PDA

View Full Version : nieuwe aankoop: jaren '70 Les Paul kopie + foto's



E-J
22 september 2005, 20:13
Ik ga waarschijnlijk binnenkort goedkoop een Les Paul kopie kopen, van een onbekend merk, maar hij heeft een geschroefde hals, terwijl 'echte' Les Pauls normaal gesproken een gelijmde hals hebben. Is een geschroefde hals bij zo'n gitaar slechter?

episua
22 september 2005, 20:52
Het hoeft niet slechter te zijn ofzo.
Alleen als je een beetje les paul sound wilt kan je beter een met een gelijmde hals kopen. De sustain is gewoon beter, dat zijn mensen van les pauls gewend".

AART
22 september 2005, 20:53
ja, minder sustain, dunnere klank.
[SPAM]ik heb ene les paul met gelijmde in de aanbieding[SPAM]

E-J
22 september 2005, 21:04
maar die kost geen 50 euri :wink: :D

savecracker85
22 september 2005, 21:10
Dat zou je natuurlijk zelf moeten uittesten, een geschroefde hals laat een les paul niet perse minder klinken...
Ik heb zelf toevallig laatst ook een les paul kopie gekocht (zo'n ibanez achtig jaren 70' ding) met geschroefde hals..En hij doet echt niet veel onder vergeleken een originele les paul

Grungekid
22 september 2005, 21:11
maar die kost geen 50 euri :wink: :D

ik denk dat je bij zo'n bedrag eerst moet gaan nadenken over de kwaliteit van de pickups en het hout voordat je naar de constructie van de hals gaat kijken. deze hebben nl veel meer invloed op het algehele geluid

wietse
22 september 2005, 21:15
50 euro ?
dat kan nooit veel zijn, een oude hondo soms?

E-J
22 september 2005, 21:18
Het merk is 'Cimax', die gitaren werden in de jaren '70 in Ibanez fabrieken gebouwd, ik heb gehoord dat Ibanez in die tijd relatief goede kopien maakte. Ibanez LP's uit die tijd gaan voor 300-400 euro weg...en de gitaar waar ik een oogje op hebt is precies dezelfde. Voor dat geld moeten toch best goede materialen zijn gebruikt? Ik wil er trouwens andere pickups in zetten.

FruscianteFan
22 september 2005, 21:24
Weet je heel zeker dat dat niet 'Cimar' moet zijn? Dat staat namelijk op de kop van mijn akoestische gitaar ;)

E-J
22 september 2005, 21:25
Het is Cimax, het staat zo op de kop... :wink:

bij nader inzien, die x zou je ook voor een r aan kunnen zien :???:

savecracker85
22 september 2005, 21:26
cimar is idd een merk uit de ibanez fabriek toendertijd..cimax heb ik nog nooit van gehoord

dit is trouwens een handige site mbt ibanez achtige gitaren:
http://www.ibanez-vintage-page.de/

Noot Muskaat
22 september 2005, 21:37
Als je een gitaar koopt van 50 euro dan maakt het niet uit of de hals is geschroeft, gelijmd, met plakband, met touw...met kauwgom...
Tss....50 euro...prutser!

Noot Muskaat
22 september 2005, 21:38
Als je een gitaar koopt van 50 euro dan maakt het niet uit of de hals is geschroeft, gelijmd, met plakband, met touw...met kauwgom...
Tss....50 euro...prutser!

Squier4ever
22 september 2005, 22:03
@ Noot Muskaat:Zo nieuw en zoveel commentaar, irritant hoor.

ontopic: Voor 50€ neem ik aan dat de gitaar voor erbij is, of als beginnersgitaar dan maakt het allemaal geen fuck uit......

wietse
22 september 2005, 22:03
denk niet dat alles uit de ibanez fabriek goed is ,ze maakten veel troep vaak waren die bolt on lp's van multiplex, maar voor dat geld, kan je nooit een buil aan vallen.

olaf reijnders
22 september 2005, 22:15
Gewoon kopen want Cimar is een van de merken uit de Ibanez fabrieken die in dezelfde kwaliteit als Ibanez werd gebouwd. In tegenstelling tot bijv. Maya. Koopje!

Walternativo
22 september 2005, 22:48
wietse heeft gelijk.

