PDA

View Full Version : Haal eerst even diep adem........



jpb
23 september 2005, 09:17
.........
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=7352843568&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT
:D :D :D :D :D

Swan
23 september 2005, 09:21
omg die moet ik hebben voor op mn squier :o

ieme
23 september 2005, 09:27
daar kun je jou richwood vet mee upgraden! zal ie echt vet veel beter door zijn!

Nickname
23 september 2005, 09:27
Wat is hier zo speciaal aan :???:

Maiden Michiel
23 september 2005, 09:34
History: 0 bids

Zeg genoeg dunkt me.

jpb
23 september 2005, 09:35
Wat is hier zo speciaal aan :???:
Het is een buitenkansje; snel bieden!!!!

guvnor
23 september 2005, 09:48
is het mogelijk een voorschot op je erfenis te vragen? of het vakantiegeld van de komende 3 jaar? of een staatslot met jackpotgarantie?

Nickname
23 september 2005, 09:54
Ik snap het echt niet? kan iemand me uitleggen waar deze thread over gaat :???:

bert k
23 september 2005, 09:59
Sukkel! :-D Kijk nou eens wat die vent er voor wil hebben.... Gewoon een ouwe slagplaat.

Les Paul
23 september 2005, 10:04
Nooit geweten dat slagplaten vroeger met nitro bespoten werden :-D
Misschien verklaart dat de prijs....

Nickname
23 september 2005, 10:09
Sukkel! :-D Kijk nou eens wat die vent er voor wil hebben.... Gewoon een ouwe slagplaat.

Oow.. nu zie ik het pas... roflol... :-D

taylor
23 september 2005, 10:15
iemand die alleen vintage slagplaten,elementen kapjes, knopjes en zo aanbied is altijd heel erg verdacht ....
het is ook niet te achter halen of nou echt origineel is teminste als het dus niet meer op een originele gitaar zit.

deze kerel heeft nog meer vintage onderdelen maar er zou best iets niet origineels bij kunnen zitten.maar denk wel dat een echte originele slagplaat van zo'n 50 strat het wel waard is die prijs.

Cubensis
23 september 2005, 11:09
maar denk wel dat een echte originele slagplaat van zo'n 50 strat het wel waard is die prijs.
die mag je even uitleggen....

jpb
23 september 2005, 11:18
maar denk wel dat een echte originele slagplaat van zo'n 50 strat het wel waard is die prijs.
die mag je even uitleggen....Dat zou idd kunnen. Wanneer je een originele 59 strat hebt maar met reproslagplaat, kan het zijn dat je enkele duizenden $$ meer voor de gitaar kunt krijgen. Is dus winst; gebeurt ook wel met 1959 PAF's die voor $2000-3000 gaan. Maar ja, als je dan voor je 59 burst $10.000 meer krijgt is dat puer winst. Ik denk dat de verkoper dit in z'n hoofd had. Persoonlijk vind ik het complete nonsense zulke veilingen; wellicht heeft deze verkoper er een complete 59 strat voor ontmanteld; zou idioot zijn IMO.

bert k
23 september 2005, 12:55
Ouwe pups kunnen van invloed zijn op je geluid. Er zijn mensen die vinden dat het echt verschilt met nieuw. Maar een slagplaat heeft dat natuurlijk nooit! Dat is gewoon een stukje plastic.

olaf reijnders
23 september 2005, 13:05
Echt een belachelijk hoge prijs. Daar kan je een vette gitaar voor kopen. :-? :o

Lucluc
23 september 2005, 14:08
hard gassen op nitro!!!!

Cubensis
23 september 2005, 14:14
maar denk wel dat een echte originele slagplaat van zo'n 50 strat het wel waard is die prijs.
die mag je even uitleggen....Dat zou idd kunnen. Wanneer je een originele 59 strat hebt maar met reproslagplaat, kan het zijn dat je enkele duizenden $$ meer voor de gitaar kunt krijgen. Is dus winst; gebeurt ook wel met 1959 PAF's die voor $2000-3000 gaan. Maar ja, als je dan voor je 59 burst $10.000 meer krijgt is dat puer winst. Ik denk dat de verkoper dit in z'n hoofd had. Persoonlijk vind ik het complete nonsense zulke veilingen; wellicht heeft deze verkoper er een complete 59 strat voor ontmanteld; zou idioot zijn IMO.
tsja, als een 59 strat met de originele slagplaat 2000 meer waard is dan zonder een originele slagplaat, wil nog niet zeggen dat die slagplaat 2000 waard is, maar het gaat erom dat de gitaar dan niet meer origineel is :)
dus meer dan 100 euro (wat ik al belachelijk veel voor een stukje plastic vind) ervoor vragen slaat nergens op

olaf reijnders
23 september 2005, 14:25
100 Euro vind ik wel redelijk voor een slagplaat uit '59.

Cubensis
23 september 2005, 14:30
want die is zoveel beter dan een nieuwe slagplaat?
en hoe kan je ooit controleren of een slagplaat daadwerkelijk uit 59 is?

olaf reijnders
23 september 2005, 14:39
Ik zou het niet weten. Maar ik kan mij voorstellen dat iemand die een '59 er strat heeft zonder originele slagplaat of iemand die een reissue ofzo heeft hiervoor 100 Euro voor neer wilt tellen.

butters
23 september 2005, 15:47
en als ze ooit nog eens op jimi hendrix zijn gitaar is gemonteerd kan je de prijs gerust maal 10 doen

Raytheman
23 september 2005, 16:01
Wen er maar vast aan want dit zijn heel normale prijzen. Bekijk het effe van de andere kant; neem een '59 strat van 13.500 dollar. Haal deze helemaal uit elkaar. Wat is dan het duurste onderdeel om die 13.5k te rechtvaardigen? de hals? De body? En hoeveel zouden die dan moeten kosten? 4000 dollar per stuk ofzo? Heb je nog 5.5 k over voor de electronica en machineheads...
Als je het zo bekijkt :-?

