PDA

View Full Version : advies bij distortionpedaal



kevin1988
20 september 2005, 16:08
Hey Allemaal!

Ik wil binnenkort graag een distortionpedaal kopen, maar ik kom er niet echt uit welke ik nou wil kopen. Ik wil graag een pedaal hebben die breed inzetbaar is. Ik speel op dit moment vaak Greenday en Nirvana, maar ben ook van plan om Evanescence te gaan spelen en eigenlijk heel veel rock. Weten jullie goede distortionpedalen voor weinig? Ik zat zelf aan de Digitech Grunge te denken, die past goed in het straatje van Nirvana volgens mij, maar ik weet niet of hij breed inzetbaar is. Hopelijk weten jullie mij verder op weg te helpen. Bedankt voor jullie tijd!

Groetjes kevin

robert-gitarist
20 september 2005, 16:20
kort maar krachtig; zoekfunctie...

Das niet om te zeiken of wat maar dit is inmiddels wel een kleine 100 keer voor bij gekomen :roll:

Fluffy
20 september 2005, 16:22
Hey Allemaal!

Ik wil binnenkort graag een distortionpedaal kopen, maar ik kom er niet echt uit welke ik nou wil kopen. Ik wil graag een pedaal hebben die breed inzetbaar is. Ik speel op dit moment vaak Greenday en Nirvana, maar ben ook van plan om Evanescence te gaan spelen en eigenlijk heel veel rock. Weten jullie goede distortionpedalen voor weinig? Ik zat zelf aan de Digitech Grunge te denken, die past goed in het straatje van Nirvana volgens mij, maar ik weet niet of hij breed inzetbaar is. Hopelijk weten jullie mij verder op weg te helpen. Bedankt voor jullie tijd!

Groetjes kevin

mja kzal toch maar een keer helpen. sla dat grunge pedaal zobiezo over. wat va ngitaar en amp heb je humbuckers ? als distortion pedaal kan ik je de Zoom tri metal heel erg aanraden, maakt gehakt met de MT en de DS serie van boss. zoek eens in de zoekfunctie na dat pedaaltje

respect

kevin1988
20 september 2005, 17:13
Hey!

Bedankt voor de berichtjes. Ik zal de zoekfunctie gebruiken. Ik heb een Ibanez SA120 (heeft 2 humbuckers). Dus de Grunge moet ik maar overslaan? Ik zal even zoeken naar de Zoom Tri Metal. Bedankt voor de reacties :). Als anderen nog meer tips hebben zijn ze welkom ;).

groetjes kevin

robert-gitarist
20 september 2005, 17:16
Hey!

Bedankt voor de berichtjes. Ik zal de zoekfunctie gebruiken. Ik heb een Ibanez SA120 (heeft 2 humbuckers). Dus de Grunge moet ik maar overslaan? Ik zal even zoeken naar de Zoom Tri Metal. Bedankt voor de reacties :). Als anderen nog meer tips hebben zijn ze welkom ;).

groetjes kevin

Kevin,ik bedoelde het niet lullig hoor maar je komt zoo veel topics tegen waar deze vraag gestelt word etc.
Ga maar eens zoeken onder het woord Distortionpedaal ofzo...kom je hele hoop dingen tegen :)
Maare die Zoom is wel de moeite waar...neem in iedergeval geen Boos DS-1 want die zuigen :D
Wat voor een versterker speel je zelf op? misschien dat die al aardige overdrive/distortion heeft,dat je alleen een pedaaltje hoeft tenemen die hem ff boost

FruscianteFan
20 september 2005, 17:21
DS-1 is inderdaad niet zo heel fijn. Wel voor wat ik speel (en Nirvana ook), en vooral in combinatie met (als boost voor) een Big Muff erg fijn.
Maar niet echt voor rock in het algemeen, en al helemaal niet voor metal.

kevin1988
20 september 2005, 17:24
Hey Robert,

Nee ik begrijp wel dat je het niet lullig bedoelde hoor :). Er zullen ongetwijfeld vaak dit soort topics voorbij komen inderdaad ;). Ik speel op een Cube15. Had gehoord dat het problemen kan opleveren, maar volgens anderen levert dit weer juist geen problemen op dus ik probeer het gewoon zelf uit. Een footswitch is ook niet mogelijk op deze versterker, vandaar dat ik graag een effect wil kopen zodat ik makkelijk kan wisselen tussen clean en distortion met deze versterker.Ik zal geen Boss DS-1 nemen ;). Wil nou ook weer geen slecht effectpedaal hebben ;). Ik had even op google gekeken voor die Zoom en zo te zien is hij heel erg breed instelbaar. Veel knoppen om in te stellen tenminste :P. Hoe duur is hij eigenlijk ongeveer? Ik zag em namelijk niet op de site staan van mijn lokale muziekzaak. Bedankt voor jullie hulp :). Ik zal binnenkort uitgebreid de topics afzoeken :)

groetjes kevin

Bl44t44p
20 september 2005, 18:15
Hey Robert,

Nee ik begrijp wel dat je het niet lullig bedoelde hoor :). Er zullen ongetwijfeld vaak dit soort topics voorbij komen inderdaad ;). Ik speel op een Cube15. Had gehoord dat het problemen kan opleveren, maar volgens anderen levert dit weer juist geen problemen op dus ik probeer het gewoon zelf uit. Een footswitch is ook niet mogelijk op deze versterker, vandaar dat ik graag een effect wil kopen zodat ik makkelijk kan wisselen tussen clean en distortion met deze versterker.Ik zal geen Boss DS-1 nemen ;). Wil nou ook weer geen slecht effectpedaal hebben ;).

