PDA

View Full Version : Passief en Actief element



B_FORCE
13 september 2002, 00:37
Ik wil misschien een emg 81 element (actief)kopen en in mijn gitaar zetten. Er zitten nu 2 passieven in-
Ik wil alleen het brug element vervangen, klinkt dit nog met het passieve element in de neck postitie, of is dit echt niet om aan te horen. (ik heb een epiphone sg)

Swan
13 september 2002, 10:42
nee, t verschil tussen output is te hoog

B_FORCE
13 september 2002, 17:13
dus het klinkt echt super walgelijk, of valt het wel mee (ik kan later nog wel een element erbij zetten, maar daar heb ik nu geen geld voor)

sash
13 september 2002, 17:38
Het zal totaal niet klinken, want het zal geeneens werken :smile:

FragDaddy
13 september 2002, 19:07
nee, voor zover ik weet gaat dat niet (goed) werken. of alles actief, of alles passief. niet mixen!

B_FORCE
13 september 2002, 20:04
das behoorlijk klote, dus ik moet ze allebei tegelijk vervangen, grrrrrr, nou, moet ik nog maar een paar maandjes wachten

MegaDrive
14 september 2002, 23:15
Nee het gaat zeker niet samen want als je een EMG 81 in de brug wil dan wordt alle elektronica die er nu in zit vervangen, ook de input. (Als je echt gaat modden kun je wel je signaal splitten, 2 inputs op je gitaar bouwen met gescheiden toon en volumeregelingen, dan kun je wel passief en actief blijven gebruiken -> VET :grin:) Ik weet niet of je het zelf gaat doen maar als je toch je halselement wilt blijven gebruiken met een EMG in de brug dan kan ik je aanraden om ook meteen een EMG in de hals te zetten en op dezelfde bedrading aan te sluiten. Als je dat naderhand nog erbij wilt plaatsen is dat een aardig klotewerkje. Trust me, I've been there. Maar het is wel de moeite waard!

Jay Cal
14 september 2002, 23:37
Ik heb EMG's in 1 van mijn Ibanez gitaren (81/S/89). Het is inderdaad niet aan te raden om passief en actief samen te installeren (veeeeeel werk). Je kunt beter of wachten en er gelijk 2 kopen of de 81 alvast kopen en alleen die installeren (je hebt dan alleen even geen halselement).

Succes!

Ps. de 81 kan je niet voor clean spel gebruiken. Hij vervormt echt heel veel. de 85 of 89 zijn aanradertjes voor de hals.

Rock on!

Gianno

Raffel
16 september 2002, 15:42
ik heb 2 x 81 en mijn clean is HEEL clean...

Dus WAT EEN VETTE ONZIN meneer

BLOK182
16 september 2002, 17:33
Enne Kirk Hammet en James Hetfield klinken clean ook nog behoorlijk goed.
Je moet alleen van een emg-81 geen mooi jazzgeluid verwachten denk ik.

Jay Cal
16 september 2002, 17:59
Beste Raffel:
Een mooi strak clean geluid uit een 81 is bij mij echt niet mogelijk... Wil je misschien met ons delen hoe jij het wel voor elkaar krijgt?

Greetz,
Jay

DOLBY
16 september 2002, 19:58
je kunt een actief en een passief element wel combineren. Je hebt wel een Mixpot van Noll Electronic nodig, die heb ik gezien in de laatste Gitarre & Bass (Duits gitaren blad). Is een potmetertje met wat electronica eraan.

sebass
16 september 2002, 20:24
Zit er nu alleen passief in je gitaar? Dan moet je er wel rekening mee houden dat er nog een stuk uit je gitaar moet om ruimte te maken voor de batterij. Dus dat word lekker frezen.

B_FORCE
16 september 2002, 21:21
wat een gedoe, is er niet gewoon een goed alternatief passief element

Moonchild
16 september 2002, 23:33
Alternatief voor wat? je hebt niet gezegd wat de reden was voor de EMG's

B_FORCE
17 september 2002, 08:14
alternatief voor die emg's , dus ± dezelfde sound, ik had hier al eerder een onderwerp over geschreven maar ja, kan best dat je die niet gelezen heb).
IK ben niet zo tevreden met de elementen die ik nu heb, en ik wil dus nieuwe kopen.
In de brug wil een element dat iets meer scheurt (metal/grunge etc), maar ook wel clean klinkt. Ik dacht dus aan die emg, maar dan zou ik ook mijn neck element moeten vervangen, dus is er niet een alternatief element voor die emgs.

Raffel
17 september 2002, 12:14
Op 2002-09-16 17:59, schreef Jay Cal:
Beste Raffel:
Een mooi strak clean geluid uit een 81 is bij mij echt niet mogelijk... Wil je misschien met ons delen hoe jij het wel voor elkaar krijgt?

Greetz,
Jay



uuuuh, een goeie versterker, goeie kabels, een clean channel misschien?