BamBuFan1
23 september 2005, 01:39
cimar is idd een merk uit de ibanez fabriek toendertijd..cimax heb ik nog nooit van gehoord

dit is trouwens een handige site mbt ibanez achtige gitaren:
http://www.ibanez-vintage-page.de/

Er bestaat geen Ibanez-fabriek.

olaf reijnders
23 september 2005, 01:48
In de matsumuko fabrieken werd Ibanez gemaakt. Cimar is een bijmerk, net zoals Antorias die ook gewoon dezelfde modellen hadden als Ibanez. :wink:

wietse
23 september 2005, 06:24
In de matsumuko fabrieken werd Ibanez gemaakt. Cimar is een bijmerk, net zoals Antorias die ook gewoon dezelfde modellen hadden als Ibanez. :wink:
ibanez en matsumoku hebben erg weinig met elkaar te maken, matsumoku heeft wel eens wat voor ze gemaakt maar dat zijn er erg weinig.
ibanez kwamen volgens mij uit de fuji gen gakki fabriek.

Mattia
23 september 2005, 10:17
ja, minder sustain, dunnere klank.
[SPAM]ik heb ene les paul met gelijmde in de aanbieding[SPAM]

Dikke vette onzin. Maar dat wist je al ;-)

frekie
23 september 2005, 11:46
(Daar gaat Opa weer :-D )

ik heb ooit een Ibanez Lp goldtop gehad met geschroefde nek, was een kloten ding echt 3 x nix. Wordt zwaar gehypt nu, niet intrappen. Gewoon FF doorsparen voor een echte RICHWOOD met gelijmde hals :-D

olaf reijnders
23 september 2005, 11:48
In de matsumuko fabrieken werd Ibanez gemaakt. Cimar is een bijmerk, net zoals Antorias die ook gewoon dezelfde modellen hadden als Ibanez. :wink:
ibanez en matsumoku hebben erg weinig met elkaar te maken, matsumoku heeft wel eens wat voor ze gemaakt maar dat zijn er erg weinig.
ibanez kwamen volgens mij uit de fuji gen gakki fabriek.

Hoe kom je aan die wijsheden?

Aan de topicstarter. Als jij 'm niet wilt, wil ik 'm wel, hoor.

E-J
23 september 2005, 14:18
Deze leek mij wel wat want:

A. Hij is spotgoedkoop
B. Ik zocht een goedkoop Les Paul model naast mijn London City
C. Ik erwat aan kan knutselen (nieuwe elementen etc)

Ik was op zoek naar een goedkope gitaar waaraan ik een hoop aan kan veranderen, elementen, brug, etc, etc. Ook moet hij geschikt zijn voor hardrock/metal. Toen kwam ik bij deze uit.

Maja genoeg erover, back on-topic: het is toch geen prulding ofwel?

olaf reijnders
23 september 2005, 14:35
Deze leek mij wel wat want:

A. Hij is spotgoedkoop
B. Ik zocht een goedkoop Les Paul model naast mijn London City
C. Ik erwat aan kan knutselen (nieuwe elementen etc)

Ik was op zoek naar een goedkope gitaar waaraan ik een hoop aan kan veranderen, elementen, brug, etc, etc. Ook moet hij geschikt zijn voor hardrock/metal. Toen kwam ik bij deze uit.

Maja genoeg erover, back on-topic: het is toch geen prulding ofwel?

Nee hoor. Koop hem maar. Wat al eerder werd gezegd is 50 Euri is spotgoedkoop. Een Ibanez (wat dit ook is, alleen met een andere naam) kost zo tussen 250- 300 Euro.

BamBuFan1
23 september 2005, 15:09
In de matsumuko fabrieken werd Ibanez gemaakt. Cimar is een bijmerk, net zoals Antorias die ook gewoon dezelfde modellen hadden als Ibanez. :wink:
ibanez en matsumoku hebben erg weinig met elkaar te maken, matsumoku heeft wel eens wat voor ze gemaakt maar dat zijn er erg weinig.
ibanez kwamen volgens mij uit de fuji gen gakki fabriek.

En soms uit Kobe Gakki. Ik weet dat er Matsumoku-"Ibanezzen" gemaakt moeten zijn, maar ik heb er zelf nog nooit ééntje gezien.

BamBuFan1
23 september 2005, 15:19
Gewoon kopen want Cimar is een van de merken uit de Ibanez fabrieken die in dezelfde kwaliteit als Ibanez werd gebouwd. In tegenstelling tot bijv. Maya. Koopje!

