PDA

View Full Version : Ash fender met maple neck



SBloke
21 september 2005, 15:18
In dat gitaarwinkeltje in Utrecht op de grachten hebben ze een Ash fender staan met birdseye toets en kop... (€555,-) Koreaanse bouw.

Mooi dingetje, en opzich vind ik hem best lekker spelen. (alleen even kort vast gehad)

Maar nu is mijn vraag natuurlijk, zijn er andere mensen die deze gitaar kennen of iig het model. En wat vinden jullie van deze gitaar? ZIjn geld waard? of eignelijk te duur... slecht geluid, you name it, I want to know..

Orpheo
21 september 2005, 15:53
cubensis heeft onlangs hier een topic over gehad... moet je in de search lite ash fender strat eens proberen....

Negative K3 fan
21 september 2005, 16:49
dat is idd een best lekkere serie! er zijn al meer topics over geweest, maar dan moet je ff zoeken. De elementen daarin zijn trouwens echte seymour duncans.

Axelll
21 september 2005, 17:13
ik heb em nu in me hande

ik weet niet welk je bedoelt trouwens de (lite ash) strat of tele?

ik heb de strat speelt heel lekker prachtig geluid (3 sd's) enige nadeel is dat de hals ongelakt is! Voor de rest een prachtige gitaar :cool:

Negative K3 fan
21 september 2005, 17:58
er zit een verschil tussen ongelakt en een matte finish, esdoorn niet lakken is namelijk niet echt verstandig :)

Orpheo
21 september 2005, 17:58
[quote="Axelll"]enige nadeel is dat de hals ongelakt is! [/quote

nadeel?? das juist een voordeel; meer feel met de hals, en speelt soepeler.... of ben ik nu de enige die zo denkt?

Negative K3 fan
21 september 2005, 18:08
ik vind gelakte/gepolijste hals zelf wel een stuk relaxter, ik ben het gewoon erg gewend en ik heb zweethanden, dat is vervelend bij ongelakte halsen.

Les Paul
21 september 2005, 21:14
Volgens de Fender website heeft de nek Satin Polyurethane Finish. Dit speelt inderdaad heel prettig. Ik heb vorige week de Lite ash tele geprobeerd. Ik was aangenaam verrast. Speelt heerlijk, klinkt goed en ziet er leuk uit. De birdseye nek geeft de gitaar een exclusief uiterlijk.

robert-gitarist
21 september 2005, 21:18
ik vind gelakte/gepolijste hals zelf wel een stuk relaxter, ik ben het gewoon erg gewend en ik heb zweethanden, dat is vervelend bij ongelakte halsen.

Klopt heb ik ook :)
Vind gelakt fijner spelen eerlijk gezegt.
Maar als je een gelakte hals hebt en je hebt liever een ongelakte,ga je er toch gewoon met een schuurpapiertje over heen...Iemand die ik ken heeft dat ook met z'n Jackson gedaan.

Mitch
23 september 2005, 13:24
De birdseye nek geeft de gitaar een exclusief uiterlijk.

Alleen jammer van die abalone dots, op deze juist zo mooi basic gestylede gitaar is dat net té woonwagenkamp.

En ja, mat geschuurd gelakt, da's echt het lekkerst qua halzen... 8-)

olaf reijnders
23 september 2005, 13:30
Ik heb zelf ook liever een ongelakte hals. Bij ongelakt hout is het wel zaak om regelmatig het hout te onderhouden met hardolie. Dat is genoeg.

dejohan
23 september 2005, 13:49
ik vind gelakte/gepolijste hals zelf wel een stuk relaxter, ik ben het gewoon erg gewend en ik heb zweethanden, dat is vervelend bij ongelakte halsen.

Ik denk ook wel dat er een verschil is tussen een nitro finish en een andere. Ik heb ook zweethanden, en op een hals met nitro finisch daar blijven mijn handen aan 'plakken', wat ook niet leuk is. Met m'n andere gitaar met 'gewone' lak (Poly-utheraan of wat is dat?) heb ik dat niet.