PDA

View Full Version : Welke effect ontbreekt er nog????? Help!!



Ronaldd
20 september 2005, 21:23
Hallo
Ik heb een losse voor en eind buizen versterker (telst 19 buizen in totaal)(50/100W). In mijn voor versterker zitten vier hele goede sounds, clean, half clean, dist en lead dist. ook zitten er op mijn voorversterker, 1 post loop (MIDI schakelbaar) 2 seriele loops, 2 parralelle loops (aparte volume knop voor het inmixen en nog 2 loops, voor de eerste twee geluiden (clean, half clean) en twee voor de laatste (dist en lead dist). Alles is stereo, en de voorversterker is midi schakelbaar voor de vier geluiden en de postloop. Ook heb ik een stereo marshall kast ( 1960 lead) en een midi schakelpaneel "roland fc-200".
Ik ben nu dus nog opzoek naar de effecten zoals, echo, delay, flanger chorus ect.
Hebben juliie tip(s) welke een aanrader is?
Site van mijn versterker: www.ernstamps.com
Ik heb de voorversterker rover (de uitgebreidste)
eind versterker: traveller

Ik hoor graag van jullie.
http://www.gitaar.net/forum/download.php/7,559/versterker%20set.JPG

vester86
20 september 2005, 21:36
alles hangt af van hoeveel je er aan uit wilt geven.
als je een alles in 1 oplossing wil dan kun je kijken naar een TC Electronic G-major of G-Force of G-System
Ook digitech verkoopt erg leuke spullen (maar wel goedkoop en ik denk niet in verhouding met de rest van je spullen)

Ook kun je naar dedicated units gaan kijken, dus apparte unit voor delays, aparte unit voor modulaties, etc.... dat hangt vooral van jezelf af, wat je wilt en handig vind, hoe uitgebreid je het wilt hebben (en natuurljk de kosten)

Ronaldd
20 september 2005, 21:54
Om eerlijk te zijn, ik krijg deze week de boss gt pro van feedback om m een weekje te testen. Maar ik moet binnen een week uitsuitsel geven of ik m wil of niet. dat ding kost 800.. Dus heb er wel wat voor over. Miss leuk om te weten, alles wat je op mijn foto zie heeft een nieuw waarde van ******* eurie. (Min de korg dan, die moet weg!!!) Dus dan kan er ook nog wel vanaf. Mijn verstekers zijn met de hand gebouwd en is van grote kwaliteit,, nou is het voor mij alleen het zoeken naar het overige..

Dusz, >. meer hints?
greetsz

morris
20 september 2005, 23:32
Een rack is wel handig misschien?? :-D
Intikkertje, maar check mijn sig, misschien is het wat voor je.

Voor wat betreft FX, het ligt er aan wat je precies belangrijk vindt, maar een Lexicon MPX1 is erg lekker voor delays en galm, en een GForce is wat mij betreft het beste all in one apparaat en tweedehands goed te krijgen (rond 800/850). Natuurlijk is er ook een Eventide Eclipse maar goed, dan hebben we het al gauw over 1500/1600 (tweedehands).
Goedkoper is een Rocktron Intellifex (rond 300), maar onderschat hem niet. Deze zou ik ten alle tijde de voorkeur geven boven een GMajor.

mijn 2 centjes...
Morris

morris
20 september 2005, 23:34
Oh bytheway, als ik zou moeten kiezen tussen een Boss GTpro en een Gforce (allebei rond 800) zou ik voor de GForce gaan.

FrankS
21 september 2005, 10:47
Ja inderdaad. Die Boss zou'k sowieso niet doen, want je hebt eigenlijk alleen maar effecten als galm/delay etc nodig en geen extra voorversterker wat ook in de Boss GT zit. Dat zit alleen maar in de weg ;) Kun je beter iets kopen wat puur voor de effecten gemaakt is. Idd zo'n TC of Lexicon of iets dergelijks. Rocktron Replifex is btw erg goedkoop 2e hands (rond de 275/300) en erg leuk daarvoor. Maar TC G-Force is 2e hands voor't geld het meest interessant (als je die voor bv 800 kunt krijgen), dan heb je het goed voor mekaar! ;)

Raffel
21 september 2005, 11:23
Een rack is wel handig misschien?? :-D
Intikkertje, maar check mijn sig, misschien is het wat voor je.

