PDA

View Full Version : Metal -> sites?



defecto
20 september 2005, 17:15
Ik ben gevraagd om komend weekend bij een bandje mee te spelen die een nieuwe gitarist nodig hebben. Ze speelden metal maar willen nu meer richting de rock kant gaan, maar metal blijft er dus wel in. Ik heb alleen bijna nooit metal gespeeld en zou toch wel graag wat meer daarover weten en kunnen spelen. Weet iemand misschien een website waarop wat standaard dingen en riffs staan.. de basis dus zegmaar. In een kleine week Metal Lead Guitar helemaal door te gaan werken lijkt me niet zo verstandig. Alvast bedankt!

Maiden Michiel
20 september 2005, 18:48
Ik zou me een beetje verdiepen in bands als Iron Maiden, Metallica en Slayer als ik jou was.
Als je een beetje door hebt hoe dat in elkaar zit ben je al een heel eind.

Roy K.
20 september 2005, 19:04
Let wel, het oude werk van Slayer (reign in blood t/m seasons in the abbys) en Metallica (Kill 'em all t/m the black album). Iron Maiden ben ik niet bekend mee...

Vampire
20 september 2005, 19:37
Iron Maiden kan alles, ik speel van alle drie de bands nu allemaal nummers, vooral de oude Slayer is inderdaad nog goed om te doen en mee te beginnen (het wordt al snel moeilijker en moeilijker...). Een nummer als Crionics is een perfect nummer waar Rock en Metal goed samenkomen vind ik.

Metallica moet je nummers als Blackened, One, Seek and Destroy, Enter Sandman, For Whom the Bell Tolls, Creeping Death, Master of Puppets en dergelijke maar eens beluisteren.

Iron Maiden, nogmaals, daar kun je alles van gebruiken. Ik speel nummers van de nieuwste cd en nummers van een van de oudste en dingen er tussen in. Er zit genoeg tussen.

Als je dat dan combineert met het zoeken van een tab daarvan via google (kom je al snel uit bij bijvoorbeeld metaltabs.com of iets in die trant) dan ben je een heel eind!

Succes in ieder geval Stay True, Stay Metal 8-)

BlackSun
20 september 2005, 21:56
Het eerste wat je moet leren als je metal speelt is SUPERSTRAK PALM-MUTEN. Als je dat kan en een beetje goed toepast klink je al heel erg metal :D
Dus die pols losmaken en veel gepalm-mute patroontjes spelen.

Probeer eens te palm muten op je lage E en tussendoor powerakkoordjess te pakken op verschillende posities, dit is standaard in metalnummers, wat je wel zal merken als je de nummers die hierboven genoemd zijn probeerd te spelen.

Gitaro
20 september 2005, 23:47
Metallica:
The Four Horsemen
Pastor of Muppets
Battery
Creeping Death

Slayer:
Angel of Death
Raining Blood
Spill the Blood

\m/

Gitaro
21 september 2005, 01:11
Oh ja!

http://www.metallica-tabs.net

Die gozert legt de basics uit. In het deel "Lessons" dus. Christian Theves heet ie geloof ik. Leuke naam :lol: (theves, thieves enzo)

defecto
21 september 2005, 01:41
Dank voor de snelle reacties! Ik heb vandaag ook aan m'n gitaardocent gevraagd wat nou kenmerkend is voor metal en hij kwam ook met palmmuten en powerakkoorden pakken. Ga zeker luisteren en tabs zoeken! :)

defecto
23 september 2005, 00:00
De lessen op http://www.metallica-tabs.net zijn erg goed en duidelijk! Heeft me al veel geholpen :)

MetalPunk
27 oktober 2005, 19:38
Metallica:
The Four Horsemen
Pastor of Muppets
Battery
Creeping Death

Slayer:
Angel of Death
Raining Blood
Spill the Blood

\m/


hehe pastor of muppets?? leuke variatie :lol: die moet ik onthouden :razz: