PDA

View Full Version : Nu is een originele 50-erjaren Gibson zeker waardeloos?!



piezo
20 september 2005, 15:08
http://www.gibson.com/GBME_News.aspx?AliasPath=/Products/GBME/Sub%20Pages/GBME%20News/Gibson%20cues%20up%20for%20mass%20market

DREAMMACHINE
20 september 2005, 15:13
lijkt me wel he.....

dmn, wat een wazige opvlieger van gibson zeg om dit te gaan doen......tzal wel weer geld opleveren....

Dick Wolkendeck
20 september 2005, 15:24
Denk het niet. Als je op de link "read the rest of the article" klikt, lees je ergens onder aan:

"Juszkiewicz said the average new retail account will carry between three and 10 product types, each branded specifically for that retailer. Gibson's name will be only on the box as manufacturer, he said, so as to avoid confusion with Gibson brands sold in traditional outlets."

Dat betekent volgens mij dat er alleen Gibson op de doos staat, en op de gitaar niet. Of lees ik niet goed? Dus een Wall-Mart Les Paul, de 7-11 Explorer (klinkt wel leuk) en de Toys 'r' Us Studio.

Harry
20 september 2005, 17:40
was hier niet al een topic over?


edit; klopt, maar het staat in 'off-topic'


http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=63302

bert k
20 september 2005, 18:19
Ja, ze gaan anders heten. Maar wat een onzin, waarom kan Gibson geen goedkope gitaren maken? Daar worden de dure echt niet slechter van.
Voorbeeld Ibanez, die maakt ook echt alles.

NostraJanus
20 september 2005, 18:23
Daar hebben ze toch Epiphone voor?

Zelfde verhaal met Fender en Squier lijkt me...

Orpheo
20 september 2005, 19:12
Daar hebben ze toch Epiphone voor?

Zelfde verhaal met Fender en Squier lijkt me...

epi is de gibson-variant van Mex. fender. squier is dan die zooi hoewel squier soms leuke zooi heeft hoor.

dejohan
20 september 2005, 19:24
Ja, ze gaan anders heten. Maar wat een onzin, waarom kan Gibson geen goedkope gitaren maken? Daar worden de dure echt niet slechter van.


In de perceptie van de consumenten wel. Als Mercedes morgen iets als een Fiat Puntos gaat producren, met dezelfde kwaliteit en prijs als een echt Punto, maar met de naam Mercedes op, dan zal het imago van de 'echte' Mercedes er ook onder lijden.

Ibanez is een ander verhaal, daarvan weet iedereen dat ze alles maken. In de perceptie van veel mensen is Ibanez ook veel minder prestigieuzer dan Gibson.

dejohan
20 september 2005, 19:25
Daar hebben ze toch Epiphone voor?

Zelfde verhaal met Fender en Squier lijkt me...

epi is de gibson-variant van Mex. fender. squier is dan die zooi

+1

Neals
20 september 2005, 22:46
Daar hebben ze toch Epiphone voor?

Zelfde verhaal met Fender en Squier lijkt me...

epi is de gibson-variant van Mex. fender. squier is dan die zooi

+1

De epi specials vind ik anders redelijk crap.

frekie
21 september 2005, 10:37
the company is having its instruments made in China, where it already has a manufacturing plant to handle its Epiphone line, which has been its lower-priced brand, selling at $500 and up.

Kortom Epi komt ook gewoon uit China tegenwoordig net als RICHWOOD, misschien wel uit dezelfde fabriek :-D :-D :-D :-D :-D

H.Manback
21 september 2005, 11:15
Ja, ze gaan anders heten. Maar wat een onzin, waarom kan Gibson geen goedkope gitaren maken? Daar worden de dure echt niet slechter van.
Voorbeeld Ibanez, die maakt ook echt alles.

Ben ik met je eens en oneens. Er zijn helaas zat mensen die Ibanez associeren met die goedkope lijn van ze, en heel vaak ook alleen met de RG reeks en dergelijke. Dat ze archtops, artists, en dergelijke maken past niet bij de merknaam voor een hoop mensen.

Gibson heeft dat nooit zo erg gehad, los van de echte kwaliteit van hun huidige lijn kan je wel stellen dat het als merk een goede reputatie heeft. Nu is het bij deze gitaren ook nog eens zo dat Gibson overal op de verpakking staat gedrukt... Dat helpt uiteindelijk ook niet zo...

http://i18.photobucket.com/albums/b121/cids_stuff/0913051212.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b121/cids_stuff/0913051220b.jpg

Anders_Destium
21 september 2005, 13:02
Gibson: Going down in flames...

vulvasonic
21 september 2005, 13:33
Alleen op de doos staat Gibson. Verder staat er nergens op de gitaar te lezen dat het ook maar iets met een echte Gibson te maken heeft. Dus, waar doen we moeilijk over?