FruscianteFan
23 september 2005, 16:29
maar welke idioot haalt nu een originele '59 strat uit elkaar om de onderdelen los te verkopen :-?
Feit is nu eenmaal dat de complete gitaar veel meer waard is dan alle losse onderdelen bij elkaar (of bij elkaar opgeteld)

X-Rated
23 september 2005, 17:31
Misschien op de kop getikt via rommel markt n00bs die niet wisten dat ze redelijk rijk konden worden van dergelijk stukje materiaal? :P

Anavrin
23 september 2005, 18:18
iemand die alleen vintage slagplaten,elementen kapjes, knopjes en zo aanbied is altijd heel erg verdacht ....
het is ook niet te achter halen of nou echt origineel is teminste als het dus niet meer op een originele gitaar zit.

deze kerel heeft nog meer vintage onderdelen maar er zou best iets niet origineels bij kunnen zitten.maar denk wel dat een echte originele slagplaat van zo'n 50 strat het wel waard is die prijs.

Verdacht inderdaad...
Volgens mij heeft deze gast gewoon een lading met nieuwe plastic onderdelen gekocht, en al die shit een paar weken in een kan oude thee gelegd (of een tijd bovenin de afzuigkap gelegd), en doet hij nu net of het oud is...

Raytheman
23 september 2005, 23:49
wel eens naar kunst en kitsch gekeken? Ook op het gebied van gitaren zijn er vakmensen die echt en nep feilloos weten te onderscheiden..

fullorder
24 september 2005, 00:04
Damn, de prijs van plastic rijst de pan uit vandaag de dag :o

Aca Ilic
24 september 2005, 11:33
Wat ik heel raar vind dat is het volgende : als je de rand van slagplaat bekijkt het lijkt net alsof 'ie met lintzaag uitgezaagd was. Kom op nou, niemand kan me vertellen dat ze in 1959 geen betere machine hebben gehad voor afwerken van randen . :???:

Nielsje
24 september 2005, 11:51
Damn, de prijs van plastic rijst de pan uit vandaag de dag :o

kunstoffen worden gemaakt vanuit olie, dat verklaart natuurlijk de prijs :razz:

maylingjv
24 september 2005, 13:47
slagplaatje dat is aangespoeld na orkaan Katrina?

taylor
25 september 2005, 11:53
ja, wie weet.

maar goed sommige mensen begrijpen dat vintage gebeuren gewoon niet of willen daar gewoon niet aan.het is zelf zo dat als je 59 strat in onderdelen zou kopen origineel je heel wat meer kwijt bent dan als je gewoon een 59 strat koopt.

al zal het (bijna) onmogelijk zijn om een 59 strat in onderdelen te kopen maar als voorbeeld bedoel ik dan.het is gewoon heel simpel vraag en aanbod een 59 slagplaat(of deze origineel is of niet) kom je gewoon bijna nooit tegen vandaar die prijzen.

het gewoon is gewoon zeldzaam vandaar duur . voor 100 euro koop je tegenwoordig bijna geen 70e jaren strat slagplaat zo hard gaan die prijzen.

Vampire
25 september 2005, 13:00
Ja, maar iets als dit kan bijna alleen maar interessant zijn voor de echte ECHTE diehard verzamelaars en zelfs die zullen niet zo gek zijn om er zoveel gek voor neer te leggen toch?

iwan
26 september 2005, 13:00
Als je deze veiling wint moet je wel je plaatje goed vastschroeven hoor....

http://cgi.ebay.com/1956-orig-FENDER-STRATOCASTER-VINTAGE-BRIDGE-SCREWS_W0QQitemZ7352841920QQcategoryZ47069QQrdZ1QQ cmdZViewItem

buy it now price: US $85.00 :-D

bert k
26 september 2005, 13:32
Volkomen belachelijk! Zelfs als het waar is, wat ik betwijfel, dan zijn het nog gewone standaard houtschroeven, niks bijzonders. Oplichterij!

taylor
26 september 2005, 15:52
zoals ik eerder zei iemand die veel van dit soort aritkelen aanbied is heel erg verdacht een je kunt er bijna 100% zeker van zijn dat het niet origineel is.

maar last sprak ik nog een vintage handelaar die had 3 knopjes(volume tone)verkocht van een geloof een 60 strat voor +-130 euro echt waar!
ik bedoel ik zou er een paar van knaak opzetten je kunt die dingen niet herkenen(of ze origineel zijn) maar de echte DIE HARDS hebben echt geen moeite met die bedragen.

Anders_Destium
26 september 2005, 16:01
Wat is het nut van een afzonderlijke slagplaat, of van die vintage schroeven of stemmechanieken (die ondertussen natuurlijk voor geen meter meer werken). Je moet ze wel monteren op een gitaar voordat je er wat aan hebt, of zijn er mensen met een vitrine vol vintage gitaaronderdelen :o

FruscianteFan
26 september 2005, 16:28
ochja, ik zie sommige diehards er best voor aan om hun gerelicte strat op te leuken met echte vintage onderdelen.
beetje sneu is het wel, ook al zou ik graag ooit nog eens een echte pre-CBS Fender in mijn handen hebben (zoals het een echte Frusciante-fan betaamt :P). Overigens kom ik al aardig in de richting door op de gitaar van een leraar van me te spelen ('75 strat).