PDA

View Full Version : koch pedaltone vs H&K tubeman en routing??



patrickbastiaan
21 september 2005, 13:10
Ben van plan een buizen pre-amp aan te schaffen voor live gebruik. Zit te denken aan H&K tubeman of Koch pedaltone. H&K geeft aan dat de tubeman is gemaakt voor studiogebruik, iemand ervaring met de tubeman in live situatie?
Welke adviseren jullie, wil 3 bruikbare geluiden, clean, een randje en vette overdrive?

Wat is de beste aansluit route voor de volgende spullen:
Pre-amp (tubeman of multitone)
Dunlop wah
Boss cs 3 compressor
Zoon GFX 8 multi effect (gebruik deze dan alleen nog voor delay/ reverb en mod (tremelo/ phaser/ chorus)
Zit te denken om evt los reverb pendaal aan te schaffen,
Dit alles op podium uitversterker met Peavey bandit 112, deze heeft zowel effect send/return als power amp-in

telecastermaster
21 september 2005, 13:50
H&K geeft aan dat de tubeman is gemaakt voor studiogebruik, iemand ervaring met de tubeman in live situatie?


Ja, gaat uitstekend!
Effecten aansluiten na de preamp, en dan de FX return in.

Jeroenvanhulsteijn
21 september 2005, 15:21
ik heb de tubeman II ook een tijdje gehad. Ging ik direct de PA in. Delay had ik ernaar. Vibe, Overdrives, Compressor ervoor.

Best leuk ding. Maar het clean vind ik nogal vlak en de lead klonk heel erg gecomprimeerd. De crunch vond ik erg lekker.

Wilbert
21 september 2005, 15:44
Die tubeman is gebouwd als DI als ik het goed heb, en is dus niet bedoeld om op een versterker aan te sluiten, want die heeft een andere ingangsimpedantie dan dat aparaatje gewend is. (Of dat in de praktijk veel boeit weet ik niet.) Maar waarom ga je niet voor de Tubefactor als je voor live wilt gaan?

fullorder
21 september 2005, 23:24
Ik heb zelf een Koch Pedaltone en heb die altijd gebruikt voor thuisopnames. Daar leent ie zich prima voor. Live heb ik 'm nooit gebruikt dus kan ik niks over zeggen, behalve dan dat ik 'm vaak genoeg live in aktie heb gezien bij andere gitaristen.

Maar heee! Wat staat er nou in mijn onderschrift? :roll:

BartL
21 september 2005, 23:29
Ik heb dus een tijdje gespeeld over de Tubeman in de band (rechstreeks in de PA). Het klinkt uiteraard niet als een ronkende Rivera M100, maar het is voor die prijs zeker geen slecht ding. Ik vind een van de grote voordelen dat je niet veel hoeft te verslepen en dat hij erg gebruiksvriendelijk is mbt pedaaltjes.

Nadeeltje vind ik toch de gedeelde EQ.

Wat dacht je van mijn onderschrift :lol: (maar die is al gereserveerd :-D )

guvnor
22 september 2005, 08:06
Ik heb de oude Tubeman... Die heeft ook een uitgang voor een versterker (combo volgens handleiding) naast de directe uitgangen.
Hebben ze dat op versie 2 eruit gehaald?

BartL
22 september 2005, 08:44
Nee hoor. Hij (de 2) heeft
1. Input
2. To Power amp
3. To mixer (Voor als je hem in de PA wil prikken).

guvnor
23 september 2005, 15:16
Dan heeft de eerste toch een aansluiting meer...

Ik heb:
input
to guitar amp
to power amp
to mixer