Nogmaals, effectpedalen met Cube 15 is geen probleem. Daarnaast, geen idee waar je vandaan haalt dat de DS-1 zuigt, misschien is ie voor metal wat minder geschikt maar ikzelf kan hier (ook met een Cube 15) een behoorlijk strakke en warme distortion uithalen (met een Epiphone LP Std.). Sterker nog, ik gebruik hem ook voor een sound a la Rammstein / Metallica, en of je het nou gelooft of niet, dan kom ik zeker in de buurt van dat geluid.

Van wat je verder omschrijft kan ik je eigenlijk wél een DS-1 aanraden. Probeer hem gewoon eens uit (wel met die Cube 15 dan).

Grungekid
20 september 2005, 19:14
Als je veel grunge speelt is de proco rat ook aan te raden

kevin1988
20 september 2005, 19:22
gelukkig is het geen probleem om een effect te gebruiken met de Cube15 :).waar ik het idee vandaan haal dat de DS-1 zuigt... zie eerdere berichten :P.dus de 1 raad em aan en de ander raad hem af.lastig ;).naja, ik wil in ieder geval een effectpedaal hebben die voor een heel breed gebied kan ingezet worden.

Vampire
20 september 2005, 19:26
gelukkig is het geen probleem om een effect te gebruiken met de Cube15 :).waar ik het idee vandaan haal dat de DS-1 zuigt... zie eerdere berichten :P.dus de 1 raad em aan en de ander raad hem af.lastig ;).naja, ik wil in ieder geval een effectpedaal hebben die voor een heel breed gebied kan ingezet worden.

Geloof me, dat zul je op dit forum altijd hebben, dat de ene voor is en de ander tegen. Het komt er uiteindelijk op neer dat je eigenlijk de pedaaltjes die het meest worden genoemd moet selecteren en dan die gaan testen, om te kijken wat de beste is. Smaak verschilt voor iedereen.

kevin1988
20 september 2005, 19:30
ja daar heb je gelijk in inderdaad.zullen mensen zijn die iets geweldig vinden en anderen kunnen het juist weer gigantisch slecht vinden.maar ik heb eigenlijk wel wat vaker te horen gekregen dat de DS-1 niet zo goed schijnt te zijn.maar heeft iemand nog tips welke distortions goed klinken en voor veel muziekstijlen te gebruiken is?dat ik veel nummertjes na kan spelen.

Bl44t44p
20 september 2005, 19:53
Misschien is de DigiTech DF7 Distortion Factory iets voor je ? http://www.digitech.com/products/DF7/DF7.htm

Stond geen slechte test (wat betreft het oordeel) niet zo lang terug in de Gitarist...

Shifty
20 september 2005, 20:45
Hey Kevin,

Zou niet voor een digitech of zoom gaan, dat gaat je in the long run tegenstaan. Persoonlijk ben ik ook niet zo weg van een Turbo Distortion van Boss, de DS-1 kan daarintegen wellicht wel iets zijn.

Ga is kijken naar een ProCo Rat zoals eerder genoemd, Boss Super Overdrive SD-1 of een Electro Harmonix Big Muff. Probeer als 't kan wel ff want de distortions/overdrives schelen nogal wat van elkaar. Deze zijn betaalbaar en kwalitatief.

kevin1988
20 september 2005, 20:55
Bedankt voor jullie berichtjes :).Ik hoor best wel vaak eigenlijk goede dingen over een ProCo RAT. Die 3 pedalen die je had opgenoemd zijn dus van goede kwaliteit en betaalbaar? Ik wil namelijk niet al teveel betalen voor zo'n pedaaltje. Vind de Digitech DF-7 namelijk best wel duur ;).m'n versterker is zowat even duur :P.maar evengoed bedankt voor de tip :)

dano
20 september 2005, 21:04
line6dm4? heb je meteen min. 16 geluiden

FruscianteFan
20 september 2005, 22:20
@ Shifty: is de Big Muff niet heel modderig als het aankomt op alles wat niet 'solo' is?

Moet wel zeggen dat ik de Muff van de Boss ME-50 voor bijna al het distortion gebruik (soms geboost met DS-1, soms met volume op gitaar teruggedraaid).