Er bestaan Maya's die letterlijk identiek zijn aan Ibanez, Cimar, Halifax, en noem de hele zaak maar op. En onder het Ibanez-plakplaatje zijn talloze gitaren gemaakt waarbij het hout meer van papier-maché wegheeft dan zelfs maar van spaanplaat.

savecracker85
23 september 2005, 16:04
het is toch geen prulding ofwel?
Als je er niet op gespeeld hebt kan je dat toch niet zeker weten, zowiezo kan er weinig mis gaan bij 50 euro lijkt mij...

Als ik de overige reacties lees zit er veel verschil in kwaliteit bij die "ibanez-achtige" gitaren... Ik heb er zelf laatst ook een gekocht voor 200 euro, maar dat ding was voor dat geld werkelijk een koopje, klinkt verschrikkelijk goed..En dat is niet alleen mijn bescheiden mening maar ook die van mn gitaarleraar op het cons.
En mocht mocht je er niet tevreden over zijn, kan je hem altijd nog doorverkopen..

E-J
24 september 2005, 11:28
Waarschijnlijk wordt hij in het weekend opgestuurd...als hij me niet bevalt hang ik hem voor dat geld gewoon aan de muur :D

E-J
30 september 2005, 12:04
Ik heb hem!!! Ik heb hem reeds helemaal uit elkaar gehaald en flink schoongemaakt. Ik heb hem nu weer in elkaar gezet (behalve de brug en dergelijke).

http://img345.imageshack.us/img345/5490/cimarlp1klein0fh.jpg

Vanmiddag gaan er nieuwe snaren op en binnenkort laat ik hem eens goed afstellen...

Orpheo
30 september 2005, 12:09
Ik heb hem!!! Ik heb hem reeds helemaal uit elkaar gehaald en flink schoongemaakt. Ik heb hem nu weer in elkaar gezet (behalve de brug en dergelijke).

http://img345.imageshack.us/img345/5490/cimarlp1klein0fh.jpg

Vanmiddag gaan er nieuwe snaren op en binnenkort laat ik hem eens goed afstellen...

congrats dude! een gitaar als dit vraaagt gewoon om custom modifications, mits het hout van een beetje redelijke kwaliteit is.

olaf reijnders
30 september 2005, 12:32
Mooie gitaar, man. Zeker nog niet op gespeeld? Post nog een paar pics als hij "af" is. 8-)

E-J
30 september 2005, 19:18
Zie hier: ( de middelste is het he :razz: )

http://img286.imageshack.us/img286/9162/3gitaren36kj.jpg

Hij speelt lekker soepel ( al is de hals een beetje bol, maar dat wordt binnenkort gefixt ) en damn, wat een geluid! Die Ibanez blaast hij er met gemak uit. En dat voor 50 euri :D

olaf reijnders
30 september 2005, 19:31
8-) ! By the way; wat voor merk is die rooie?

Orpheo
30 september 2005, 19:33
8-) ! By the way; wat voor merk is die rooie?

london city zie ik voglens mij erop staan.

Treeb
30 september 2005, 19:55
Mooi ding, lijkt veel op mijn maya les paul, kop is alleen wel wat anders, en hij is in veel betere staat, veel plezier ermee!!

E-J
30 september 2005, 20:36
8-) ! By the way; wat voor merk is die rooie?

Dat is inderdaad een London City, een Spitfire II.


Mooi ding, lijkt veel op mijn maya les paul, kop is alleen wel wat anders, en hij is in veel betere staat, veel plezier ermee!!

In zo'n goeie staat is mijn Cimar nou ook weer niet :wink: . Hij heeft nog tal van mankementjes, zoals een bolle hals, de humbuckers zijn ook aan vervangen toe etc. Morgen breng ik hem, denk ik tenminste, naar een gitaarboer om hem af te stellen.

Trouwens, Hij piept soms ook als een gek als ik er distortion op gooi, misschien ligt het aan de hoogte van de humbuckers, ik heb geen flauw idee...weten jullie misschien waarom hij dat doet?

