PDA

View Full Version : Pffff....effectpedaaltjes



n123mv
22 september 2005, 23:05
Je wordt er helemaal mee dood gegooit, al die effectpedaaltjes.. Maar welke is nou het beste? Na het lezen van verschillende forum discussies ben ik er nog steeds niet uit.

Zelf heb ik nu een Fender "The Twin" (evil twin met 11 buizen) 100 keiharde watts, Fender Squier Strat(die ik het meeste gebruik), Richwood Les Paul, een Boss Metal Zone pedaaltje en nog andere troep.

Ik zoek al tijde na een goeie overdrive(en)distortion.
Zelf hou ik van Led zeppelin (de solo van Stairway to Heaven) tot solo's van Metellica zoals met Nothing Else Matters.
Ik heb al gehoord dat je een Boss sd1 als booster kunt gebruiken, maar als ik dat doe met mijn boss metal zone (met overdrive instellingen) vind ik het toch niet zo geweldig.
Ik zat zelf te denken aan de Line6 Dm4 (distortion modeller) van Tube screamers tot heftige distortions. Heeft iemand daar enige ervaring mee?

Heeft iemand enig idee wat nou een goeie oplossing zal zijn?

Welke effect pedaaltje?
Instellingen van mijn versterker?

schizo910
22 september 2005, 23:08
Ik bedoel het echt niet lullig als ik zeg dat de beste oplossing is de MT2 de deur uit te doen... en daarna gewoon lekker div pedaaltjes in je favo gitaarwinkel gaan testen...

n123mv
22 september 2005, 23:15
Ik bedoel het echt niet lullig als ik zeg dat de beste oplossing is de MT2 de deur uit te doen... en daarna gewoon lekker div pedaaltjes in je favo gitaarwinkel gaan testen...

Boss Mt2 staat al te koop :)
Ja dat is een optie, maar misschien weet iemand net toevallig een pedaaltje die ik zoek. Ik vind het ook zo wat om 100den(overdreven) pedaaltjes uit te proberen als iemand mij het zo kan vertellen.

Jerre
22 september 2005, 23:16
Ik zou zo snel mogenlijk die MT2 de deur uit doen.
En gelijk de DM4 gaan testen. Zo'n pedaal over jouw evil twin kan bijna niet slecht klinken denk ik.

Een leuke site is de deze wel: http://www.pedalgeek.com
Staan gigantisch veel pedalen op, en vrij veel met soundsamples.
(Als er geen soundsamples bij staan moet je de homepage van dat merk maar eens zoeken, daar staan er meestal wel)
Sommige zijn wat duurder, maar dit zijn dan ook niet jouw alledaagse Boss pedaaltjes.

schizo910
22 september 2005, 23:20
Ik heb laatst weer eens een ProcoRat getest en ik ben onder de indruk, waarschijnlijk komt deze naast mijn XXL op mijn board...

n123mv
22 september 2005, 23:31
Ik zou zo snel mogenlijk die MT2 de deur uit doen.
En gelijk de DM4 gaan testen. Zo'n pedaal over jouw evil twin kan bijna niet slecht klinken denk ik.

Een leuke site is de deze wel: http://www.pedalgeek.com
Staan gigantisch veel pedalen op, en vrij veel met soundsamples.
(Als er geen soundsamples bij staan moet je de homepage van dat merk maar eens zoeken, daar staan er meestal wel)
Sommige zijn wat duurder, maar dit zijn dan ook niet jouw alledaagse Boss pedaaltjes.

Hopen dat die snel verkocht is dan die MT2 van mij. Heb vanmiddag al mij Ibanez SD9(sonic distortion) verkocht.

Weet iemand nog een ander goed pedaaltje?

BartL
22 september 2005, 23:49
Dus je zoekt een goed pedaal en doet je SD-9 de deur uit? :-?
Klonk die niet lekker met je Twin?

n123mv
23 september 2005, 00:00
Dus je zoekt een goed pedaal en doet je SD-9 de deur uit? :-?
Klonk die niet lekker met je Twin?

