PDA

View Full Version : Proberen in gitaarwinkel, kopen bij de Duitsers...



Gitaro
21 september 2005, 00:22
Hmm. Laten die aardige gasten bij de Feedback je bespelen wat je wil enzo (logisch natuurlijk). Effe een praatje maken, blah blah blah. Maar ja, die gitaar is dan weer €80 goedkoper bij Thomann. Ik krijg dan zo'n schuldgevoel als ik hem van daar zou bestellen, maar aan de andere kant denk ik ook, dan moeten die Nederlanders de prijzen maar verlagen. Hebben jullie nooit last van je geweten :D?

80 euro afdingen lijkt me nou niet echt gangbaar...

Het betreft hier trouwens een Jackson DXMG :P.

Jerre
21 september 2005, 00:29
Ik zit ongeveer in dezelfde sittuatie.
Ergens volgend weekend ga ik een Homebrew Electronics Bid-D testen in Hasselt. Zij hanteren de prijs van op de website van de maker, dus 212€.
Weten zij veel dat ik die in een andere winkel voor 170€ kan bestellen :lol:

Beide pedalen zijn nieuw, en de prijs scheelt 42€
Dat is toch wel merkwaardig vindt ik.

Gitaro
21 september 2005, 01:06
Hehehe, jep. Vraag me altijd wel af hoe ze zouden reageren als ik zeg "bij die en die is ie €80 goedkoper dusseeehh....", het probleem is echter dat ik dat zo lullig vind voor die gozer, en omdat ik al mn plectra, snoertjes, etc etc bij de Feedback haal. Straks krijgt ie nog een hekel aan me omdat ik een beetje zit te freeloaden :lol:

Cubensis
21 september 2005, 01:14
Hmm. Laten die aardige gasten bij de Feedback je bespelen wat je wil enzo (logisch natuurlijk). Effe een praatje maken, blah blah blah. Maar ja, die gitaar is dan weer €80 goedkoper bij Thomann. Ik krijg dan zo'n schuldgevoel als ik hem van daar zou bestellen, maar aan de andere kant denk ik ook, dan moeten die Nederlanders de prijzen maar verlagen..
het is niet de schuld van nederlandse gitaarzaken van het prijsverschil, duitsland heeft een ander btw systeem

Wormaap
21 september 2005, 01:52
16% vs. 19% is echt niet genoeg om de verschillen die er zijn te rechtvaardigen. Het is meer het feit dat zaken als Thomann geweldig groot kunnen inkopen, en op die manier lagere prijzen kunnen bedingen. Als Feedback zo groot was als Musik-Produktiv ofzo, zouden ze waarschijnlijk ook lagere prijzen kunnen hebben.

Orpheo
21 september 2005, 08:01
hoewel voor bepaalde apparatuur je in NL ook goed terecht kunt, dan is het verschil te minimaal om naar duitsland te hobbelen en die gitaar te testen. en opsturen vind ik niet zo super; je wilt toch immers de gitaar proberen voro je m koopt??

Nocki
21 september 2005, 08:21
Ik werk zelf in een winkel en merk een hoop aan klanten. "Ik moet er nog even over nadenken", "even thuis kijken of het wel past" Allemaal dingen die aangeven dat je niet gaat kopen. je zegt niet met woorden dat je niet koopt maar je zegt het wel. hoe vaak denk je dat een winkelier dat niet hoort. zeg het nou gewoon eerlijk. ik vind het te duur en de 40 euro die ik uitspaar kan ik dan uitgeven aan... als je dat zegt weet die winkelier waar die aan toe is. de volgende stap is voor hem. als hij slim is dan berekent hij gewoon zijn prijs en gaaft jou er iets bij. stel dat iedereen naar duitsland gaat dan blijft er hier niks meer over. en dan moet je voor elk wissewasje hierheen. en wat denk je van service en garantie...

wees eerlijk en open en zeg wat je wil. heb je allebei wat aan.

Ik koop steeds meer gewoon in mijn eigen muziekwinkel hier in de stad. en dat bevalt wel. ik betaal wel eens wat meer maar bij het afrekenen blijkt er vaak toch nog wat af te gaan en blijft er nog wel eens wat aan de strijkstok hangen.

Nocki

butters
21 september 2005, 08:34
toch vind ik het prijsverschil te groot. voor dezelfde gitaar hier in belgië 875 euro en in duitsland 700 euro.

ik dit eens aangekaart bij een winkel en hun argumenten waren :
-hun service (hoezo bestaat die in duitsland dan niet)
-de afstand : u moet nog wel uw benzine rekenen als u naar duitsland gaat en stel dat er dan iets mis is dan moet u weer helemaal terug (in de sneeuw).

dus als u hier in nederland of belgie iets koopt wordt alvast de benzine naar duitsland aangerekend?

gelukkig zijn niet alle winkels zo. vb llmusic (weliswaar dicht bij duitsland, in maaseik) hanteert scherpe prijsen, praktisch geen verschil met duitsland. (enkel hetvier procent belastingsverschil)

urezna
21 september 2005, 08:37
ben ikhet wel mee eens ja.... er valt vaak nog wel iets te onderhandelen, maar winkels kunnen toch niet altijd op tegen de scherpe prijzen van internet-aanbieders zoals Thomann... maar daar kleven inderdaad ook nadelen aan, qua garantie en service, dat blijft een afweging....
de vraag is hoeveel geld is dat je waard?

Nocki
21 september 2005, 08:42
Ik verkoop bedden en die zijn ook op internet te koop en ook in heel veel andere winkels. Nu is Au**** een van die merken waar je veel van kan kopen en in sommige winkels krijg je wel 20% korting. En de service??? vaak is hun antwoord van service: "iedereen verkoopt Au****, als je problemen hebt ga je gewoon naar je dichtbijzijnste Au**** dealer" en dan denk je dat ik opeen gratis service ga leveren? sterker nog ik reken er voor want heel mn marge die dus ook gebruikt voor service en zo mis je. en het is nog steeds je werk. je zult toch brood op de plank moeten hebben.

Nocki

Walternativo
21 september 2005, 08:48
Ik werk zelf in een winkel en merk een hoop aan klanten. "Ik moet er nog even over nadenken", "even thuis kijken of het wel past" Allemaal dingen die aangeven dat je niet gaat kopen. je zegt niet met woorden dat je niet koopt maar je zegt het wel. hoe vaak denk je dat een winkelier dat niet hoort. zeg het nou gewoon eerlijk. ik vind het te duur en de 40 euro die ik uitspaar kan ik dan uitgeven aan... als je dat zegt weet die winkelier waar die aan toe is. de volgende stap is voor hem. als hij slim is dan berekent hij gewoon zijn prijs en gaaft jou er iets bij. stel dat iedereen naar duitsland gaat dan blijft er hier niks meer over. en dan moet je voor elk wissewasje hierheen. en wat denk je van service en garantie...

wees eerlijk en open en zeg wat je wil. heb je allebei wat aan.

Ik koop steeds meer gewoon in mijn eigen muziekwinkel hier in de stad. en dat bevalt wel. ik betaal wel eens wat meer maar bij het afrekenen blijkt er vaak toch nog wat af te gaan en blijft er nog wel eens wat aan de strijkstok hangen.

Nocki

dat willen mensen niet doen omdat ze de confrontatie uit de weg willen gaan.
Het heeft namelijk iets onbeschofts om in een winkel af te gaan dingen: zeker als je je beroept op de prijs van de concurent. De gangbare manier om dit als consument op te lossen is wat je beschrijft: bedanken voor de tijd, zeggen dat je er nog over na moet denken en het bij de concurent kopen.

