PDA

View Full Version : marshall 6100 anniversary



Kamiess
22 september 2005, 15:00
Op dit moment staat er op gitaarmarkt 1 te koop met 4x12cab.
Volgens de verkoper met befaamde goldspeakers.
NU heb ik exact dezelfde cab maar daar zitten gewoon gt75 speakers in.
Het plaatje geeft ook gewoon 300w aan.

Kan iemand mij nu uitleggen wat juist is!!!

Les Paul
22 september 2005, 15:40
Volgens het boek van Michael Doyle komen de Gold speakers alleen voor in de combo's (zowel de gewone als de LE) en de 1x12 speaker cabinets (6912 & 6912LE).

De 4x12's (6960) hebben altijd de G12T75 aan boord, behalve de 6960AV & de 6960BV. Daar zitten V30's in.

Kamiess
22 september 2005, 16:57
Kunnen we nu vaststellen dat de verkoper een beetje jokt!!!!

NeeraDJ
22 september 2005, 17:09
Ja

ieme
22 september 2005, 17:12
de verkoper is wouter bloemen en t lijkt mij niet dat hier opzet in het spel is, hij heeft de stack pas ingeruild gehad tegen zn prs artist 3...

mail hem er over en dan komt alles wel goed en doe em de groeten van me!

ieme

AART
22 september 2005, 17:37
die gast is een echte gasser, heeft alles ene week en dan doet ie het al weer weg. en hij heeft permanent zijn capslock aanstan(knopje werkt niet meer ofzo...)[/u]

ieme
22 september 2005, 17:45
die gast is een echte gasser, heeft alles ene week en dan doet ie het al weer weg.

ach ja, zo kennen we er meer...

Agent_Smith
22 september 2005, 20:38
Ja, ik denk dat half gitaarminnend Nederland deze persoon zo langzamerhand kent. :)

Agent_Smith
22 september 2005, 20:42
Oja, het ging trouwens over die speakers:
Het klopt precies wat al gezegd werd: Gold's alleen in de combo's en 1x12's.
De 4x12's hebben bijna allemaal G12T75 en twee types V30's.
300W = dus G12T75.

Squier4ever
22 september 2005, 22:14
toen ik em de laatste keer live zag, onze wouter, had ie een bogner uber en een bogner cab staan....

ieme
22 september 2005, 22:38
toen ik em de laatste keer live zag, onze wouter, had ie een bogner uber en een bogner cab staan....

dat kan dat is zn main livesetup
Hij wil binnenkort er een triple recto halfstack aan toevoegen (heeft ie al) voor live gigs

markieray
28 september 2005, 08:48
GAS is een typisch verschijnsel van gitaristen die denken dat ze beter gaan spelen als ze ander, beter (?) materiaal hebben ... dus eigenlijk een vorm van frustratie-compensatie.

Ze zouden zich beter wat meer op hun gitaarspel concentreren en dan misschien ooit vastellen dat een goeie klank voornamelijk in de vingers zit.

Markie 8-)

ieme
2 oktober 2005, 09:08
GAS is een typisch verschijnsel van gitaristen die denken dat ze beter gaan spelen als ze ander, beter (?) materiaal hebben ... dus eigenlijk een vorm van frustratie-compensatie.

Ze zouden zich beter wat meer op hun gitaarspel concentreren en dan misschien ooit vastellen dat een goeie klank voornamelijk in de vingers zit.

Markie 8-)

ja/nee als je een amp gitaar of effect hebt waardoor je het gevoel hebt dat het lekkerder klinkt, dan ga je makkelijker en beter spelen! echt waar... deze discussie heb ik al 100 keer gevoerd en het is echt waar...

AART
2 oktober 2005, 10:44
ik kan spelen wat ik wil spelen(punk) en zoek gewoon een lekker scheurgeluid, nu heb ik dat voor een groot deel gevonden in een 5150 II, maar dat betekend niet dat ik klaar ben met speakers enzo, daar moet ik nog altijd wat mee experimenteren. Bovendien zou ik er nog wel een mesa/boogie rectifier bijwillen ofzo :D

edi: ik doe hem nu alweer weg voor een mesa :D

heavy-metal-thunder
3 oktober 2005, 00:59
GAS is een typisch verschijnsel van gitaristen die denken dat ze beter gaan spelen als ze ander, beter (?) materiaal hebben ... dus eigenlijk een vorm van frustratie-compensatie.

Ze zouden zich beter wat meer op hun gitaarspel concentreren en dan misschien ooit vastellen dat een goeie klank voornamelijk in de vingers zit.

Markie 8-)

Wijze woorden van een Meister-gasser :-)