Klonk wel maar is niet wat ik zoek, meer iets waarmee ik goed solo's kan spelen zoals stairway to heaven, distortion van smells like teen spirit van nirvana, en solo's als nothing else matters.

Iemand ervaring met de ProCo Rat Vintage??

schizo910
23 september 2005, 00:13
Dus je zoekt een goed pedaal en doet je SD-9 de deur uit? :-?
Klonk die niet lekker met je Twin?

Klonk wel maar is niet wat ik zoek, meer iets waarmee ik goed solo's kan spelen zoals stairway to heaven, distortion van smells like teen spirit van nirvana, en solo's als nothing else matters.

Iemand ervaring met de ProCo Rat Vintage??

Ik heb van de week 3 verschillende rats geprobeerd, de Rat 2 beviel me het beste. De Vintage hadden ze niet staan en heb ik dus niet getest...

n123mv
23 september 2005, 00:19
Dus je zoekt een goed pedaal en doet je SD-9 de deur uit? :-?
Klonk die niet lekker met je Twin?

Klonk wel maar is niet wat ik zoek, meer iets waarmee ik goed solo's kan spelen zoals stairway to heaven, distortion van smells like teen spirit van nirvana, en solo's als nothing else matters.

Iemand ervaring met de ProCo Rat Vintage??

Ik heb van de week 3 verschillende rats geprobeerd, de Rat 2 beviel me het beste. De Vintage hadden ze niet staan en heb ik dus niet getest...

Die Proco Rat II of Vintage ga ik een keer proberen, maar ik las net ook dat in een Line6 Dm4 ook een Proco rat in zit. Weet iemand of die klinkt?

schizo910
23 september 2005, 00:31
nooit gehoord, maar het blijft modelling en terecht of niet dat is niet mijn ding...

Speeddemon
23 september 2005, 10:01
dubbel

Speeddemon
23 september 2005, 10:05
Hopen dat die snel verkocht is dan die MT2 van mij. Heb vanmiddag al mij Ibanez SD9(sonic distortion) verkocht.

Was jij die gast die z'n SD9 voor 50 euro wegdeed, die ook binnen 8 minuten verkocht was?! :o

Als je op marktplaats had gekeken naar de andere SD9 die te koop stond, zag je dat er al 105 euro op geboden was. 80-100 euro vragen voor een SD9 is redelijk normaal.

Dirk_Hendrik
23 september 2005, 11:54
Ach, dat soort gasten komen zoveel voor. Niet iedereen komt op het idee om eens even wat vooronderzoek te doen voor ze iets verkopen

robert-gitarist
23 september 2005, 12:08
Ach, dat soort gasten komen zoveel voor. Niet iedereen komt op het idee om eens even wat vooronderzoek te doen voor ze iets verkopen

:-D

En dan te bedenken wat ze aan geld mis lopen..bedoel het bedrag wat je mis loopt koop je bijna weer een pedaal voor.. auw :D :P

Vampire
23 september 2005, 12:13
Ach, dat soort gasten komen zoveel voor. Niet iedereen komt op het idee om eens even wat vooronderzoek te doen voor ze iets verkopen

:-D

En dan te bedenken wat ze aan geld mis lopen..bedoel het bedrag wat je mis loopt koop je bijna weer een pedaal voor.. auw :D :P

Je koopt een pedaal voor 150,-
Je verkoopt een pedaal voor 50,-
Hoe blij je iemand maakt: Onbetaalbaar
Sommige dingen zijn onbetaalbaar voor de rest, Mastercard!

:wink:

Dirk_Hendrik
23 september 2005, 12:54
Dat zijn nog de kleintjes. Wat je op MP nogal eens tegenkomt zijn de lui die absoluut niet weten wat ze in huis hebben en denken. Oud dus weinig waard. Enkele weken geleden een Ibanez Jetlyzer met een vraagprijs van 2 tientjes bijvoorbeeld. Ik kan alléén maar hopen dat de eigenaar op het moment dat de bieders begonnen te komen z'n huiswerk is gaan doen. Sowieso met dat soort aanbiedingen... ik reageer er niet meer op. Veel te druk met een te grote kans overboden te worden zonder dat je daar erg in hebt.

