PDA

View Full Version : dik metal rack



Balthazar
22 september 2005, 18:16
kheb nu een peavey 5150, net als onze andere gitarist. laatst kond ik een 19" rack van een gast gebruiken bij het oefenen en het klonk fucking hard. die 2 peaveys klinken niet echt super maar met dat ene rack erbij ( mesa v-twin + 50/50 ) klonk alles superbruut, ook die ene 5150. ik zit te denken om ook een rack te gaan kopen. maar dan wil ik wel 100 watt. waar moet ik dan aan denken? is de mesa quad dik? en wat is nou belangrijker voor je geluid pre of power amp? want dan koop ik een harde preamp en een cheapass poweramp ( of andersom ) want als ik die 5150 verkoop heb ik natuurlijk niet genoeg geld voor een top pre en poweramp. suggesties?
merci.
wieger

skabouter
22 september 2005, 18:44
peavey 60/60 voor 300 te koop, geen geld! en een beetje preamp heb je voor rond de 400euro. nou, 750 voor je 5150 is te doen, dus dan heb je t voor elkaar :)

en ik denk dat poweramp en preamp even belangrijk zijn. als 1 van de 2 kut zou zijn heb je of een VET geluid dat kut versterkt wordt, of een kutgeluid, wat VET goed versterkt word! en beide wil je echt NIET hebben :)
dus gewoon voor goed gaan, buizen all the way ! en dat setje wat ik boven aanwijs is nie eens zooo top, maar wel goed geprijst.
anders moet je denken aan een poweramp van +/- 800 (engl, mesa, VHT) en een preamp van 500.........beetje boven je budget wss.

succes!

Thom TK
22 september 2005, 19:20
Waarom geen Engl E530?

Lock en Load
22 september 2005, 19:30
ENGL E530 of andere preamp door de 5150 en dus de 5150 als poweramp gebruiken misschien een idee? Is tenminste een begin. Totdat je een poweramp kunt kopen.

AART
22 september 2005, 19:53
5150 niet dik genoeg, wat maak je dan, doomgorebloodshetmetalcore?

vester86
22 september 2005, 22:14
die 5150 heeft wel de goeie buizen voor een lekker geluid, dezelfde buizen als de 50/50

heb zelf vandaag een peavey 50/50 gekocht voor 250 euro (geen geld) met een mesa Vtwin (die ik al had) nou, daar zit een ZWAAR bruut geluid in.

De Quad gaat je zo'n 500 euro kosten, heb je een iets veelzijdigere preamp voor

Rectifier
22 september 2005, 22:28
kheb nu een peavey 5150, net als onze andere gitarist. laatst kond ik een 19" rack van een gast gebruiken bij het oefenen en het klonk fucking hard. die 2 peaveys klinken niet echt super maar met dat ene rack erbij ( mesa v-twin + 50/50 ) klonk alles superbruut, ook die ene 5150. ik zit te denken om ook een rack te gaan kopen. maar dan wil ik wel 100 watt. waar moet ik dan aan denken? is de mesa quad dik? en wat is nou belangrijker voor je geluid pre of power amp? want dan koop ik een harde preamp en een cheapass poweramp ( of andersom ) want als ik die 5150 verkoop heb ik natuurlijk niet genoeg geld voor een top pre en poweramp. suggesties?
merci.
wieger

Wat bedoel je nou eigenlijk? Moet het bruut? (meer gain) of harder?

De 5150 niet bruut genoeg? :-? En met 120 watt niet hard genoeg?
Wil je graag doof zijn op je 30e?

Een Mesa V-twin klinkt mijns inziens echt niet bruuter dan een 5150. Dan moet je je 5150 echt eens na laten kijken.

Balthazar
23 september 2005, 10:57
ehm ik maak een beetje muziek ala at the gates/the black daliah murder/unearth. die peaveys kunnen zeker hard genoeg maar het lijkt alsof er iets mist als we ze allebei gebruiken. zoals ik al zei klonk het masterlijk toen we 1 5150 gebruikten ( voor de lead ) en 1 mesa rack. ( rhytme ) zoveel warm en vet laag komt er niet uit die peavey... Los vond ik die mesa ook niet echt super maar in combinatie met die 5150 was het perfect en precies wat ik zoek. maar goed het is dus mogelijk om een pre amp op mijn 5150 aan te sluiten? weet iemand of dat vet klinkt, in combi met een mesa pre? of maakt het niet zoveel verschil omdat de poweramp hetzelfde is?

Lock en Load
23 september 2005, 13:08
ehm ik maak een beetje muziek ala at the gates/the black daliah murder/unearth. die peaveys kunnen zeker hard genoeg maar het lijkt alsof er iets mist als we ze allebei gebruiken. zoals ik al zei klonk het masterlijk toen we 1 5150 gebruikten ( voor de lead ) en 1 mesa rack. ( rhytme ) zoveel warm en vet laag komt er niet uit die peavey... Los vond ik die mesa ook niet echt super maar in combinatie met die 5150 was het perfect en precies wat ik zoek. maar goed het is dus mogelijk om een pre amp op mijn 5150 aan te sluiten? weet iemand of dat vet klinkt, in combi met een mesa pre? of maakt het niet zoveel verschil omdat de poweramp hetzelfde is?

Er zal zeker een verschil in geluid zijn. Of het vet klinkt is aan jouw de vraag. Zoek er eentje in een winkel en test het.

vester86
23 september 2005, 13:41
koop een mesa boogie Vtwin pedaaltje, probeer eens uit hoe dit klinkt als je um op de poweramp van je 5150 aansluit. mocht dat goed klinken, dan zou ik op zoek gaan naar de rackversie.

Braindead
12 oktober 2005, 18:37
Wat voor boxen gebruik je dan bij je 5150? daar kan het ook aan liggen.

dml
12 oktober 2005, 20:55
Simpel. Je had nooit dezelfde amp als je medegitarist moeten kopen. Eerst hadden jullie aparte sounds, daardoor kan het breed en gedefinieerd klinken. Nu heb je twee dezelfde sounds en weet je niet meer wat je hoort: hoor je jezelf of hoor je de andere gitarist.

Rectifier
13 oktober 2005, 00:33
De V-twin staat nou niet bepaald bekend om z'n ultra distortion.
Hij klinkt wel heel dik (heeft veel mid 'ala Boogie') en sustainvolle lead sound.

Misschien mis je die dikke sound en klinkt het als aanvulling wel mooi bij de 5150 maar als je de V-twin alleen zou gebruiken dan moet je wel een andere muziekstijl gaan spelen denk ik :lol:

Santana ofzo. :D

vester86
13 oktober 2005, 00:37
ik kom met de Vtwin echt niks tekort aan distortion, (gebruik dan wel gibson 490/498 combi) maar de gainknop doe ik niet voorbij 12 uur, daarna hoor je toch geen verschil meer..

Misschien op de verkeerde voicing geprobeert??

Balthazar
26 oktober 2005, 13:10
ga zaterdag de marshall jmp-1 + mesa 50/50 uittesten en misschien ruilen. is dit kwa prijs een goede ruildeal? waarschijnlijk zal ik er kwa geluid wel iets op achteruit gaan maar de stap naar een mesa preamp ( quad) is dan niet zo groot meer iig

Josdevos
26 oktober 2005, 15:20
De JMP kan ook heel vet klinken hoor...
De Mesa 50/50 vind ik dan persoonlijk niet lekker klinken...

Ronaldd
26 oktober 2005, 16:42
Het kan ff duren.. Maar de traveller van ernst is VET.. IS een eindversteker met iets van 12 buizen, 50 of 100 W schakelbaar, en is overigens stereo.. En voor 750 tweedehans moet het lukken..

vester86
27 oktober 2005, 00:55
misschien qua geluid achteruit (hoewel ik dat betwijfel) maar qua veelzijdigheid een enorme stap vooruit...
en de overstap naar een mesa boogie is maar 500 euro (of meer ;-) )