Voor wat betreft FX, het ligt er aan wat je precies belangrijk vindt, maar een Lexicon MPX1 is erg lekker voor delays en galm, en een GForce is wat mij betreft het beste all in one apparaat en tweedehands goed te krijgen (rond 800/850). Natuurlijk is er ook een Eventide Eclipse maar goed, dan hebben we het al gauw over 1500/1600 (tweedehands).
Goedkoper is een Rocktron Intellifex (rond 300), maar onderschat hem niet. Deze zou ik ten alle tijde de voorkeur geven boven een GMajor.

mijn 2 centjes...
Morris

Heb je wat meer info over die racks? Ik ben op zoek naar een shockmount 8HE met voor en achter rackprofiel en het liefst zo diep mogelijk.

FNaRK
21 september 2005, 13:35
Miss leuk om te weten, alles wat je op mijn foto zie heeft een nieuw waarde van 6100 eurie.

en ik je signature geef je aan scholier te zijn :o

Zo'n setup en geen idee wat je er aan FX bij moet doen. Gewoon uit nieuwsgierigheid: hoe lang speel je al ?

harrie-beton
21 september 2005, 14:31
Ik hoop een rijke vader en geen drugshandel
't Zand is wel het dorpje van Bruno Santenera, van die BIO regulatoren!

wacht eens.........



het zal toch niet.............

AART
21 september 2005, 16:03
Ik hoop een rijke vader en geen drugshandel
't Zand is wel het dorpje van Bruno Santenera, van die BIO regulatoren!

wacht eens.........



het zal toch niet.............

Niet fokken met bio-stabiel!!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:

Ronaldd
21 september 2005, 17:42
MM,, ja hoor hier ineens veel over de TC G force. Qua geld zal het idd niet uitmaken, ik denk dat dan misschien de tc over enkele jaren nog steeds zn waarde heeft vergeleken met de nieuwe boss gt pro, meestal verliezen die nieuwe producten veel waarde, maar dat geld terzijde.
Ja, die boss gt sturen ze nu toch al op, dus testen zal ik m wel even, maar wel dat ik vooruit weet dat ik m terug zal sturen!! Wil nu ook zeker de g force wel testen, en wellicht ook de lexion!
De g-force, is die veel tweedehands te koop eigenlijk? Ik zie ze vrijwel nooit! want zelfs voor mij is een nieuwe ook veel geld :wink:
Dat rackje moet ik ook nog hebben, maar die maak ik zelf wel van aluminium traanplaat, heb die ook gedaan voor m'n speakerkast.

Mm, ff over mijn zogenaamde rijke ouders, ja aahh,, hun hebben gewoon geld teveel, en aangezien het toch op moet, geven ze mij gewoon veel :razz: . Haha, nee hoor.. MM, ik zit veel op school, heb ook veel stage waardoor ik best redelijk wat geld verdien. Alle spullen behalve m'n gitaar is tweedehands, ik ga liever voor 2 de hands kwaliteit dan nieuwe troep. Heb hiervoor ook een london city nog gehad, en daar heb ik een paar honderd op wist gehad. Dus, met een beetje gelukt, goed blijven zoeken, en dan vind je wat je wil.
[/b]BTW, de reden dat ik het ook aan jullie vraag, is om zo een breed mogelijk beeld te krijgen van wat ik het beste zou kunnen kopen, je geef maar 1 keer je geld uit :wink: , en 100 PERSONEN WETEN MEER DAN 1.