Richwoodje
30 september 2005, 20:47
die ibbi lijkt nogal op de mijne, HSS, helemaal zwart... Maar ik heb er nog een Floyd Rose in en mijn hals is van donkerder rosewood :o

Treeb
1 oktober 2005, 09:04
In zo'n goeie staat is mijn Cimar nou ook weer niet :wink: . Hij heeft nog tal van mankementjes, zoals een bolle hals, de humbuckers zijn ook aan vervangen toe etc. Morgen breng ik hem, denk ik tenminste, naar een gitaarboer om hem af te stellen.


en toch.... denk ik dat die cimar in betere staat is :P

http://www.treeb.com/gitaar/IMG_3382.jpg

Maar hij is wel opgeknapt. Ik heb trouwens ook geen geweldige humbuckers er in, ik heb zelfs helemaal geen humbuckers er in, zijn single coils die op humbuckers lijken. Komt wel een heel appart geluid uit, wat je zelfs mooi zou kunnen noemen :)
http://www.treeb.com/gitaar/maya3.jpg

Enterprice
1 oktober 2005, 09:46
Een maat van mij had eind jaren 70 ook een Ibanez Les Paul kopie gekocht.
Speelde best lekker en dat gitaartje was prachtig afgewerkt, enige minpunt waren de elementen die wat aan de schelle kant waren.
Ik had er toendertijd Dimarzio Pafs ingezet en toen was het ding echt goed.
Hij heeft die Ibanez nog steeds en speelt er met plezier op dus ze konden in die tijd echt wel aardige gitaartjes bouwen.

E-J
1 oktober 2005, 11:12
Prachtding heb je daar Treeb! Erg mooi. Speelt hij ook lekker?

Aan de Cimar moet zeker nog flink wat aan gebeuren voordat hij echt goed bespeelbaar is:

- de hals staat niet optimaal, hij is nogal bol (waardoor de actie niet goed kan, anders raken de snaren de elementen(en de kapjes). Moet zeker eens goed worden afgesteld.
- 1 van de elementkapjes is voor een deel gescheurd in het deel waar de schroef in zit, waardoor de achterste humbucker een beetje los zit.
- met wat distortion erop gaan de humbuckers soms enorm piepen als je de snaren niet aanraakt. Een paar mensen heeft me aangeraden voor kaarsvet te gebruiken, om daarmee de feedback aan te pakken? Maar ik wil denk ik toch nieuwe humbuckers erin zetten, ik zat te denken aan 2 Seymour Duncans (voor de brughum een Jeff Beck ofzo). Wat vinden jullie hiervan?

Al met al, ik moet eens goed ernaar laten kijken, maar ik wil eerst een nieuw elementkapje. Weet iemand een winkel of site waar ik die dingen kan aanschaffen?

olaf reijnders
1 oktober 2005, 12:02
Is het mogelijk dat met dat gepiep een aardingsprobleem is? Als je je snaren aanraakt fungeer je zelf als aarding. Als dat zo is, is het niet zo'n groot probleem.

Orpheo
1 oktober 2005, 12:20
Prachtding heb je daar Treeb! Erg mooi. Speelt hij ook lekker?

Aan de Cimar moet zeker nog flink wat aan gebeuren voordat hij echt goed bespeelbaar is:

- de hals staat niet optimaal, hij is nogal bol (waardoor de actie niet goed kan, anders raken de snaren de elementen(en de kapjes). Moet zeker eens goed worden afgesteld.
- 1 van de elementkapjes is voor een deel gescheurd in het deel waar de schroef in zit, waardoor de achterste humbucker een beetje los zit.
- met wat distortion erop gaan de humbuckers soms enorm piepen als je de snaren niet aanraakt. Een paar mensen heeft me aangeraden voor kaarsvet te gebruiken, om daarmee de feedback aan te pakken? Maar ik wil denk ik toch nieuwe humbuckers erin zetten, ik zat te denken aan 2 Seymour Duncans (voor de brughum een Jeff Beck ofzo). Wat vinden jullie hiervan?

Al met al, ik moet eens goed ernaar laten kijken, maar ik wil eerst een nieuw elementkapje. Weet iemand een winkel of site waar ik die dingen kan aanschaffen?

iedere gitaarzaak heeft zoiets wel, en anders vox humana, musik produktiv, etc etc.

het werd wel gedaan, met kaarsvet een pickup waxpotten (zo heet dat d8 ik) maar nu wordt t met epoxyhars gedaan.

ikzelf zou nieuwe pups kopen. de JB in de brug en de alnico2pro in de hals bv.

wietse
1 oktober 2005, 12:20
Al met al, ik moet eens goed ernaar laten kijken, maar ik wil eerst een nieuw elementkapje. Weet iemand een winkel of site waar ik die dingen kan aanschaffen?

humbuckerring bedoel je zeker?
kan je bij bijna elke betere gitaarboer wel kopen, eurootje of 4 geloof ik.

Treeb
1 oktober 2005, 17:19
Prachtding heb je daar Treeb! Erg mooi. Speelt hij ook lekker?

- de hals staat niet optimaal, hij is nogal bol (waardoor de actie niet goed kan, anders raken de snaren de elementen(en de kapjes). Moet zeker eens goed worden afgesteld.

Bedankt :) Hij speelt wel aardig. Sommige frets zijn alleen een beetje versleten. Mijn actie is redelijk, al is mijn hals ook nog niet helemaal goed. Nu moet ik zeggen dat ik geen goede gitarist ben, dus heb er niet veel verstand van, heb de maya een beetje om aan te prutsen

Speeddemon
1 oktober 2005, 17:48
@ EJ NL; Ik zou er GFS pickups in gooien.
a) ze zijn niet duur
b) je vind ze mogelijk beter dan Duncans!

Ik had een JB en een '59 in m'n Burny LP Custom (die sowieso waarschijnlijk van betere kwaliteit is dan de Cimar, no offense, maar goed, hij kosste dan ook ruim 10x zoveel :lol: )
en die heb ik op een gegeven moment vervangen met een GFS Crunchy PAF brigde en een Dream 180 neck. Die Dream was me te smooth (lees: viool-achtig, Santana), en daar ligt nu ook een Crunchy PAF (neck) in.

Geweldige pups, die met nickel covers iets van $24,95 p.s. kosten (NIEUW) verzendkosten $14 (voor 2).

www.guitarfetish.com

Want zeg nou zelf, 2 nieuwe Duncans (à 100-120 p.s.) in een gitaar van 50 euro... :o :-? :roll:
Je legt ook geen Indycar motor in een Fiat Panda... :roll:

timbo
1 oktober 2005, 18:20
koop een orginele les paul man inplaats van dit domme ding

E-J
1 oktober 2005, 18:27
@ EJ NL; Ik zou er GFS pickups in gooien.
a) ze zijn niet duur
b) je vind ze mogelijk beter dan Duncans!

Ik had een JB en een '59 in m'n Burny LP Custom (die sowieso waarschijnlijk van betere kwaliteit is dan de Cimar, no offense, maar goed, hij kosste dan ook ruim 10x zoveel :lol: )
en die heb ik op een gegeven moment vervangen met een GFS Crunchy PAF brigde en een Dream 180 neck. Die Dream was me te smooth (lees: viool-achtig, Santana), en daar ligt nu ook een Crunchy PAF (neck) in.

Geweldige pups, die met nickel covers iets van $24,95 p.s. kosten (NIEUW) verzendkosten $14 (voor 2).

www.guitarfetish.com

Want zeg nou zelf, 2 nieuwe Duncans (à 100-120 p.s.) in een gitaar van 50 euro... :o :-? :roll:
Je legt ook geen Indycar motor in een Fiat Panda... :roll:

Mijn Cimar is in goede staat zo'n 250-300 euro waard volgens 'kenner' Harry Kruisselbrink van http://www.ibanez-vintage-page.de/. Dat is al ietsje meer dan 50 euro :) Maargoed, zo veel zou het ook weer niet uitmaken. Het hout waarvan de Cimar is gemaakt vind ik zeker niet slecht eruitzien.

Ik wil binnenkort tweedehands 2 humbuckers gaan kopen (bij Seymour Duncans komt dat op een totaaltje van rond de €100), maar ik heb nog nooit van GFS gehoord... zijn die Crunchy PAF geschikt voor hardrock/metal? Dat wil ik vooral met de LP spelen (voor de rustige muziek heb ik mijn London City Strat). Alhoewel, voor 65 dollar kan je je niet echt een buil vallen lijkt me...

olaf reijnders
1 oktober 2005, 18:46
koop een orginele les paul man inplaats van dit domme ding

Niet zo kort door de bocht, want je weet niet waar je over praat. Bovendien is een origineel zeker 3 of 4 keer zo duur, dus wat klets je nou? Als ik de kans had, had ik hem ook gekocht.

Speeddemon
1 oktober 2005, 19:15
Ik wil binnenkort tweedehands 2 humbuckers gaan kopen (bij Seymour Duncans komt dat op een totaaltje van rond de €100), maar ik heb nog nooit van GFS gehoord... zijn die Crunchy PAF geschikt voor hardrock/metal? Dat wil ik vooral met de LP spelen (voor de rustige muziek heb ik mijn London City Strat). Alhoewel, voor 65 dollar kan je je niet echt een buil vallen lijkt me...
jazeker! Dat speel ik er ook voornamelijk mee. En ik vind de Crunchy PAF's strakker en ietsje gedefinieerder klinken dan de JB/59 set. JB klinkt ruig hoor, daar niet van, maar is iets meer richting arena rock/hard rock, en de Crunchy PAF weet zich iets beter (strakker) te redden in metal.