Vampire
20 september 2005, 22:45
Op de site van ProCo kun je die Rats beluisteren en ja, ik weet dat het altijd gemod is etc etc, maar zelfs dan, moet ik zeggen dat het de coolst klinkende soundclip is van alle pedaaltjes die ik via soundclips heb gehoord.
Hij klinkt gewoon supervet. En hij is goed betaalbaar. En hij ziet er gewoon cool uit :razz:

Shifty
20 september 2005, 22:59
@ Shifty: is de Big Muff niet heel modderig als het aankomt op alles wat niet 'solo' is?

Moet wel zeggen dat ik de Muff van de Boss ME-50 voor bijna al het distortion gebruik (soms geboost met DS-1, soms met volume op gitaar teruggedraaid).

Ja ben ik wel met je eens, maar kan wel vet zijn als je drop D getuned bent en lekker wilt raggen. Het is alleen waarschijnlijk wel een wat minder veelzijdig dan b.v. een Rat

kevin1988
21 september 2005, 10:03
Bedankt voor jullie berichtjes :D. De line6 dm4 is behoorlijk veel hoger dan m'n budget :P. Op de site stond dat hij 249 kostte ofzo. Maar de ProCo RAT is dus heel veelzijdig en goed betaalbaar als ik het zo hoor. Over welke ProCo RAT hebben jullie het nu eigenlijk? Er staan namelijk meerdere op hun site ;). Waar kan ik ze eigenlijk zoal kopen voor het geval ik der 1 besluit te nemen. Ik kan ze namelijk niet echt vinden in gitaarwinkels :S.

dano
21 september 2005, 12:20
dijkman heeft ze geloof ik? tsjek internetsites even of mail de gitaarwinkels

Fluffy
21 september 2005, 13:09
www.feedback.nl <-- hebben ook en rat, voor vrij mooie prijs, ga eens proberen zou ik zeggen.

kevin1988
21 september 2005, 13:56
hey!

bedankt voor de winkels :). ik kreeg net een folder binnen van de feedback waar hij voor €69,- in stond. ik kijk ook meteen even op marktplaats enzo, zijn ze meestal ook goedkoper te krijgen ;). niet dat 69 euro super duur is. maar met de RAT 2 kan ik dus nirvana en greenday er sowieso uithalen?

Fluffy
21 september 2005, 14:10
hey!

bedankt voor de winkels :). ik kreeg net een folder binnen van de feedback waar hij voor €69,- in stond. ik kijk ook meteen even op marktplaats enzo, zijn ze meestal ook goedkoper te krijgen ;). niet dat 69 euro super duur is. maar met de RAT 2 kan ik dus nirvana en greenday er sowieso uithalen?

jup, je kunt hem verschillende standen instellen he ;) en je hebt al 2 humbs. dus probeer die zooi :cool: 69 is een mooie prijs, goedkoper vind je niet veel, een ds1 2de hands of behringer voor 19. maar ozu zeker dan voor rat gaan als je hem mooi vind. je kunt bij feedback natuurlijk ook ff die distortion uitproberen, voor 19 euro is het best een goed aanbod. ga er eens langs man 8-)

kevin1988
21 september 2005, 14:41
Hey Fluffy!

Des te beter dat ik er greenday enzo uit kan halen :). En veel andere artiesten natuurlijk ook ;). Daar doe ik het uiteindelijk ook voor :). Heel erg bedankt voor de hulp :D. Ik denk dat ik voor de RAT 2 ga :). Hoor je goede verhalen over,hij is ook nog is breed instelbaar en niet te duur.

groetjes kevin

Fluffy
21 september 2005, 15:04
hey, eerst proberen he voor kopen, ga zaterdag ook na feedback.. mooie shit voor goede prijzen, en die behringer zooi ff proberen

:soul:

Fluffy
21 september 2005, 15:05
je kunt btw ook ff zoeken hier op het forum na de rat(ten) (2)

misschien zie je dan wat andere ervan vinden etc. als je dat nog niet gedaan hebt

kevin1988
21 september 2005, 15:29
ja ik weet dat ik em eerst moet proberen voordat ik em koop ;).ik heb nog niet echt uitgebreid gezocht naar ratten hier op het forum, maar ik zal ff zoeken inderdaad :).bedankt voor de tip :D.ik zal ook ff aan m'n muziekwinkel vragen of ze er 1 hebben staan toevallig, want de feedback is wel een eindje bij mij vandaan :razz:.

Droffie
22 september 2005, 12:44
ja ik weet dat ik em eerst moet proberen voordat ik em koop ;).ik heb nog niet echt uitgebreid gezocht naar ratten hier op het forum, maar ik zal ff zoeken inderdaad :).bedankt voor de tip :D.ik zal ook ff aan m'n muziekwinkel vragen of ze er 1 hebben staan toevallig, want de feedback is wel een eindje bij mij vandaan :razz:.

Betaal er niet te veel voor.
Nederland Muziek heeft ook Ratjes.

Ik heb 'm als backup distortion. Het blijft een geweldig apparaat.