Mm, Gaan mensen twijfelen aan mijn gitaar kunsten????? HAHA :-D :razz: :D :) :-D . Ik heb laatst iets op mn videocamera opgenomen, duur is 8 minuten vette solo! Ik zal vanavond even kijken of ik dat in mpg vorm kan zetten, moet dat even bij iemand anders doen want mij pc kan dat niet. En geloof mij, dan ben jij van je twijfel af!!!
Tenminste, als de mensen dat willen zien>?????????????????????
ik hoor t wel

Rectifier
21 september 2005, 18:43
Toe maar, een student en ook nog een videocamera :lol:

Geintje. Effe over dit rackforum, de meesten die hier zitten kennen echt werkelijk alles al wat er op de markt is. Dus dat de Ernst handgebouwd is enz. dat wisten we allang. :wink:

Je moet effe Chiel aan de tand voelen en SRV man.
Beiden hebben een Rover (of gehad) en Chiel had hem in combinatie met een Intellifex.

Een Boss GT Pro is gericht op de all-in-1-solution en de Intellifex is gewoon gericht op FX en niks anders. Dus geen pre-amp, geen tuner enz.
Geen weirde sounds, gewoon goede FX.

Ik zou overigens 2 losse rackjes maken als ik jou was. Tenzij je Vin Diesel heet en het laden/lossen als een workout ziet.

Enne, niet teveel Traanplaat gebruiken. Het is zwaar en daarnaast hoe meer metaal, hoe meer kans op storing....

Ronaldd
21 september 2005, 19:29
Haha, nee die is ook van me pa! Maar moet ik het eens laten zien, of niet??? Weet niet of jullie daar uberhaubt interesse in hebben, vandaar???

Ohw, ja ik weet ook niet precies hoe bekend hij is, maar goed.
Ja zal dan srv ff vragen... Kijken wat hij heeft/had!

Ik was idd van plan twee apparte racks te maken, alleen van die eindversterker krijg je al een hennia!

Wou het overigens van aluminium maken, een plaat van 1 bij 2 weeg 20 kg, en je hebt maar heel weinig nodig Miss anders toch maar van hout maken). Is het ook zo dat bij aluminium je storing kan krijgen?? Het is iig niet magnetisch!

Greetsz

srv-man
21 september 2005, 21:28
Nou, dan zal ik ook maar een duit in het zakje doen.
Ik heb inderdaad de Rover gehad, een fantastisch apparaat! Heb hem uiteindelijk weggedaan omdat ik de scheur niet heftig genoeg vond, maar verder niets dan lof over het ding. Nou is het zo dat ik hem aan een maatje heb verkocht, dus af en toe heb ik de Rover ook nog wel eens onderhanden.
Qua fx hangt het er maar van af wat je uit wilt geven en belangrijk vindt. Met zijn loops biedt de Rover voldoende mogelijkheden eea aan te sluiten. Ik heb met de volgende fx-processors wat ervaring:
G-Major klinkt best goed, zeker als je hem parallel gebruikt, degelijkheid is echter @#%@#
Intellifex is eigenlijk meer de moeite waard, maar wel wat beperkter.
Lexicon MPX1 is zonder meer een aanrader (beter dan GM en Intellifex), als je de wat minder toegankelijke userinterface op de koop toe neemt.
Lexicon G2 is nog iets uitgebreider.

Mijn maat gebruikt de Rover met een G-Force en eerlijk is eerlijk, het is een heel erg fijn ding dat ik zelf, als ik nu moest kiezen, waarschijnlijk ook zou nemen.

Maar zolang je de fx parallel gebruikt kun je met alle bovengenoemde dozen wel een goed resultaat behalen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een TC 1210 en een 2290 kopen en die in de loops hangen.....eigenlijk is alles mogelijk.

BTW, ik zou de eindtrap in een aparte kist doen, wat is dat kreng zwaar! En als hij op temperatuur is kun je er nog een ei op bakken ook.....
Trouwens, nu herinner ik me ook nog dat de Traveller een aparte ingang voor een fx unit heeft, dus.......

morris
21 september 2005, 22:54
Een rack is wel handig misschien?? :-D
Intikkertje, maar check mijn sig, misschien is het wat voor je.

