PDA

View Full Version : fine tuner werkt niet!!!



dimarzio
22 september 2005, 11:03
heye mense ik heb een ibanez rg prestige en een floyd rose(die niet floyd meer is)

maar um.. zoals julie weten heb ik ook fine tuners erop zitten aleen die van de lage E werkt niet meer goed.. als ik draai dan stemt die niet hoger.. draai ik terug stemt ie wel omlaag :-?

weten julie hoe ik dat kan oplossen of moet ie gewoon een afstelbeurt hebben...

btw ik heb genoeg veren erin zodat de brug niet meer omlaag kan zakken.. dus ik kan ook gewoon makkelijker met de bovenste mechanieken stemmen.. maar fine tuners net zo handig als ze werken :)

Dick Wolkendeck
22 september 2005, 11:28
ehhh even domme vraag: staat de finetuner dan helemaal omhooggedraaid zodat je alleen maar omlaag kan? In dat geval: toplock losdraaien, snaar omhoog stemme en de finetuner omlaagdraaien totdat hij ongeveer halverwege staat... Maar dat zal wel niet.

Misschien is e.e.a vastgeroest? Is het een 2e hands? Dan ff schoonmaken.

Nou ja, misschien heb je hier iets aan.

suc6!

FruscianteFan
22 september 2005, 12:23
Draait-ie nog wel? in dat geval zou ik denken dat het schroefje dol is..

dimarzio
22 september 2005, 16:58
ja hij draaid wel als ik hem naar benede draai zou die eigelijk omhoog moeten stemmen maar dat doet ie dus niet ,draai ik hem naarboven dan zou die naar benede moeten stemmen en dat doet ie wel..

nee geen 2ehands..

tjah ik zal er vanavond nog ff nakijken maar ik weet niet 1,2,3 hoe ik het moet oplossen groet