PDA

View Full Version : Ashdown mag300 !!!



Dude
22 september 2005, 14:12
jajajajajajajajjaajjaa vanmorgen bezorgd door thegroovefactory :D


Helemaal blij dus !

Anyway, ik ben dus gitarist en geen bassist al heb ik nu zon jaar of 2 een bas in huis staan die ik zelden aanrak, en paar weken geleden ben ik gevraagd om in antals bandje te gaan bassen. Het bassen beviel/valt me zo vreselijk goed dat ik meteen op zoek ben gegaan naar een bas versterker, op diverse fora, waaronder deze wat info gevraagd en op deze uitgekomen.

Het is dus de mag300 1x15inch combo. En mijn eerste bevindingen zijn echt stunning !

Ik heb in mn eigen band (en vorige bandjes) al heel wat bas versterkers in oefenruimtes gehoord en bespeelt, meestal peaveys en huges&ketners en die gingen naar mijn idee altijd vrij snel over de nek en ook vond ik het basgitaargeluid altijd zo ontzettend eeuh... getekend ? hoe zeg je dat, een niet neutrale sound, ik hoorde meer peavey dan basgitaar zeg maar.

Heb de ashdown uiteraard thuis nog niet op band volumes gedraait omdat ik dat de buren niet wil aandoen, wat me opvalt is dat het onversterkte geluid van mn jazzbass onwijs terug te vinden is in de versterker, hele mooie volle tonen zonder enge randjes of vreemde oversturingen. Nogmaals ik ben gitarist dus jullie vakjargon blijft bij mij beperkt tot dit soort gefreubel.

Het volume een beetje opendraaien resulteerd in zeer mooie tonen, strak maar romig zeg maar. Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal maar dit is toch wel het geluid dat een bas voor mij moet hebben !!

ik ben zeer tevreden ! + de service van thegroovefactory is MEER dan netjes, eergister besteld en vanmorgen in huis, gratis bezorgd vannuit friesland naar vlaardingen.

Hieronder de fotos, je moet de linkjes even plakken in je adresbalk want direct klikken werkt vaak niet bij webshots!

http://image55.webshots.com/55/9/17/52/457791752xYePSP_ph.jpg

http://image58.webshots.com/58/9/22/19/457792219xfyFRg_ph.jpg

Groet bart !

waayer
22 september 2005, 17:12
Gefeliciteerd je hebt er zo te zien geen spijt van je aankoop.
Met mij was het precies hetzelfde,ook altijd gitaar gespeeld en dan is het vrij moeilijk om aan een band te komen nu ben ik bas gaan spelen en ik heb er nog geen moment spijt van gehad en speel nu ook in een leuk beginnend bandje en ben gevraagd om nog in een andere te komen bassen.
En wat de Groove factory betreft ben ik het helemaal met je eens goede service en zoals de man vertelde mocht er wat zijn met je versterker binnen de garantie periode dan komen ze hem halen en krijg je een vervangende versterker.

guitartub
22 september 2005, 18:18
Same Story, Same Feeling.

Ben van origine ook gitarist, maar (ook zo'n 2 jaar geleden) door bevriende muzikanten gevraagd om ze bij een optreden uit de brand te helpen op basgitaar. Speel dus nog steeds met veel plezier in die band en na het aanschaffen van een lekker basje (Bass Collection) mijn setje gekompleteerd met die Ashdown.

Yeah Great!!!

koen_V
22 september 2005, 18:30
Proficiat!
Ik heb het ABM spul van ashdown en dat is zeer zeer netjes. Ashdown is goed bezig heb ik het gevoel!

verder veel plezier met het bas spelen!

Dude
22 september 2005, 20:19
bedankt voor de leuke reacties ! Het is een mooi degelijk ding.... helaas vinden mn katten het spul waar die mee bekleed is (van dat stoffige vloerbedekingsspul) ook ERG relaxed en gebruiken hem nu al als krabpaal.... verdomme opgegroeid met gitaren en versterkers in huis en op een klein indicentje van een kat in mijn open liggende 4x12 kast een aantal jaar terug en een vette kras op mn 63' fender jaguar nog geen vervelende dingen tot nu ...... :evil:

denk dat dr binnenkort wat katten op marktplaats staan, :wink:

Bigfoot414
22 september 2005, 23:30
Vet ding Dude!

Ik betrap mezelf er ook op dat ik steeds meer interesse voor de bas begin te vertonen.
Dus van de week heb ik even op de site van Groovefactory gekeken en de prijs viel me heel erg mee!
Kan je op jouw versterker nog een extra cabinet aansluiten voor het geval dat je nog niet genoeg volume hebt?

Grtz Bigfoot

Dude
23 september 2005, 07:54
ja hoor hij heeft 2 speakeruitgangen met een minimum load van 4 ohm.

Ga zo de buren eens effe gek maken denk ik



Nog effe vraagje

als ik hem via die DI output in het mengpaneel wil prikken, moet dr dan nog een extra DI box tussen ??

schwalbe
23 september 2005, 10:13
nee, maar let even op dat je dan in dezelfde groep als de PA inprikt want anders kan je een aardlus krijgen. En let even op of er geen fantoomstroom op je kanaal gezet wordt; sommige DI-outs kunnen daar helemaal niet tegen.

wepp
14 november 2005, 23:36
hummm

ik heb de top gehad. Klonk eigenlijk niet verkeerd maar kon niet tippen (zelfs niet een beetje) aan mij toen defecte Green Audio (huh? ja Green Audio :lol: ). Zeker op een life-podium komt tie nogal wat tekort.

Nu heb ik een mk500 top.

http://www.ashdownmusic.co.uk/bass/products/ALMK500.jpg

Die komt al wat meer in de buurt van mijn gerepareerde G.A. al mist tie nog net dat beetje extra, ben er tevreden over. Zeker i.c.m. de speakerkast die eraan hangt: een heuse PL. De G.A. is me te kwetsbaar om er nog mee op een podium te staan.

guitartub
22 november 2005, 17:12
Afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn Ashdown Five Fifteen op het podium gestaan. In de Ashdown zit een goed basisgeluid. (De practice serie heeft niet zoveel regelmogelijkheden maar ik kreeg er zonder moeite een goed geluid uit.) Via een DI box over het PA laten lopen en ook de geluidsman had geen klachten.

Ben DIK tevreden!

Phyrexian
23 november 2005, 10:12
Proficiat. Goeie amps die Ashdowns!

snaarbarbaar
23 november 2005, 18:56
jajajaja, ik heb em ook! :dance: sinds kort! man wat een geweldig ding.. heerlijke sound, goede diepgang.

Ik heb em zo.

http://www.thebassplace.com/stock/ashdown_mag300-100.jpg
http://media.zzounds.com/media/fit,325by400/quality,85/brand,zzounds/MAG410TDEEP-

Chaney
24 november 2005, 10:03
Ik heb een Ashdown ABM combo 2x10 en ik ben er heeeeeeeeel
erg tevreden mee. Wat een sound!!!

In de winkel heb ik ook de MAGs al eens uitgeprobeerd, en ik
moet zeggen dat ik er ook erg van onder de indruk was!