalen, de AC en Red snapper staan tussen de gitaar en de preamp en de RC als soloboost in de FX loop.
Alleen de Replica heeft het board verlaten omdat ik er niet DE sound uithaalde die ik wou, nog een tijdje de Boss DD20 geprobeerd maar ook daar helaas niet mijn sound gevonden. Nu zoek ik nog een goeie delay, en een fuzz waarvoor ik toch nog een middag naar vd haar zal moeten, de HBE UFO, T-rex Mudhoney, Fulltone Octafuzz zijn potentieële slachtoffers...

Speeddemon
5 oktober 2005, 11:37
@Ieme, toch maar eens een Line6 Echo Park proberen!

(en anders een Diamond Memory Lane...)

Mitch
5 oktober 2005, 12:20
Nou, als die Mesa top weggaat is er toch wel plaats voor een Fulltone TTE ? :wink:

Die wisselkoers is inderdaad erg apart....

ieme
5 oktober 2005, 12:45
Nou, als die Mesa top weggaat is er toch wel plaats voor een Fulltone TTE ? :wink:

Die wisselkoers is inderdaad erg apart....

nee daar komt een 2e guytron voor
:razz:
grapje