PDA

View Full Version : thru bypass zelfbouw



glacius
21 september 2005, 17:17
hallo,

ik heb in een creative bui een aluminium kastje gebouwd , metallic blauw gespoten en er een thru bypass schakeling in gemaakt , was voor 15 euro klaar ....

hier mee kan ik kiezen tussen rechtstreeks of via een buizen preampje (de solo boost) en het werkt helamaal geweldig !!!

fullorder
21 september 2005, 17:27
gefeliciteerd! ;)

deedee
21 september 2005, 17:27
zeg maar gewoon een boxje met een input, fx-out, fx-in, en een gewone output?

handig :-D

Fumi SG
21 september 2005, 21:28
cool, maar pas op... het word een verslaving! :o Heb ik tenminste last van na m'n eerste pedaaltje, kben nou met de volgende bezig. :)

en het is trouwens True bypass. :wink:

rhcp_schipper
22 september 2005, 08:21
Zou iemand mij kunnen uitleggen waar zo'n treu bypass kastje voor is? Is dat net zoiets als een fx-loop op een amp zeg maar? Verbeter me maar als ik verkeerd zit!

amon
22 september 2005, 09:26
zo'n true bypass kastje werkt als volgt:

Je signaal komt binnen en gaat er meteen weer uit. Er gebeurd niets mee. Druk je de schakelaar in, dan gaat het signaal eerst nog door een loop (bijv een pedaal wat je daarin hebt hangen) en daarna pas weer weg.

Als je bijvoorbeeld een wah pedaal hebt die niet true bypass is, dus die zorgt voor signaalverlies (wat je niet wilt hebben), hang je die in je tb-kastje, zodat het signaal niet door de wah hoeft als je deze niet gebruikt. De wah zet je dan aan met het schakelaartje op je tb-kastje

Ronald
22 september 2005, 09:30
en hoe duur is da ongeveer als je zo'n ding gewoon in een muziekwinkel koopt? want zelf bouwen ben ik beetje te a-technisch voor :roll:

Wilbert
22 september 2005, 10:22
Die dingen zijn niet in de winkel te koop. Stuur speeddemon effe een PM'etje, en die bouwt er een op maat voor je (alssie tegenwoordig een wachtlijst heeft).

Ronald
22 september 2005, 10:34
:-? huh wil je dus beweren dat er geen true bypass schakelaars bestaan gewoon zo in de muziekwinkel , da vind ik wel vreemd eigenlijk.

en zoiets dan? http://www.tonetoys.com/de/The_Black-Switch.html

Nielsje
22 september 2005, 10:44
Tuurlijk zijn die dingen wel te koop in de muziekwinkel, maar je moet dan wel ff zoeken..

ze worden hier op het forum vaker behandeld dan ik ze in de winkel zie liggen :)

vaak zijn ze ook nog es te duur ook. Zeker als 'arme' student kan ik een kale versie aanraden, gewoon schakelaar 4 inputs and that's it. Remco gewoon ff pm'etje doen.

amon
22 september 2005, 10:50
De Boss LS2 is de enige die ik ooit in een winkel heb gezien:

http://www.bossarea.com/images/LS2.jpg


Maar ik weet zeker dat die meer kost dan eentje van speeddemon.

Speeddemon
22 september 2005, 10:55
hallo,

ik heb in een creative bui een aluminium kastje gebouwd , metallic blauw gespoten en er een thru bypass schakeling in gemaakt , was voor 15 euro klaar ....
Dan heb jij de 3PDT NIET in Nederland gehaald. :cool:
Die krengen kosten hier nl. al 12,50, en knappe kerel die voor €2,50 4 Switchcraft jacks, een Hammond behuizing, draad, weerstand, 9V input en LED+houder kan regelen. :wink:

Laat eens een foto zien, ik ben vooral benieuwd hoe je het verfproces hebt aangepakt. Ben je met Alkyd of Acrylaat-verf aan de gang gegaan? Heb je er nog een lak overheen gegooid ter bescherming?

Ik ben onlangs tot de ontdekking gekomen dat sommige verven van verschillende merken funest zijn voor elkaar, ookal zouden ze technisch 'compatibel' moeten zijn.

bijv. Flexa acryl primer--->Motip acryl metallic blauwe lak--->Motip acryl transparante lak. Dan kan je de verf er met je nagel afkrabben. Laatst probeerde ik het met een Motip primer (en de andere 2 hetzelfde), en was de verf bekant zo stevig als poederlak!!!

jorrit
23 september 2005, 17:42
De Boss LS2 is de enige die ik ooit in een winkel heb gezien:

http://www.bossarea.com/images/LS2.jpg


Maar ik weet zeker dat die meer kost dan eentje van speeddemon.

jah en ik weet zeker dat ie niet true bypass is zoals geeneen pedaal van boss. tis leuk maar niet true bypass. zoals al een paar keer eerder is gezegd, speeddemon (remco) ffmailen. die heeft mijn bakkie ook gemaakt (zie mn webshots) en is super!

Dirk_Hendrik
23 september 2005, 18:41
Voor hen die (te)hard van stapel lopen met TB-en raad ik aan om te proberen de interviews in het effectenboek van Dave Hunter te lezen te krijgen. Zowel Roger Mayer (van de ocavia en de voodoo vibe), Pete Cornish als de head honcho van Visual sound geven daar hun visie op de negative kanten TB-en en het gebruik van lange kabels. Tone suk door het gebruik van TB om precies te zijn. Voor hen die zich afvragen waar de TB hype vandaan komt (waar ik persoonlijk ook lekker aan mee doe daar het in veel gevallen ook voordelen heeft).... lees m'n sig. Slaat op meneer Fuller van Fulltone.

Voor de rest,... PM Speedy. Voor zijn ervaring en de prijzen (groot inkopen) ga je niet zelf zitten klooien.

Uchison
24 september 2005, 12:49
[quote="Dirk_Hendrik"]Voor hen die (te)hard van stapel lopen met TB-en raad ik aan om te proberen de interviews in het effectenboek van Dave Hunter te lezen te krijgen. Zowel Roger Mayer (van de ocavia en de voodoo vibe), Pete Cornish als de head honcho van Visual sound geven daar hun visie op de negative kanten TB-en en het gebruik van lange kabels. Tone suk door het gebruik van TB om precies te zijn. Voor hen die zich afvragen waar de TB hype vandaan komt (waar ik persoonlijk ook lekker aan mee doe daar het in veel gevallen ook voordelen heeft).... lees m'n sig. Slaat op meneer Fuller van Fulltone.

makes sense...ergens... :???:

Nielsje
24 september 2005, 12:54
Hm.. tja.. tb or no to tb..

blijft eeuwige strijd :)

ik kan het ook wel af met een dpdt ipv een 3pdt.. ik kan wel horen of iets aan staat :P

tja.. ik kan alleen maar zeggen dat sommige pedalen een must zijn voor tb, omdat ze echt enorm sucken, en sommige pedalen merk je niet eens het verschil tussen gebufferd en tb...

laat staan een live situatie...