PDA

View Full Version : Looper/Switcher



lennartengel
22 september 2005, 17:24
Ik zit met het volgende probleem:

Op dit moment heb ik een g-major waarmee ik de kanalen van mijn voorversterker schakel. Maar omdat de g-major onbetrouwbaar is gebleken gaat die eruit, en komt er een intellifex of mpx1 voor terug. Dan moet ik alleen iets nieuws hebben om mijn preamp mee te schakelen.
In de toekomst wil ik ook nog wel wat stompboxes bijvoegen dus een flink aantal loops is wel handig. Ik wil echter wel met presets blijven werken, dus die switcher moet reageren op pc's. En dan zou het helemaal leuk zijn als ik binnen een program met cc's ook nog loops aan en uit kan zetten. Wie maakt dit?

Ik heb gekeken naar de gcx maar die werkt alleen met cc's
De axess grx4 werkt als ik het goed begrepen heb of met pc's of met cc's, en niet beide.
Is de masotti looprail misschien een optie?
Of kan ik dit voor een redelijk bedrag laten bouwen door bv Ernst fliek (die zit nou eenmaal het dichtst bij)

Wie helpt me verder...

Jimi Hendrix
23 september 2005, 10:03
Ernst maakt de Grasshopper, 8 schakelbare loops.
Dit ding reageert op PC's en CC's.
Voordeel: als je bij een preset ivm gekozen versterkerkanaal een booster oid nodig hebt, kun je die als program opslaan, scheelt weer een cc-schakelaar op je remote.

Anyway, van die acht loops kun je er een aantal wegdoen en die kan ernst dan uitvoeren als switch.

ieme
23 september 2005, 13:21
search....




...and you will find!

wimmeltje
23 september 2005, 15:23
Axess, heeft nog andere schakelkastjes die ook goed werken om te switchen. Wat voor versterker gebruik je. Dan kunnen we je misschien wat meer info erover geven.

Groetjes wimmeltje

lennartengel
25 september 2005, 11:15
Ik zal eens contact opnemen met Ernst of die grasshopper betaalbaar is voor mij. Anders kan ik idd twee acces kastjes aanschaffen, de cfx4 om met pc's m'n pre amp te schakelen, en de grx4 voor de pedaaltjes.
Is iemand bekend met de axess kastjes? Onder aansturen via pc begrijp ik dat je per program een combinatie van switches kan inschakelen. Correct toch?

Bedankt voor de tips!

Jimi Hendrix
25 september 2005, 14:49
Onder aansturen via pc begrijp ik dat je per program een combinatie van switches kan inschakelen. Correct toch?


Correct!

vinni
25 september 2005, 15:42
G-major onbetrouwbaar?

Heb m ook altijd gebruikt voor het switchen van kanalen.
Nooit een probleem. Zeker weten dat het de G is?

Groet,
Vinni

srv-man
25 september 2005, 21:27
Ik denk niet dat hij bedoelt dat de G-Major onbetrouwbaar schakelt (dat werkt inderdaad prima), maar dat hij in het algemeen niet zo betrouwbaar is :wink:
Mijn ervaring is dat hij mechanisch niet al te degelijk is, bovendien is de scroll knop op zijn best gezegd niet al te nauwkeurig.

lennartengel
26 september 2005, 08:47
mijn g-major heeft wat problemen met midi commando's. Zo af en toe reageert hij niet meer goed op de controller. Schakelt hij niet of naar een verkeerd program,, en af en toe schakelt hij automatisch wat cc's. Ik heb verschillende midi controllers geprobeerd. Alles was goed aangesloten, want het heeft een jaar probleemloos gewerkt. Daarvoor heb ik problemen gehad met de voeding. Daar heb ik hem toen voor opgestuurd naar tc. Alles bij elkaar heb ik er niet veel vertrouwen meer in. Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is software opnieuw installeren. Als dat werkt gaat ie de deur uit, als dat ook niet werkt gaat ie in de prullenbak.