Voor wat betreft FX, het ligt er aan wat je precies belangrijk vindt, maar een Lexicon MPX1 is erg lekker voor delays en galm, en een GForce is wat mij betreft het beste all in one apparaat en tweedehands goed te krijgen (rond 800/850). Natuurlijk is er ook een Eventide Eclipse maar goed, dan hebben we het al gauw over 1500/1600 (tweedehands).
Goedkoper is een Rocktron Intellifex (rond 300), maar onderschat hem niet. Deze zou ik ten alle tijde de voorkeur geven boven een GMajor.

mijn 2 centjes...
Morris

Heb je wat meer info over die racks? Ik ben op zoek naar een shockmount 8HE met voor en achter rackprofiel en het liefst zo diep mogelijk.

De MGM racks zijn niet shockmount helaas... wel dubbele profielen en diep zat.

Rectifier
22 september 2005, 00:57
Haha, nee die is ook van me pa! Maar moet ik het eens laten zien, of niet??? Weet niet of jullie daar uberhaubt interesse in hebben, vandaar???

Kweet niet of ze hier echt staan te springen om video clips maar als je dat zelf nodig acht dan plaatsen in SOUNDS forum:
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewforum.php?f=18


Wou het overigens van aluminium maken, een plaat van 1 bij 2 weeg 20 kg, en je hebt maar heel weinig nodig Miss anders toch maar van hout maken). Is het ook zo dat bij aluminium je storing kan krijgen?? Het is iig niet magnetisch!
Greetsz

Ik heb zelf een tijdje shokmounted cases gehad met traanplaat. Dat ging niet storen want het rvs stond op geen enkele wijze in contact met de apparatuur. Ik dacht dat je complete kisten wou maken van aluminium of rvs. Enfin, lijkt natuurlijk erg mooi en stoer maar is ook goed voor je hernia.

kokeleko
22 september 2005, 09:11
Enfin, lijkt natuurlijk erg mooi en stoer maar is ook goed voor je hernia.

Dat is wel waar de meeste lieden eerst naar kijken, het moet glimmen.
Doe mij maar gewoon die kunstof cases, glijden ook beter op de achterbank van de auto. :D

Ronaldd
22 september 2005, 12:05
Hey.

Mm, iig allen bedankt voor de fx antwoorden, hier kan ik zeker wat mee!!

@SRV-man, op welke ingang van de rover heeft je maat de tc aangesloten, is dat de seriële stereoloop? want als je die op de parallelle aansluit hou je altijd 50% om 50% vervorming.
"Trouwens, nu herinner ik me ook nog dat de Traveller een aparte ingang voor een fx unit heeft, dus......" op mijn traveller zit geen fx unit, ik kan me ook niet herinneren dat ik anderen daar over heb horen praten, dus dat lijkt me niet? zijn er dan andere versies?

@kokeleko, ja ik heb al een hernia gevoelig ruggentje, dus miss is dat ook wel een betere oplossing. Glijd het niet teveel dan? Ik heug mij dat bij een kennis meerdere malen z'n case van de speakerkast afglijdt tijdens optredens. Wat zijn de kosten? Bijv, 3 he of 4 he?

Ik had het filmpje even omgezet, maar voor 8 minuten film, is het zo'n 240 mb. Toch wat veel om op deze site te posten :wink: Laat maar zitten anders!

Gr Ronald.

kokeleko
22 september 2005, 17:24
Ik heug mij dat bij een kennis meerdere malen z'n case van de speakerkast afglijdt tijdens optredens.

Ik heb onder mijn plastic rackje een stukkie rubber geplakt.
Ik denk dat een stukkie binneband van een fiets het wel af kan.

Bij mij is ie (misschien daardoor) nog nooit er af gedonderd.

srv-man
22 september 2005, 17:26
@SRV-man, op welke ingang van de rover heeft je maat de tc aangesloten, is dat de seriële stereoloop? want als je die op de parallelle aansluit hou je altijd 50% om 50% vervorming.

Op PL1, parallel dus, uiteraard zou ik haast zeggen. Dat klinkt gewoon veel beter. Wel het droge signaal in de TC "killen". Je argument 50/50 snap ik niet, dat is juist de grap van parallel, het oorspronkelijke signaal blijft in tact.