Welkom in het kapitalisme.

Walternativo
21 september 2005, 08:49
Ik werk zelf in een winkel en merk een hoop aan klanten. "Ik moet er nog even over nadenken", "even thuis kijken of het wel past" Allemaal dingen die aangeven dat je niet gaat kopen. je zegt niet met woorden dat je niet koopt maar je zegt het wel. hoe vaak denk je dat een winkelier dat niet hoort. zeg het nou gewoon eerlijk. ik vind het te duur en de 40 euro die ik uitspaar kan ik dan uitgeven aan... als je dat zegt weet die winkelier waar die aan toe is. de volgende stap is voor hem. als hij slim is dan berekent hij gewoon zijn prijs en gaaft jou er iets bij. stel dat iedereen naar duitsland gaat dan blijft er hier niks meer over. en dan moet je voor elk wissewasje hierheen. en wat denk je van service en garantie...

wees eerlijk en open en zeg wat je wil. heb je allebei wat aan.

Ik koop steeds meer gewoon in mijn eigen muziekwinkel hier in de stad. en dat bevalt wel. ik betaal wel eens wat meer maar bij het afrekenen blijkt er vaak toch nog wat af te gaan en blijft er nog wel eens wat aan de strijkstok hangen.

Nocki

dat willen mensen niet doen omdat ze de confrontatie uit de weg willen gaan.
Het heeft namelijk iets onbeschofts om in een winkel af te gaan dingen: zeker als je je beroept op de prijs van de concurent. De gangbare manier om dit als consument op te lossen is wat je beschrijft: bedanken voor de tijd, zeggen dat je er nog over na moet denken en het bij de concurent kopen.

Welkom in het kapitalisme.

Nocki
21 september 2005, 09:07
Ik heb veel liever dat mensen zeggen dat het te duur is en dat ze het niet kopen. dan is mijn volgende vraag wat wilt u dan. dan kunnen ze zeggen wat ze willen hebben en heb ik een pasbaar alternatief ipv dat ze naar beter bed gaan en over een half jaar terug komen voor een goed beda omdat het beter bed het niet zo lang vol hield... doe jezelf een plezier en praat. dat stomme hollandse gelul over ik denk er nog even over na... waar moet je over na denken? heb ik iets niet verteld? is het niet duidelijk? nee je hebt het geld niet. zeg dat dan...

dan komen we vast wel bij een alternatief...

Nocki

RedBuell
21 september 2005, 09:33
Hehehe, jep. Vraag me altijd wel af hoe ze zouden reageren als ik zeg "bij die en die is ie €80 goedkoper dusseeehh....", het probleem is echter dat ik dat zo lullig vind voor die gozer, en omdat ik al mn plectra, snoertjes, etc etc bij de Feedback haal. Straks krijgt ie nog een hekel aan me omdat ik een beetje zit te freeloaden :lol:

Tja als je Feedback een fijne winkel vind kan je altijd eens over de prijs praten en er dan mischien tussenin gaan zitten met de prijs. Als ze veel service geven o.i.d. is dat ook wel wat waard.

Kocht begin van het jaar een zonnebril bij sunglasshut in de Damstraat (A'dam) na een tijd stond hij scheef. Eerst wat versteld en na enkele weken weer hetzelfde probleem. Nu krijg ik gewoon nieuwe pootjes terwijl ik de bril al 10 mnd heb. Als het probleem niet in de pootjes zat zouden ze een nieuwe bril geven.

Ik had de bril in het buitenland kunnen kopen of taxfree op schiphol en dat had veel geld gescheeld maar dan had ik nu met een scheve bril gezeten.

erwin_ve
21 september 2005, 09:37
Veel grote zaken werken met een supermarktprincipe: groot inkopen tegen lage prijzen, het zal niet de eerste keer zijn dat een muziekwinkel iets te koop aanbiedt en vervolgens bij een grote zaak ziet dat het aangeboden wordt onder zijn inkoopsprijs.

RedBuell
21 september 2005, 09:46
Ik verkoop bedden en die zijn ook op internet te koop en ook in heel veel andere winkels. Nu is Au**** een van die merken waar je veel van kan kopen en in sommige winkels krijg je wel 20% korting. En de service??? vaak is hun antwoord van service: "iedereen verkoopt Au****, als je problemen hebt ga je gewoon naar je dichtbijzijnste Au**** dealer" en dan denk je dat ik opeen gratis service ga leveren? sterker nog ik reken er voor want heel mn marge die dus ook gebruikt voor service en zo mis je. en het is nog steeds je werk. je zult toch brood op de plank moeten hebben.

Nocki


Meubelen is toch iets anders om te kopen vind ik. Vooral een bed moet je lang mee doen en kost geen 2 centen. Zelf als wij iets groots/duurs/duurzaams kopen voor het huis kijken we meestal 2 keer. We kopen nooit de eerste keer. We hebben namelijk al diverse malen gehad dat we de 2e keer gingen kijken en het product eigenlijk helemaal niet zo mooi meer vonden. Ons tapijt is hier een mooi voorbeeld van dat kochten we na de 1e keer kijken en..... spijt, de kleur is veel te licht je ziet er alles op. BAnkstel na 2e keer kijken toch niet zo mooi al gedacht toen een andere gekocht die ook na de 2e keer kijken mooi was.

Bij een gitaar weet je wat je wilt hebben, je loopt er vaak al een tijdje op te gassen en hebt het een en ander uitgezocht, dan kan hij bij het kijken niet lekker spelen of het uiterlijk/afwerking toch tegen vallen. Vooral nu in een economisch niet al te sterke tijd zie je toch dat je een euro maar een keer kan uitgeven, er is tegenwoordig keuze genoeg waaraan.

zjanke
21 september 2005, 10:13
Ik heb veel liever dat mensen zeggen dat het te duur is en dat ze het niet kopen. dan is mijn volgende vraag wat wilt u dan. dan kunnen ze zeggen wat ze willen hebben en heb ik een pasbaar alternatief ipv dat ze naar beter bed gaan en over een half jaar terug komen voor een goed beda omdat het beter bed het niet zo lang vol hield... doe jezelf een plezier en praat. dat stomme hollandse gelul over ik denk er nog even over na... waar moet je over na denken? heb ik iets niet verteld? is het niet duidelijk? nee je hebt het geld niet. zeg dat dan...

dan komen we vast wel bij een alternatief...

Nocki

Je geeft toch aan dat ik als consument genaaid wordt? Als ik zeg dat ik het te duur vind dan kan er ineens iets van de prijs af en krijg ik dezelfde service en dezelfde garantie :o

Als ik veel geld uitgeef laat ik me informeren en wil ik daarna even nadenken over hetgeen dat die verkoper tegen me heeft verteld. Dat heeft helemaal niks te maken met wel of geen geld hebben. Sterker nog, als ik jou reaktie bij een verkoper opmerk (ja, er zijn veel verkopers die mij het idee geven: ik heb alles verteld, het is een prima deal, ik heb bijna mijn provisie binnen, niet zeiken, KOPEN!!!!) dan is dat voor mij een reden om ergens anders te gaan kijken, want dat geeft mij het sterke gevoel dat er bij een eventueel probleem erg moeilijk gedaan gaat worden over garantie en dergelijke.

En het argument dat je bij een probleem helemaal naar verwegistan moet is ook onzin, door het geven van dat argument ga je er als verkoper van uit dat je product zoiezo kapot zal gaan. Dan verkoop je dus rotzooi en moet je prijs omlaag, ik wil dan namelijk de tijd die ik nodig heb om terug te moeten komen naar de winkel verrekend zien in de prijs.

zjanke
21 september 2005, 10:16
echo.... echo... echo....

