PDA

View Full Version : Thunder



BartL
20 september 2005, 22:58
Vind hier nauwelijks info over, dus als iemand me kan helpen...

Hoe verhoudt de oudere versie van de ENGL Thunder 50 (met reverb) zich tegenover de nieuwere versie?
http://www.guitariste.com/petites-annonces/imgUser/materiel/11931.jpg
http://www.engl-amps.com/engl-amps/amps/combos/thunder/thunder_combo1.gif
Het gaat me vooral om de geluids- en bouwkwaliteit, dus de duurzaamheid.

Zou ik graag even weten voordat ik ga testen. (Ik sta op het punt hem te kopen voor 400 pleuro).
Iemand ervaring met dit beestje? Ennuh...is de prijs een beetje OK? De nieuwere thunders gaan meestal nog wel voor rond de 600 euro 2dehands.

Lock en Load
21 september 2005, 08:39
Die Thunder 30 (?) heeft geen standby knop. Die Thunder 30 zal de buizen dus bij het aanzetten niet laten opwarmen met laag voltage maar meteen er een hoog voltage opzetten waardoor het ook even duurt voordat er geluid komt uit de amp (aannemende dat deze amp buizen heeft). De Thunder 50 (?) heeft die standby knop dus wel. En daardoor kun je je buizen even laten opwarmen voordat je ze op hun donder geeft met het hoog voltage. Dit is wat beter voor de buizen.

Ik ken dit gedoe pas een paar dagen van wat dingen lezen op internet over versterkerbouw. Het zou fijn zijn als iemand kon zeggen of ik daadwerkelijk ook gelijk heb :D

BartL
21 september 2005, 08:44
Dankjewel! Dat was ook al één van de dingen die mij opviel.

Is het trouwens niet ook gewoon een Thunder 50? Volgend mij staat er gewoon 50 namelijk. Ook als ik op "engl thunder 50" zoek, kom ik deze versterker tegen op google. (Al zou ik het zeker niet erg vinden als hij 'maar' 30 watt zou hebben :) )

Wat zou een beetje redelijke prijs zijn voor die oudere (bruine)?

Ik heb wel al eens eerder zo een oude ENGL gehoord, volgens mij was dat een oude screamer (zelfde uiterlijk als deze thunder). Van die amp was ik echt zwaar onder de indruk.

Edit: Google vindt geen Thunder 30. Is dus gewoon de oude 50.

Lock en Load
21 september 2005, 08:48
Ok, ik dacht 30 te lezen. Dan is het dus gewoon 50.

Over de geluiden weet ik echt niets. Maar ben wel zeker ervan dat de buizen in ieder geval nog goed zijn. Zodat je er een tijdje mee kan spelen totdat je het geld hebt voor nieuwe. Daar moet je dus nog wel ff wat euros bij optellen voor het eindbedrag hè. Maar ik denk dat je dat wel wist.

ruezzz
21 september 2005, 09:12
Hey,

Exact de Thunder 50 op deze foto heb ik thuis als oefenamp, niks mis mee.
(Af en toe neem ik em mee naar een gig - als ik stereo wil spelen samen met de AC-30)
Is een prima ding, ik heb em al heel wat jaartjes en heb de buizen nog nooit vervangen. Clean is ie prachtig, in het vervormde vind ik em - vooral op hoge volumes wat aan de schelle kant. Voor niet al te grote gigs komt er een prima volume uit.

Wat de duurzaamheid betreft: als je er veel mee op pad moet, zorg dat je een stevige hoes of flightcase ervoor hebt: de kunststof knoppen breken nogal makkelijk af. (Heb laatst gehad: met secondenlijm lijm je ze er zo weer op)

400 euro lijkt me een redelijke prijs.

Welke muziekstijl wil je erop spelen?

BartL
21 september 2005, 13:17
Heej,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga binnenkort naar eindhoven, de amp testen/kopen. Ik heb ook nog een heel stuk van die 400 euro afgekregen :-D

Maar goed, gewoon een goed testen en luisteren.

Ik ga er vooral redelijke rock mee spelen. Niet echt richting metal. Ook de clean moet goed zijn (niet te steriel).

Anyway, bedankt!

BartL
21 september 2005, 16:35
Exact de Thunder 50 op deze foto heb ik thuis als oefenamp, niks mis mee.
Ik neem aan dat je de bruine (oude) versie bedoelt? :)