"Trouwens, nu herinner ik me ook nog dat de Traveller een aparte ingang voor een fx unit heeft, dus......" op mijn traveller zit geen fx unit, ik kan me ook niet herinneren dat ik anderen daar over heb horen praten, dus dat lijkt me niet? zijn er dan andere versies?

Ik heb ooit een Traveller bij DD aan de tand gevoeld en die had naast de gebruikelijke L/R ingang een aparte ingang voor het fx-signaal. Zat dus eigenlijk een soort mixer in. Verder niet getest, maar volgens DD (een fervente Ernst gebruiker) klonk dat toch nog weer beter. Versie weet ik niet, Ernst zal best wel eens wat veranderen.

Rectifier
22 september 2005, 19:07
"Trouwens, nu herinner ik me ook nog dat de Traveller een aparte ingang voor een fx unit heeft, dus......" op mijn traveller zit geen fx unit

Je bedoelt toch FX unit 'aansluiting' want de 1e gitaareindtrap met ingebouwde FX moet nog uitgevonden worden volgens mij.



Ik heug mij dat bij een kennis meerdere malen z'n case van de speakerkast afglijdt tijdens optredens. Wat zijn de kosten? Bijv, 3 he of 4 he?

Je kan natuurlijk ook je speakerkast bovenop je rack zetten.
Dan hoor je tenminste wat de mensen in de zaal ook horen als je er een microfoon voor hebt staan.
Als je de speakers op de grond hebt staan gaat de helft onder je door en schrik je hoe schel alles klinkt als je op oorhoogte voor je kast gaat luisteren.

kokeleko
22 september 2005, 19:11
Je kan natuurlijk ook je speakerkast bovenop je rack zetten.

Ja en als dan de bierglazen en flessen over het podium rollen heb je echt een lichtsjow. :D

srv-man
22 september 2005, 21:53
"Trouwens, nu herinner ik me ook nog dat de Traveller een aparte ingang voor een fx unit heeft, dus......" op mijn traveller zit geen fx unit, ik kan me ook niet herinneren dat ik anderen daar over heb horen praten, dus dat lijkt me niet? zijn er dan andere versies?

Ik heb ooit een Traveller bij DD aan de tand gevoeld en die had naast de gebruikelijke L/R ingang een aparte ingang voor het fx-signaal. Zat dus eigenlijk een soort mixer in. Verder niet getest, maar volgens DD (een fervente Ernst gebruiker) klonk dat toch nog weer beter. Versie weet ik niet, Ernst zal best wel eens wat veranderen.

Het staat trouwens gewoon op de site van Ernst:

9, 11. Line input right and left channel
Receives line level signal from a preamplifier. For stereo use and for one channel mono use.

10. Line input mono
Receives line level signal from a preamplifier. For two channel mono use. Advanced users: use LEFT and RIGHT inputs for effect return and MONO input for direct preamp signal.

Rectifier
22 september 2005, 22:31
Het staat trouwens gewoon op de site van Ernst:


Das een "Ernst"ige zaak :D

Et voila...1800 posts. :gitarist:

Ronaldd
24 september 2005, 12:13
@kokeleko. Ja is idd een goedplan van dat rubber. Ik ga waarschijnlijk ook twee kunststof case’s kopen van elk 4 HE. Ergens in Dordrecht kosten ze elk 87 euro, weet iemand een beter/goedkoper adres?

@ SRV. Ooit heb ik er al eens aan gedacht dat dat misschien mogelijk was, maar had at niet aangesloten omdat ik vermoeden dat die aansluiting het einde kon wezen van mijn versterker. Dus toch de site van ernst niet goed gelezen. :wink:
Maar eigenlijk zou het geluid toch het zelfde moeten klinken als je de fx op de parallelle loop van de rover zou aansluiten (parallelle volume knop helemaal open zetten) dan dat je de fx op de Traveller aan zou sluiten, het blijft namelijk 50% om 50% (hier bedoelde ik mee wat je zelf al schreef “dat is juist de grap van parallel, het oorspronkelijke signaal blijft in tact”)

srv-man
24 september 2005, 14:43
@kokeleko. Ja is idd een goedplan van dat rubber. Ik ga waarschijnlijk ook twee kunststof case’s kopen van elk 4 HE. Ergens in Dordrecht kosten ze elk 87 euro, weet iemand een beter/goedkoper adres?