RedBuell
21 september 2005, 10:31
Ik heb veel liever dat mensen zeggen dat het te duur is en dat ze het niet kopen. dan is mijn volgende vraag wat wilt u dan. dan kunnen ze zeggen wat ze willen hebben en heb ik een pasbaar alternatief ipv dat ze naar beter bed gaan en over een half jaar terug komen voor een goed beda omdat het beter bed het niet zo lang vol hield... doe jezelf een plezier en praat. dat stomme hollandse gelul over ik denk er nog even over na... waar moet je over na denken? heb ik iets niet verteld? is het niet duidelijk? nee je hebt het geld niet. zeg dat dan...

dan komen we vast wel bij een alternatief...

Nocki

Je geeft toch aan dat ik als consument genaaid wordt? Als ik zeg dat ik het te duur vind dan kan er ineens iets van de prijs af en krijg ik dezelfde service en dezelfde garantie :o

Als ik veel geld uitgeef laat ik me informeren en wil ik daarna even nadenken over hetgeen dat die verkoper tegen me heeft verteld. Dat heeft helemaal niks te maken met wel of geen geld hebben. Sterker nog, als ik jou reaktie bij een verkoper opmerk (ja, er zijn veel verkopers die mij het idee geven: ik heb alles verteld, het is een prima deal, ik heb bijna mijn provisie binnen, niet zeiken, KOPEN!!!!) dan is dat voor mij een reden om ergens anders te gaan kijken, want dat geeft mij het sterke gevoel dat er bij een eventueel probleem erg moeilijk gedaan gaat worden over garantie en dergelijke.

En het argument dat je bij een probleem helemaal naar verwegistan moet is ook onzin, door het geven van dat argument ga je er als verkoper van uit dat je product zoiezo kapot zal gaan. Dan verkoop je dus rotzooi en moet je prijs omlaag, ik wil dan namelijk de tijd die ik nodig heb om terug te moeten komen naar de winkel verrekend zien in de prijs.

Idd,als ik merk dat een verkoper zo denkt ben ik weg. Moet ook wel toegeven dat sommige klanten wel heeeeel moeilijk kunnen zijn, maw als je toch niet zeker bent of niet gaat kopen heb je ook geen 2 uur van die verkoper zijn tijd nodig. Toch geld hier voor beide koper en verkoper: behandel de ander zoals jijzelf ook behandeld wenst te worden. Klinkt heel simpel maar is bij heel veel mensen ver te zoeken.

frekie
21 september 2005, 10:32
Nu is de gitaar helaas een product dat je MOET uitproberen. Probeer maar eens 3 Strats uit die naast elkaar in de winkel hangen, zelfde model uiteraard. De onderlinge verschillen zijn duidelijk te horen en te voelen.
Ik heb een tijd geleden bij de lokale muziekboer 279 euri betaald voor mijn Richwood RE400, zie ik hem later op Marktplaats voor 185. Da's balen natuurlijk maar anderzijds woon ik zover weg dat de reis niet loont, moet je zo'n gitaar laten opsturen. Benzine kost ook 1.50 euri/l. Ik zal nooit een gitaar ongezien bestellen, nee ook niet nieuw in de doos.

Kamiess
21 september 2005, 10:43
Het heeft namelijk iets onbeschofts om in een winkel af te gaan dingen>

Waarom is dat onbeschoft, mijn ervaring is dat het vaak loont.
Ga natuurlijk niet overal op afdingen, maar om het onderwerp te volgen>op een gitaar en een bed(of ander meubelstuk) ding ik wel af.

Dit gebeurt in veel landen en nog niet zo heel lang geleden was dat in Nl ook het geval(op de markt nog steeds)

Kamiess
21 september 2005, 10:45
Het heeft namelijk iets onbeschofts om in een winkel af te gaan dingen>

Waarom is dat onbeschoft, mijn ervaring is dat het vaak loont.
Ga natuurlijk niet overal op afdingen, maar om het onderwerp te volgen>op een gitaar en een bed(of ander meubelstuk) ding ik wel af.

Dit gebeurt in veel landen en nog niet zo heel lang geleden was dat in Nl ook het geval(op de markt nog steeds)

zjanke
21 september 2005, 11:03
Moet ook wel toegeven dat sommige klanten wel heeeeel moeilijk kunnen zijn, maw als je toch niet zeker bent of niet gaat kopen heb je ook geen 2 uur van die verkoper zijn tijd nodig. Toch geld hier voor beide koper en verkoper: behandel de ander zoals jijzelf ook behandeld wenst te worden. Klinkt heel simpel maar is bij heel veel mensen ver te zoeken.

Als ik dus tegen een verkoper zeg dat ik wil rondkijken verwacht ik dus ook dat ie weggaat en mij met rust laat. Als ik vragen heb meld ik me wel.
Ik ben duidelijk naar een verkoper toe, maar als ik aangeef dat ik een product goedkoper heb gezien verwacht ik niet dat hij een lulverhaal ophangt, maar zijn eigen prijs rechtvaardigt. Ik ben er niet voor hem, hij is er voor mij.

H.Manback
21 september 2005, 11:06
Precies, ik denk dat mensen gewoon veel te bang zijn op een of andere manier (help wat als ie boos wordt :oops:), maar kom op denk nou eens normaal na over de situatie. De verkoper wil wat verkopen, denk eens na hoeveel je moet flikken voordat hij dat niet meer wil... En sowieso als ie al geen zaken meer wil doen zodra je over de prijs wil praten dan heb je te maken met een verkoper van lik me vestje, en kan je gewoon ergens anders heen.

Nu heb je natuurlijk grenzen, een verkoper kan maar tot een bepaald punt omlaag gaan, en dat is meestal nog niet zo laag als een Musik produktiv / Thomann. Wat je er voor terug krijgt is zekerheid over wat je koopt en gemak in het geval dat je service nodig hebt.

falcovanhoorn
21 september 2005, 11:49
handel gewoon rationeel en koop bij de goedkoopste...

Pierz
21 september 2005, 12:00
Ik vind het zelf bijzonder schijnheilig om eerst een gitaar uit te proberen en vervolgens dat ding in duitsland te gaan halen. Terecht dat je dan je hoofd niet meer in die zaak durft te laten zien. Je moet je ogen uit je kop schamen!

Laat de verkoper gewoon weten dat je de exact zelfde gitaar in duitsland 80 euro goedkoper hebt gezien en ook dat je van plan bent hem eventueel daar te halen, zodat hij je tegemoet kan komen. In de meeste gevallen kom je wel tot een prijs waarin jullie je beide kunnen vinden. Je betaalt misschien iets meer, maar je hebt niet het gezeur van kopen in duitsland en service om de hoek. Iedereen blij en het enige wat je er voor moet doen is je mond open doen.

Cubensis
21 september 2005, 13:38
hoewel voor bepaalde apparatuur je in NL ook goed terecht kunt, dan is het verschil te minimaal om naar duitsland te hobbelen en die gitaar te testen. en opsturen vind ik niet zo super; je wilt toch immers de gitaar proberen voro je m koopt??

minimaal verschil?
ik wilde eerst misschien een fender clapton strat kopen.
duitsland: 1300 euro
nederland: 1900 euro
verschil van 600 euro (dat is 1320 gulden he?, zo duur is de benzine niet, zelfs niet als je 6 keer teruggaat met die gitaar :D )

Lucluc
21 september 2005, 13:58
Ik wilde laatst 100% zeker een Memory Man kopen en die stond te koop in de winkel bij mij in de buurt, maar die vroeg 275 euro, terwijl ik hem bij Thomann voor 185 euro (inclusief verzendkosten) kon krijgen. Ik heb dat netjes gezegd en die man ging aan het rekenen en kon niet lagen komen dan 250 euro. Toen heb ik netjes gezegd dat ik hem dan in Duitsland ging bestellen. 5 dagen later lag ie op de mat! Voor 200 euro had ik hem in die winkel gekocht. De verkoper zei dat het kwam door de hoge inkoopprijs een jaar geleden. Nu de inkoopprijs was gedaald konden grote winkels hem voor minder aanbieden.

