PDA

View Full Version : koch twintone sinds gisteren......vetttttttt



rupke
21 september 2005, 13:25
Hoi,

Ik heb gisteren een tweedehands koch twintone top gekocht. Mannnnnnnn wat is dat ding vet zeg. super mooie gedefinieerd clean en overstuurd erg mooi. van cruch tot moddervet.

Ik ben er erg blij mee.

vooral de powersoak is erg handig.

Groetjes Rob

Daniël_san
21 september 2005, 15:46
gefeli :) Heb je pics en evt sounds??

Nicci
21 september 2005, 16:13
het valt me op dat die dingen 2e hands helemaal niet duur ziijn. zag er 1 voorbij komen voor €700 . . . .
veel plezier ermee. mooi ding.

Anders_Destium
21 september 2005, 18:36
Hele fijne versterkers inderdaad, gefeliciteerd :)

Baker
21 september 2005, 19:03
feli!

welkom bij de koch club! 8-)

geertvlv
21 september 2005, 20:19
Gefeliciteerd :-D ik ben nu zelf bezig met een koch multitone te kopen :)

e_lukather
21 september 2005, 22:01
koch rules 8-)

DarknessAwaits
21 september 2005, 23:11
Weet je wat lekker is... Koch Powertone II met Bogner kast :razz:

Vanmiddag even kunnen uitproberen, dat is wel strak hoor... alleen de designs conflicteren lichtelijk.

rupke
22 september 2005, 08:28
hela holaaaaaaaaa

bedankt allemaal voor jullie reacties.

op dit moment zijn we met de band een demo aan het opnemen (ik moet nog even kijkne wat het wordt of de koch of de pod 2.0) maar goed op 7 oktober ga ik met onze andere band optreden en dan worden er ook professionele opnames gemaakt. Deze zijn straks waarschijnlijk we te downloaden. Ik laat het jullie wel even weten dan.

Greetz Rupke

guhlenn
26 september 2005, 11:44
je hebt smaak ;) ikzelf vind dde powersoak trouwens wel wat sprankel (hoog mid, of gewoon hoog LOL) wegnemen. Hebben jullie ook die ervaring of meot ik hem eens langskoch brengen? Gebruik de saok nl. niet daardoor...

pimmetje
26 september 2005, 12:20
De powersoak beïnvloedt 't geluid wel iets ja.
Of het echt sprankel is, weet ik niet.
Ik merk 't eigenlijk alleen als ik 'm écht zacht probeer te gebruiken... daar zijn buizenbakken gewoon niet voor :D.

Het is overigens wel te verklaren dat je wat hoog gaat missen als je je powersoak gebruikt: de Fletcher-Munson curve.
Hieruit blijkt dat een verandering van het aantal decibellen verschillend wordt gehoord op bepaalde frequenties. We blijven een bepaald gebied (ruwweg ff mid genoemd) beter horen dan laag en hoog. Maar hoe hoger het volume, des te beter gaan we ook laag en hoog geluid ten opzichte van die mid-frequenties horen.

Kortom: als je je versterker harder zet, hoor je meer hoog (en laag) dan als je 'm zachter zet.

guhlenn
26 september 2005, 12:44
lol. ja dat weet ik. maar ik gebruik een powersoak om meer eindbuizen oversturing te krijgen, als ik zachter wil gebruik ik de volume knop.

#ant die Koch bliujft oook nog eens lekker klinken als het volume omlaag gaat (alhoewel meer beter blijft... :) )

pimmetje
26 september 2005, 13:40
maar ik gebruik een powersoak om meer eindbuizen oversturing te krijgen, als ik zachter wil gebruik ik de volume knop.
Logisch dat je 'm gebruikt om die eindbuizen te laten werken. Daar IS die powersoak voor. Volumeknop op 8 met powersoak om 'm op volume "2" te krijgen, klinkt toch echt anders dan de volumeknop gewoon op 2.

En dan heb ik 't ff niet over dat hoog/mid/laag-verschil bij volumes...

guhlenn
26 september 2005, 13:44
moest lachen vanwege de fletcher munson curve die er gelijk wordt bij gesleept. Ik bedoelde echt de powersoak die wat toon wegzuigt. nevermind. ik begrijp wat je bedoeld, en ben het met je eens .

pimmetje
26 september 2005, 14:18
hehehehe... tja... die Fletcher-Munson curve...
Als redelijk exact persoon is geluid nu eenmaal een hel. Je moet je dan toch zo nu en dan érgens aan vast klampen :D.

guhlenn
26 september 2005, 14:27
zeer zeker.

als beta wetenschapper (?) ben ik het alweer met je eens :-D

Droffie
26 september 2005, 15:56
Gefeliciteert!!

