PDA

View Full Version : Opnemen met een Line 6 Guitar Port



Bobbel
21 september 2005, 15:32
hey

Bobbel
21 september 2005, 15:33
Hey,

Nou heb ik een Line 6 Guitar Port gekocht, maar nou staat er dat je met de bij geleverde software niks kan opnemen en dat je je eigen software moet gebruiken... Maar welk proggie kan ik daar voor gebruiken?

Alvast bedankt!

Lacrymosa
21 september 2005, 15:40
programma's als Cool Edit Pro en N-Track, zou ik denken

Fluffy
21 september 2005, 16:04
programma's als Cool Edit Pro en N-Track, zou ik denken

klopt

harrie-beton
22 september 2005, 11:08
er zijn een hoop goede programma's om op te nemen en line6 gaat er vanuit dat ze die niet hoeven te maken.

Cool Edit werkt goed inderdaad.
Het heet nu adobe audition trouwens

nopster
2 oktober 2005, 19:11
Audacity is ook simpel.

pauld
3 oktober 2005, 16:56
Ik gebruik Ableton Live lite. Zat gratis bij een M-Audio Audiophile geluidskaart. Heeft ook hele mooie en handige functies om composities te maken. Tot nu toe neem ik direct op via de Analoog in van mijn M-Audio geluidskaart en gebruik de audio effecten van Ableton en mijn Boss pedalen.

Volgens mij doet Line6 nu zelf ook Ableton Live lite bij hun nieuwe Toneport producten.

harrie-beton
3 oktober 2005, 17:53
pauld

neem je niet digitaal op met je pod?

pauld
3 oktober 2005, 20:03
Nee nog niet, ik ben nog met gitaar van het analoge tijdperk en heb (nog) geen pod. Zit wel te denken aan een Line6 TonePort om direct aan mijn notebook te hangen. Dan kan ik me in de woonkamer met een minimum aan spullen (notebook/TonePort/gitaar/hoofdtelefoon/Ableton) uitleven.

Ik heb nu op mijn gewone computer een M-Audio AudioPhile 2496 kaart waar ik direct met een (<=DM2+PH2+CS2<=Gitaar) Boss pedaal inplug. Op mijn computer gebruik ik verder ook een USB midi keyboard en Reason.

Ben hier trouwens nog maar pas mee bezig. Vind het wel top wat je allemaal met audio op de computer kan doen (Ableton/Reason). Dus zeer benieuwd wat Line6 TonePort met modelling hier nog aan kan toevoegen.
:P

harrie-beton
3 oktober 2005, 22:15
De guitarport is niet duur vind ik voor je wat je terug krijgt.
Je moet altijd een laptop erbij gebruiken maar voor thuisgebruik is dat prima.


Als je langer op dit forum blijft hangen dan krijg je vanzelf GAS voor meer...
Tenzij je in off topic gaat hangen - niet doen :razz:
Babes and automobiles wie zit daar op te wachten.