Goedkoop = duurkoop :roll:


Maar eigenlijk zou het geluid toch het zelfde moeten klinken als je de fx op de parallelle loop van de rover zou aansluiten (parallelle volume knop helemaal open zetten) dan dat je de fx op de Traveller aan zou sluiten, het blijft namelijk 50% om 50% (hier bedoelde ik mee wat je zelf al schreef “dat is juist de grap van parallel, het oorspronkelijke signaal blijft in tact”)

In principe wel, de mixersectie op de Rover is uitstekend. Mogelijk heeft Ernst die voorziening aangebracht voor het geval je de Traveller met een andere preamp gebruikt. Ik heb het zelf in ieder geval nog nooit vergeleken met elkaar.

Ronaldd
25 september 2005, 15:39
Ja wie weet. Persoonlijk denk ik dat het niet met "voor bedachte raden" geweest is, maar gewoon een optie, voor als je stereo of mono speelt.

Btw, allen bedankt voor je reactie!!!
Ben momentheel op zoek naar de G-force. Ik heb de boss gt pro evengoed wel getest maar dat was niet wat ik nodig had, teveel onzinnige functies..

Ronaldd
26 september 2005, 18:06
hey...
######GECENSUREERD###########

srv-man
26 september 2005, 21:37
Het hangt er van af hoever je zelf wilt gaan en hoeveel geduld je hebt. Ik zier er niet veel dubieus aan, in Duitsland zie je de G-Force nog altijd voor 1599 (Thomann, Musicstore Köln).
Bij Feedback is hij 1299, als ik iets heel graag wil hebben ga ik nooit verder dan 70% van de nieuwwaarde (mits in perfecte nieuwstaat), dus dan zou 900 euro ok zijn.
Maar redelijker is 60% dus 800 euro, daar zie je ze regelmatig voor voorbijkomen. Dus als je geduld hebt zou mijn advies zijn: nog even wachten. En anders 850 bieden.

Succes, Theo

Ronaldd
26 september 2005, 22:08
okey, tnx voor je info!!!!

Rectifier
27 september 2005, 09:45
1e ontvangen mail:

Hoi met Sjaak,



Hoi? :-?

Kan je tegenwoording ook al praten via email? :lol:

Tis prima om hier om advies te vragen maar ik zie niet echt het nut van het hele email-verkeer tussen jou en een evt. potentiele verkoper te plaatsen op gitaarforum.
Mocht deze deal niet doorgaan dan weet half gitaarspelend Nederland wat eraan vooraf ging wat zijn kansen omlaag haalt om z'n Gforce voor zijn vraagprijs aan iemand anders te verkopen.

Daarnaast is 900 Eur voor een nette onderhouden G-force een prima prijs.

kokeleko
27 september 2005, 09:56
Daarnaast is 900 Eur voor een nette onderhouden G-force een prima prijs.

Ja en wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

srv-man
27 september 2005, 10:49
Jaja, de heren willen de markt een beetje beschermen 8-) Een echte srv-man let natuurlijk op de kleintjes....


Mocht deze deal niet doorgaan dan weet half gitaarspelend Nederland wat eraan vooraf ging wat zijn kansen omlaag haalt om z'n Gforce voor zijn vraagprijs aan iemand anders te verkopen.

Je overschat het bereik van de afdeling rack gear in dit forum schromelijk, volgens mij zijn er maar 10 man (en een halve paardekop) die dit lezen, het lijkt meer een private chat room.


Hoi met Sjaak
Prachtig toch, het is net of je met elkaar zit te praten. Ik zie de humor er wel van in.

Ronaldd
27 september 2005, 16:28
Ja idd..

haha,, Rectifier, volgens mij lezen idd heel weinig mensen het, ik wil het eventueel ook wel weer weg halen hoor als jij dat graag wilt??Reden van plaatsen was zijn reactie, ik von dt wat vreemd, that's all!

Ja,, Hoi,,, Hij typt wat hij zou zeggen... Best grappig...