En als je bij Thomann bestelt betaal je 19% btw, als je zelf afhaalt 16%.

Vampire
21 september 2005, 17:06
Ik vind dit nog eens een goed topic :) Iedereen heeft hier problemen mee denk ik. Ik heb zelf meer dat ik zit met nieuw of tweedehands, omdat ik ook maar student ben. Maar tweedehands kun je, net zo min als de spullen in duitsland, eventjes gaan testen, je moet dan dus wel naar de winkel, maar ja, als het product daar zo'n 30% duurder is, dan wijk ik al snel uit naar tweedehands. Wat mij dan weer een schuldgevoel geeft met het gevolg dat ik momenteel weinig test :-?

Ik vind het moeilijk hoor. Zeggen tegen een verkoper dat het bij een andere winkel goedkoper is is ronduit onbeschoft vind ik. Toen ik nog bij AH werkte, kwamen er ook wel eens mensen langs die de Aldi gewend waren en dan zeiden: de pasta is veel goedkoper bij Aldi!! Ik zei dan altijd meteen: dan gaat u daar toch lekker winkelen?
Ik vond dat echt strontvervelend! En ik kan begrijpen dat een verkoper in een muziekwinkel dat ook zou vinden.
Maar ja, ik kan dus vaak een product weer niet nieuw betalen en tweedehands wel, hoe los je zoiets op?

Lucluc
21 september 2005, 17:27
Zeggen tegen een verkoper dat het bij een andere winkel goedkoper is is ronduit onbeschoft vind ik

Vind ik niet. Veel winkels hebben speling in hun marges en als je een goede klant bent en een goede verkoper treft, dan valt er over de prijs te praten.

Anavrin
21 september 2005, 17:40
toen ik m'n complete rack ging bestellen, toen heb ik eerst natuurlijk ff op internet gecheckt wat het in Deutschland (incl verzenden) zou kosten. Die totaalprijs heb ik gewoon eerlijk tegen die gast van de gitaarwinkel hier in Nederland gezegd, en uiteindelijk waren de afzonderlijke prijzen niet hetzelfde, maar de totaal prijs scheelde bijna niks (iets van 40 euro op een totale set van 1600 euro), dus ik heb de shit daar gewoon besteld: Nederlandse gitaarshop blij, ik blij, dus goed geregeld. (Die 40 euro heb ik me weer bespaard, door niet een hele dag onderweg te zijn naar Duitsland en dus gewoon te kunnen gaan werken)

erik34
21 september 2005, 20:30
Ik begrijp dat je voor € 40,- goedkoper op een gitaar wellicht toch hier koopt, ik heb echter meegemaakt dat een bepaalde fender custom shop strat bijvoorbeeld zeker € 900,- goedkoper was dan bijv. bij feedback. Nou vind ik Feedback toch een dozenschuiver waar de verkopers zeker nergens verstand van hebben, maar dat terzijde, in ieder geval heb ik over de grens erg veel geld bespaart, jawohl!

Erik

Roy K.
21 september 2005, 20:52
toch vind ik het prijsverschil te groot. voor dezelfde gitaar hier in belgië 875 euro en in duitsland 700 euro.

ik dit eens aangekaart bij een winkel en hun argumenten waren :
-hun service (hoezo bestaat die in duitsland dan niet)
-de afstand : u moet nog wel uw benzine rekenen als u naar duitsland gaat en stel dat er dan iets mis is dan moet u weer helemaal terug (in de sneeuw).

dus als u hier in nederland of belgie iets koopt wordt alvast de benzine naar duitsland aangerekend?

Was dat bij Piens toevallig? :lol:

vulvasonic
21 september 2005, 20:57
Gelukkig zijn Koch versterkers hier in Nederland nog steeds het goedkoopst.





Toch? :)

RedBuell
21 september 2005, 20:59
Heb net ff zitten kijken op Thomann maar een dsl-401 is duursder dan hier en een Boss gt-8 is net zo duur als hier.

SBloke
21 september 2005, 22:59
Een versterker kopen in Duitsand, doe je goed, evenal alle rack zooi en pedaaltjes enzo...

Maar zijn jullie hier dan al zo ver dat jullie het verschil niet horen tussen twee (laten we een voorbeeld nemen) identieke Fender strats?

Gitaren worden van hout gemaakt, een natuurproduct waarvan de kwaliteit BEHOORLIJK kan wisselen. Misschien is die "Nederlandse"strat wel een uitschieter naar boven en die in Duitsland eentje uit de onderste lagen.. Omgekeerd kan natuurlijk ook.

Maar ga je dan echt alleen op je portomonee af en niet op je oren en je vingers? Ik dacht dat gitaristen muzikanten waren.. en niet mensen die bij een grote en "eenmalige" aankoop (Het lijtk me stug dat iedereen hier elke maand of jaar een gitaar koopt, uitzonderingen daargelaten) het liefst zo min mogelijk uitgeven... Een voordeel is naturlijk mooi meegenomen maargoed, my point is clear:

Geld vóór toon? schaam je.....

Gitaro
21 september 2005, 23:13
Ik vind dit nog eens een goed topic :)

:D


Ik vind het moeilijk hoor. Zeggen tegen een verkoper dat het bij een andere winkel goedkoper is is ronduit onbeschoft vind ik. Toen ik nog bij AH werkte, kwamen er ook wel eens mensen langs die de Aldi gewend waren en dan zeiden: de pasta is veel goedkoper bij Aldi!! Ik zei dan altijd meteen: dan gaat u daar toch lekker winkelen?
Ik vond dat echt strontvervelend! En ik kan begrijpen dat een verkoper in een muziekwinkel dat ook zou vinden.

Hmm, tja. Daar ben ik het voor de helft mee eens. Wat je in de supermarkt koopt zijn niet bepaald luxe goederen, een gitaar is dat zeker wel. Voor boodschappen kan je gemakkelijk aan vervangende producten komen (met als reden bijv prijsverschil), maar voor een instrument moet je dan al snel uitwijken naar 2e-hands of het buitenland en dat legt de lat toch wel aanzienlijk hoger. Verkopers weten dat zelf ook wel, dus neem ik aan dat ze in ieder geval proberen het ding aan je te verkopen.

Edit: trouwens Vampire, jij hebt een DXMG zie ik... bevalt ie :)?

chennie
21 september 2005, 23:16
tja, ik moet toch een compromis maken tussen geld en toon, want mn portomonnee is niet zo geweldig als de toon die ik wil. Maar goed,
Heel herkenbaar. De lokale gitaarboer hier is echt geweldig! (ja die hier in Enschede hint hint!) Maar hij kan gewoon niet tippen aan de prijzen van bijv Musik produktiv wat relatief dichtbij is voor mij. Ze proberen me altijd te matsen en dan nog eens daaop te matsen als ik dingen koop, maar dan kunnen ze nog niet eens concurreren soms. Ik begrijp dat ook wel. Als het verschil niet schrikbarend hoog is, haal ik dan ook hier lokaal. Alleen, zit ik een situatie dat ik beter een tweedehands kan veroorloven, dus verkies ik vaak marktplaats boven de winkel.
Ja ik voel me wel eens schuldig wanneer ik de winkel hier gebruik en uiteindelijk niets haal. Ik prbeer het altijd goed te maken door die betreffende winkel te promoten en te verdedigen zoals ik nu ook weer doe. Het is duurder, maar je krijgt er veel voor terug. Je hebt weldegelijk service, iemand die echt verstand van heeft en geen een of andere bobo die gitaren verkoopt als pakken suiker. Je kan altijd terecht en je voelt je redelijk welkom. Maar alle belangrijkste, ik vertrouw ze.


ja fijne winkel die American guitarstore te Enschede

Speeddemon
21 september 2005, 23:45
Ik heb 't ook hoor. Met name met gitaarelementen, die vanuit de USA stukken goedkoper zijn dan hier.

Dus in die zin benadeel ik m'n lokale favo. winkel. Daarentegen ben ik in een tijdbestek van 1 maand met 4 gitaren ter afstelling etc. langsgeweest, met voor 60% dingen die ik zelf ook zou kunnen, maar dan gun ik hen 't geld gewoon. En Bob de gitaartech staat altijd klaar voor een praatje, de koffie is harstikke goed (en iemand die een half jaar P.A. klussen heeft gedaan, weet meer van koffie dan de gemiddelde Argentijnse boer :lol: ) en t.z.t. laat ik nog wel een custom gitaar door hem bouwen.
Overigens heb ik de 2 belangrijkste pedalen uit m'n rig wel gewoon nieuw bij hen gekocht, en een aantal instrumenten ook (bas, semi-ak. en m'n Ibanez).

sjaakies
22 september 2005, 00:36
voor dat ik iets ga kopen. ook eerst even checken wat ie in duitsland kost. en zeg dan ook tegen de verkoper wat ie daar kost en kom er dan 9 van 10 met de verkoper uit.

plus dat duitsland lang niet altijd alles opvoorraad heeft

en ik denk ook dat als je als gitaren boer de hele dag op internet gaat zitten kijken om steeds je prijzen aan te passen. dan kun je wel een extra werknemer aannemen.

dus ik denk dat het juist goed is om de verkoper erop te wijzen. dan hoeven hun het enkel te controleren en je hebt een goeie deal en gewoon je garantie hier in NL.
dus ik vind het niet onbeschoft

maar bij de lokale muziekwinkel uit proberen en vervolgens in duitsland scoren dat vind ik wel brutaal

dat heet toch diefstal van kennis volgens de gitarist ?

Archie
22 september 2005, 05:49
voor dat ik iets ga kopen. ook eerst even checken wat ie in duitsland kost. en zeg dan ook tegen de verkoper wat ie daar kost en kom er dan 9 van 10 met de verkoper uit.


Mee eens!

Toen ik mijn versterker ging kopen was die in Duitsland 999 euro en in NL 1099 (Engl screamer).
Heb het bij Feedback eerlijk voorgelegd en daar waren ze weer eens mega arrogant. Hoop geblaat en vooral niet luisteren naar de klant dus dat werd hem niet.

Bij de andere ENGL dealer in Rotterdam (ra, ra? :-)) werd wel geluisterd. Afgesproken om het verschil te delen. Winkel blij, ik blij, iedereen happy.

Mijn ervaring is dus inderdaad om het maar gewoon open te zijn en met een beetje klant gerichtte winkelier kom je best tot overeenstemming.

Ik heb trouwens niet het idee dat de winkeliers hier in NL zo duur zijn maar in veel branches zijn het de importeurs die er voor zorgen dat bepaalde producten in NL duurder zijn. En als de importeur een hogere marge pakt zal de winkelier wel duurder moeten zijn anders blijft er voor hem te weinig over.

Pierz
22 september 2005, 11:06
Maar als de winkelier veel klanten krijgt die hem op de prijs wijst, kan hij op zijn beurt weer de importeur op de vingers tikken. Als die maar genoeg klachten krijgt zal hij ook zijn prijs bijstellen, want zijn verkoop daalt ook.

Speeddemon
22 september 2005, 11:16
voor dat ik iets ga kopen. ook eerst even checken wat ie in duitsland kost. en zeg dan ook tegen de verkoper wat ie daar kost en kom er dan 9 van 10 met de verkoper uit.


Mee eens!

Toen ik mijn versterker ging kopen was die in Duitsland 999 euro en in NL 1099 (Engl screamer).
Heb het bij Feedback eerlijk voorgelegd en daar waren ze weer eens mega arrogant. Hoop geblaat en vooral niet luisteren naar de klant dus dat werd hem niet.

Bij de andere ENGL dealer in Rotterdam (ra, ra? :-)) werd wel geluisterd. Afgesproken om het verschil te delen. Winkel blij, ik blij, iedereen happy.

Mijn ervaring is dus inderdaad om het maar gewoon open te zijn en met een beetje klant gerichtte winkelier kom je best tot overeenstemming.

Ik heb trouwens niet het idee dat de winkeliers hier in NL zo duur zijn maar in veel branches zijn het de importeurs die er voor zorgen dat bepaalde producten in NL duurder zijn. En als de importeur een hogere marge pakt zal de winkelier wel duurder moeten zijn anders blijft er voor hem te weinig over.
;) Ik weet precies wat je bedoelt.

't is dat Peter ("de andere") na 3 jaar alsnog z'n Engl Savage 60 had verkocht, anders had ik 'm bij hem gehaald ipv Schreeven in Nijmegen. Ik had 'm namelijk 2x getest bij Peter, en toen ik (met 1100 euro op zak!) langs ging om 'm te kopen was ie pleite!

Maar Schreeven deed ook veel goeds hoor. Zo was ik er niet over uit of ik de 2x12" Engl cab wilde met 2x V60 of 2x Vintage 30. Toen hebben ze beide cabs besteld bij de importeur, en kon ik ze naar hartelust A/B-en. De V60 klonk me te klinisch en braaf, de V30's hadden meer ballen, dus die is 't geworden.
Miniem puntje van kritiek is wel, dat toen ik om een gratis speakerkabeltje vroeg (mag toch wel, als je voor 1650 aan Engl spullen koopt?!), ze met Stagg en Proel kabeltjes aankwamen. :-? Later heb ik nog een goed Tasker kabeltje (met Neutriks) gekocht bij Jukebox in Boekel.

Vampire
22 september 2005, 16:40
Ik vind dit nog eens een goed topic :)

:D


Ik vind het moeilijk hoor. Zeggen tegen een verkoper dat het bij een andere winkel goedkoper is is ronduit onbeschoft vind ik. Toen ik nog bij AH werkte, kwamen er ook wel eens mensen langs die de Aldi gewend waren en dan zeiden: de pasta is veel goedkoper bij Aldi!! Ik zei dan altijd meteen: dan gaat u daar toch lekker winkelen?
Ik vond dat echt strontvervelend! En ik kan begrijpen dat een verkoper in een muziekwinkel dat ook zou vinden.

Hmm, tja. Daar ben ik het voor de helft mee eens. Wat je in de supermarkt koopt zijn niet bepaald luxe goederen, een gitaar is dat zeker wel. Voor boodschappen kan je gemakkelijk aan vervangende producten komen (met als reden bijv prijsverschil), maar voor een instrument moet je dan al snel uitwijken naar 2e-hands of het buitenland en dat legt de lat toch wel aanzienlijk hoger. Verkopers weten dat zelf ook wel, dus neem ik aan dat ze in ieder geval proberen het ding aan je te verkopen.

Edit: trouwens Vampire, jij hebt een DXMG zie ik... bevalt ie :)?

