PDA

View Full Version : Gitaar informatie



vanboxtel
21 september 2005, 11:47
hallo muziekliefhebbers

ik ben van plan om een nieuwe gitaar te
kopen en de Londen City Hurricane IV
vind ik er heel vet uit zien alleen de mensen
die ik ken hebben er nog nooit mee gespeeld
dus mij vraag aan jullie is of het een kwalitatief
goede gitaar is ??[/quote]

falcovanhoorn
21 september 2005, 12:09
eigenlijk moet ik niet reageren omdat ik er ook niet op gespeeld heb, maar alle verhalen die ik over de hurricanes hoor zijn zeer positief, alleen de hals is niet zo stabiel geloof ik! ik wil dr zelf ooit nog wel een kopen ;) :D

Droffie
21 september 2005, 12:58
hallo muziekliefhebbers

ik ben van plan om een nieuwe gitaar te
kopen en de Londen City Hurricane IV
vind ik er heel vet uit zien alleen de mensen
die ik ken hebben er nog nooit mee gespeeld
dus mij vraag aan jullie is of het een kwalitatief
goede gitaar is ??[/quote]

Er stond een review in Gitarist een tijdje terug over London City gitaren Spitfire en Comet en die waren er helemaal wild van.
Zeer goede prijs kwaliteitverhouding. Persoonlijk heb ik er nog nooit op gespeeld. Maar overweeg wel een zo'n telecaster erbij te kopen.

Bobbel
21 september 2005, 13:03
uh maar droffie... in de gitarist zijn ze overal wild van... :wink:

vester86
21 september 2005, 15:00
oe, das een dure!
ik heb zelf het goedkope model, de london city hurricane II, echt een prachtgitaar voor het geld. op de duurdere zit betere hardware(wilkinson) een flamed maple top (ipv de maple fineer die ik heb), andere toets en een andere nek-body verbinding.
persoonlijk vind ik dat het prijsverschil niet waard, tenzij je veel met de tremolo wenst te doen, want die is op de hurricane II niet echt geweldig (niet in goeie stand terugkomen en dus ontstemmen). pickups zijn erg lekker in dit model, volgens mij zitten in de Hurrican IV dezelfde

of jij het verschil in kwaliteit het verschil in prijs waard vind weet ik niet, ikzelf in ieder geval niet, en ik ben super tevreden met mijn hurricane II

over de hals: bij een winkel model had ik er last van, maar bij de mijne merk ik er niks van, tenzij ik moedwillig aan de hals ga trekken.... maar dan heb je op iedere gitaar last van ontstemen

fred dons
22 september 2005, 08:22
eigenlijk niet zo netjes om te reageren (maar ik doe het lekker toch :D )
ik heb die van mij op gitaarmarkt te koop staan, niet omdat hij slecht zou zijn maar ik heb thuis nog 65 gitaren staan en ik heb eigenlijk plek vor
40 gitaren (daarnaast heb ik een G& l gezien die ik wil hebben en ik wil eerst iets verkopen voordat ik iets nieuws koop)

de gitaar is kwalitatief zeer goed, heeft een dunne nek (waar ik normaal niet van hou maar bij deze stoorde het niet) en felle pickups, de trem op
de IV (wilkinson) is inderdaad beter dan die op het goedkopere model en deze heeft ook een massief flame maple top in tegenstelling tot zijn broertje die een fineer laag over maple heeft
(en ook heeft hij een boel meer abalone inleg)

FruscianteFan
22 september 2005, 09:00
maar ik heb thuis nog 65 gitaren staan en ik heb eigenlijk plek vor
40 gitaren (daarnaast heb ik een G& l gezien die ik wil hebben en ik wil eerst iets verkopen voordat ik iets nieuws koop) :seriousf: dit komt best wel heel briljant over, weet je..

fred dons
22 september 2005, 09:12
mijn vrouw trapt er ook al niet echt in :cry:

ze laat de laatste tijd overigens regelmatig dingen tegen mijn gitaren vallen, misschien wil ze me iets duidelijk maken :???:

1 hoekje van de woonkamer
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=100&page=13&ktw=223605c44e0db5fa76509ed17495c103

vester86
22 september 2005, 09:16
1 hoekje van de woonkamer
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=100&page=13&ktw=223605c44e0db5fa76509ed17495c103

kolere,wat een verzameling bij elkaar, ziek

hoeveel vraag je eigenlijk voor die hurricane??

fred dons
22 september 2005, 09:37
ach mijn therapeut zegt dat het al stukken beter met mij gaat :D

hij staat voor eur 400 op gitaarmarkt (ik geloof dat ze iets van eur 800 nieuw zijn ?)

rhcp_schipper
22 september 2005, 09:59
hallo muziekliefhebbers

ik ben van plan om een nieuwe gitaar te
kopen en de Londen City Hurricane IV
vind ik er heel vet uit zien alleen de mensen
die ik ken hebben er nog nooit mee gespeeld
dus mij vraag aan jullie is of het een kwalitatief
goede gitaar is ??

Er stond een review in Gitarist een tijdje terug over London City gitaren Spitfire en Comet en die waren er helemaal wild van.
Zeer goede prijs kwaliteitverhouding. Persoonlijk heb ik er nog nooit op gespeeld. Maar overweeg wel een zo'n telecaster erbij te kopen.[/quote]

De telecaster van london city is echt een heerlijke gitaar :-D Ik ben er echt heel erg blij mee!

guvnor
22 september 2005, 12:38
mijn vrouw trapt er ook al niet echt in :cry:

ze laat de laatste tijd overigens regelmatig dingen tegen mijn gitaren vallen, misschien wil ze me iets duidelijk maken :???:

1 hoekje van de woonkamer
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=100&page=13&ktw=223605c44e0db5fa76509ed17495c103


Heel erg bedankt voor het plaatsen van die foto. Nu kan ik mijn vrouw laten zien dat er nog grotere gekken dan mij rondlopen :wink: en dat zij dus helemaal niet zo hoeft te klagen....

Ik ga alvast mijn GAS lijstje weer tevoorschijn halen :D

fred dons
22 september 2005, 12:57
blij dat ik van dienst kan zijn 8)

maar ik vind nu zelf ook wel dat het een beetje te veel wordt, in principe speel ik op iedere gitaar die ik heb maar het duurt nu wel heel erg lang voordat alle gitaren aan de beurt zijn geweest :D

ik wil nu toch een beetje focussen op gitaren die helemaal perfect (voor mij) zijn, alles waar de nek bijvoorbeeld een beetje van mijn voorkeuren afwijkt gaat dus weg
dat zullen er nou ook weer niet zoveel zijn maar ik heb een paar gitaren via internet gekocht die niet mijn favoriete feel of sound hebben en die gaan in de aanbieding