Welkom bij de zeer exclusieve club van Koch eigenaren... :wink:

rupke
27 september 2005, 12:57
dank u dank u

vanavond ga ik er weer lekker over spelen. ik had hem vorige week in de rep.ruimte achtergelaten met heel veel spijt, omdat ik hem niet kon bespelen thuis, maar vanavond kan ik er weer lekker over blazen jaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhh

iemand trouwens een advies voor een goed multieffect voor in de effectloop van de koch.

greetz Rupke

Droffie
27 september 2005, 13:11
Lekker he. Ik reperteer ook op dinsdag. Lekker raggen over mijn Kochie!!

Kan me daar al de heledag op verheugen :D

pimmetje
27 september 2005, 14:36
iemand trouwens een advies voor een goed multieffect voor in de effectloop van de koch.
Da's nou weer jammer....

Droffie
27 september 2005, 14:50
Vond ik nou ook... :wink:

rupke
28 september 2005, 08:55
Aaiaiaiaaaaaaaaiiiiiiiiii

ga ik gruwelijk in de fout?!?!?!?!?! :( nu omdat ik effectjes (modulatie) in de effectloop wil plaatsen.

Ik speel onder meer in een coverband en probeer altijd een leuke balans te vinden tussen het origineel en mijn eigen sound met de effecten die in een nummer zitten of wa tik lekker vind klinken

Maa rik ben een nieuwe koch begruiker en ik wil niemand pijn doen :wink:

Greetz Rupke

Droffie
28 september 2005, 09:21
je doet niemand pijn, no worries. :wink:

Ondek eerst eens de mogelijkheden van de Koch voordat je een multi- effect aanschaft. Een delaytje of flanger etc kan je ook nog los aanschaffen.
De Koch is een heel veelzijdige amp en je zal je verbazen wat een overdrive pedaal en een Wah pedaal je al aan geluiden brengt.

Heb er gisteren weer even lekker op geragd, man wat een heerlijke amp is 't... :wink:

Toaster
28 september 2005, 12:34
Ik gebruik over mijn koch alleen een losse wah en héééél soms een chorus.

De rest komt uit de Koch zelf.

Alle andere effecten voegen (voor mij tot nu toe) niks toe

guhlenn
28 september 2005, 13:50
ik heb een GT-8 naar gebruik hem alleen voor computer opnames.

rupke
28 september 2005, 14:18
Kijk Guhlenn dat is nou informatie waar we iets mee kunnen :???:

Greetz Rupke

InternEd
28 september 2005, 15:48
Ik heb een G-major in de effectloop van de Twintone hangen. Ook ik speel in een coverband en dan is 't toch wel handig hoor. Via midi schakel ik zowel de Koch als de G-major patches in één trap.
Heb alleen nog een losse wah er voor hangen.

guhlenn
28 september 2005, 16:01
het punt was; de koch is zo goed dat ik geen effects gebruik. LOL

rupke
28 september 2005, 16:05
Kijk InternEd,

Dat is nou wa tik zoek. Al begrijp ik niet hie je met midi ook de oversturing van de twintone schakeld, maar als het kan ben ik allang tevreden. kun je dan ook verschillend egain instellingen schakelen of zo.

Greetz Rupke

InternEd
28 september 2005, 16:37
het punt was; de koch is zo goed dat ik geen effects gebruik. LOL
Hij is ook goed :wink:
Maar bijvoorbeeld die reverb die gelijk is voor beide kanalen, is een nadeel. Die staat bij mij dus nu uit en regel ik via de g-major. En trap er zo heel makkelijk een flanger of delay bij.
De overdrive komt uiteraard uitsluitend uit de Koch, daarom heb ik ook een effectapparaat genomen waar dat niet in zit...

guhlenn
29 september 2005, 15:12
de boss slokt te veel toon op. vind ik jammer. maar het kan natuurlijk zeker, al helemaal in de loop...

Droffie
29 september 2005, 15:27
de boss slokt te veel toon op. vind ik jammer. maar het kan natuurlijk zeker, al helemaal in de loop...

Daar kwam ik pas geleden ook achter. Mijn TU-2 is een echte tone sucker. Terwijl mijn Boss OD-3 dat niet is :???:
Tis jammer maar helaas, die stemapparaat gaan uit mijn chain...