Daar heb je een heel goed punt, waar ik eigenlijk niet echt bij stil had gestaan.

Trouwens, mijn DXMG bevalt me prima, maar ik speel eigenlijk uitsluitend metal en daar is hij ook uitsluitend voor gemaakt zo'n beetje. Iron Maiden (jaja, ik kom er altijd maar weer op terug :razz: ) vind ik er een stuk moeilijker mee te spelen al, omdat zij op Fender's enzo spelen en dat is lastig nabootsen met een Jackson als een dxmg. Maar Metallica, Cradle, Nightwish etcetera (alles wat ook maar een beetje heftig is aan gitaren) klinkt als een juweeltje 8-)

Oude Drummer
22 september 2005, 22:30
Mijn ervaring: Musik Produktiv is vaak helemaal niet goedkoper dan Feedback. Ze hebben wel eens een leuke aanbieding, ze hebben ook andere spullen en er is binnenkort weer tweedehands markt. Goede redenen om er eens heen te gaan. Maar ze zijn echt niet per definitie goedkoper, soms zelfs duurder. Hou de krantjes maar naast elkaar.

vulvasonic
22 september 2005, 23:26
Geen schuldgevoelens hier.

Ik heb bij 1 zaak hier in Nijmegen al voor een jaarloon aan spullen gekocht. En dat weten zij ook. Ze doen derhalve ook niet moeilijk om voor mij een goede deal te maken als dat mogelijk is. Maar ze hebben er ook alle begrip voor wanneer ik nieuwe versterkers of gitaren wil uitproberen, zonder direct de intentie te hebben het spul ook te kopen. Ze bergrijpen dat een muzikant pas een oordeel kan geven als hij/zij het spul ook daadwerlkelijk heeft getest.

Maar dat betekent niet dat ik niet ook op de tweede hands markt op zoek blijf naar interessant spul, of dat ik een verschil van 6/700 euro met bijvoorbeeld MP moet bevechten. Een goede zaak moet blijven zoeken naar nieuwe bronnen om interessant spul aan te bieden tegen interessante prijzen. Als dat niet lukt met de topmodellen van Fenders, Gibsons of PRS's, dan moet het maar met de exclusieve invoer van aparte effectapparaten of boetiekspul.

Kopen via internet heeft de boel op de kop gezet. Maar dergelijke ontwikkelingen zullen altijd blijven bestaan en iedere keer opnieuw zal ieder bedrijf hun eigen nieuw strategie moeten bepalen om mee te kunnen blijven concureren.


Even over dat afdingen:
Bedrijven rekenen volgens vaste percentages van de adviesprijs. Als je aangeeft dat je iets elders voor 200 euro minder kan krijgen, dan zullen ze altijd bereid zijn de scherpste prijs voor je te berekenen. Soms valt de schepste prijs tegen, maar meestal komen ze je behoorlijk tegemoed.
Je moet zelf ook eerlijk blijven. Het gaat niet om een paar knikkers, het gaat vaak om veel geld. En veel geld is niet iets dat ik iedere dag op zak heb.

SGS
16 mei 2006, 20:54
16% vs. 19% is echt niet genoeg om de verschillen die er zijn te rechtvaardigen. Het is meer het feit dat zaken als Thomann geweldig groot kunnen inkopen, en op die manier lagere prijzen kunnen bedingen. Als Feedback zo groot was als Musik-Produktiv ofzo, zouden ze waarschijnlijk ook lagere prijzen kunnen hebben.

En wat betreft gitaren,... zit er ook veel B-kwaltiteit tussen...

je ziet het niet, maar gaat vaak over duurdere gitaren die in de fabriek de tests niet haalden om bij de A-klasse te komen.

Rechtstreeks inkopen is in sommige gevallen ook een feit...

Reigor
16 mei 2006, 21:25
Als het veel geld is wil ik het wel overwegen. Maar je betaalt natuurlijk ook voor de service van je gitaarboer. Ik wil best 20 euro ofzo meer neerleggen als ik een beetje goed in de winkel wordt geholpen (En dat geldt niet alleen voor gitaren).

Wabbie
16 mei 2006, 21:55
Ik koop meestal uit principe bij de TAGS in enschede. Musik-Produktiv is idd maar uurtje rijden vanaf enschede, maar de service die de TAGS levert is het verschil in prijs wel waard. Daar komt bovenop dat ik meestal bij grote aankopen wel korting krijg, omdat ze weten dat ik toch eens in de zoveel tijd wel weer langskom met een gitaar voor een onderhoudsbeurt of voor snaren oid ;). En het is daar altijd heel gezellig om even te kleppen.

gitarist17
16 mei 2006, 22:02
soms is het misschien wel interessant om gewoon te zeggen dat iets daar en daar goedkoper is;

voorbeeld;

Ik heb een fender hot rod deluxe en die heb ik toen getest bij feedback Rotterdam en die kostte daar toen 750 euro. In Roosendaal, waar ik alles tot dan toe gekocht had (van gorp voor de geinteresseerden...) Was welliswaar beginners apperatuur maar toch. Die winkel hielp me wel altijd en ik kan er altijd binnen stappen. Toch was die versterker daar 150 euro duurder, gewoon de adviesprijs zeg maar. Toen heb ik gewoon gezegd dat hij bij feedback veel goedkoper was. Na een paar minuten met zijn baas gepraat te hebben kon ik hem voor 750 euro bestellen, want ze hadden hem niet staan. Dat is toch netjes. Hij was er blij om dat ik de amp liever bij hem kocht dan bij feedback. Nu zit het nog steeds lekker dichtbij mocht er ooit iets stuk gaan. Ik en hij zijn allebei blij...

dus;
wees soms eerlijk, maar wel redelijk en je komt er wel uit voor een schappelijke prijs.

erik

Aimé
16 mei 2006, 22:07
Ik heb 2 keer na elkaar exact hetzelfde gedaan.
Men jagstang kwam ik toevallig tegen in de KeyMusic, prijs: 500 euro. Met een simpel telefoontje besteld in Lokeren, prijs: 400 euro.
Andere keer een ovation gaan testen in de Key, was 920 euro. Besteld in een klein winkeltje in Gent Dampoort, prijs: 799 euro. En nog nooit een schuldgevoel gehad, integendeel, altijd eens goed lachen :)

Michael AE
16 mei 2006, 22:32
Ik weet niet of get al is gezegd, want ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik wil juist de gitaar die ik bespeeld heb kopen. Als je een gitaar ergens bsteld, weet je nooit hoe de kwaliteit is voordat je hem binnen hebt. Al het dan niks is, dan zit je met de gebakken peren. Bovendien heb je zaken die hun spul goed selecteren en zaken die gewoon als een kip zonder kop inkopen. Meestal is het zo dat de goedkopere zaken ook minder goed inkopen, maar dat is natuurlijk geen regel. Ik koop liever bij een eenmanszaak dan bij een groothandelaar, eerlijk gezegd. Zo houd je vakmanschap nog een beetje bewaard ook.

Nee hoor, voor een paar euro extra ga ik niet zeuren.

Mitch
16 mei 2006, 22:43
Hele topics doorlezen is ook niet echt nodig, kijk vooral naar de datum. Herinnert u zich deze nog nog nog nog nog nog nog nog nog ? ? ? ? ? ? ?? ?
:stop:

Aimé
16 mei 2006, 22:47
Ik weet niet of get al is gezegd, want ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik wil juist de gitaar die ik bespeeld heb kopen. Als je een gitaar ergens bsteld, weet je nooit hoe de kwaliteit is voordat je hem binnen hebt. Al het dan niks is, dan zit je met de gebakken peren. Bovendien heb je zaken die hun spul goed selecteren en zaken die gewoon als een kip zonder kop inkopen. Meestal is het zo dat de goedkopere zaken ook minder goed inkopen, maar dat is natuurlijk geen regel. Ik koop liever bij een eenmanszaak dan bij een groothandelaar, eerlijk gezegd. Zo houd je vakmanschap nog een beetje bewaard ook.

Nee hoor, voor een paar euro extra ga ik niet zeuren.

Met die 220 euro kan jen erg mooi pedaaltje kopen hoor :)

Anders Destium
16 mei 2006, 22:49
>Mitch


Dit is wel een soort pic dat regelmatig langskomt. Liever een bump dan een nieuw topic toch?

hendrix2
16 mei 2006, 23:26
ik ben zelf toch ook gaan twijfelen de laatste tijd. Ik ging altijd trouw bij mijn gitaarwinkel die op zich wel goede prijzen heeft...
nu wou ik mij een Takamine (akoestische, ja ik weet het, maar tis een voorbeeld...) aanschaffen die daar 975 euro kost. Bij Thomann was dit slechts 800euro.. reken daar de verzendkosten enzo bij... en je maakt nog altijd zeker 125 euro winst...
en als student kan ik 125 euro heel erg goed gebruiken voor andere dingen...
ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik overweeg echt om bij thomann te kopen...

Michael AE
16 mei 2006, 23:38
Hele topics doorlezen is ook niet echt nodig, kijk vooral naar de datum. Herinnert u zich deze nog nog nog nog nog nog nog nog nog ? ? ? ? ? ? ?? ?
:stop:

Lekker boeiend. Als een topic bovenaan staat en ik wil er op reageren omdat ik een mening over het onderwerp heb, wat kan mij de datum dan schelen? Stomme internet gebruiken...

Michael AE
16 mei 2006, 23:39
Met die 220 euro kan jen erg mooi pedaaltje kopen hoor :)

Ik heb liever een goede gitaar dan een slechte en een pedaal.

Wouter J
17 mei 2006, 00:19
Het gevaar dat je loopt door een gitaar uit te proberen en dan bij de oosterburen te kopen is dat je nooit zeker weet of je een goede daar aantreft, je kan gemakkelijk een LTD bij Feedback uitproberen die lekker klinkt en aanvoelt maar dat je als je zo'n zelfde in duitsland zonder uitproberen aanschaft omdat hij toch goedkoper is bij thuiskomst ontdekt dat hij kut aanvoelt en niet lekker klinkt. Laten we niet vergeten dat twee dezelfde gitaren toch een wereld van verschil in klank en bespeelbaarheid kunnen zijn.

hendrix2
17 mei 2006, 00:33
Het gevaar dat je loopt door een gitaar uit te proberen en dan bij de oosterburen te kopen is dat je nooit zeker weet of je een goede daar aantreft, je kan gemakkelijk een LTD bij Feedback uitproberen die lekker klinkt en aanvoelt maar dat je als je zo'n zelfde in duitsland zonder uitproberen aanschaft omdat hij toch goedkoper is bij thuiskomst ontdekt dat hij kut aanvoelt en niet lekker klinkt. Laten we niet vergeten dat twee dezelfde gitaren toch een wereld van verschil in klank en bespeelbaarheid kunnen zijn.

goed punt...
heb dit zelf al gemerkt toen ik mijn strat kocht. (mexican). Een vriend van mij kocht net dezelfde maar toch zit er een wereld van verschil in de instrumenten als je ze in je handen hebt...het is misschien raar, maar het is wel zo.

Schunhart
17 mei 2006, 00:50
Ik koop het liever bij de winkel waar ik regelmatig kom, als ze het hier in de buurt goedkoper hebben (zoals laatst het geval met mijn Engl-amp) dan vertel ik ze dat en dan matsen zij mij weer een beetje, zodat het verschil minimaal of nihil is geworden. En als het verschil dan nog 50-100 euro zou zijn geweest zou ik dat ook niet erg hebben gevonden. Die lui kennen me daar en kan er goed mee overweg en met vragen/problemen zijn ze de beroertste niet.
Ze zullen niet de goedkoopste zijn misschien, maar service is ook belangrijk, bij grotere zaken weet ik niet zo zeker of je daar ook even goede service krijgt als bij een kleine zaak, waar ze iedere muzikant uit de buurt kennen. En zeker als je naar Dld gaat om je spul te kopen, dan kun je snelle service wel vergeten, of je moet op de grens wonen.

RvB
17 mei 2006, 00:59
Ik zit nog te twijfelen waar de service beter zal zijn: bij dirk witte utrecht of poppeliers culemborg... het zijn allebei goeie winkels vind ik. dirk witte is misschien iets beter in service, maar poppeliers is dichterbij huis en er lopen af en toe ook goeie gozers rond... njah, zit nu een beetje beide uit te testen.

iemand anders ervaring met beide winkels?

Aimé
17 mei 2006, 01:05
Ik heb liever een goede gitaar dan een slechte en een pedaal.

Tkan dan ook evengoed omgekeerd gebeuren hé...

marcelca
17 mei 2006, 05:10
leuk topic maar helaas zijn niet alle winkels eerlijk ook, gaat niet over een muziekwinkel maar moest laatst twee autobanden hebben, en heb via mijn werk altijd korting dus ik gaf dit aan bij deze zaak ...

ze gingen rekenen en gaven aan dat ze me wel iets korting op de montage konden geven maar niet op de banden want die waren al heel scherp geprijst...

hierop heb ik dus bij hun een afspraak gemaakt



Ik ga naar een andere bandenboer die 300 meter verderop zit en vraag naar exact de zelfde banden incl. montage, zijn ze opeens ruim 30% goekoper als bij de eerste, dus maak een afspraak...


Bel het eerste bedrijf op dat de afspraak niet doorgaat en ze vragen waarom en ik zeg dus dat bij de concurentie het ruim 30% goedkoper is, zeggen ze ohhh maar dan doen wij het ook gewoon voor die prijs...

Conclusie, ik word belazerd, zeg dan niet dat je banden al zo scherp geprijst zijn, al hadden ze nog meer va de rpijs gehaald dan was ik niet naar het eerste bedrijf meer gegaan daar ben ik te principieel voor








Zo nu nog over muziekwinkels:

Ik heb bij verschillende muziekwinkels dingen gekocht en heb eigenlijk alleen maar goed ervaringen over service en over het praten over de prijs, ik ben geen superafdinger maar houd rekening dat ze er in de winkel er al van uitgaan dat er afgedingt word op de prijs....

Service is voor mij ook zeer belangrijk, even naar binnenlopen om iets te vragen of zoiets , dit is voor mij belangrijker dan een lage prijs

GunMetalBlue
17 mei 2006, 10:03
Ik heb mijn strat uiteindelijk ook bij een groothandel gekocht terwijl ik mijn aankoop had belooft aan een kleinhandel. Maar die verkocht geen fenders


WIE VERKOOPT NOU GEEN FENDERS!!

Letsgo21
17 mei 2006, 11:22
ik heb der geen enkel probleem mee, afdingen doe ik niet, gewoon in duitsland bestellen! Belgïe is 21%btw you know!!