Verder vind ik de '59 Neck van Duncan iets te wollig.

(trouwens, veel succes als je een set 2e hands nickel covered Duncans voor 100 euro kan scoren... :o )

Jeanken
1 oktober 2005, 19:20
Dat mag geen probleem zijn, ik heb de mijne nieuw 70EUR betaald en in die setjes waar ze per twee te kopen zijn kosten ze een 120EUR dacht ik voor de twee.
Als je er enkel vindt zonder covers wil ik wel eentje of zelfs twee opsturen, ik had er verkeerde gekocht voor mijn Les Paul en ze passen enkel op de Seymour Duncans die ik heb maar daar zitten er al op.

d'oh
1 oktober 2005, 19:25
koop een orginele les paul man inplaats van dit domme ding

Moesten we jou twee weken geleden niet uitleggen hoe je je snaren moest vervangen en hoe te stemmen? :-D

ik vind het een gave gitaar om te zien, voor 50 euro is het de beste koop die je kunt maken volgens mij

Speeddemon
1 oktober 2005, 20:01
Dat mag geen probleem zijn, ik heb de mijne nieuw 70EUR betaald en in die setjes waar ze per twee te kopen zijn kosten ze een 120EUR dacht ik voor de twee.
Nickel covered kosten ook in Duitsland al minimaal p.s. 85 euro hoor, dus ik weet niet hoe je aan 120 per set komt.

@timbo: verder nog advies? C-profile neck of V-shaped? Slim taper of regular? wax potted pups of original PAFs? Tuqs, bone of graptech nut? :roll:
Niet van die ongeinformeerde statements maken, a.u.b. Dat siert niemand, en zeker beginners niet.

wietse
1 oktober 2005, 20:03
koop een orginele les paul man inplaats van dit domme ding

zegt iemand die zelf op een adonis speelt.

Jeanken
1 oktober 2005, 20:24
Dat mag geen probleem zijn, ik heb de mijne nieuw 70EUR betaald en in die setjes waar ze per twee te kopen zijn kosten ze een 120EUR dacht ik voor de twee.
Nickel covered kosten ook in Duitsland al minimaal p.s. 85 euro hoor, dus ik weet niet hoe je aan 120 per set komt.

Sie setjes zullen de versies zonder cover geweest zijn maar als je pickups kan plaatsen kan je solderen en als je kan solderen kan je er ook zelf covers opzetten..
Ik heb de rekening hier nog liggen van Rockinger, de mijne waren 71.90EUR per stuk en de kapjes 7EUR.. Misschien kan je zelfs de kapjes van die oude elementen wel gebruiken?

Orpheo
1 oktober 2005, 20:34
Dat mag geen probleem zijn, ik heb de mijne nieuw 70EUR betaald en in die setjes waar ze per twee te kopen zijn kosten ze een 120EUR dacht ik voor de twee.
Nickel covered kosten ook in Duitsland al minimaal p.s. 85 euro hoor, dus ik weet niet hoe je aan 120 per set komt.

@timbo: verder nog advies? C-profile neck of V-shaped? Slim taper of regular? wax potted pups of original PAFs? Tuqs, bone of graptech nut? :roll:
Niet van die ongeinformeerde statements maken, a.u.b. Dat siert niemand, en zeker beginners niet.

music produktiv (onder andere) levert setjes van JB/jazz voor 120 euro per hele set. vandaar.

Speeddemon
1 oktober 2005, 20:35
Waarschijnlijk passen de Cimar kapjes niet op Duncans.
Wereldwijd wordt er een verschil tussen USA en "Import" gehanteerd. Duncans gebruiken de USA spacing (ietsje breder). Cimar zal hoogstwaarschijnlijk de Import spacing gebruiken.

Speeddemon
1 oktober 2005, 20:49
music produktiv (onder andere) levert setjes van JB/jazz voor 120 euro per hele set. vandaar.
dat zijn de gewone zwarte. Nickel covered zijn duurder, en gold covered zijn nog duurder.