Nicci
29 september 2005, 18:37
de grap is waarschijnlijk dat je uiterst tevreden was over je geluid, totdat je eens direct inplugde . . . . de TU2 doet in zijn eentje niet zo heel veel eerlijk gezegd.

vulvasonic
29 september 2005, 23:54
IK WIL OOK EEN TWINTONE!!!!!!!!! :(

Droffie
30 september 2005, 00:05
IK WIL OOK EEN TWINTONE!!!!!!!!! :(

Check mijn Sig man :wink: :wink: :wink: :wink:

vulvasonic
30 september 2005, 14:42
IK WIL OOK EEN TWINTONE!!!!!!!!! :(

Check mijn Sig man :wink: :wink: :wink: :wink:

Sorry, ik bedoelde eigenlijk:
IK WIL OOK EEN POWERTONE II !!!!!!!!!!!!!

Vergissing is snel gemaakt... :lol:

Ik heb trouwens geen rooie cent meer, dus het had toch niet veel geholpen.
Toch fijn dat je me er even op wees, mijn dank daarvoor! :)

Droffie
30 september 2005, 14:46
IK WIL OOK EEN TWINTONE!!!!!!!!! :(

Check mijn Sig man :wink: :wink: :wink: :wink:

Sorry, ik bedoelde eigenlijk:
IK WIL OOK EEN POWERTONE II !!!!!!!!!!!!!

Vergissing is snel gemaakt... :lol:

Ik heb trouwens geen rooie cent meer, dus het had toch niet veel geholpen.
Toch fijn dat je me er even op wees, mijn dank daarvoor! :)


Graag gedaan...Haha :wink:

Droffie
30 september 2005, 14:48
zo is eigenlijk de Blues ontstaan...gitaristen die allemaal mooie spulletjes wilde kopen maar geen rooie cent meer hadden. Dus gingen ze klaag liederen zingen. :D

GAS hadden ze toen ook al. :P

rupke
27 januari 2006, 11:17
Halloo allemaal

He tis weer een tijdje geleden maar ik ben overgegaan tot de aankoop van een g-major voor in de effectloop van de twintone. en tot nu toe alleen op huikamerniveau geluiden ingesteld. Maar wat een vette geluiden zeg. Omdat ik de enige gitarist ben in de band wil ik wat speciale sounds maken beetj emet effecten vogelen om spacey, zevende boemirige geluidjes af te wisseneln met het recht toe recht aan mofddervette geluid vna mijn koch twintone zelf.

volgend eweek dinsdag ga ik de ingestelde effecten in de band uitproberen een skijkne hoe het gaat klinken op volume. laturssssssssssssssssssssss

Rupke

rupke
1 februari 2006, 11:24
Sssssooooooooooooo

dat klinkt echt wel super met de g-major in de effectloop van de koch twintone zeg. De drummer viel meteen op dat mijn sound veel mooier is geworden. Voorheen gebruikt eik een boss me-50 er voor. Maar aangezien ik het overstuurde kanaal van de koch echt mooi vind dacht ik ik ga iets met modulaties in de effectloop proberen en waarmee ik ook het kanaal kan schakelen. De boss me-50 ga ik nog wel gebruiken icm mijn conquest buizenamps omdat ik dan de oversturingen uit de boss nodig heb die klinken waanzinnig op het cleane kanaal van de conquest.

coolllllllllllllllll

Me is happyyyyyyyyyyyyyyy

Greetz Rupke

Punt
1 februari 2006, 19:34
Een drummer met gevoel voor toon? lol

floyd
1 februari 2006, 20:17
Ben ook een trotse twintone eigenaar :)

Maar ik vroeg mij zo eens af waardoor er nu zo'n volume verschil zit , tussen kanaal 2 en 3...

En nog een klein vraagje , hoop dat iemand er antwoord op weet.
Waarom gaat een uni vibe (stereo chorus) niet samen met redelijk veel gain?
Zowel voor de amp als in de loop....

Rik

Wabbie
1 februari 2006, 20:42
Ah, nog iemand aan de Koch's zie ik. Goed Bezig! Ik heb zelf mijn multieffect ( me-50) de deur uit gedaan sinds ik een powertoneII heb. Ik heb nu alleen een wah ervoor hangen and that's it!Heerlijke amps!

gerwin
1 februari 2006, 23:30
Super dingen die twintone's ik heb zelf een twintone van een paar jaar oud met 2 1936 kasten eronder, vet zeg. Hiervoor op line6 ax 212 gespeeld maar dit nooooit weer. Ik speel in een rock n roll band en met die line6 kwam het geluid er gewoon niet doorheen met 100 watt transistor, maar nu met 50 watt buizen power is dit alles geen probleem.