PDA

View Full Version : Geluid valt weg...



Set Wenker
20 september 2005, 17:34
Hey,

Het volume van mijn Marshall jcm800 valt de laatste tijd nog wel eens weg. Het geluid zakt even weg en komt daarna praktisch gelijk weer terug. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Thx.

Squier4ever
20 september 2005, 17:36
Klinkt als rotte buizen, dat wordt vervangen denk ik

BartL
20 september 2005, 17:36
Ik denk rotte buizen...laat maar eens nakijken.

Edit: juist :)

AART
20 september 2005, 17:40
mm, kan net zo goed een los contactje/geoxideerde input zijn.
breng em naar een tech zou ik zeggen.

Set Wenker
21 september 2005, 14:17
Ja an sich wil ik hem wel wegbrengen, maar er zitten hier niet veel muziekzaken in de buurt die dit soort dingen kunnen. Bij één van de grootste muziekzaken hier in de buurt kunnen ze de buizen niet eens biassen. (Ze zeiden zelfs dat dat eigenlijk niet nodig is) Dus daar breng ik hem liever niet naartoe.

Waarschijnlijk moet ik dus een behoorlijk eindje rijden om mijn versterker naar een techneut te krijgen. Ik wil dus wel even zeker weten dat het niet iets is dat makkelijk op te lossen is, maar ik denk dat je daar niet zo 1, 2, 3 via internet achter komt.

Het geluid valt nu overigens om de minuut weg. Misschien dat dat ook nog iets zegt. Als ik er niet op speel en ik luister naar de brom van de speaker, dan hoor ik hem gewoon wegvallen en weer terugkomen. Het is dus niet alleen het gitaargeluid dat wegvalt, maar gewoon al het geluid van de speaker.

Bedankt voor de reacties so far...