Orpheo
1 oktober 2005, 20:57
music produktiv (onder andere) levert setjes van JB/jazz voor 120 euro per hele set. vandaar.
dat zijn de gewone zwarte. Nickel covered zijn duurder, en gold covered zijn nog duurder.

ah. ik zou bijna zeggen: gooi er dan 3rd party covers op, maar er wordt nu iedere keer gezegd dat dat niet past, blabla, dus: laat maar :D

btw: speeddemon: heb je nu wee randere pups in je burny? ik d8 dat je zo tevreden was met die JB/59 combi..

Speeddemon
1 oktober 2005, 21:05
btw: speeddemon: heb je nu wee randere pups in je burny? ik d8 dat je zo tevreden was met die JB/59 combi..
Dat waren die nickel covered versies. Die 'stonden niet' in die gitaar, en ik tikte toen voor een habbekrats die GFS pups op de kop.

Ik heb een tijdje terug wel weer een gouden setje JB/59 gekocht, maar die zijn nooit aangekomen. Nu heeft de verkoper een 2e set gestuurd, maar duurt ook weer lang.
Eigenlijk heb ik liever m'n geld terug, aangezien die GFS's toch hardstikke goed bevallen. D'r komt wel binnenkort een GFS Vintage '59 Alnico PAF neck aan (gold covered), die ik dan effe d'r ingooi. Kijken of ie nog beter is dan de Crunchy PAF neck. Ik wilde een wat helderder clean geluid, zonder te veel in te boeten aan een romige oversturing.

Orpheo
1 oktober 2005, 21:12
btw: speeddemon: heb je nu wee randere pups in je burny? ik d8 dat je zo tevreden was met die JB/59 combi..
Dat waren die nickel covered versies. Die 'stonden niet' in die gitaar, en ik tikte toen voor een habbekrats die GFS pups op de kop.

Ik heb een tijdje terug wel weer een gouden setje JB/59 gekocht, maar die zijn nooit aangekomen. Nu heeft de verkoper een 2e set gestuurd, maar duurt ook weer lang.
Eigenlijk heb ik liever m'n geld terug, aangezien die GFS's toch hardstikke goed bevallen. D'r komt wel binnenkort een GFS Vintage '59 Alnico PAF neck aan (gold covered), die ik dan effe d'r ingooi. Kijken of ie nog beter is dan de Crunchy PAF neck. Ik wilde een wat helderder clean geluid, zonder te veel in te boeten aan een romige oversturing.

mooi dat dat gelukt is! dikke kans dat ik een superdistortion in de brug en een pafpro in de hals zet van de les paul. de SD was toch te lekker om niet te nemen. btw: die pafpro, heb jij die wel eens gesplit geprobeerd?

Speeddemon
1 oktober 2005, 21:22
PAF Pro heb ik in de brug van m'n Cort Viva Gold II liggen, en daar ook gesplit geprobeerd. Vond d'r weinig aan. Beetje weinig ballen dan. Een soort singlecoil, zonder 'saus' ofzo.

Orpheo
1 oktober 2005, 21:25
PAF Pro heb ik in de brug van m'n Cort Viva Gold II liggen, en daar ook gesplit geprobeerd. Vond d'r weinig aan. Beetje weinig ballen dan. Een soort singlecoil, zonder 'saus' ofzo.

thnx :)

nja, deze pafpro gaat in de hals, en omdat ie daar andere frequenties op zal pakken zal t vermoedelijk wel wat aangenamer zijn dan in de brug gesplit.

Speeddemon
1 oktober 2005, 22:06
PAF Pro heb ik in de brug van m'n Cort Viva Gold II liggen, en daar ook gesplit geprobeerd. Vond d'r weinig aan. Beetje weinig ballen dan. Een soort singlecoil, zonder 'saus' ofzo.

thnx :)

nja, deze pafpro gaat in de hals, en omdat ie daar andere frequenties op zal pakken zal t vermoedelijk wel wat aangenamer zijn dan in de brug gesplit.
mogelijk ja.

Ik kan je hoe dan ook vertellen dat de Air Norton in de halspos. SUPER is en dat die gesplit WERELDS klinkt! In een mahonie/flame maple top Ibanez, (die behoorlijk donker van zichzelf klonk), dus ik verwacht dat ie in een Les Paul ook gaaf zal klinken.

E-J
2 oktober 2005, 11:35
Ik heb even rondgekeken, en denk dat de brughumbucker al vast staat:

een GFS Crunchy PAF, al heb ik er nog geen flauw benul welke (de chrome, gewoon zwart, gouden of de zebra). Wat vinden jullie bij de Cimar passen? Het prijsverschil, die paar dollars, maakt me niet uit.