Rectifier
27 september 2005, 18:10
Het gaat er niet om wat ik wil.
Als ik de verkoper was zou ik het wel erg lullig vinden. Maar je moet het zelf weten.

Ik denk dat wordt onderschat hoeveel mensen hier lezen.
Niet iedereen laat zich registreren, daarom kan je hier wel lezen.

Ik ken genoeg gitaristen die hier niet posten maar wel lezen.

Tis wel grappig ja. "Hallo met mij...." :lol:

srv-man
27 september 2005, 21:01
[quote="Rectifier"]Het gaat er niet om wat ik wil.
Als ik de verkoper was zou ik het wel erg lullig vinden. Maar je moet het zelf weten.[quote]

Hoi Recto, met SRV,
Op dat punt moet ik je wel gelijk geven, ik houd mijn correspondentie ook liever privé, tenzij het voor plaatsing afgesproken wordt.

Ronaldd
3 oktober 2005, 18:51
Hey SRV man!
Jij vertelde dat het waarschijnlijk het beste is om de G-force op een parrallelle loop van de rover te zetten. Maar bijvoorbeeld: Op factory preset 12 zit en soort van textrem, die in tempo verlaagd met nog wat chorus geluiden ect. Als je bijvoorbeeld dat effect zou willen gebruiken moet je toch via de seriele loop gaan, anders is het effect van het effect :-D weg. Of zie ik dit verkeerd??
BTW, het is gelukt met de G-force :-D :-D :-D :wink: :-D :-D :-D

srv-man
3 oktober 2005, 20:23
Hey SRV man!
Jij vertelde dat het waarschijnlijk het beste is om de G-force op een parrallelle loop van de rover te zetten. Maar bijvoorbeeld: Op factory preset 12 zit en soort van textrem, die in tempo verlaagd met nog wat chorus geluiden ect. Als je bijvoorbeeld dat effect zou willen gebruiken moet je toch via de seriele loop gaan, anders is het effect van het effect :-D weg. Of zie ik dit verkeerd??
BTW, het is gelukt met de G-force :-D :-D :-D :wink: :-D :-D :-D

Congratz! En je ziet het helemaal goed, sommige effecten werken alleen in een seriele loop. Om dat weer te ondervangen kun je bijv. een GRX4 gebruiken zodat je kunt schakelen tussen serieel en parallel, wel weer een heel gedoe.....

Ronaldd
3 oktober 2005, 21:12
okey..
Ik weet dat er 1 afzonderlijke midi extra beschikbaar is. Ik heb namelijk een noise gate op mijn rover zitten (die ik nog nooit gebruikt heb) die ik met midi aan en uit kan zetten. Denk je dat als ik de noise gate eruit laat halen en op een andere manier die midi set gebruik dat ik zou kunnen schakelen met de rover tussen die twee loop (par en ser).
Na mij beleving kan dat niet, maar misschien heb jij wel een oplossing.

Ik was bij die man waarvan ik de g foce kocht. Had had een appart 19"ding waaruit al zn stroom kwam voor alle apperaten in zn rek. Schijnt voor storing te wezen.. Is dat echt handig en wordt het veel gebruikt?

srv-man
3 oktober 2005, 21:37
okey..
Ik weet dat er 1 afzonderlijke midi extra beschikbaar is. Ik heb namelijk een noise gate op mijn rover zitten (die ik nog nooit gebruikt heb) die ik met midi aan en uit kan zetten. Denk je dat als ik de noise gate eruit laat halen en op een andere manier die midi set gebruik dat ik zou kunnen schakelen met de rover tussen die twee loop (par en ser).
Na mij beleving kan dat niet, maar misschien heb jij wel een oplossing.

Helaas, dat ga je zo niet redden.


Ik was bij die man waarvan ik de g foce kocht. Had had een appart 19"ding waaruit al zn stroom kwam voor alle apperaten in zn rek. Schijnt voor storing te wezen.. Is dat echt handig en wordt het veel gebruikt?

Dat is een power conditioner, zijn al veel topics over geschreven, bijv. http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=45375&highlight=furman