Wicked Willy
17 mei 2006, 11:22
Ik heb tot nu toe al mijn gear bij mijn 2 lokale muziekboeren gehaald (een of 2 pedaaltjes uitgezonderd). Betaald soms wel meer dan bijvoorbeeld bij Frietbak, Duitsland of zelf importeren vanuit de VS. Maar het heeft een hoop voordelen:

-je bouwt een relatie op met je gitaarboer en dat levert je vaak een vaste klanten korting op

-bij garantie kwesties spring je even op de fiets/ in de auto en binnen 10 minuten wordt je geholpen

-zelfs buiten de fabrieks- en officiële winkelgarantie wordt je regelmatig gratis geholpen met het afstellen van je gitaar bijvoorbeeld

-die peperdure gitaar (+2500 euro) uitproberen? Geen probleem.......sterker nog, neem maar een dagje mee naar huis!

-die en die gitaar lijkt me wel wat, maar je hebt hem niet in huis, kun je hem bestellen (geen idee of ik hem koop)? Tuurlijk (uiteindelijk de gitaar wel gekocht btw), weet je wat ik vraag of de importeur voor je langs komt met een aantal exemplaren, dan kun je vergelijken.

-Versterker begeeft het een dag voor een optreden, reparatie klaar terwijl u wacht.

Voor mij rede genoeg om gewoon bij mijn plaatselijk gitaarboeren (Van Gorp Muziek en Tierolff in Roosendaal) te blijven kopen, kom bij beiden zaken al zeker 12 jaar. En

Michael AE
17 mei 2006, 12:45
Tkan dan ook evengoed omgekeerd gebeuren hé...

Nee, natuurlijk niet. Als ik een gitaar kan proberen, dan weet ik toch meteen of hij slecht of goed is qua constructie en klank? Dat weet ik niet als ik hem bestel. Bovendien ben ik ook niet zo'n lul die alleen maar een bepaalde kleur of een bepaald merk zoekt, maar ga ik in de stijl die ik zoek gewoon alles wat voor handen is proberen. Dan is in elk geval de kans groter dat je een goed instrument kiest.

Robbert
17 mei 2006, 13:02
WIE VERKOOPT NOU GEEN FENDERS!!

Een winkel die mogelijk niet aan de verkoop eisen voldoet die Fender stelt.

Nickname
17 mei 2006, 13:30
Ik werk zelf in een winkel en merk een hoop aan klanten. "Ik moet er nog even over nadenken", "even thuis kijken of het wel past" Allemaal dingen die aangeven dat je niet gaat kopen. je zegt niet met woorden dat je niet koopt maar je zegt het wel. hoe vaak denk je dat een winkelier dat niet hoort. zeg het nou gewoon eerlijk. ik vind het te duur en de 40 euro die ik uitspaar kan ik dan uitgeven aan... als je dat zegt weet die winkelier waar die aan toe is. de volgende stap is voor hem. als hij slim is dan berekent hij gewoon zijn prijs en gaaft jou er iets bij. stel dat iedereen naar duitsland gaat dan blijft er hier niks meer over. en dan moet je voor elk wissewasje hierheen. en wat denk je van service en garantie...

wees eerlijk en open en zeg wat je wil. heb je allebei wat aan.

Ik koop steeds meer gewoon in mijn eigen muziekwinkel hier in de stad. en dat bevalt wel. ik betaal wel eens wat meer maar bij het afrekenen blijkt er vaak toch nog wat af te gaan en blijft er nog wel eens wat aan de strijkstok hangen.

Nocki

Ja.. ik ben daar ook wel achter gekomen.. kees is best wel goed toch he? Heb mn RG1570 daar gekocht en sindsdien kom ik daar graag :) Toen ik bijvoorbeeld mn RG1570 ging kopen bestelde een maat van me daar zn RG1527. Maar hij wist nog niet zeker of ie hem wel wou kopen omdat hij nog nooit op die gitaar had kunnen spelen. Dus hij gewoon bestellen en als ie niet zou bevallen zou ie hem gewoon houden.. dat vind ik nou netjes :)

Dirk W
17 mei 2006, 15:22
Ik vind dat je gerust een gitaar kunt kopen via internet enzo, als je hem toch al gaat kopen.
Ik vind het echt SCHANDALIG als je een gitaar uit gaat testen bij je gitaarwinkel en hem vervolgens ergens anders besteld.
Dan maak je misbruik van die winkel.

Dude
17 mei 2006, 15:42
mjah dat vind ik bullshit,

Stel je nou voor dat je bij je gitaarboer een gitaar probeert die 500 euro kost, je weet dat die op internet voor 350 te scoren is en zegt dat tegen de verkoper. Als die je dan vervolgens totaal op geen enkele manier tegemoed wil komen mag die zn gitaar van 500 euro in de POOPER steken,

wil die zn best doen om een mooie scherpe prijs voor je te maken dan is het cool, maar betekend die scherpe prijs dat die alsnog 125 euro duurder is dan op internet dan vind ik het ook erg vervelend voor hem maar scoor ik hem toch daar.

Met echte dure gitaren vind ik dat een ander verhaal, zo heb ik mijn ouwe les paul studio voor een HOGE zeer hoge nieuwprijs gekocht bij voxhumana in vlaardingen 5 jaar terug, ding koste me 3295 gulden inclusief koffer, nu staan ze voor ?? 1200 te koop dacht ik ? Ook mijn gibson SG heb ik voor een redelijk dure prijs bij hun gekocht, omdat die me meteen beviel, en ja die had ik voor 100 euro minder ergens anders kunnen gaan halen. Nu heb ik wel een echt goeie garantie en echte goeie service

FruscianteFan
17 mei 2006, 15:59
Dan had ik het toch relaxed met mijn laatste gitaar:

Ik ben, denk ik, een keer of 5 bij Schreeven geweest om mezelf te overtuigen ofzo. Ik geloof dat die gitaar toen op hun website stond voor 700. Thomann bood hem voor minder aan.. maar toen ik de gitaar uiteindelijk kocht, schreef de verkoper (volgens mij was het Wil zelf) 490 euro op. No way dat je hem voor die prijs nieuw van internet koopt :P

De Beer
17 mei 2006, 17:51
Met echte dure gitaren vind ik dat een ander verhaal, zo heb ik mijn ouwe les paul studio voor een HOGE zeer hoge nieuwprijs gekocht bij voxhumana in vlaardingen 5 jaar terug, ding koste me 3295 gulden inclusief koffer, nu staan ze voor ?? 1200 te koop dacht ik ? Dat is wel schandalig veel geld of is het een echte ouwe?
Een nieuwe is idd iets van 1200,- euro. maar ik heb voor de mijne toch echt maar 1200,- gulden betaald (nieuw zonder koffer in 1997)

Ik denk dat ik met mijn salaris maar lekker marktplaats koper blijf voorlopig.

casper innosence
17 mei 2006, 19:37
nou ik vind het verschil tussen NL en DLD kleiner geworden het laatste jaar. Het btw percentage is gelijk tegenwoordig. Voordeel in DLD vind ik dat de winkels groter zijn (ik noem Musik produktiv of Beijers) dat ze een groot assortiment hebben. Daarentegen vind ik dat je in Nederland beter (of uberhaupt) kunt onderhandelen over de prijs. Zeker nu met het gelijke BTW tarief is het verschil kleiner geworden.

GunMetalBlue
23 mei 2006, 12:45
Een winkel die mogelijk niet aan de verkoop eisen voldoet die Fender stelt.

Shut up you. You're being [right/logical] too often :seriousf: µ

nee wat de man zij was dat hij de manier van omgaan van fender (te laat leveren en nogal arrogant) niet meer leuk vond. En daarom ze niet verkocht

Neals
23 mei 2006, 17:56
Ik zit er aan te denken een high-end gitaartje te kopen, hoe en wat is nog effe kwestie van proberen, maar weet wel dat de lokale de winkel mits niet al te raar in prijs mijn voorkeur geniet.