Nu nog op zoek naar een goede humbucker voor in de hals. Ik wil vooral ene met een mooie volle clean, de distortionsound is niet zo belangrijk, maar die moet wel een beetje romig klinken. Iemand suggesties?

Speeddemon
2 oktober 2005, 13:54
Ik heb even rondgekeken, en denk dat de brughumbucker al vast staat:

een GFS Crunchy PAF, al heb ik er nog geen flauw benul welke (de chrome, gewoon zwart, gouden of de zebra). Wat vinden jullie bij de Cimar passen? Het prijsverschil, die paar dollars, maakt me niet uit.
in 't chroom uiteraard, aangezien de rest van je hardware ook die kleur heeft.


Nu nog op zoek naar een goede humbucker voor in de hals. Ik wil vooral ene met een mooie volle clean, de distortionsound is niet zo belangrijk, maar die moet wel een beetje romig klinken. Iemand suggesties?
De Crunchy PAF neck is ook behooooorlijk romig clean. Mij persoonlijk zelfs iets TE vol, maar ik wil 't onmogelijke, wanneer 't aankomt op Les Paul neck pickups. :wink:

E-J
2 oktober 2005, 18:42
Okay, dus die twee Crunchy Pafs (1 in de hals en 1 in de brugpositie) is een goede combinatie? Dus de hals mooi clean en de brug een mooi scheurgeluid?

Orpheo
2 oktober 2005, 18:58
Ik heb even rondgekeken, en denk dat de brughumbucker al vast staat:

een GFS Crunchy PAF, al heb ik er nog geen flauw benul welke (de chrome, gewoon zwart, gouden of de zebra). Wat vinden jullie bij de Cimar passen? Het prijsverschil, die paar dollars, maakt me niet uit.
in 't chroom uiteraard, aangezien de rest van je hardware ook die kleur heeft.


Nu nog op zoek naar een goede humbucker voor in de hals. Ik wil vooral ene met een mooie volle clean, de distortionsound is niet zo belangrijk, maar die moet wel een beetje romig klinken. Iemand suggesties?
De Crunchy PAF neck is ook behooooorlijk romig clean. Mij persoonlijk zelfs iets TE vol, maar ik wil 't onmogelijke, wanneer 't aankomt op Les Paul neck pickups. :wink:

just curious: wat wil je dan in een les paul neckpickup hebben? zingend transparant maar toch creamy clean, en dikke overdrive? zoiets? ik zeg maar iets :P

Orpheo
2 oktober 2005, 18:59
Ik heb even rondgekeken, en denk dat de brughumbucker al vast staat:

een GFS Crunchy PAF, al heb ik er nog geen flauw benul welke (de chrome, gewoon zwart, gouden of de zebra). Wat vinden jullie bij de Cimar passen? Het prijsverschil, die paar dollars, maakt me niet uit.
in 't chroom uiteraard, aangezien de rest van je hardware ook die kleur heeft.


Nu nog op zoek naar een goede humbucker voor in de hals. Ik wil vooral ene met een mooie volle clean, de distortionsound is niet zo belangrijk, maar die moet wel een beetje romig klinken. Iemand suggesties?
De Crunchy PAF neck is ook behooooorlijk romig clean. Mij persoonlijk zelfs iets TE vol, maar ik wil 't onmogelijke, wanneer 't aankomt op Les Paul neck pickups. :wink:

just curious: wat wil je dan in een les paul neckpickup hebben? zingend transparant maar toch creamy clean, en dikke overdrive? zoiets? ik zeg maar iets :P

Speeddemon
2 oktober 2005, 20:41
helder, twangy maar rond clean.
En een dikke vette Slash-lead tone.
Beetje zoals een Air Norton. Maken ze die ook met covers voor in een Les Paul?

Orpheo
2 oktober 2005, 20:49
helder, twangy maar rond clean.
En een dikke vette Slash-lead tone.
Beetje zoals een Air Norton. Maken ze die ook met covers voor in een Les Paul?

ik denk dat je gewoon daar een cover voor kunt kopen. en anders laat ik er eentje maken bij een maatje van me. die dude is metaalbewerker, die doet dat of voor nop, of voor heel weinig voor me, ghehe.

edit: ja, ze hebben ze met factory installed nickel covers tegen extra charge....heb je daar iets aan?