Speeddemon
23 september 2005, 13:05
Dat zijn nog de kleintjes. Wat je op MP nogal eens tegenkomt zijn de lui die absoluut niet weten wat ze in huis hebben en denken. Oud dus weinig waard. Enkele weken geleden een Ibanez Jetlyzer met een vraagprijs van 2 tientjes bijvoorbeeld. Ik kan alléén maar hopen dat de eigenaar op het moment dat de bieders begonnen te komen z'n huiswerk is gaan doen. Sowieso met dat soort aanbiedingen... ik reageer er niet meer op. Veel te druk met een te grote kans overboden te worden zonder dat je daar erg in hebt.
of andersom, ze denken "oud, dus vintage, dus veel geld waard." :-?

't zal de eerste Boss HM-2 niet zijn die ze voor 80 euro aanbieden.
Of een Ibanez Soundtank series pedaal voor meer dan 25 euro (op de Echomachine na dan).

dano
23 september 2005, 14:24
Je wordt er helemaal mee dood gegooit, al die effectpedaaltjes.. Maar welke is nou het beste? Na het lezen van verschillende forum discussies ben ik er nog steeds niet uit.

Zelf heb ik nu een Fender "The Twin" (evil twin met 11 buizen) 100 keiharde watts, Fender Squier Strat(die ik het meeste gebruik), Richwood Les Paul, een Boss Metal Zone pedaaltje en nog andere troep.

Ik zoek al tijde na een goeie overdrive(en)distortion.
Zelf hou ik van Led zeppelin (de solo van Stairway to Heaven) tot solo's van Metellica zoals met Nothing Else Matters.
Ik heb al gehoord dat je een Boss sd1 als booster kunt gebruiken, maar als ik dat doe met mijn boss metal zone (met overdrive instellingen) vind ik het toch niet zo geweldig.
Ik zat zelf te denken aan de Line6 Dm4 (distortion modeller) van Tube screamers tot heftige distortions. Heeft iemand daar enige ervaring mee?

Heeft iemand enig idee wat nou een goeie oplossing zal zijn?

Welke effect pedaaltje?
Instellingen van mijn versterker?

dm4 is ideaal als je veel sounds wilt. Ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee, er zitten een aantal erg goede sounds in die erg dicht bij het origineel komen, alle muziekstijlen zijn er wel uit te halen, van recto tot buizenschreeuwen.



(zie sig* <-is na zondag waarschijnlijk in de verkoop, moet even kijken of mijn nieuwe setup liveband bestendig is:)

Mike McCready
23 september 2005, 17:02
Ik was op zoek naar een pedaal met 2 distortion kanalen en ik denk dat dit hem wordt. Heb er van de week op gespeeld en klinkt retegoed!
De Toadworks Death Rattle II. Kan van Fender (tweed) naar Marshall (plexi) en heeft nog een ingebouwde boost die ook werkt als het pedaal uit staat.

http://www.pedalgeek.com/images/product_pics/tw/twdr_big.jpg

n123mv
24 september 2005, 10:56
Ik ga waarschijnlijk dit pedaaltje kopen.

http://www.hughes-and-kettner.com/images/products/grossbild/tubefactor_big0632.jpg

hughes & kettner tubefactor

iemand hier enige ervaring mee?

Speeddemon
24 september 2005, 11:12
ja. hij is super. Gebruik 'm al 2,5 jaar.

Wilbert
24 september 2005, 14:12
Ik vind hem ook geniaal. Nou moet ik wel verklappen dat ik bassist ben, en dat ik 'm met m'n bas heb getest. Maar dat pedaal geeft je laag echt wel lekker weer. En dat vind ik superbelangrijk. Ook voor een gitaardistortion. Waar voor je geld, jongen!